Gå till innehåll

3b pott, riverproblem..


Recommended Posts

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Boss)

$200.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, October 08, 04:31:36 ET 2013

Table Britta 22 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Player1 ( $427.32 USD ) - VPIP: 32, PFR: 18, 3B: 4, AF: 2.4, Hands: 775

Seat 2: Player2 ( $509.67 USD ) - VPIP: 30, PFR: 24, 3B: 13, AF: 2.3, Hands: 181

Seat 3: Hero ( $387.50 USD ) - VPIP: 24, PFR: 20, 3B: 9, AF: 3.4, Hands: 24135

Seat 4: Player4 ( $213.29 USD ) - VPIP: 18, PFR: 11, 3B: 3, AF: 2.7, Hands: 171

Seat 5: Player5 ( $203.29 USD ) - VPIP: 23, PFR: 11, 3B: 0, AF: 2.0, Hands: 44

Hero posts small blind [$1.00 USD].

Player4 posts big blind [$2.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ 9c Jc ]

Player5 folds

Player1 raises [$7.00 USD]

Player2 raises [$19.75 USD]

Hero raises [$51.00 USD]

Player4 folds

Player1 folds

Player2 calls [$32.25 USD]

** Dealing Flop ** [ Td, Ts, 6h ]

Hero bets [$55.00 USD]

Player2 calls [$55.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 7h ]

Hero bets [$80.00 USD]

Player2 calls [$80.00 USD]

** Dealing River ** [ Jd ]

Hero ?

 

FI i handen är Guybrush om det hjälper någon. Har lirat en del mot honom och vet han är kapabel till moves, men inte jättemycket mer info än så egentligen.

 

Detta är givetvis inte standardspel av mig och jag vet att jag sätter mig lite i skiten med handen, så det behövs inte riktigt sägas men nu när vi satt oss i sitsen. Hur spelar vi bäst här? Motivera gärna olika scenario..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkar för att snappa och stå mot vissa bluffar, du har en dryg halvpottbet kvar och får 3 mot 1 för syn.

 

Känns väl inte jättebra att syna, men jag tycker inte du kan folda nu när du är så djupt i skiten.

 

Alternativt bara skicka skiten. Din hand blev bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom även en mupp som jag mött guy, så går jag på minibiffs och schummes linje. Han lär skicka in degen vid närmare 100% av gångerna det checkas till honom, och du kan faktiskt ha honom slagen ganska många av de gångerna, nu när du träffa knekten.

Tycker för övrigt att det brukar vara en mer lönsam taktik att vänta in en acceptabel hand o stacka honom när han spewar, inte att försöka bluffa en av de mest spewiga regtardsen på svs (men det där vet du nog, du är av allt att döma en bättre pokerspelare än mig)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du J9s gör sig bra i din cold4betrange?

 

Hur ser i sådant fall din cold4betrange ut och vilken del av den synar du shove med?

 

 

Tycker du att det där är en flop där din range krossar hans range så att du kan cbetta 100%?

Skulle säga den spelar skapligt åtminstone, även om den kanske inte har särskilt bra blockervärde. Finns en del väldigt trevliga floppar med den, sen skall jag inte sticka under stolen med att jag har en förkärlek till just den handen.

 

Något likt: J9s, AA-JJ, AQs+ och någon random suited gapper kanske. Har nog slängt in en del Axs också, bara för att mixa upp lite, även om jag inte gillar den särskilt mkt. Träffar sällan något vidare.

 

Synar shove med TT+ beroende på FI.

 

Checkar för att snappa och stå mot vissa bluffar, du har en dryg halvpottbet kvar och får 3 mot 1 för syn.

 

Känns väl inte jättebra att syna, men jag tycker inte du kan folda nu när du är så djupt i skiten.

 

Alternativt bara skicka skiten. Din hand blev bättre.

Ja, just knekten på river gör det lite klurigt för mig för helt plötsligt slår man ju bluffar. Men vilka bluffar tar han sig till river med på detta sätt?

 

tror jag gillar typ fold pre, checkfold flopp, checkfold turn och checkfold river : )

Haha, håller med om allt utom checkfold flopp kanske, tycker en c-bet är given och ja, jag hade c-betat alla mina värdehänder också. Inte standardspel för mig i handen, men kände Guybrush 3b mycket knapp och ville väl spela tillbaka sen syltade man in sig. Well well..

 

Eftersom även en mupp som jag mött guy, så går jag på minibiffs och schummes linje. Han lär skicka in degen vid närmare 100% av gångerna det checkas till honom, och du kan faktiskt ha honom slagen ganska många av de gångerna, nu när du träffa knekten.

