Gå till innehåll

Varning För Cyntax


Recommended Posts

  • Svars 335
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ett liiiiitet inlägg i den allmänna debatten.

 

Jag är *tämligen* säker på att Cyntax blev av med sitt Starskonto i samband med att han använde det som pengaöverföringscentral i samband med någon av fonderna. Att vara ett clearinghouse för pengar som inte ska spelas poker för för utan bara slussas vidare är inget som spelbolagen gillar, kostar dom massa prollar, och innebär avstängning. Denna uppgift har jag fått av en polare som i sin tur har mycket bra kontakter, men jag tar inte gift på det, och det är inget försök att försvara Cyntax, men allt kanske inte är helsvart i hans berättelse. Jag har även för mig att han skrev något liknande detta själv i sin dagbok, men det är många moons ago, så minnet kan svika.

 

Eventuellt rök FTP-kontot på samma visa, så kan vara legit. Däremot borde knappast Moneybookerskontot försvinna av denna anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående bettingfonden: var det ingen av oss som begärde printscreens att spelen faktiskt blev placerade? Om nej, sjukt såfall.

 

Kommer ihåg att allt redovisades snyggt och prydligt. Likaså med testperioden där många fick upp ögonen för det. Gick själv in med typ $500 för skojs skull och fick också tillbaka om jag minns rätt. Känns ju mer och mer som folket säger att han bara väntat på det skulle gå dåligt och sen avvecklat fonden lugnt och fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns samma sak, kan vara déjà vu dock. Om det nu är så att hela NBA-fonden var en rejält genomplanerad scam kan det ju dessutom vara en del av scammen, som andra påtalat.

 

Är ju en riktigt jävla spännande scam om han har gjort på det sättet. Ingen förväntar sig att en spelare sitter och fejka resultat till det sämre. Dessutom är det ju lättare att förlora än att vinna. Ingen konst att hitta -ev-bets.

 

Sedan uppnår han önskat resultat, erkänner storsint sitt misslyckande och betalar ut kvarvarande insatser. Tråkigt, men snyggt skött, tycker alla. Fint med 200 000, tycker Cyntax.

 

Rätt smart, om det är så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt tråkigt Danneville, hoppas det löser dig.

 

Angående Cyntax meriter så vevade han på rätt bra med skrämselpropaganda i skv-tråden och hoppades nog få många nya kunder/offer. Hävdade bla att han kunde bevisa att Microgaming till 100% var skattepliktigt trots att det fanns med på skv-lista över skattefria sidor.

 

Sen har man ju hört om något scam-försök med skyhöga legal fees mot en känd svensk livespelare med...

 

Håller väl med Slaktavfall i det han skriver. Har nog läst mer skit än bra om Cyntax. Kanske mycket mellan raderna men mycket i klartext med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Otroligt. Vad hände? Kom han på att det inte är en så bra idé att leta porr med tonårs med en användare som kan kopplas ihop med hans IRL-identitet?

 

Han har många intressanta intresseområden.

 

Pyramidspel

https://www.flashback.org/t125949

 

Pantburksbedrägerier

https://www.flashback.org/t179407

 

Han har tydligen haft domänen http://www.ekobrott.org https://www.flashback.org/t155349

 

Frågor om rimlig avgift för att tvätta pengar

https://www.flashback.org/t166793

 

Tömma folks lönekonton

https://www.flashback.org/t166793

 

Offshorebolag som ska användas till pyramidspel

https://www.flashback.org/t166719

 

Jag håller på att förbereda ett pyramidspel....

Det ska vara ett nätverk av påhittade företag, banker, investmentbolag, kreditinstitut, mäklare osv... dessa 'är aktiva' i mitt pyramidspel som är en virtuell aktiebörs. På aktiebörsen finns en massa fejk-bolag vars värde stiger och stiger... inte exceptionellt mycket, men det är iaf en avkastning som är klart över det man kan förvänta sig. Detta ska locka folk att köpa fondandelar... när 'John' investerat sina 400$ och efter tre månader fått dom att växa sig till 600$ så plockar han ut dem för att se att allt är ok. Nu kommer 'John' att säga till sina vänner att det funkar. John kommer investera 5000$ och 10 av hans polare kommer investera 1000$ var för att 'se' om John talar sanning.... Sen rullar det på, vinster betalas ut tills jag anser att det är dags att sticka med miljåååånerna! Det gäller att inte bli för greedy bara.

