Gå till innehåll

Marre gräver efter skatter!


marreboy

Recommended Posts

Då vad det söndagen här igen! Min session får jag sätta punkt för här! blev ungefär 1,5BI +. Går riktigt bra pokermässigt nu ju.

Anledningen att det blev en kort kväll är för jag är så galet trött och det blir som vanligt en tidigt morgon för det är dags för skolan igen... :)

 

Tjejen tog med mig ut på en powerwalk vid lunchtid. Har ju fått köpa på mig sådan magiska träningstights (som alla tjejer får bra rumpa i)och träningjacka! Så det fanns inget för mig att säga utan bara att hänga på. Blåste väldigt kallt här nere i Skåne men väldigt uppfriskande att röra på sig. Blev totalt en runda på 9km. Vilket känns otroligt skönt nu måste jag säga! Kanske får göra detta fler gånger? Powerwalk är faktiskt underskattat! :)

 

Hoppas alla har det bra och springer bra på sina bord och är förberedda på en kall natt.

Puss och Kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 179
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då vad det söndagen här igen! Min session får jag sätta punkt för här! blev ungefär 1,5BI +. Går riktigt bra pokermässigt nu ju.

Anledningen att det blev en kort kväll är för jag är så galet trött och det blir som vanligt en tidigt morgon för det är dags för skolan igen... :)

 

Tjejen tog med mig ut på en powerwalk vid lunchtid. Har ju fått köpa på mig sådan magiska träningstights (som alla tjejer får bra rumpa i)och träningjacka! Så det fanns inget för mig att säga utan bara att hänga på. Blåste väldigt kallt här nere i Skåne men väldigt uppfriskande att röra på sig. Blev totalt en runda på 9km. Vilket känns otroligt skönt nu måste jag säga! Kanske får göra detta fler gånger? Powerwalk är faktiskt underskattat! :)

 

Hoppas alla har det bra och springer bra på sina bord och är förberedda på en kall natt.

Puss och Kram

 

Tights är awesome, jag äger själv ett par som jag har på gymmet eftersom jag crosstrainar i princip varje pass. Snubbar är skeptiska till dem, vilket de inte borde vara!

 

Gott att pokern flyter för dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis avslutat ett stenhårt benpass på gymmet! alltså är helt snurrig, blev en hel del knäböj som är en av mina favoritövningar, hela 13set blev det! :) Sedan blev det även axlar!

 

Ska relaxa någon timme nu men sen så ska jag grinda! Ska bli riktigt mycket volym idag!! Minst 3 timmar spel! :)

 

8578_10152512809308765_1872270872_n.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla pokergudar.... låt mig iallafall få hyfsade kort och låt mig någon gång denna veckan och låt migträffa floppen samt att låt inte motståndaren träffa sin 1 outare på river. Amen

 

Här hemma i skåneland är det tiltmode... Hela denna veckan har det gått väldigt tungt och är drygt -300bb, så detta med poker har varit sådär! Nu gäller det att ladda om och vända denna negativa trend.

 

Blir inte mer nu idag, för lack på skiten :) Blir att lira kort igen imorgon istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[converted_hand][hand_history]Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

MP: $71.74 (71.7 bb)

CO: $261.64 (261.6 bb)

Hero (BTN): $154.60 (154.6 bb)

SB: $113.69 (113.7 bb)

BB: $60.74 (60.7 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with T:diamond: A:heart:

MP calls $1, CO raises to $4.50, Hero calls $4.50, SB calls $4, 2 folds

 

Flop: ($15.50) T:heart: 5:club: 2:spade: (3 players)

SB checks, CO bets $11.62, Hero calls $11.62, SB folds

 

Turn: ($38.74) 7:club: (2 players)

CO bets $29.05, Hero?

 

 

 

 

Dåligt med read på spelaren! Men spelat väldigt tajt sen jag kom in på bordet

 

Men hur gör jag här? Min första tanke såhär efteråt var att slå om på flopp, känns som han vill försvara AK,AQ,AJ,KQ,KJ,K10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[converted_hand][hand_history]Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

MP: $71.74 (71.7 bb)

CO: $261.64 (261.6 bb)

Hero (BTN): $154.60 (154.6 bb)

SB: $113.69 (113.7 bb)

BB: $60.74 (60.7 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with T:diamond: A:heart:

MP calls $1, CO raises to $4.50, Hero calls $4.50, SB calls $4, 2 folds

 

Flop: ($15.50) T:heart: 5:club: 2:spade: (3 players)

SB checks, CO bets $11.62, Hero calls $11.62, SB folds

 

Turn: ($38.74) 7:club: (2 players)

CO bets $29.05, Hero?

 

 

 

 

Dåligt med read på spelaren! Men spelat väldigt tajt sen jag kom in på bordet

 

Men hur gör jag här? Min första tanke såhär efteråt var att slå om på flopp, känns som han vill försvara AK,AQ,AJ,KQ,KJ,K10?

