Gå till innehåll

#Dennis


#Dennis

Recommended Posts

Ursprungligen postat av #Dennis Visa inlägg Vet inte om du har koll på svenska spels full ring-utbud. Ska man spela /10+ så ska man vara mycket glad om det kommer igång 5 bord på en kväll. Inte så lätt att sprida ut sig på dem. Hade gärna sluppit att sitta med dom, jag förlorar ju bara pengar på att en plats är uppfylld av en spelare som jag inte ser något värde i. Men finns tyvärr inte mycket att göra åt det. end quote

 

oj va synd om er att det inte startar så många fullring bord ni är kompetenta nog att spela 5 eller 6 max men väljer att inte göra det av minst två (kanske tre) anledningar det är väldigt uppenbart.

 

faktum är att ni dödar mycket action på 5max och 6max borden (där ni kunde huserat istället) genom att utnyttja mekaniken i svs klienten. tyvärr så gynnas ni extremt mycket av denna mekanik och det vet ni för ni gör detta systematiskt. Mekaniken i klienten är som den är och folk kommer använda detta men att gå ihop(OCH UTNYTTJA MEKANIKEN) så här kan döda en liten site som svs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 332
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

oj va synd om er att det inte startar så många fullring bord ni är kompetenta nog att spela 5 eller 6 max men väljer att inte göra det av minst två (kanske tre) anledningar det är väldigt uppenbart.

 

faktum är att ni dödar mycket action på 5max och 6max borden (där ni kunde huserat istället) genom att utnyttja mekaniken i svs klienten. tyvärr så gynnas ni extremt mycket av denna mekanik och det vet ni för ni gör detta systematiskt. Mekaniken i klienten är som den är och folk kommer använda detta men att gå ihop(OCH UTNYTTJA MEKANIKEN) så här kan döda en liten site som svs

 

För det första så har jag aldrig sagt att det är synd om mig för att det inte finns action, jag får väl skylla mig själv om jag väljer att spela fr. Och för det andra så slår jag inte sh. Inte de få gångerna jag har testat iallafall och med tanke på att jag är en lat jävel så blir det att jag stannar på fr. Tänker inte tala för de andra då jag vet att båda två har spelat mer sh än mig. Jag känner mig helt enkelt för säker på fr och för osäker på sh för att se någon poäng i att gå över.

 

Fattar inte riktigt vad du menar med mekaniken och att vi "dödar" några 5 och 6-max bord kan väl omöjligt vara något problem för svs?

 

Visst, HM fungerar för att analysera om några colludar vid borden, men att kolla upp hur många X bb potter två personer spelat mot varandra ger ju uppenbarligen ingenting.

 

Om jag och person X (och person Y eller hur många man nu är) colludar, så kan vi ju veva in det precis som vi behagar, för att sedan bara i slutet av månaden kolla i HM/PT vad vi är upp/ner mot varandra och skeppa mellanskillnaden. Två rimliga colluders vevar ju in de ofta mot varandra med supertrassliga händer för att man ska se fiskig ut, man bör ju inte undvika varandra som pesten, jm2c.

 

Kräver ett ganska stort sample antar jag för att se viktiga skillnader, som att Reg 1 öppnat, Fisk 1 flattar, Colluder 1 flattar, Colluder 2 3bettar, Reg fold/syn, Fisk 1 flattar, Colluder 1 fyrbettar osv. Är väl mer såna spots som man får leta efter och då får man ha lite större sample än fredagslöningens händer :)

 

Och nu säger jag INTE att jag vet huruvida det colludas något här, eftersom jag inte spelar fr. Däremot så ska man vara försiktig med att slänga ur sig anklagelser innan man har några bevis.

 

(Dock talar det väl lite till oskyldigheten att man tar upp anklagelserna självmant i sin db, kanske bara är en krigslist men blåögd som jag är så ger jag creed för det ändå)

 

Edit: Om det är regs som spottar ut sig anklagelser vid borden så snälla sluta med det, inte så att fisken älskar att läsa sånt när dom ska in med månadsslanten.

 

Precis, om det nu är så jävla obv så är det ju bara att slänga upp lite bevis. Är trött på samma anklagelser som inte har någon substans eller leder någonstans.

 

Och håller med dig, att skriva vid borden är bara meningslöst. Där snackar vi om något som kan skada svs på riktigt. Tror hobbyspelare att det fuskas på siten så kommer de nog tveka innan de sätter in pengar igen. Skriv gärna här eller anmäl till svs, men att skriva vid borden känns ganska poänglöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, HM fungerar för att analysera om några colludar vid borden, men att kolla upp hur många X bb potter två personer spelat mot varandra ger ju uppenbarligen ingenting.

 

Om jag och person X (och person Y eller hur många man nu är) colludar, så kan vi ju veva in det precis som vi behagar, för att sedan bara i slutet av månaden kolla i HM/PT vad vi är upp/ner mot varandra och skeppa mellanskillnaden. Två rimliga colluders vevar ju in de ofta mot varandra med supertrassliga händer för att man ska se fiskig ut, man bör ju inte undvika varandra som pesten, jm2c.

 

Kräver ett ganska stort sample antar jag för att se viktiga skillnader, som att Reg 1 öppnat, Fisk 1 flattar, Colluder 1 flattar, Colluder 2 3bettar, Reg fold/syn, Fisk 1 flattar, Colluder 1 fyrbettar osv. Är väl mer såna spots som man får leta efter och då får man ha lite större sample än fredagslöningens händer :)

 

 

 

Precis!