 

Skön ord från en kille som många av er här nyss har haft som juridiskt ombud. :shock:

 

Bara klickat runt lite random. Finns säkert mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i alla fall bara att glömma att han ska vara en hederlig kille som varit lite klantig. Det är ju idel blåsning, mygel och bluffar han skriver om på Flashback.

 

Dock en oerhört imponerande bredd, får man dock säga. Allt från avancerad skattplanering till pantburksbedrägerier och pyramidspel. Smått fascinerande läsning. Ännu mer fascinerande att denne man fram till inte för så länge sedan var Poker-Sveriges högst ansedda expert på skattejuridik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i alla fall bara att glömma att han ska vara en hederlig kille som varit lite klantig. Det är ju idel blåsning, mygel och bluffar han skriver om på Flashback.

 

Dock en oerhört imponerande bredd, får man dock säga. Allt från avancerad skattplanering till pantburksbedrägerier och pyramidspel. Smått fascinerande läsning. Ännu mer fascinerande att denne man fram till inte för så länge sedan var Poker-Sveriges högst ansedda expert på skattejuridik.

 

Fast nej.

Har aldrig hört ett gott ord om människan på något plan.

(Bekant med hans internetpersona sedan kanske -08 via andra)

 

Tror det styggaste jag hört var att han blackmailade någon om anmälan till SKV om dennes skattepliktiga vinster om han inte fick pengar/ersättning/whatever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast nej.

Har aldrig hört ett gott ord om människan på något plan.

(Bekant med hans internetpersona sedan kanske -08 via andra)

 

Tror det styggaste jag hört var att han blackmailade någon om anmälan till SKV om dennes skattepliktiga vinster om han inte fick pengar/ersättning/whatever.

 

Om såna här saker stämmer undrar jag spontant varför ingen outat tidigare?

Är pokerspelare verkligen så fega/oempatiska?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter sjukt, tack för varningen.

 

Tror inte att namnet är hemligt. Han var ju officiell samarbetspartner med Svensk Pokerförbundet tidigare och hans namn stod på deras hemsida. Det var där jag läste det första gången, och det efter att han själv upplyst om det. Han har också skrivit det på sin blogg i klartext.

 

Ser att du har tagit bort din begäran om namnet men jag kan, som sagt, inte se problemet med att skriva ut det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du hängt med rätt dåligt. Cyntax har bland annat fått kritik för att han uppmanat till idiotier och rena lagbrott.

 

Det har jag uppenbarligen gjort. Har aldrig varit någon reg i skattediskussionerna, men hade helt enkelt fått den bilden av honom. Helt sjukt vad fel man kan ha!

 

Jävla tur Danneville gick ut med detta för helvete vilken shitstorm det blev. Jävla bra grävt av Big Less också. En mängd suspekta guldkorn av den där Cyntax/Spader Kung!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag uppenbarligen gjort. Har aldrig varit någon reg i skattediskussionerna, men hade helt enkelt fått den bilden av honom. Helt sjukt vad fel man kan ha!

 

Jävla tur Danneville gick ut med detta för helvete vilken shitstorm det blev. Jävla bra grävt av Big Less också. En mängd suspekta guldkorn av den där Cyntax/Spader Kung!

 

Förtjänar ingen cred. Det var den som kopplade ihop Cyntax med SpaderKung här och på Flashback som gjorde jobbet.

 

Jag har bara klickat mig igenom lite trådar på måfå och det är ju det som är så sjukt, att allt finns där helt öppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast nej.

Har aldrig hört ett gott ord om människan på något plan.

(Bekant med hans internetpersona sedan kanske -08 via andra)

 

Tror det styggaste jag hört var att han blackmailade någon om anmälan till SKV om dennes skattepliktiga vinster om han inte fick pengar/ersättning/whatever.

 

Någon som tror att Nick själv har betalat mycket skatt på sina intäkter? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...