 

Standardspelet här bör vara att syna turn och vika river imo. Kan inte tänka mig att folk på /1 går tre gator med bluff/värdebettar tunnare här, i synnerhet inte en fi som uppfattas som tight. Att slå om floppen kan funka men handen blir direkt mer svårspelad och vi behöver mer info om fi så potkontroll-linje är nog att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[converted_hand][hand_history]Boss, $0.50/$1 No Limit Hold'em Cash, 5 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

MP: $71.74 (71.7 bb)

CO: $261.64 (261.6 bb)

Hero (BTN): $154.60 (154.6 bb)

SB: $113.69 (113.7 bb)

BB: $60.74 (60.7 bb)

 

Preflop: Hero is BTN with T:diamond: A:heart:

MP calls $1, CO raises to $4.50, Hero calls $4.50, SB calls $4, 2 folds

 

Flop: ($15.50) T:heart: 5:club: 2:spade: (3 players)

SB checks, CO bets $11.62, Hero calls $11.62, SB folds

 

Turn: ($38.74) 7:club: (2 players)

CO bets $29.05, Hero?

 

 

 

 

Dåligt med read på spelaren! Men spelat väldigt tajt sen jag kom in på bordet

 

Men hur gör jag här? Min första tanke såhär efteråt var att slå om på flopp, känns som han vill försvara AK,AQ,AJ,KQ,KJ,K10?

 

Synar turn också och foldar/synar/gör om till bluff beroende på river och hur han spelar. Slår typ aldrig om floppen här, det är bättre att ha kvar hans bluffar och nävar som du dominerar. Vad gör du om han 3b flop liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur gör jag här? Min första tanke såhär efteråt var att slå om på flopp, känns som han vill försvara AK,AQ,AJ,KQ,KJ,K10?

 

Gör inte analyser på detta vis. Dvs hitta en "lösning" på hur du skulle spelat handen efter att fått se resultatet av handen. Ser en del göra det, och gjort det själv. "Ja men om jag hade höjt flopp hade han inte träffat sin 2outare på turn när han bluffa me pocket"

 

På floppen så har du ingen aning om vad som kommer ske på senare gator, så agera på det som finns på flop och vad som hänt tidigare i handen.

 

Om du raisar här, vilka händer kommer syna dig? Vad gör du på diverse runouts? Tror du han nånsin synar med något sämre om du höjer floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standardspelet här bör vara att syna turn och vika river imo. Kan inte tänka mig att folk på /1 går tre gator med bluff/värdebettar tunnare här, i synnerhet inte en fi som uppfattas som tight. Att slå om floppen kan funka men handen blir direkt mer svårspelad och vi behöver mer info om fi så potkontroll-linje är nog att föredra.

 

Nej har lärt mig det att det inte är många bluffar ute, men om de väl bluffar brukar det vara 2/3, pott man bettar eller ännu mer. Därför jag blir osäker på hur jag ska spela denna handen. Tror att jag faktiskt var slagen.

 

Synar turn också och foldar/synar/gör om till bluff beroende på river och hur han spelar. Slår typ aldrig om floppen här, det är bättre att ha kvar hans bluffar och nävar som du dominerar. Vad gör du om han 3b flop liksom?

 

Ja tror det blir svårt att göra om till bluff på river för det är inte många på denna nivån som viker när man har satsat på hårt fram tills dess. Hade han 3b flop hade man iallafall fått fram info och då hade jag märkt att jag låg bakom.

 

Gör inte analyser på detta vis. Dvs hitta en "lösning" på hur du skulle spelat handen efter att fått se resultatet av handen. Ser en del göra det, och gjort det själv. "Ja men om jag hade höjt flopp hade han inte träffat sin 2outare på turn när han bluffa me pocket"

 

På floppen så har du ingen aning om vad som kommer ske på senare gator, så agera på det som finns på flop och vad som hänt tidigare i handen.

 

Om du raisar här, vilka händer kommer syna dig? Vad gör du på diverse runouts? Tror du han nånsin synar med något sämre om du höjer floppen?

 

ja det är faktiskt sant och jag förstår att många gör det även jag. Man vill väl inte riktigt erkänna sitt misstag eller vad man kan säga!

Om jag raisar så märker jag ju att han bara kommer gå med med bättre händer än vad jag sitter på såklart. Tycker det är verkligen en mystisk bräda då pockets är väldigt vanligt att spela hårt här på denna nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med joke123, någon skrev något om att göra om till bluff på river. Gör aldrig om på river utan reads kan jag ju säga iaf, vi reppar jättetunt finns ingen river som är jätterolig att göra om på imo. Roligare att göra om på lite mer kordinerade brädor imo där vi kan ha drag osv. Reppar ju bara ett set om vi gör om typ, finns ju inte så många floppade / turnade tvåpar vi kan ha, närmare bestämt inga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

ja det är faktiskt sant och jag förstår att många gör det även jag. Man vill väl inte riktigt erkänna sitt misstag eller vad man kan säga!

