Gå till innehåll

Ny bärbar för skola och poker på resande fot


Zumsar

Recommended Posts

Utvecklingen går konstant framåt och jag behöver tips av alla er dator- och pokerexperter. Jag har en stabil grindhörna hemma med stationär + två skärmar men har lånat tjejens gamla bärbara till skolan senaste tiden och skulle även behöva något som är riktigt grindvänligt på resande fot.

 

Ska åtminstone gå att spela många turrebord, helst uppåt 18, på 6-7 olika klienter är mitt egentliga krav. Köpte en 17"-bjässe tidigare på massvis med kilon och det misstaget gör jag inte gärna igen. Tankar, idéer och tips mottages tacksamt! De klassiska med bra batteritid och snygg design är önskvärt. Prisvärdhet är bonus men tänker inte vara dumsnål, hellre någon krona extra för god grindmiljö.

 

Är det en Macbook pro retina på 15" som är nöten?

 

Hit me!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en pro retina 15' som köptes i somras :-) tycker den funkar bra, lite ovant i början men du vänjer dig.

 

Aldrig testat 18 bord dock, för att beskriva utrymmet på skärmen under högsta upplösning använder jag det universella måttet "svsbord-standardstorlek". Borde ge dig en fingervisning :)

 

Bredd: 2,1st svsbord-standardstorlek

Höjd: 1,7st svsbord-standardstorlek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte annat än rekommendera MBP! Köpte 17" för knappt 2 år sen och den känns fortfarande som ny! Fläkten går bara igång vid youtubeande eller spelande, gått igenom säkert 1 laptop om året innan dess så helt klart upp uppgradering. Väldigt stilren och massa småsaker man upptäcker efter köp som är riktig smarta, typ magnetiska laddarkontakten etc. Ska man räkna prestanda per krona är det såklart ingen vinnare, men vill man ha en dator som klarar sig längre än 6 månader så är valet rätt givet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...