 

För att komma på/bevisa att några colludar krävs det nog en omfattande utredning.Iaf om personerna är normalbegåvade så går det nog maskera ganska så enkelt och som du säger bokslut vid månadens slut kolla i HM2 och skeppa pengarna till varandra.

 

Lite småpotter här och där mot varandra osv

 

Skulle man göra en dålig collusion så skulle man undvika varanda totalt och enbart fokusera på dom andra men så dumma är nog få.

 

 

Dennis du säger det bara är att "fram med bevisen" men riktigt så enkelt är det inte eftersom ni sköter det rätt snyggt.

Sen är säkert inte vissa saker olagliga men bara vetskapen om att ni

 

*3 är polare

*och sen lång tid tillbaka suttit och startat upp 5 bord

*Alltid startar bord och medvetet sätter er i en triangel vilket ger er fördel

*Eftersom ni är polare och lärt varandra så är det nog rätt säkert ni skypar

*Vilket ger er 4 kort extra och en hel del annan fördel med.

 

Mycket av det här är inte olagligt antar jag så vad kan jag bevisa ?

 

Men vetskapen om detta skulle göra vilken som helst misstänksam

Sen ser man hur ni spelar ibland men för att bevisa det krävs en riktig utreding vilket jag antar SvS inte kommer orka ta tag i.

 

Trodde inte på alla anklagelser som började komma för 1-2 år sedan av regs som du kallar idioter men efter ett tag ser man mönstret sen när ni blev 3 och startade med era rutiner blev det för enkelt att se.

 

Fråga Dennis hur skulle du tycka ? Om ett gäng du visste var polare samtidigt duktiga och brukar ha grindstuga sitter dag ut o in på samma bord samma positioner och undviker varandra ?.

 

Men är väl enklast svara idiot antar jag.

 

Än en gång grattis till att ha lyckats med en scam svår att upptäcka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis!

 

För att komma på/bevisa att några colludar krävs det nog en omfattande utredning.Iaf om personerna är normalbegåvade så går det nog maskera ganska så enkelt och som du säger bokslut vid månadens slut kolla i HM2 och skeppa pengarna till varandra.

 

Lite småpotter här och där mot varandra osv

 

Skulle man göra en dålig collusion så skulle man undvika varanda totalt och enbart fokusera på dom andra men så dumma är nog få.

 

 

Dennis du säger det bara är att "fram med bevisen" men riktigt så enkelt är det inte eftersom ni sköter det rätt snyggt.

Sen är säkert inte vissa saker olagliga men bara vetskapen om att ni

 

*3 är polare

*och sen lång tid tillbaka suttit och startat upp 5 bord

*Alltid startar bord och medvetet sätter er i en triangel vilket ger er fördel

*Eftersom ni är polare och lärt varandra så är det nog rätt säkert ni skypar

*Vilket ger er 4 kort extra och en hel del annan fördel med.

 

Mycket av det här är inte olagligt antar jag så vad kan jag bevisa ?

 

Men vetskapen om detta skulle göra vilken som helst misstänksam

Sen ser man hur ni spelar ibland men för att bevisa det krävs en riktig utreding vilket jag antar SvS inte kommer orka ta tag i.

 

Trodde inte på alla anklagelser som började komma för 1-2 år sedan av regs som du kallar idioter men efter ett tag ser man mönstret sen när ni blev 3 och startade med era rutiner blev det för enkelt att se.

 

Fråga Dennis hur skulle du tycka ? Om ett gäng du visste var polare samtidigt duktiga och brukar ha grindstuga sitter dag ut o in på samma bord samma positioner och undviker varandra ?.

 

Men är väl enklast svara idiot antar jag.

 

Än en gång grattis till att ha lyckats med en scam svår att upptäcka

 

Du ljuger ju. Du vet inte alla dom där fem punkterna. De två sista är för det första inte sanna, och ändå säger du att det är sant, det vet du inte. Du får gärna tro det, men du vet inte. Att vi startar bord, vi har ju inget val. Ska man kunna tjäna några pengar full ring så måste man ju starta bord. Och att "triangeln" ger "oss" fördel, om du menar som jag tror att du menar så är det exakt likadant som när alla shorthandedspelare slår sig ner 10 sekunder efter en okänd spelare tagit plats direkt i pos på hen. Klart det ger mig fördel att slippa att ha bra (i mitt tycke) spelare nära mig.

 

Återigen, säger inte att de som anmäler är idioter. Säger att du och HenkeJ1 är idioter. Klart man ska anmäla om man är misstänksam.

 

1. Vi brukar inte ha grindstuga, återigen sviker din hjärna dig.

2. Jag undviker inte att spela mot dem, då hade jag ju förlorat hur mycket som helst. Men som jag har sagt innan så är det svårt att förlora en 400bb-pott mot någon som man vet ganska hyggligt hur den tänker.