Tycker för övrigt att det brukar vara en mer lönsam taktik att vänta in en acceptabel hand o stacka honom när han spewar, inte att försöka bluffa en av de mest spewiga regtardsen på svs (men det där vet du nog, du är av allt att döma en bättre pokerspelare än mig)

Men vilka händer förväntar ni er att han tar sig hit med som bluff? Jag har så jävla svårt att se det med tanke på brädtextur och hur handen utspelat sig. Ser verkligen min linje bluffig ut?

 

 

För att gå vidare kan jag avslöja att jag checkade och han degade nästan insta. Så hur spelar vi vidare med den informationen? Det verkar som många av er vill snapsyna, men än en gång: vilka rimliga händer kan han förväntas dyka upp med här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill minnas att Guybrush var en väldigt kompetent spelare back in the days, så det är väl lite den bilden jag fortfarande har. När övergick han till att bli en jävla spewmonkey då? För jag ser inte hur fan han skall kunna komma till river med dessa händer.

 

Ni menar alltså att han floatar två gator vs en kall4b? Det spelet känns betydligt kallare än min 4b med J9s, eller?

 

Edit:

Har han aldrig en värdehand här? Om han kan ha allt det där skräpet borde han rimligtvis dyka upp med en del slowspelade nöthänder också? Eller det finns inte att han kan ha AA/KK/Tx?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väldigt många som tror att han inte spelar ensam på konton vad jag har hört. Vilket förklarar mycket, för ibland är det ju världens nit man stöter på som spelar microstakes. Ibland är det någon som vevar 24/7. Och han spelar alla stakes ifrån /0.5 till /20 vad jag har sett. Kanske spelar /50+ också dock.

 

Om vi förutsätter att det är riktiga guybrush så är väl argumentet för check/fold flopp att han vet mycket väl att du kommer cbetta allt, han har position och kommer antagligen floata mycket och göra det jobbigt för dig. Vi har ingen equity alls mot någonting i princip. Blir rätt kallt att gå 3 gator när man drar jättedåligt redan på flopp. Finns nog bättre brädor man kan göra det på eller med bättre händer. Han har nog för mycket pengar för att bry sig om något inköp på /2 också :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väldigt många som tror att han inte spelar ensam på konton vad jag har hört. Vilket förklarar mycket, för ibland är det ju världens nit man stöter på som spelar microstakes. Ibland är det någon som vevar 24/7. Och han spelar alla stakes ifrån /0.5 till /20 vad jag har sett. Kanske spelar /50+ också dock.

 

Om vi förutsätter att det är riktiga guybrush så är väl argumentet för check/fold flopp att han vet mycket väl att du kommer cbetta allt, han har position och kommer antagligen floata mycket och göra det jobbigt för dig. Vi har ingen equity alls mot någonting i princip. Blir rätt kallt att gå 3 gator när man drar jättedåligt redan på flopp. Finns nog bättre brädor man kan göra det på eller med bättre händer. Han har nog för mycket pengar för att bry sig om något inköp på /2 också :(

Har också hört det, vilket gör det ännu svårare att veta vad man skall göra i olika scenario. En tajt jävel och en maniac, men visst, det märker man väl ganska snabbt..

 

Men för att sammanfatta:

 

När vi tagit oss hit är det bästa alternativet att checksyna? Det är ingen som tror att Guy kan ha slowspelat en bra hand?

 

Facit kommer inom en snar framtid. Håll ut! (Nåväl, facit hur jag spelade..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jag försökte få en kommentar av Guy himself i chatten i natt för att kunna posta en riktig dödsread. :-P Jag kunde tyvärr inte leverera ditt spelarnick, annars hade jag fått en officiell kommentar på handen. Men Guy verkar tycka att tråden var ganska kul och kommer kanske läsa den senare. Ett par år sen han besökte forumet tydligen. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jag försökte få en kommentar av Guy himself i chatten i natt för att kunna posta en riktig dödsread. :-P Jag kunde tyvärr inte leverera ditt spelarnick, annars hade jag fått en officiell kommentar på handen. Men Guy verkar tycka att tråden var ganska kul och kommer kanske läsa den senare. Ett par år sen han besökte forumet tydligen. :-)

 

Haha, se där!

 

Men han borde väl kunna ge en kommentar oavsett om han vet mitt nick eller inte om han nu har koll på tråden och handen ;)

 

Har alltid tyckt han är en jävla trevlig person de gångerna man har stött på honom vid borden, fwiw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...