Gå till innehåll

The Well: Minbiff


minibiff

Recommended Posts

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I lund kan du glömma att det är 1,5 räcker, 1,8 minst. Har kompisar som pluggar där så du får nog sträva uppåt lite :)

 

http://www.lu.se/sites/www.lu.se/files/antagningspoang_ht12_lund_0.pdf

 

1.5! Men skall få bättre än 1,5 obv! Brorsan fick 1.6 på HP och mitt mål var ju att bli bättre än honom :) (Se sida 1.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, förbered er på WoT. Detta är en "förfinad" historia som inte ens de flesta utav mina närmsta vänner ens vet om.

 

 

Allt började egentligen i mellanstadiet. När jag började där (3an) så hade vi en lärare som hette Linda, hon var och är fortfarande den bästa läraren jag någonsin har haft. När väl 5an (sista året på mellanstadiet) började så visade det sig att Linda hade fått sparken pga nedskärningar och att vi istället hade fått en lärare vid namn Ylva. Ylva var över 60 år och närmade sin pensionsåldern och verkade hata alla elever. Då samtliga i klassen hade älskat Linda och verkade hata Ylva så blev det kalabalik. Det var 3 personer som blev utsedda till "kalabalikskaparna", jag och 2 andra.

 

Ungefär i samma veva så började det bli strul hemma. Min farsa som jobbar som fotograf i katastrofmiljöer började bli deprimerad efter allt han hade varit mer om och sett (allt från döda lik till kalaschnikov uppkörd i munnen) och ta till flaskan. Detta resulterade i att morsan inte orkade med det utan sa att hon ville skiljas.

 

När väl 5an var över och det var dags att ta det stora klivet upp till 6an (helt ny skola) så fick vi reda på att jag och de 2 andra "kalabalikskaparna" inte fick gå i samma klass utan fick hamna i varsin "6A, 6B och 6C". När väl klasslistorna landade i brevlådan hemma så insåg jag att samtliga av mina vänner fördelades i "6B" och i "6C" medans jag hamnade i "6A" tillsammans med mina "fiender". Direkt när detta upptäcktes så ringde morsan till rektorn och försökte fixa till det eftersom det skulle gå åt helvete om jag skulle gå i "6A" med mina "fiender". Rektorn sa att ingenting gick att göra och att det inte skulle funka att ha mig + "kalabalikskapare X" i samma klass.

 

När väl terminen i 6an startade så började problem starta i rask takt, samtidigt som helvetet bröt loss hemma. Jag började då att skolka eftersom jag hatade ungefär 90% i min klass och började umgås med 9orna samt mina andra kompisar på rasterna.

 

Under terminens gång så gick jag till rektorn varje vecka och bönade och bad om att jag skulle få byta klass, men icke sa nicke. Det startades grupper på skolan som försökte få rektorn att gå med på att jag skulle få byta, en ramsa sjöngs på skolan "Vet du vad det bästa är? ... Oskar byter klass till B". (BR leksaker themesongen). Men återigen så vägrade rektorn gå med på något utan istället sa att "samtliga klasser är fyllda och vi går inte med på att någon byter klass".

 

Det ironiska var bara att under denna tiden så hoppade ungefär 3-4 elver över till en annan klass utan att jag fick hoppa över. Alltså ljög rektorn mig rakt upp i ansiktet. Jag så då egentligen en utväg och de var att få en av "kalabalikskaparna" att byta klass med mig och en av dom gick med på det då hans vänner gick i min klass. Äntligen såg jag ett slut på tunneln och gick till rektorn med det goda beskedet. Han tittade då bara på mig och skrattade och sa att det inte fanns på kartan att vi skulle byta klass.

 

Så vid detta läget så hade jag gjort ALLT som rektorn skulle kunna tänkas be om. Jag hade löst så att jag skulle få byta klass med en av "kalabalikskaparna" så vi inte ens gick i samma klass. Jag hade fått alla i min klass att säga till rektorn att dom inte ville ha mig i klassen och jag hade fått alla andra i klass B/C att säga att dom ville ha mig där. Men återigen så vägrade rektorn bry sig.

 

När jag var som mest depserat och gick till rektorn så tittade han på mig och sa "Det är större chans att jag vinner en ferrari på lottot än att du får byta klass". Det var botten för mig och jag började nu skita i skolan, jag skolkade från varje lektion men var ändå i skolan då jag inte ville vara och se misären. Detta resulterade i att jag fick gå till kuratorn som i sin tur förklarade för mig att jag var problemet till varför mina föräldrar bråkade och varför alla i min klass hatade mig.

 

Att få den skiten som 12 åring fick mig att bryta ihop och jag kände att alla var emot mig och jag började få självsmordstankar. När jag väl gick på lektionerna så resulterade det i att det blev bråk i klassen och jag blev utskickad från lektionen. Ungefär så gick det till under hela 6an för mig (hade en snitt på 45% frånvaro under hela 6an) och framåt våren så började det gå käpprätt åt helvete hemma, självmordsförsök och ambulans/Polisbesök på nätterna, höra föräldrarna skrika på varandra hela nätterna, ha morsan som sover i ens säng samt vid vissa tillfällen behöva ta en taxi till min moster för att morsan är rädd. Detta resulterade i att jag återigen mådde piss och kläckte ur mig till en i klassen att jag "skulle hugga huvudet ur varenda en i klassen". Det gick denna personen och sa till min lärare som i sin tur sa det till rektorn och det blev full kalabalik.