 

Jag förstår som sagt att man kan vara misstänksam och du får gärna anklaga mig för fusk, men ljug inte. Du gör ju inget annat än skriver lögner. Det bevisar ju bara återigen att du är en bitter människa som en gång i tiden slog dessa nivåer och nu är du tiltad för att du ej gör det längre. Kom med något nytt och sluta vara en papegoja som upprepar samma skit hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punkt 1-3 stämmer ju

Punkt 4-5 var antanganden eftersom jag skrev "rätt säkert" så det är du som har otur

 

Och teamar ni vilket jag o många regs märkt så är det obv ni kör 4an o 5an med

 

Jag ljuger inte jag påstår.Kan säga detsamma om dig när du säger ni inte gör det lr det,,bevisa ? men går ju inte så vi kommer ingen vart så ni får väl vänja er med detta till den dagen svs gör något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Punkt 1-3 stämmer ju

Punkt 4-5 var antanganden eftersom jag skrev "rätt säkert" så det är du som har otur

 

Och teamar ni vilket jag o många regs märkt så är det obv ni kör 4an o 5an med

 

Jag ljuger inte jag påstår.Kan säga detsamma om dig när du säger ni inte gör det lr det,,bevisa ? men går ju inte så vi kommer ingen vart så ni får väl vänja er med detta till den dagen svs gör något

 

Ja, 1-3 stämmer väl, beroende på vad du menar med att det "ger er fördel", men om du menar det som jag skrev det så har det har ju ingenting med fusk att göra?

 

"Sen är säkert inte vissa saker olagliga men bara vetskapen om att ni"

"Men vetskapen om detta skulle göra vilken som helst misstänksam"

 

Har märkt att du har det lite svårt med svenskan, men i min värld betyder detta att man vet något. Så försök vara tydligare med vad du tror och vad du vet i framtiden. Kan omöjligt bara vara jag som tolkade det som att du tror dig veta allt det där.

 

Återigen, ni tror att vi teamar och det får ni gärna göra.

 

Nej, det är inte samma sak. Det finns ju bara en av oss två som vet vad som är sant så jag vet ju att jag inte ljuger. Det är dock obv att du ljuger då du inte har någon koll på mitt liv. Som sagt anklaga mig gärna för fusk, men ljug inte. Är riktigt imponerad om du är vinnande på /10 då det verkar ta ett tag för dig att få in saker i skallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ligger ju ändå, precis som Dennis skriver, en viss skillnad i att kalla någon man tror fuskar för fuskare och att kalla någon som felaktigt påstår att man fuskar för lögnare.

 

Det är fullt förståeligt att man kan ha misstankar och även att man kan tro att någon med väldigt stor sannolikhet fuskar. Något annat vore bara korkat att påstå. Det som svider är ju att dessa misstankar sprids som sanningar vid borden och vare sig fiskarna bryr sig eller inte så känns det förbannat tråkigt att få dras med en felaktig fuskstämpel resten av sin "karriär".

 

Givetvis kommer inte ni som bestämt er för att vi fuskar att ändra uppfattning för att vi säger att vi är oskyldiga. Precis så skulle ju en fuskare också säga, det förstår ju vilket idiot som helst. Jag tycker dock att man för en kort sekund borde kunna se det från motsatt synvinkel (precis som vi gör när vi säger att vi förstår misstankarna, trots att det för oss är helt sjävklart att det bara är bu****it.) Ingen kan ju med 100% säkerhet veta att det pågår fusk, för det gör det ju inte. Om man inte har några konstiga vanföreställningar i sin hjärna så borde man ju kunna se en liten liten möjlighet att det inte alls handlar om fusk. Då kan man ju tycka att man som medmänniska borde kunna tänka sig in i det scenariot och inse att den häxjakt som vissa av er sysslar med kanske inte ger er jättemånga pluspoäng på karmakontot. Dennis verkar mest bli arg, men själv blir jag mest ledsen. Jag avskyr fusk och det finns inte mycket som svider mer än att bli kallad fuskare.

 

Jag ber inte om att man ska hålla tyst om vad man misstänker och tror. Det enda jag ber om är att man ska lufta sina tankar på rätt plats, på rätt sätt och hålla sig till fakta. Vid borden är inte rätt plats, att mana på andra att gå med i häxjakten utan tillräckliga argument är inte rätt sätt och att säga att det är helt säkert att vi fuskar är inte att hålla sig till fakta. Det är ren lögn, och även om det är förståeligt att man inte tror det, så är inte inte särskilt schysst att sprida det som en sanning, när man inte ens kan vara säker själv. Människan är konspiratorisk i sin natur och när man får höra att någon fuskar så är ens första instinkt inte direkt källkritisk.

 

Sedan vill jag bara lägga till att denna "triangel", som folk verkar störa sig på, uppkommer helt spontant från början där en person sätter sig på sin favoritplats (den vänstra platsen längst ned i mitten för min del), person nummer två sätter sig mitt emot (=så långt ifrån den andre det går att komma) och person nummer tre sätter sig mellan de två första på ena eller andra sidan. Det är alltså inte ens en helt symmetrisk triangel, som folk verkar tycka. Jag förstår att det kan vara jobbigt för passivare regs att vart man än sätter sig så hamnar man ur position på en spelare som är relativt jobbig att ha ur position. Men den smällen får man helt enkelt ta när man vägrar hjälpa till att starta upp borden själv och alltid väntar tills det kommit ett gäng dåliga spelare. Ett tips är ju att sätta sig på föredragen plats innan vi alla tre hunnit sätta oss, precis som en del andra regs gör. Och tänk att det slumpat sig så konstigt att dessa regs inte tror att vi fuskar? Konstigt, sådant där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär er spela på 5-mannaborden istället. Då kommer ni inte sitta på samma bord hela tiden och är det som ni säger att ni ej fuskar lär det märkas tydligare. För just nu sitter ni alltid på samma bord och aldrig spelar en hand mot varandra och de isoleras hejvilt. Och er förklaring att man inte kan förlora en 400 bb pott mot någon man mött mycket är nog den sämsta bortförklaringen jag hört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressesant läsning detta för en "fd" FR grinder :-)

