Gå till innehåll

Statistik på vinst% vid all in kontra resultat


hyttan

Recommended Posts

Jag är ingen nybörjare, men nybörjare inom användandet av pokerstatistik. Och nybörjare på pokerstars. Har spelat en hel del HU där senaste dagarna. Bäst hand håller otroligt sällan, och actionkort kommer på löpande band är vad jag upplevt. 70-90% vinstchans(vilket jag ofta lyckats trycka in degen på) har blivit coinflips. Så nu är jag lite lätt tiltad och vill se statistiken svart på vitt.

 

Frågan: Finns det något program som fångar upp statistiken på hur stor chans man hade att vinna när man gick all in. Kanske samlar detta i en databas, rundar av till hela procent och visar i en lista. Eller om det åtminstone finns program som lagrar denna statistik så man själv kan skapa denna lista. Jag tänker mig tre enkla kolumner:

 

99 - 50 11

98 - 50 23

. - .

1 - 0 0

 

Där första kolmnunen anger vinstchans vid all in, och andra anger hur ofta man faktiskt vann och tredje anger urvalet, hur många händer man haft den vinstchansen med. Allt detta, liksom grafer kan jag själv göra i excel om ingen programvara gör just detta.

 

Så vet ni något program som gör precis detta, eller kan exportera denna statistik till excel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svar. Hittade inget om just sådan statistik jag efterfrågade när jag skummade igenom info om dessa program. Låter ypperligt om det finns färdiga funktioner för detta.

 

yes, det är de mest basala funktionerna i dessa program. Det är i stort sett allt annat dessa program kan erbjuda som är intressant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ts har bland annat lirat på Svs, men ska ha det till stars, så det är lugnt. Blev hold'em manager(free trial tills vidare).Visade sig dock att handhistorik inte sparades automatiskt på stars, så det jag ville se är borta. Så jag ändrade på detta, spelade lite sit & go's på nytt och testade funktioner som table ninja, och gillade det till stor del. Detta för att få lite händer att kika på i programmet.

 

Men! Dessa "basala" funktioner, var är dessa? Under en flik som heter more reports verkar en del finnas, men inte detta allin-ev, var finns det?

 

Och sen till den lilla sista detaljen som jag nu fastnat på. Hur tusan kommer jag åt detta? Mitt användarnamn, eller att jag spelat på stars går inte att finna någonstans. HE verkar ha hittat foldern för där handhistoriken har lagrats, den ligger på autouppdatering. Men endast en fil och 0 händer har importerats. Sparas ingen handhistorik för sit & go's eller var ligger felet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ts har bland annat lirat på Svs, men ska ha det till stars, så det är lugnt. Blev hold'em manager(free trial tills vidare).Visade sig dock att handhistorik inte sparades automatiskt på stars, så det jag ville se är borta. Så jag ändrade på detta, spelade lite sit & go's på nytt och testade funktioner som table ninja, och gillade det till stor del. Detta för att få lite händer att kika på i programmet.

 

Men! Dessa "basala" funktioner, var är dessa? Under en flik som heter more reports verkar en del finnas, men inte detta allin-ev, var finns det?

 

Och sen till den lilla sista detaljen som jag nu fastnat på. Hur tusan kommer jag åt detta? Mitt användarnamn, eller att jag spelat på stars går inte att finna någonstans. HE verkar ha hittat foldern för där handhistoriken har lagrats, den ligger på autouppdatering. Men endast en fil och 0 händer har importerats. Sparas ingen handhistorik för sit & go's eller var ligger felet?

 

på vänster sida tryck på stats (när du är i reports) Sök sedan efter det.

 

För hand importning måste du första spara HH från pokerstars välj sedan samma folder i HM.

 

Om du kör play Money sparas HH antagligen inte hur än du gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställer samma fråga som från början. Annat förslag på program som på egen hand kan samla in statistik från pokersessionen och sedan visa eller åtminstone lagra det?

 

Astrange: Tack för svar, men jag har inte alls något som heter stats där. importgrejen kommer jag till senare i inlägget, där den mesta skiten verkar börja.

 

Hold'em manager 2 har jag suttit och svurit över länge nu. Försökt hitta bra tutorials och dylikt, och har kommit fram till att det är värdelöst(undantaget tableninja vid sit & go som faktiskt funkar och underlättar).

 

Lista på mina problem:

- Fick datorn att hänga sig så omstart krävdes(1 tillfälle).

- Första gången jag testade vanligt cashgame och snabbt klickade på en standardhöjning så visade det sig att programmet busat lite där med... Blev ett litet fint bet på 35BB. I samma veva valde jag easy seat 12 bord. Kom in på 3 in jag gav upp efter en hel del misslyckanden. HE2 hade visst en del att säga till om där med. (visst dessa saker kanske blir bra om man sitter i ett par timmar och lär sig programmet, och att ändra lite inställningar..)

- Programmet ger inga som helst notiser i programmet om att jag spelar på pokerstars(på borden där det syns mer än tydligt att HE2 är igång). Mitt användarnamn på pokerstars kan jag inte se någonstans, jag kan inte se ett enda tecken på att jag ö.h.t spelat där. Det enda jag kan se är ett användarnmn från prima, där jag endast testat spela några få händer på denna datorn.

- Alldeles för komplext uppbyggt. Kopplingar ska ske automatiskt, och jag vill enkelt kunna välja på all möjlig statistik.

-Tar inte upp någon "egen statistik" utan tar endast från mapparna där pokerstars lagrar infon.

 

 

Så till problemet med pokerstars. Den sparar turneringsinfo i 30 dagar i en viss mapp står det. Jag testade köra sit & go's(real money såklart)- ett 50-tal totalt. Dessa sparades faktiskt! Dock i ca 10 min var sedan var dom borta. I handhistorikmappen valde jag att spara i 100 dar. Absolut ingenting sparas där.

 

HE2 säger att den automatiskt har importerat några få händer och filer automatiskt vid några tidpunkter kring det jag spelade. Detta enligt historiken. Hur jag kommer åt att se dessa i programmet har jag ingen aning om.

 

Så kan någon HE2 väldigt bra, vet vad jag gör galet och är bra på att förklara och villiga att hjälpa, så är jag tacksam för svar. Annars tror jag att jag skrotar detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...