 

Möten sattes in eftersom jag tydligen hade hotat att döda alla i min klass, jag hade ju självklart sagt det på ett skämtsamt sätt till en "kompis" men ordern från rektorn var självklar. Antingen var jag tvungen att ha en vuxen människa med mig nonstop i skolan (förälder dvs) eller så var jag inte välkommen till skolan något mer.

 

I samma veva som detta hände så var det klart att mina föräldrar skulle skiljas och att vi skulle flytta till Göteborg, (tidigare bodde vi i en förort till Gbg 30min utanför). Därför valdes beslutet att jag skulle skita i skolan och istället fokusera på Göteborg.

 

Någon som är "kul" under denna historien är att en i parralellklassen slog ner en snubbe och sparkade en person så att hans arm bröts i skolan fick gå kvar utan något hot av avstängning.

 

Det var även under denna perioden som jag blev diagnoserad ADHD efter att skolan hade tvingat mig ta ett test.

När jag något år senare hade flyttat till Gbg och det hade blivit "okej" hemma och i skolan så blev jag "avdiagnoserad" ADHD och de sa att det var förståeligt att jag agera som jag agerade mtp allt som hände runt omkring.

 

Obv inte samma ställe som diagnoserade som avdiagnoserade.

 

Än idag så är rektorn + kuratorn de 2 personerna som jag aldrig skulle rädda ur en brinnande bil om jag fick chansen. Jag önskar all olycka till rektorn som gjorde allt han kunde i sin väg för att förstöra mitt liv.

Den rektorn fick förövrigt sparken från en skola för ett par år sedan vet jag pga ll skit som förekomm på skolan. Han är ett vider utan dess like och jag hoppas att han dör en lång och plågsam död.

 

Finns egentligen massa mer att skriva men det tillhör ju inte frågan direkt!

Wow, sjukt. Vidrigt beteende av rektorn och kuratorn. Jag som hade förväntat mig något i stil med att du hade oprovocerat hade kastat cheeseburgare på rektorn eller liknande :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du fortfarande en crush på "23-åringen"?

Nej! Hela den historian är rätt rolig faktiskt. Jag fattar aldrig vad hon riktigt såg i mig? Hon är waay snyggare än mig och jag skämde ju ut mig så ini helvete första kvällen vi var ute.

 

Hon ville ju i princip att jag skulle flytta in hos henne. Tittar man på hennes nya ragg nu så är han typ 25 och överdrivet stor (biffig).

 

Vad hade du sagt/gjort om du fått reda på att jag redan legat med henne?

Stort ju! Jag hade antagligen skrattat och sedan skrivit med "Buksvåger med ViktorH" på cv't.

rent hypotetiskt förstås..

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GurkRasmus (inget namn så tog bartenders namn) - Gin, sockerlag, limejuice, gurka, äggvita, shakea, svartpeppar och toppa med sprite! Succé!

 

Äntligen en till som förstår grymheten i gurkdrinkar.

 

4 cm skalad och muddlad gurka

4 cl Xante

4 cl limejuice

3-4 cl sockerlag

Shake med is, sila och toppa med ginger ale. KUNGLIG!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ironi att hon faktiskt skulle flytta in till mig:roll:

Tror du har missuppfattat mig. 23-åringen som jag strulade runt med i somras är inte J.

 

Anonym PFare nyss på Skype:

 

OKI!

.

GurkRasmus (inget namn så tog bartenders namn) - Gin, sockerlag, limejuice, gurka, äggvita, shakea, svartpeppar och toppa med sprite! Succé!

 

Äntligen en till som förstår grymheten i gurkdrinkar.

 

4 cm skalad och muddlad gurka

4 cl Xante

4 cl limejuice

3-4 cl sockerlag

Shake med is, sila och toppa med ginger ale. KUNGLIG!

 

Låter gott!

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem av PFs legender hade du helst fått 100h coaching av?

 

Om du fått en chans att ligga med - insert valfri favoritbrud - men det hade sen inneburit:

 

1. Du kan inte få barn. Hade du gjort det?

2. Du får inte ha sex på 1 år efter samlaget. Hade du gjort det?

3. Du vet att du kommer bli smittad av en könssjukdom. Hade du gjort det?

 

 

Om du blivit erbjuden en summa för att sluta spela poker, hur stor hade den summan varit tvungen att vara?

 

 

Favoritresemål och varför?

 

 

Avslutningsvis:

Hur kommer det sig det blev Blåvitt? Finns det någon skön story bakom det härliga valet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det bästa/sämsta med att vara svensk?

 

Hur många gånger har du sett Forrest Gump?

 

Hur högt tror du att du skulle kunna klättra om du satsade stenhårt på pokern?

 

Vad är det mest kriminella du någonsin har gjort?

 

Favoritspel på jackvegas-automaterna?

 

(I respons till att du inte skulle suga din bästa polare för världsfred); Skulle du göra det för $1B?

 

Om du var tvungen att välja mellan att trycka på knapp A som dödar en random person i din närhet (inte familj eller närmaste vänner), eller att trycka på knapp B som dödar 6 random personer i Afrika som du aldrig kommer/skulle träffa(t). Vad blir det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...