 

Jag tror varken A eller B utan kan bara komma med mina synpunkter. På Svs finns de väldigt begränsad Action över 2/4 och dessa "fuskare" är helt klart bland de bästa regsen. Då jag själv spelar enbart FR vet jag hur svårt de är att få igång action och får ofta starta bord själv då ingen annan gör de. Jag spelar poker rent pga att de är kul och för egen del finner jag lite värde i att sätta mig ner när dessa 3 herrar sitter i en triangel (vilket iofs är naturligt som Dennis förklarat). Jag har inga problem i att erkänna att jag helt enkelt inte är tillräckligt duktig för att slå bordet när de 3 sitter vid samma bord.

 

Många som inte slår borden när personerna i fråga sitter i en "triangel" verkar istället anklaga dem för fusk och colluding istället för att erkänna att dem inte är tillräckligt bra.

 

Kanske är en ego sak men sen är de ju inte så svårt att förstå att folk inte gärna sätter sig ner som 4de gubbe när "triangeln" redan sitter ner. Att ni ska skypa eller prata om händer är väl bara en vald sanning och påståenden snarare än ren fakta med bevis.

 

 

Hoppas detta kan ge lite insikt från en opartisk källa. / sir

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär er spela på 5-mannaborden istället. Då kommer ni inte sitta på samma bord hela tiden och är det som ni säger att ni ej fuskar lär det märkas tydligare. För just nu sitter ni alltid på samma bord och aldrig spelar en hand mot varandra och de isoleras hejvilt. Och er förklaring att man inte kan förlora en 400 bb pott mot någon man mött mycket är nog den sämsta bortförklaringen jag hört.

 

Jag kan bara tala för mig och som jag har skrivit innan så tror jag inte att jag slår sh och är för lat för att lägga ner tid på det. Och jag har inga problem med att folk tror att vi fuskar, det kommer aldrig försvinna förrän minst två av oss lämna siten. Vi spelar händer mot varandra och du får gärna förklara vad du menar med att det isoleras hejvilt.

 

Återigen, jag har inte sagt att man inte kan förlora en 400bb-pott, för det har obv hänt, jag har sagt att det är svårt. Det finns andra fr-regs jag inte heller förlorar 400bb-potter mot särskilt ofta. Fr-reg är som standard väldigt obalanserade och det åker nästan aldrig in 200+bb på en bluff, så är det bara. Och är det inte bluff när 200bb åker in så är det seminöt+. Jag fattar att detta är svårt för sh-spelare att förstå då ni är mycket mer balanserade och det är väl därför jag har så svårt när jag väl provar på det.

 

Ändå lite spännande att du "vet" att vi inte spelar potter mot varandra då du aldrig spelar full ring. Kan nog räkna på ena handen då jag har sett dig på ett fr-bord senaste två åren. Det borde behövas en större sample än så för att kunna veta en sådan sak tycker jag.

 

Intressesant läsning detta för en "fd" FR grinder :-)

 

Jag tror varken A eller B utan kan bara komma med mina synpunkter. På Svs finns de väldigt begränsad Action över 2/4 och dessa "fuskare" är helt klart bland de bästa regsen. Då jag själv spelar enbart FR vet jag hur svårt de är att få igång action och får ofta starta bord själv då ingen annan gör de. Jag spelar poker rent pga att de är kul och för egen del finner jag lite värde i att sätta mig ner när dessa 3 herrar sitter i en triangel (vilket iofs är naturligt som Dennis förklarat). Jag har inga problem i att erkänna att jag helt enkelt inte är tillräckligt duktig för att slå bordet när de 3 sitter vid samma bord.

 

Många som inte slår borden när personerna i fråga sitter i en "triangel" verkar istället anklaga dem för fusk och colluding istället för att erkänna att dem inte är tillräckligt bra.

 

Kanske är en ego sak men sen är de ju inte så svårt att förstå att folk inte gärna sätter sig ner som 4de gubbe när "triangeln" redan sitter ner. Att ni ska skypa eller prata om händer är väl bara en vald sanning och påståenden snarare än ren fakta med bevis.

 

 

Hoppas detta kan ge lite insikt från en opartisk källa. / sir

 

Jag förstår att man inte vill sätta sig som 4e gubbe när man tror att de tre andra fuskar men vad är lösningen? Det enda jag vet är att jag måste betala räkningarna i slutet på varje månad och att full ring på svs är det enda jag har hittat där jag tjänar tillräckligt bra för att kunna göra det. Gissar att de andra ser det likadant.

 

Jag vet att det inte gör någon större skillnad vad jag skriver, men om det kan lugna någon så lovar jag att det inte pågår något fusk. De här isoleringstre och fyrbettarna det tjatas om hela tiden får gärna något reg lägga upp exempel på i forumet, för det borde inte vara så svårt att bevisa om det nu sker och inte bara är tomma ord.