Om jag raisar så märker jag ju att han bara kommer gå med med bättre händer än vad jag sitter på såklart. Tycker det är verkligen en mystisk bräda då pockets är väldigt vanligt att spela hårt här på denna nivån.

 

Bara för att man förlorar pengar betyder inte att man har gjort något misstag, kom ihåg det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att man förlorar pengar betyder inte att man har gjort något misstag, kom ihåg det!

 

Fina citat från din sida! :) Stämmer så sjukt bra!

 

Word! Många som måste förstå detta! Tummen upp till dagboken också! keep it up!

 

Ja det gäller att förstå det! Tackar tackar, läs nu här alex :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är ju inget att snacka om. Går fortfarande tungt, ligger dock fortfarande 100bb + för månaden. Är förstås besviken över min insats men så är det med poker upp och ner. Inget att snacka om än att bara jobba vidare och förbättra sitt spel!

Är ledig från och med måndag och fem veckor framåt, vilket är galet skönt

Ska försöka få med lite grejer under dessa veckorna. Gynnar både livet och pokern såklart

 

[]Börja och läsa ut boken "Holdem med små instatser"

[]Få ihop kontakt med Coachen igen.

[]Få ihop minst 2 timmar spel om dagen.

[]Gå +

[]Träna minst 5ggr/veckan

[]Skriva klart rapport/ppp

[]Göra diverse elinstallationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ledigheten från skolan är riktigt skön! Riktigt gött är det och man får göra lite som man vill. Livet flyter på bra, och dagarna går faktiskt oväntat snabbt, kanske ska vänta 2-3 veckor så går det nog rätt långsamt. Blev ett pass på gymmet även idag, körde bara lite armar sen så skulle jag testa mig på att springa igen. Ej sprungit några längre sträckor sedan sep-okt. Tränat lite inomhusfotboll men blir inte riktigt samma sak.

 

Tänkte att nu måste jag komma igång med löpningen inför fotbollssäsongen och för att det är kul att ha bra kondis. Jag bestämde mig för att springa minst 30 min. Skallen gjorde verkligen jobbat så att benen fortsatte att gå. Shit va kondisen är dåligt. Blev ändå 5,3km på 30 min vilket jag är helt okej nöjd med. Får bli 2-3 löppass i veckan på 30 min ska bli mitt mål. Kan nog göra gott för kropp och själ.

 

Tjejen ska ju springa göteborgsvarvet senare iår, vilket inte jag ska... Hon fick det av kompisar i födelsedagspresent så hon blev ju tvungen :) Känner att jag också hade behövt ha ett mål med löpningen. Tycker det är nästan lika roligt som att lyfta skrot på gymmet.

 

Nu över till det lite mindre roligare... alltså pokern. Går väldigt tungt för tillfället och jag går sakta men säkert ner och ner... Skulle ha en Coach-session igår men han är utomlands och hans internet var dött under hela gårdagens så det får bli att boka en ny tid med honom. Behöver lite kloka råd. Tappar alldeles för mycket marker på SB och BB. Har verkligen problem att försvara dem väl....

 

Vi hörs

Marre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag igen! Härligt, känns inte riktigt som helg då man har haft (helg) hela veckan! Iallafall så är fredagsmyset igång. Sista helgen man är har tagit bort sin sugar rush (låta bli sötsaker för en månad). Blev som vanligt morötter! Herregud vad många kilon man har ätit denna månaden! Svårast har varit att låta bli läsken. kommer alltid upp så lätt när man sitter vid datorn. Har istället blivit mycket av den fantastiska drycken. RAMLÖSA! Min favorit är utan tvekan Key Lime + Pineapple.... Synd att jag bara har hittat den i 0,5L, hade ju varit magiskt med den i 1,5.

 

Blivit grind en del idag, och jag är faktiskt nöjd med mitt spel som jag presterat idag... Har blivit 3BI+. Har förlorat två all in med AA, men det är bara att ta.

 

På återseende!

Marre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag igen! Härligt, känns inte riktigt som helg då man har haft (helg) hela veckan! Iallafall så är fredagsmyset igång. Sista helgen man är har tagit bort sin sugar rush (låta bli sötsaker för en månad). Blev som vanligt morötter! Herregud vad många kilon man har ätit denna månaden! Svårast har varit att låta bli läsken. kommer alltid upp så lätt när man sitter vid datorn. Har istället blivit mycket av den fantastiska drycken. RAMLÖSA! Min favorit är utan tvekan Key Lime + Pineapple.... Synd att jag bara har hittat den i 0,5L, hade ju varit magiskt med den i 1,5.

 

Blivit grind en del idag, och jag är faktiskt nöjd med mitt spel som jag presterat idag... Har blivit 3BI+. Har förlorat två all in med AA, men det är bara att ta.

 

På återseende!

Marre

 

Finns inte så många smaker i stor flaska tror jag. Så kan dem sälja i halvlitersflaskor tills hutlösa priser istället :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...