Gå till innehåll

Skatteåterbäring


hazeelnut

Recommended Posts

Gissar att det här intresserar rätt få personer och att dom flesta redan tänkt på det och det kanske står i nån annan tråd och bla bla. Men eftersom jag tyckte jag var smart när jag kom på det och det kanske finns nån som inte tänkt på det så tänkte jag helt enkelt tipsa dom som bruttobeskattat eventuella WSOP-vinster och andra icke-EU-turneringar dom senaste fem åren att helt enkelt begära rättelse retroaktivt. Kvitton för WSOP-turneringar fick jag tag på genom att maila Kristopher Hartwiger (khartwiger@caesarspalace.com).

 

Om man begått grovt skattebrott, vilket ca 100% av alla pokerspelare gjort rent tekniskt med tidigare tolkning, får man begära rättelser 10 år tillbaka. Jag undersökte möjligheten om man kunde använda det till sin fördel på nåt sätt men tyvärr går inte det. Så för att sammanfatta är mitt tips att undvika att erkänna grovt skattebrott och hoppas på skatteåterbäring, men däremot begära rättelse för dom senaste fem åren.

 

Min omprövning gick igenom utan problem på ett par veckor om nån nu undrar.

 

bästa hälsningar

 

hazeel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag nästan visste ser jag nu att det här har diskuterats rätt grundligt i andra trådar. Låter det ändå stå kvar dels eftersom det säkerligen finns många som inte orkar traggla sig igenom alla trådar och dels eftersom rubriken på ämnet är skatteåterbäring vilket borde locka alla som vill ha just skatteåterbäring. Egentligen borde jag väl skrivit rubriken i caps och med en hel del utropstecken för maximal uppmärksamhet. Sen får nån mod avgöra om det är nödvändigt att ha det kvar, jag blir inte rasande om det blir borttaget.

 

Trevligt att vara tillbaks på forumet annars(icke-lurkandes alltså), även om det är en kort sväng. Kanske kommer lite fler poster snart. Skulle nämligen vara roligt att lära mig spela poker igen då jag dom senaste åren bara blivit sämre medan alla andra blivit mycket bättre. Om nån BRA spelare är intresserad av att coacha så PMa gärna så kan vi diskutera pris och tid. Har dålig koll på vilka som är bra numera och vet inte riktigt vilka som hänger här längre men om jag får ett PM från nån som jag inte vet vem det är så skulle jag gärna vilja ha nån gammal goding i stil med hjort, nebbis, staahla, all_ur_horses, jello med flera som kan voucha för din kompetens. Gissar att även valterego har koll på vilka som är bra. Kan nämna att jag inte kommer ha mycket tid att lägga på det förrän framåt jul men skulle vara intresserad av en till två coachingsessioner i månaden fram till dess.

 

Ha det bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får lobba för att Hjort öppnar upp pokernerds igen. Eller att valterego öppnar upp forumdelen för Avancerade Pokerskribenter.

 

Ja, det är synd och skam att pokernerds försvann. Dels var det ju bra diskussioner(särskilt mtp när dom ägde rum) men framförallt var det skönt dom dagar då man mådde lite dåligt att gå in på forumet och t.ex läsa meningen när fredyr kallar mig facit. Nu måste man typ ut på en löprunda för att få samma effekt, vilket är mycket jobbigare.

 

Angående att reöppna avancerade skribentdelen så är väl det en god idé, och det skulle vara intressant att ta del av dom diskussionerna. Det trista är att jag inte ens är i närheten av att platsa där längre. Och även när jag var som bäst så lät jag bättre än jag egentligen var. Såhär i efterhand kan jag säga att jag lagt för stor del av mitt liv på att försöka låta smart på forum, och även lagt alldeles för stor del av mitt ego i pokern. Jobbar numera på att lägga större delen av mitt ego i andra saker som inte har med prestationer att göra. Håller på att flytta över det från pokern tlll mina andra kvaliteer, och försöker även få det lite mer utspritt. Har inte kommit fram till några exakta procenttal men jag hade tänkt mig nåt i stil med 40% av egot i mitt fantastiska utseende(ansiktet), 40% i min naturligt muskulösa kropp, och sen 20% i övrigt. Låter siffrorna rimliga eller har nån nåt annat förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...