 

Måste säga (helt objektivt) att detta SER jävligt illa ut...

 

Det förstår jag. Det jag inte förstår är varför man måste ljuga. Anmäl till svs om det är så att du tror att jag, eller någon annan fuskar. Om svenska spel lyckades sätta dig bottarna på ett år så borde dom väl klara av att sätta dit såhär tydligt fusk, som vissa påstår att det är, på två år.

 

Känns precis som jag har skrivit innan att många av de som anklagar mig för fusk är sådana som slog midstakes full ring en gång i tiden men inte gör det längre. Till dem vill jag bara säga att det handlar inte om fusk, det handlar om att spelen blir tuffare. Man kan inte spela full ring som man kunde för några år sedan och bara plocka pengar. Det sitter alltid några sh-regs vid varje fr-bord nuförtiden och de kör över en om man spelar som man gjorde för några år sedan. Jag blir överkörd av många av sh-spelarna, men jag lyckas ändå slå spelen. Man får väl helt enkelt försöka anpassa sig och tänka lite. Funkar inte att spela som en robot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat intressant faktum är att denna dagbok startade i samband med första anklagelserna om colluding.

 

 

På den tiden colludades det mycket mer "under radarn" och försiktigt men ack dock ändå genomskinligt mellan #Dennis och MaRtiN_10.

 

Några saker som utmärkte sig var att när en helt ny fisk kom in och spelade som en galning så brände sig Dennis några gånger på det ovanliga spelet hos den specifika fisken.

Strax därefter kommer Martin in och tillämpar en optimal strategi mot fisken utan att någonsin ha mött fisken och när fisken joinade satt han själv på 5 andra bord, så utan möjlighet till att betrakta bordet eller studera fisken kunde han redan veta vilket bord att ställa sig på kö till och hur börja nyttja fisken maximalt. För att inte tala om varför han kom till bordet som låg nivån ovan eller under där han annars spelar.

Detta scenariot har upprepats flertal gånger i växlande ordning med varierande uppenbarhet. Om den ena spelaren finner några specifika reads/svagheter hos motståndaren så börja den andra _samtidigt_ att nyttja dessa på samma sätt som den första.

Det stöder teorin om att spelarna kommunicerar med varandra utöver chatten hos Svenska Spel.

 

 

Därefter tillkommer dessa perfekt tajmade 3bets,4bets och squeeze med AA/KK när båda herrarna är med i handen.

 

 

Dessutom tillkommer det faktum att de över en större sample ligger över EV när det kommer till ALLIN med flushdraws, vilket är möjligt enbart när man kan utesluta sisådär 2-4 kort extra i leken.

 

 

 

 

Kort efter dagboks starten kom "lockdown" med Martin där de började colluda mycket mer uppenbart. Då under täckmanteln att de var kompisar som lockdownade. Och efter det har de colludat fortsatt öppet trots avslutad "lockdown".

 

 

Ett smart och rutinerat initiativ av Dennis för att få förtroende.

 

Skulle inte förvåna mig om Dennis visade sig ha ett belastat belastningsregister sedan tidigare.

 

 

På den tiden spelade Kzzon på nivåerna under Dennis och Martin, men nu har även hans koppling uppenbarat sig.

 

 

 

En annan observation är med vilken aggressivitet och intensitet som Dennis försvarar fusket, har svårt att se att en oskyldig person skulle gå i så pass kraftig försvarsställning och orka ödsla tid/kraft på detta om det inte låg något begravt här.

 

Lite av samma reaktion som när man konfronterar en Torsk om att denne är en Torsk.

 

 

Efter flertal anmälningar till Svenska Spel så händer inget och folk som anmäler blir istället avstängda.

 

 

Förtroende är vad detta handlar om och det är inte det man får i det här fallet. Och försök att försvara sig från deras sida förvärrar bara ens uppfattning om läget.

 

Illa Illa.

 

Jag ser ingen annan lösning än att dessa tre och andra som har en uppenbar koppling till dessa herrar inte tillåts att spela vid samma bord.

 

Allt annat får man utgå ifrån är fusk helt enkelt.

 

 

Med Vänliga Hälsningar Rödboll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver en massa saker som inte stämmer. För det första så startades denna dagboken i oktober 2013, om jag inte minns fel så började det tjatas om detta i april samma år.

 

Det där stämmer inte. Och ännu mer intressant är väl isåfall hur du skulle veta att jag inte spelade optimalt vs hobbyspelaren medans M gjorde det? Det är iallafall inte sant.

 

Lägg upp de där tajmade tre och fyrbettarna om de nu är så perfekta? Ännu en gång, tomma anklagelser.

 

Lol! För det första funkar inte all in ev på svenska spel så där spricker din teori direkt. Outa ditt nick ska jag nog kunna visa att du med springer som Jesus på vatten när du får in fd.

 

Kort efter? Återigen, ett halvår. Vad svamlar du nu om? Vadå colludat öppet?

 

Jag blir ju inte arg av anklagelserna, jag blir arg av lögnerna. Så det är bättre om jag lägger ner dagboken och aldrig svarar på anklagelserna? Det gjorde jag för några år sedan, blev tydligen bara värre av att man undviker att svara på frågor om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver en massa saker som inte stämmer. För det första så startades denna dagboken i oktober 2013, om jag inte minns fel så började det tjatas om detta i april samma år.

