Gå till innehåll

Surfplatta. Android, windows eller iPad


nutfold

Recommended Posts

Tja!

"Behöver" en surfplatta till mina studier och resor. Pallar inte med laptopen riktigt. Aldrig ägt en platta innan och speccsen är rena arabiskan för mig.

 

Vad är mest prisvärt?

Valen står mellan iPad 4 (orkar nog inte vänta flera månader på ny modell), Galaxy Tab 3/note 10.1 eller windovs.

 

Varför den ene eller andre?

 

Anledningen till att jag tvekar på iPad är för att jag smidigt vill kunna dra över nedladda filmer/musik från datorn och köra.

Eller går detta att lösa på ett rimligt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

"Behöver" en surfplatta till mina studier och resor. Pallar inte med laptopen riktigt. Aldrig ägt en platta innan och speccsen är rena arabiskan för mig.

 

Vad är mest prisvärt?[/Quote]

 

Nexus 7'' 2013 32gb är mest prisvärd. Jag har en sådan som komplement till de övriga paddorna (erhm...vi har fem tablets här hemma - nexus 7 2012, nexus 7 2013, 2*iPad 2 och en iPad 4. Och en Thinkpad Helix, som man till nöds kan använda som en platta).

 

Valen står mellan iPad 4 (orkar nog inte vänta flera månader på ny modell),

 

Ny modell lanseras ikväll. :)

 

Vad det låter som är att du bör skaffa en iPad 5 (eller vad den kommer kallas).

 

Du vill inte ha en windowstablet. Sorry. Jag önskar de var bättre, men de är rätt dåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till skillnad från mobil tycker jag inte android är i närheten när det gäller tablet än, ipad är enda valet imo. Med en bra app (t ex Azul) tycker jag att det är grymt enkelt att dra över nedladdad film via itunes.

 

Ok, tack för svaret!

För att vara säker på att jag förstår dig helt, det är inte ett problem att ladda ner film från piratbukten och sedan se i sin iPad? Hypotetiskt förstås :)

 

Nexus 7'' 2013 32gb är mest prisvärd. Jag har en sådan som komplement till de övriga paddorna (erhm...vi har fem tablets här hemma - nexus 7 2012, nexus 7 2013, 2*iPad 2 och en iPad 4. Och en Thinkpad Helix, som man till nöds kan använda som en platta).

 

 

 

Ny modell lanseras ikväll. :)

 

Vad det låter som är att du bör skaffa en iPad 5 (eller vad den kommer kallas).

 

Du vill inte ha en windowstablet. Sorry. Jag önskar de var bättre, men de är rätt dåliga.

 

Har aldrig varit ett teknikfan som följer lanseringar osv.

Har du en uppfattning om hur länge man kan behöva vänta för att den ska komma till sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 5s kommer den 5de, är det inte så? Och släpptes den 20de september eller liknande. Minns inte och är ingen stor Apple-fanboy sådär. Men 4-5 veckor efter USA-release kanske.

 

Priserna på versionen innan brukar iofs sjunka när nya versionen releasas, så om du är sugen nu kan du ju shoppa loss på en iPad4 om någon vecka eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för svaret!

För att vara säker på att jag förstår dig helt, det är inte ett problem att ladda ner film från piratbukten och sedan se i sin iPad? Hypotetiskt förstås :)

 

Vi laddar så klart inte ner från piratbukten :) Men har du en filmfil i ett normalt format (MPEG4 / Avi eller nåt), som du spelat in själv, och är nån timme lång eller två är det inte något problem att pluppa över den till ipaden, nej. Hypotetiskt förstås :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

..jag missar nog ingenting. Ber nog en kollega att handla en air när han är i usa. typ 3500. Tänkte låta småkidsen hålla i den men man vet ju att den åker i backen förr el senare.. därav tanken på begagnad. En ny är alltid en ny som de rika brukar säga. Jag kan ju alltid sälja den på blocket för 10000 om den är tråkig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...