Gå till innehåll

Nätverket Everleaf konkat - ärendet överlämnat till polis av Maltas LGA


Metaddict

Recommended Posts

Vi lär vara rätt få här som spelat på Everleaf men jag tänkte bara upplysa alla om att jag fick mejl av Maltas LGA igår att dem skickat vidare ärendet till polis och inte har någon mer information än så.

 

Everleaf har skött alla sina skins in- och utbetalningar så oavsett vilket skin man lirat på sitter man i samma båt.

 

Personligen hade jag väl tur i oturen som hann få ut större delen av min deg där, jag vet att det finns folk med riktigt stora summor innelåsta.

 

 

Återigen har Maltas LGA bevisat att dem är en vidrig skitmyndighet som uppenbarligen INTE lever upp till sina stadgar om att pokersidor för att få licens ska ha spelarnas pengar separerade från andra utgifter. I detta fall fick det fortgå en lång lång period efter att uttag började dröja flertalet månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi lär vara rätt få här som spelat på Everleaf men jag tänkte bara upplysa alla om att jag fick mejl av Maltas LGA igår att dem skickat vidare ärendet till polis och inte har någon mer information än så.

 

Everleaf har skött alla sina skins in- och utbetalningar så oavsett vilket skin man lirat på sitter man i samma båt.

 

Personligen hade jag väl tur i oturen som hann få ut större delen av min deg där, jag vet att det finns folk med riktigt stora summor innelåsta.

 

 

Återigen har Maltas LGA bevisat att dem är en vidrig skitmyndighet som uppenbarligen INTE lever upp till sina stadgar om att pokersidor för att få licens ska ha spelarnas pengar separerade från andra utgifter. I detta fall fick det fortgå en lång lång period efter att uttag började dröja flertalet månader.

 

Har du lust att vb:a mailet till erik@poker.se?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade på everleaf då uttagen började bli försenade, dum som jag var kollade jag inte upp sidan (mintedpoker) innan jag satte in pengar där, dom hade 40% rakeback + rakerace med otroligt bra värde i, tog ut pengar 2 månader senare och började bli orolig när jag hade fått vänta en vecka, jag började då prata med supporten på mintedpoker, dom lovade att mina pengar kommer komma väldigt snart men för tillfället var det så många som tog ut samtidigt så det tog lite extra tid...

 

Efter att jag fått vänta en vecka till så kontaktade jag dom igen, dom sa då samma sak, efter det så började jag kolla 2+2 forumet och hittade en tråd om problemen med cashouts på hela everleaf nätverket, läste om spelare som hade väntat 2-3 månader på att få ut sina pengar och då blev jag väldigt orolig.

En kille på 2+2 forumet skapade en facebook grupp där alla vi från europa som väntade på cashouts samlades och diskuterade vad vi skulle göra åt saken och vi började leta upp telefonnummer och email adresser till de ansvariga hos LGA och vi alla kontaktade dom och bad dom hjälpa oss vilket dom lovade att göra.

 

När jag hade väntat 3 månader och kontaktat LGA 6 gånger så fick jag alla mina uttag till Neteller, otrolig lättnad! vet dock att det är MÅNGA spelare från vår facebook grupp som fortfarande väntar på pengar, och t.o.m kontaktar advokater för att försöka få sina pengar, många av dom har väntat i över 1 år nu och har flera tusen euro i "pågående" uttag som dom inte får.

 

Är det någon här på pokerforum som har pengar på everleaf så tycker jag att ni ska gå med i den facebook gruppen så får ni uppdateringar om spelare som kontaktat olika personer som ansvarar för det här.

facebook gruppen heter Everleaf Players Coalition och det är just nu 105 personer med där, så förhoppningsvis så kan det hjälpa er som inte fått ut era pengar ännu.

 

Lycka till! :)

 

 

M.v.h. Jocke!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Någon här som har mer info kring detta än vad som finns i Facebook gruppen "everleaf players coalition"?

 

Tror ni att det någonsin kommer komma cash från sidan?

Gått över 2 år nu så lågan har ju slocknat för ett tag sedan..:twisted:

 

Facebookgruppen verkar inte finnas kvar.

 

Jag betvivlar skarpt att det kommer någon deg iaf :( Jag tror på det så lite att jag inte ens orkat engagera mig och hålla koll på vad polisen kommit fram till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Facebookgruppen verkar inte finnas kvar.

 

Jag betvivlar skarpt att det kommer någon deg iaf :( Jag tror på det så lite att jag inte ens orkat engagera mig och hålla koll på vad polisen kommit fram till.

 

Gruppen finns kvar. Jag är med i den och kollade precis.

 

+1 på att degen är förlorad och att LGA är en skitmyndighet.

 

(Liten parentes är ju att killen som startade gruppen tillbringade mer tid på att affa upp folk än att jaga skyldiga. Har dock blivit bättre...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gruppen finns kvar. Jag är med i den och kollade precis.

 

+1 på att degen är förlorad och att LGA är en skitmyndighet.

 

(Liten parentes är ju att killen som startade gruppen tillbringade mer tid på att affa upp folk än att jaga skyldiga. Har dock blivit bättre...)

 

Då är den gömd eller har bytt namn, jag hittade inte den när jag sökte nu. Tänk om en person till i facebookgruppen är det som gör att LGA betalar all deg :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp facebookgruppen finns kvar, jag är med i den fortfarande även fast jag hade sjukt mycket tur och fick alla mina pengar efter 3 månaders väntan.

Får fortfarande upp ett par som skriver uppdateringar om vad som händer osv i gruppen och snackar även ibland med en av dem som är rätt insatt i det men det känns som att det inte händer så mycket och det var ju ett jävla tag nu sen de konkade.

Håller tummarna för att ni får era pengar någon gång!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp facebookgruppen finns kvar, jag är med i den fortfarande även fast jag hade sjukt mycket tur och fick alla mina pengar efter 3 månaders väntan.

Får fortfarande upp ett par som skriver uppdateringar om vad som händer osv i gruppen och snackar även ibland med en av dem som är rätt insatt i det men det känns som att det inte händer så mycket och det var ju ett jävla tag nu sen de konkade.

Håller tummarna för att ni får era pengar någon gång!

 

Tack. Skriv gärna här om något nytt skulle råka hända :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...