 

Det där stämmer inte. Och ännu mer intressant är väl isåfall hur du skulle veta att jag inte spelade optimalt vs hobbyspelaren medans M gjorde det? Det är iallafall inte sant.

 

Lägg upp de där tajmade tre och fyrbettarna om de nu är så perfekta? Ännu en gång, tomma anklagelser.

 

Lol! För det första funkar inte all in ev på svenska spel så där spricker din teori direkt. Outa ditt nick ska jag nog kunna visa att du med springer som Jesus på vatten när du får in fd.

 

Kort efter? Återigen, ett halvår. Vad svamlar du nu om? Vadå colludat öppet?

 

Jag blir ju inte arg av anklagelserna, jag blir arg av lögnerna. Så det är bättre om jag lägger ner dagboken och aldrig svarar på anklagelserna? Det gjorde jag för några år sedan, blev tydligen bara värre av att man undviker att svara på frågor om det.

 

Ja, det är väl den tiden det tog för dig inse att fler och fler började upptäcka att ni sammarbetade och sedan kläcka iden med dagboken, kanske fanns någon som upptäckte det innan jag gjorde det men jag började misstänka det någon månad innan dagboken.

 

 

 

 

Som sagt det har hänt så många gånger med så många spelare att det är ganska uppenbart, förövrigt presenterar jag detta till Svenska Spel och inte till dig, ser ingen poäng i att överbevisa dig, då du säkert sitter på bättre bevis.

 

 

Ni måste helt enkelt inse att Svenska Spels spelarpool inte kommer orka med tre eller fler sammarbetande spelare vid varje bord. Lite längre fram kommer varken du eller någon annan kunna betala sin hyra mha Svenska Spel pga det dåliga rykte som ni skapar.

 

 

Tänk längre än näsan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just att dom tog K till sig var nog för att dom blev giriga.

Många brottslingar brukar förr eller senare åka dit av just den anledningen och visst var det fallet med botarna med? Att dom lät dom stå på nästan dygnet runt.

 

 

Skulle inte förvåna mig ett dugg om dom ligger lågt närmaste månaden och inte spelar samma bord osv isf är det rätt lol (Likamed ett erkännande).

Så var det som någon påpekat för något år sedan då dom gick ner i nivå ett tag och helt plötsligt grindade olika bord.

 

 

Nej bra att fler uppmärksammar detta ,ju fler som anmäler desto större chans svs reagerar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge er nu grabbar. Självklart måste de sitta på samma bord om de specialiserat sig på FR på svenska spel. Mycket rimligt sätter de sig så långt ifrån varandra som möjligt om de anser de andra vara bra spelare.

 

Colludas det under händer borde det kunna framkomma om ni hör av er till svenska spel. Låter inte som att trion är särskilt oroliga för det.

 

Vad ni aldrig kommer veta är dock om de delar bankrulle eller ej.

 

 

Skulle en vän skriva "Namehere satte sig just vid mitt bord, vem är det?", så skulle jag givetvis svara att det är en fisk, och skulle vännen skriva "Pkr_Falk satte sig just vid mitt bord, är han värde?" så skulle jag svara att han är nit, men ja, han är värde.

Inte orimligt att sådan information delas mellan vänner. Precis som att vänner kan diskutera handhistorik eller gårdagens ligg.

 

 

edit:

 

precis som i de högre 5-maxborden så sitter ofta 2 regs ut och väntar på fisk.

sitter mer än 2 ut börjar det dock se dåligt ut, kanske kan ni i dagboken försöka vara max 2 som sitter ut, och om en tredje sitter automatiskt börja spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak till Dennis angående triangeln.

 

Du säger dig vilja sitta så långt ifrån dessa herrar för du inte har någon edge mot dom

Varför i h*lvete lär ni upp K då ? Så ni/du får mer konkurrens på dom enda bord som finns.

Låter väldigt ologiskt ?.

Du vill ju ha värde

 

 

Nej luktar väldigt illa det här ni två har varit anklagade länge och K spelade alltid en nivå under sen lär ni upp han och triangeln uppstår.

Som du skrev en bra spelare tar ju upp en plats en fisk kunde ha ist=noll värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ge er nu grabbar. Självklart måste de sitta på samma bord om de specialiserat sig på FR på svenska spel. Mycket rimligt sätter de sig så långt ifrån varandra som möjligt om de anser de andra vara bra spelare.

 

Colludas det under händer borde det kunna framkomma om ni hör av er till svenska spel. Låter inte som att trion är särskilt oroliga för det.

 

Vad ni aldrig kommer veta är dock om de delar bankrulle eller ej.

 

 

Skulle en vän skriva "Namehere satte sig just vid mitt bord, vem är det?", så skulle jag givetvis svara att det är en fisk, och skulle vännen skriva "Pkr_Falk satte sig just vid mitt bord, är han värde?" så skulle jag svara att han är nit, men ja, han är värde.

Inte orimligt att sådan information delas mellan vänner. Precis som att vänner kan diskutera handhistorik eller gårdagens ligg.

 

 

edit:

 

precis som i de högre 5-maxborden så sitter ofta 2 regs ut och väntar på fisk.

sitter mer än 2 ut börjar det dock se dåligt ut, kanske kan ni i dagboken försöka vara max 2 som sitter ut, och om en tredje sitter automatiskt börja spela.

 

Självklart är det ett problem ifall två personer colludar på ett 5max bord.

