Gå till innehåll

Älgens PLO8 dagbok


HuntAMoose

Recommended Posts

Hand 1. Tycker det är en solklar fold pre. 5332 är en kass hand och blir inte bättre för 8bb oop. Argumentet att floppa ett ess är inte så hållbart då alla ess ofta är döda.

 

Hand 2. Std, wp. 5,5bb pre är lite i överkant kanske, men beror ju på om du brukar spela pott pre eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 118
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Första handen hade jag också dunkat, vad ska den andra ha liksom ;) höhö.

 

Andra handen hade jag tänkt, finns inte en chans att han har A2 också, plus jag har ett par i sjuor i High, sedan tänkt lite ' vad ska han ha? ' och scrollat maxbet konstant :D

 

Angående mods aktivitet så är den under all kritik. Skäms, skäms gamla karl(ar)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Låg kring 30bb/100 som jag inte är nöjd med, litet sample men i det långa loppet tycker jag att minst 50bb/100 är rimligt på/1-/2 för mig. Gissar bara då jag inte är inbiten statistiknörd än.

Vad tycker ni borde vara rimlig bb/100 i det långa loppet på nivåerna?

Vet inte hur en bra/dålig graf ser ut så nu är det eran tur att jobba, ge mig en kommentar.

 

 

Instämmer. 30bb/100 är inget vidare. Visst plussar man, men är man inte bättre än så kan man lika gärna panta burkar IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog går det att ligga högre än 30bb/100 på micro plo8 på svs men tycker inte du ska klaga om du håller dig på den resultatnivån.

 

Om man låter bli att spela när värdet är dåligt kan man säkert ligga på runt 50bb/100 men man har ju inte direkt möjlighet att tableselecta när det rullar 3 bord med bara regs på vilket är mer regel än undantag. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså om regs på /1-/2 håller 30bb/100+ undrar jag varför typ aldrig någon går upp i nivå. Spelarpoolen på /1 bör ju ganska enkelt kunna flyttas till /5 10-manna. Så fort ett /5 startar finns det ju även underlag för att ha det rullande i flera timmar.

 

Kikar igenom borden på /1 ganska ofta för hålla koll på vilka som kommer uppåt, men det slutar ofta med att dem åker ner i nivå igen, så spelet skiljer sig åt en aning ändå och jag tycker allt över 20bb/100 på /4 och /5 över ett riktigt sample är riktigt riktig bra i dagsläget.

 

Hade vart intressant att verkligen se de bästa regsens winrate på /1 lifetime om det verkligen är uppemot 50 bb eller om det, mest troligt, är en illusion av stundtals positiv varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har på ett "fint" sätt blivit uppmanad att flytta denna DB, vilket nu är gjort

 

Ett enklare sätt att få saker utförda är att skicka ett PM till någon av oss moderatorer.

Det kan vara så att vi inte läser alla inlägg. Vi kan missa ett inlägg här och där.

Då hjälper det inte med oändligt antal "Vakna nu för fan" inlägg.

Men när det kom ett "vakna nu för fan" (och ett felaktigt påstående om att jag blivit "tillbedd" ett flertal gånger) via PM så blev det gjort omedelbart :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...