Gå till innehåll

Älgens PLO8 dagbok


HuntAMoose

Recommended Posts

Spelar nog alldeles för lite hilo för att kommentera, men kan ju försöka..

 

I J32J handen där du turnar in bästa low så hade jag nog också försökt skrämma ut han ur potten, och du hade nog gett han en funderare iaf innan gråtsyn, beroende på vad som landar på river, men allt utom ett A eller 7 ger han ju ' the chills ' :D

 

 

Bara kul när någon skriver. Tack för dina åsikter ändå:-D.

 

Mjo, tanken var att försöka få bort något random 2par eller dålig låg. Var säker på att han inte hade 23 eller a10 så kände mig tvungen att köra plattan i mattan. Skulle han enbart ha 23 så kvartar jag denne. Tänkte också att jag kan få fold ibland om denne sitter på kåk som 5 eller 7 hög.

 

 

Varför vill vi skrämma bort massa händer på turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 118
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför vill vi skrämma bort massa händer på turn?

 

Varför dela potten med någon när man kan göra allt i sin makt för att få den lilla påsen för sig själv :-) . Nu lottade han givetvis in en bra hand på river, men hade det landat något annorlunda som svider att syna av på river med två par, så är man nog glad att man dunka upp potten lite på turn, för att sedan mega dunka på river, och ge motståndaren ' the chills ' :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför dela potten med någon när man kan göra allt i sin makt för att få den lilla påsen för sig själv :-) . Nu lottade han givetvis in en bra hand på river, men hade det landat något annat som svider att syna av på river med två par, så är man nog glad att man dunka upp potten lite på turn, för att sedan mega dunka på river, och ge motståndaren ' the chills ' :lol:

 

Jo, precis, men som jag skrev ovan tog jag bara den handen som ett exempel. Du kan inte bomba envägshänder som en galning på tidiga gator därför att alltför ofta när du skall ge motståndaren "the chills" har denne inga marker kvar ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, precis, men som jag skrev ovan tog jag bara den handen som ett exempel. Du kan inte bomba envägshänder som en galning på tidiga gator därför att alltför ofta när du skall ge motståndaren "the chills" har denne inga marker kvar ändå.

 

haha :D Äsch, målet är alltid att få ge motspelarna maximala river ' chills '. It's all about the chills, baby.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träning?/QUOTE]

 

Vill du endast gå ner i vikt, eller vill du behålla musklerna också? ;) Anledningen till att jag frågar är att jag löptränar rätt mycket och en grundträningsperiod borde göra gott i syfte på att gå ner i vikt. Tror jag..? eftersom jag är smal :shock: Dessutom grinar gubbarna på klubben om att långpassen gör en smal , ett långpass räknas om det är på minst två mil.

 

Skrivit och suddat olika metoder på träning nu ett tag :D mina egna pass som man kört i år, vet inte hur pass bra det är eller så, men funkar rätt bra för mig.. Sedan är det ju lite motiverande för mig att skriva om skiten nu för att man är lite less och jag måste själv gå in i en grundträningsperiod när som helst.

 

Jag kan skriva hur jag tror ett bra schema skulle se ut för dig, sen kan man ju vara helt ute och cykla och detta är en walk in the park :D

 

Måndag: Mil, lugn jogg/löpning/

 

Tisdag: Styrka; Plankan, Benböj ( hälen på dubbelvikt matta ) Armhävningar. Sedan går det ju och köra kombos på dessa övningar, samt att köra tåhävningar. det är iprincip de övningar jag kör, och gnatar på. Kombos; Upphopp och ner och tryck en armhävning, eller vanlig planka och en upp i sidoplanka, armhävningar i olika handpositioner. Tåhävningar i olika fotpositioner, vanlig eller som en liten balett-tös, får vaderna en liten skön träning också. Dessa är de övningar jag endast kört i år, om man bortser från några enstaka pass med hantlar. Nej, glömde en övning, marklyft med skivstång, den kör jag också relativt regelbundet.

 

Ondag: vila, ha alltid vatten tillgängligt och du kommer dricka mer än du tror på en dag.

 

Torsdag: Två mil, lugn jogg/löpning ( det är skoj att springa på vintern ).

 

Fredag: vila

 

Lördag: Styrka, styrka är iofs mitt sämsta ämne så, vet inte om det egentligen är bra att köra upprepningar på plankan, armhävningar, etc , jag har gjort det, och jag ser inte direkt några resultat i större muskler.

 

Söndag: Vila.

 

Du får alltså 3 mil i veckan, samt 2 pass 'styrka' på ca 45 minuter, eller så långt du vill köra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Viktnedgång är prio ett då man är rätt mycket för stor. Musklerna kan man fixa till sen;-). Har varit rätt fit i mina dar, men det var då det. Tränat löpning också faktiskt, men som sagt ljusår sen:-D. Tror det mest sitter hos mig att jag äter skit och rör på mig för lite samt pepsi/cola beroende. Behöver helt enkelt sluta med all skit och röra på fläsket:-D, men ibland är det lättare sagt än gjort såklart.

Om jag skulle komma igång med träningen blir det för det mesta någon form av cardio då målet är viktnedgång. Fast tycker lyfta skrot är roligare så får bli någon blandning så man inte tappar motivationen. Kondisen är nerkörd i botten, tror det är bättre att köra raska promenader för mig i början så man inte skadar sig? Väldigt längesen jag tränade sist skall påpekas.

 

Tack för tipsen, ska ha dom i åtanke vid ett schemaskrivande:-D.

 

Jo, om din kondis är seg nu bör du nog börja med att vänja dig med att gå lite, det tror jag absolut är bäst. Löpning är ju så jävla mycket att man lär hålla igång för att inte tappa, men när man väl är i form så är det roligt som fan.

 

Jag minns när jag va totalt körd med kondis och allt sådant, ( Dataspelande, micromat/godis i mängder ) så började jag med att jogga tills jag kände att NU lär jag gå, verkligen pusha mig, och sedan gick jag tills jag var pigg nog att börja jogga igen. Vet inte om det är optimalt eller så, men kom i form rätt snabbt med den metoden, kanske kan vara något?

 

Sedan är det så mycket små grejer som kan spela stor roll för att bli bättre löpare, få in rutin på att du alltid gör tåhävningar när du borstar tänderna t.ex. kommer göra att du orkar skutta på lite längre, och lite finare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...