 

Att de endast spelar mot varandra med minst en fisk emellan är inte ett bevis på att de colludar däremot, så det är stor skillnad där.

 

Jag har läst igenom hela din post, men kan inte se något sakligt som du tillför.

Jagar postcounts?

 

Annat än att du erkänner att du och dina vänner ibland ägnar er åt en lite tveksam verksamhet som är i gråzonen för fusk. Beskriver ni de andra spelarna i den allmänna chatten så kan det väl betraktas som mer ok då informationen är allmän, gör ni det via Skype så är det mer tveksamt om det är ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[...]Det stöder teorin om att spelarna kommunicerar med varandra utöver chatten hos Svenska Spel.

Haha, det kanske låter otroligt för dig men ja, ibland kommunicerar jag med mina vänner även på annat sätt en genom chatten på Svenska Spel. Det är dock en ganska stor skillnad mellan att dela med sig av sina hålkort via Skype och vanlig vänskaplig (och i många fall pokerrelaterad) konversation.

 

Dessutom tillkommer det faktum att de över en större sample ligger över EV när det kommer till ALLIN med flushdraws, vilket är möjligt enbart när man kan utesluta sisådär 2-4 kort extra i leken.

Jag skulle hemskt gärna vilja se ett bevis på detta. Även om det givetvis inte är omöjligt att det stämmer (varians, har du hört talas om det?), så känns detta som något som bara är taget ur luften för att smutskasta oss, precis som mycket annat. Sedan finns det också något som kallas för selektivt minne, har du hört talas om det? Släng gärna upp dina bevis här och låt alla se!

 

Skulle inte förvåna mig om Dennis visade sig ha ett belastat belastningsregister sedan tidigare.

Medan resten av ditt inlägg mest får mig att vilja gråta, så var det här i alla fall något som roade mig. Jag håller med, Dennis är en riktig buse.

 

En annan observation är med vilken aggressivitet och intensitet som Dennis försvarar fusket, har svårt att se att en oskyldig person skulle gå i så pass kraftig försvarsställning och orka ödsla tid/kraft på detta om det inte låg något begravt här.

 

Lite av samma reaktion som när man konfronterar en Torsk om att denne är en Torsk.

Du använder dig av smart retorik, det kan ingen ta ifrån dig. Det är alltså helt otroligt att en oskyldig person envisas om att han är oskyldig? Ja, varför skulle man ens bry sig om all obefogad skit som kastas på en? Helt ologiskt va? Sedan försvarar Dennis (och jag) inte heller något fusk, som du skriver. Det är ni som påstår att vi fuskar och vi berättar för er att vi inte gör det.

 

Efter flertal anmälningar till Svenska Spel så händer inget och folk som anmäler blir istället avstängda.

Jag tror personligen inte att Svenska Spel stänger av folk för att de anmäler misstankar om fusk. Däremot hoppas jag att de vidtar åtgärder när anklagelserna går så långt överstyr vid borden som de gjort vid ett flertal tillfällen. Det är inte ok att bete sig som vissa av er gör.

 

Allt annat får man utgå ifrån är fusk helt enkelt.
Det är ju också en intressant sak att skriva. "HenkeJ1 är den perfekta pokerspelaren och slår Svenska spels 5/10-nivå exakt så hårt som är möjligt att göra. Alla vars spel är mer vinnande än hans ABC-spel är således fuskare." Typ.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart är det ett problem ifall två personer colludar på ett 5max bord.

 

Att de endast spelar mot varandra med minst en fisk emellan är inte ett bevis på att de colludar däremot, så det är stor skillnad där.

 

Jag har läst igenom hela din post, men kan inte se något sakligt som du tillför.

Jagar postcounts?

 

Annat än att du erkänner att du och dina vänner ibland ägnar er åt en lite tveksam verksamhet som är i gråzonen för fusk. Beskriver ni de andra spelarna i den allmänna chatten så kan det väl betraktas som mer ok då informationen är allmän, gör ni det via Skype så är det mer tveksamt om det är ok.

 

Tycker jag tillför att det inte finns några belägg för diskussionen om fusk baserat på att de sitter på samma bord på spridda platser.

Även att 2 spelare vid ett bord (varav en sitter ut) inte ser dåligt ut, men att vid 3 spelare borde de spela.

Må vara ljusaste änden av en sådan gråzon. Om ens.

 

Eftersom det inte finns några belägg för den här diskussionen så kan väl du, Rödboll, som gillar att driva på detta ta ärendet vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt det har hänt så många gånger med så många spelare att det är ganska uppenbart, förövrigt presenterar jag detta till Svenska Spel och inte till dig, ser ingen poäng i att överbevisa dig, då du säkert sitter på bättre bevis.

 

Så du skriver i min tråd på ett forum där svenska spel inte har någon representant (?) istället för att skriva direkt till svenska spel, låter logiskt. Vill du inte ha svar från mig ska du inte posta i denna tråden.

 

Just att dom tog K till sig var nog för att dom blev giriga.

Många brottslingar brukar förr eller senare åka dit av just den anledningen och visst var det fallet med botarna med? Att dom lät dom stå på nästan dygnet runt.

 

 

Skulle inte förvåna mig ett dugg om dom ligger lågt närmaste månaden och inte spelar samma bord osv isf är det rätt lol (Likamed ett erkännande).

Så var det som någon påpekat för något år sedan då dom gick ner i nivå ett tag och helt plötsligt grindade olika bord.

 

 

Nej bra att fler uppmärksammar detta ,ju fler som anmäler desto större chans svs reagerar

En sak till Dennis angående triangeln.

 

Du säger dig vilja sitta så långt ifrån dessa herrar för du inte har någon edge mot dom

Varför i h*lvete lär ni upp K då ? Så ni/du får mer konkurrens på dom enda bord som finns.

Låter väldigt ologiskt ?.

Du vill ju ha värde

 

 

Nej luktar väldigt illa det här ni två har varit anklagade länge och K spelade alltid en nivå under sen lär ni upp han och triangeln uppstår.

Som du skrev en bra spelare tar ju upp en plats en fisk kunde ha ist=noll värde.

 

K var en polare redan innan han började spela poker så när han väl börjar och har frågor så är det väl ganska obv att man svarar. Och att han alltid har varit en nivå under stämmer inte ens lite, han började på .25/.50 för något år sedan och har klättrat allt eftersom rullen blivit större.

 

Vad gör det för skillnad om någon av oss skulle ha uppehåll någon månad, eller inte sitta vid samma bord ett tag. Om det har varit fusk fram till nu så är det väl fusk efter en månad också?

 

edit:

 

precis som i de högre 5-maxborden så sitter ofta 2 regs ut och väntar på fisk.

sitter mer än 2 ut börjar det dock se dåligt ut, kanske kan ni i dagboken försöka vara max 2 som sitter ut, och om en tredje sitter automatiskt börja spela.

 

Jag tycker med det ser dumt när det är mer än 3 som sitter vid ett bord och inte spelar. Men ser det inte ännu dummare ut om två sitter där och så fort någon random slår sig ner så kommer en tredje?

 

Självklart är det ett problem ifall två personer colludar på ett 5max bord.

 

Att de endast spelar mot varandra med minst en fisk emellan är inte ett bevis på att de colludar däremot, så det är stor skillnad där.

 

Vad är skillnaden på att tre fr-regs spelar när en random kommer och när två sh-regs spelar när en random kommer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett gravt missförstånd verkar ha spridit och bitit sig fast på det här forumet. Missförståndet sitter i tron att det skulle vara SvenskaSpel som upptäckte bottarna. Något som Dennis gladeligen verkar vilja späda på.

 

 

Men så var det inte, det var SPELARNA (regsen, mer exakt fullrings regsen) som upptäckte dem. Det var spelarna som fick samla in bevis och presentera detta till SvenskaSpel som i sin tur ignorerade det till en början precis som i det här fallet.

 

För att sedan när överväldigande mängder bevis lyfts fram av SPELARNA började titta på det.

 

 

Det var först fullrings spelarna som upptäckte fusket precis som i det här fallet medan 5max reggen från det är forumet fortsatte gladeligen förlora eller spela sitt +-0 spel på SvenskaSpel mot bottarna.

 

 

Skulle inte SPELARNA ha gjort SvenskaSpel arbete hade vi än idag haft kvar bottarna.

 

 

 

Man ska ge lite cred åt SvenskaSpel och det är att de dagligen får ta emot samtal av förlorande spelare om att sidan är riggad, att de precis förlorat mot en bot, att de förlorade pga colluding osv precis som på alla andra sidor.

 

Skulle de stänga av alla skulle snart ingen vinnande spelare få spela på sidan.

 

 

Det gör det svårt att sia fram bra information från dålig och kräver kompetens, något många andra bolag skaffat medan SvenskaSpel verkar fortfarande köra på den väl beprövade metoden av Svågerpolitik vid anställningsintervjuerna,

 

 

 

 

Till Kzzon: Ja man kan ju skylla på retoriken när ni gör allt ni kan för att väcka misstänksamhet.

 

 

Det ni måste förstå sinsemellan är att det egentligen är irrelevant ifall fusk faktiskt försiggår eller ej. Det är fullt tillräckligt med misstänksamhet för att sänka sidan. Ifall ni verkligen är eller önskar att vara proffs så lär er er egen bransch.

 

Hur länge tror ni att ni skulle klara er oskadda i ett välskött homegame för riktiga pengar med den taktik som ni tillämpar på SvenskaSpel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad är skillnaden på att tre fr-regs spelar när en random kommer och när två sh-regs spelar när en random kommer?

 

 

förstod du verkligen det jag skrev?

 

Jag skrev just att det inte var någon skillnad, så vi verkar vara överens där ivf.

 

 

Jag har skrivit här för alla oss som spelar, ingen vill sänka sidan/skrämma iväg spelare då spelarpoolen minskar för varje dag som går som det är.

 

Problemet ligger i att ni påskyndar den processen och uppskattar inte när det påpekas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skrivit här för alla oss som spelar, ingen vill sänka sidan/skrämma iväg spelare då spelarpoolen minskar för varje dag som går som det är.

 

Problemet ligger i att ni påskyndar den processen och uppskattar inte när det påpekas.

 

 

Det är väl precis det ni gör?! Du säger att det är irrelevant om vi fuskar eller inte, det kan vara det dummaste du har skrivit och det säger en hel del. Sluta skriv vid borden så kommer väl randomspelare inte ha några problem med att fortsätta spela? Det är ju inte vi som jagar väck dom, det är ju ni med er korkade chatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...