Gå till innehåll

PLO DB med Eddor&Ellington


eddor

Recommended Posts

Hehe, delvis skäms jag över alla barnsligheter man hittade på och sen är nog minnet lite för luddigt för att göra kvällen rättvisa. Kanske kikar Jinti eller vitlök in och ger en mer detaljerad sammanfattning av kvällen. Men ensam, gamblingsugen och våldsamt berusad med 16000 i kontanter i Stockholm blev det som det blev :roll:

 

Kan försöka komma ihåg lite händer som spelades istället!

 

CC, 25/25, drygt 100bb. Alla täcker mig. Foldat i stort sett varenda hand tidigare, kikat någon flopp men överlag ser de mig som en supernit.

 

Plockar upp 789Tcc i sen position, vi är fem som ser floppen med drygt ~1.2k i potten.

Flopp Jc6c7s, check till mig som snappottar vilket roar mina motspelare. Slaskig kille med stor stack synar, resten viker. Turn 3d och jag stoppar in resten, får syn. River 8h.

 

Några händer senare, strax över 200bb i stacken. Plockar ut AATs4s UTG och limpar då jag vet att omslagen kommer komma. Villain i förra handen isolerar, får några syner. Reggig aktiv kille slår om till 1500 och får syn av SB och BB. Jag ställer, vår vän från förra handen(som fortfarande har stor stack) ställer också för 8-10k och vi det laget är jag rätt säker på att jag kommer få in det iskallt. Reggig kille steker länge och viker, sb gör detsamma efter det obligatoriska snacket om att "jag kommer vinna den här handen om jag synar". BB som har samma stack som mig får till slut in degen. Frågor om vi ska köra två gånger och får ett nej. Slaskig storstack visar ett A och säger att han inte har AA. BB har väl typ any 4.

 

Pott ~15-18k

 

Flopp Ad5c6c

Turn 8d

River klöver.. 5 och vi scoopar. Kliver några händer senare.

 

 

 

Minns bara en hand från krukan och 20/20 sviten där jag plockar upp JJJQ6, ser Q26 på floppen. Får in det som favorit för båda potterna(om jag minns rätt) men Fi drog en kåk och rivrade något annat fint. Jag borde tydligen bytt ut 6an enligt mina medspelare :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 849
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjena chef!

 

Såg inte ditt PM förrän söndag morgon så kunde inte svara i tid. Men fan så kul att du trivdes på Krukan, helt klart min favoritklubb i Stockholm. Hade gärna kikat förbi jag med om det inte vore för att polarn jag var i stan för att träffa endast kör CC.

 

Sviten är ett sjukt roligt spel! Hur fan lyckades du torska båda potterna med den handen? Jag skulle aldrig i livet slänga sexan på den floppen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, delvis skäms jag över alla barnsligheter man hittade på och sen är nog minnet lite för luddigt för att göra kvällen rättvisa. Kanske kikar Jinti eller vitlök in och ger en mer detaljerad sammanfattning av kvällen. Men ensam, gamblingsugen och våldsamt berusad med 16000 i kontanter i Stockholm blev det som det blev :roll:

 

Lägg av! Inget o skämmas över, du startade resan med att inse att kebabsås ÄR vitlökssås i sthlm. Såklart det brister tillslut då och någon stockholmare får sota för det :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sömnproblem dyker upp åter igen. Har väl som standard gått och lagt mig runt 05 o vaknat vid 12 efter några timmar med vrida o vända på sig i sängen. Nu gick det inte somna igår så valde o dygna o morgongrinda med kaffe istället :-) Powernappade en 90min på eftermiddagen o tänkte att det skulle bli underbart skönt o somna sen på kvällen. Går till sängs 22.30 och vaknar 02 helt förstörd och kan inte somna om.

 

:evil: :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sömnproblem dyker upp åter igen. Har väl som standard gått och lagt mig runt 05 o vaknat vid 12 efter några timmar med vrida o vända på sig i sängen. Nu gick det inte somna igår så valde o dygna o morgongrinda med kaffe istället :-) Powernappade en 90min på eftermiddagen o tänkte att det skulle bli underbart skönt o somna sen på kvällen. Går till sängs 22.30 och vaknar 02 helt förstörd och kan inte somna om.

 

:evil: :evil:

 

Känner igen mig! Slutade med att jag ofta tog en morgon-jogg innan jag gick och la mig, då fick jag sova. Kanske är ett tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sömn är jävligt intressant. Kan komma med några konkreta tips:

 

1. Det finns aktiva knep att göra kroppen mer i sömn mode. Att försöka gäspa skall tydligen hjälpa om du har svårt och sova, triggar igång sömnmekanismer i kroppen så bara och forca. Stetcha och töja skall också vara bra. Ett annat knep är att ta ett varmt bad, då det får kroppen och slappna av och dra ned på aktiviteten och sätter organ osv närmare sömn mode.

 

2. Har du svårt och sova generellt undvik allt vad koffin osv heter 6-8 timmar innan du skall sova. Koffeinet sitter kvar mycket längre i kroppen än vad man tror, och påverkar oss upp till 24 timmar efter eller något sådant.

 

3. Sov bleckmörkt. Sov svalt. Inge telefon i sovrummet. Ingen tv. Absolut ingen dator. Helst skall det bara finnas en säng som du finner skön. Vissa gillar hårda och vissa gillar mjuka. Gå och lägg dig ungefär samma tid varje dag.

 

4. Träna regelbundet. Ät bara bra grejer, rena grejer. Undvik socker. Håll blodsockret någolunda jämnt.

 

5. Gå aldrig direkt från grinden och försök sova. Gör något annat, helst något helt otekniskt minst 1 timme innan. Chilla och slappa av liksom

 

Att springa tror jag inte på, mer en extrem lugn promenad i sådana fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sömn är jävligt intressant. Kan komma med några konkreta tips:

 

1. Det finns aktiva knep att göra kroppen mer i sömn mode. Att försöka gäspa skall tydligen hjälpa om du har svårt och sova, triggar igång sömnmekanismer i kroppen så bara och forca. Stetcha och töja skall också vara bra. Ett annat knep är att ta ett varmt bad, då det får kroppen och slappna av och dra ned på aktiviteten och sätter organ osv närmare sömn mode.

 

2. Har du svårt och sova generellt undvik allt vad koffin osv heter 6-8 timmar innan du skall sova. Koffeinet sitter kvar mycket längre i kroppen än vad man tror, och påverkar oss upp till 24 timmar efter eller något sådant.

 

3. Sov bleckmörkt. Sov svalt. Inge telefon i sovrummet. Ingen tv. Absolut ingen dator. Helst skall det bara finnas en säng som du finner skön. Vissa gillar hårda och vissa gillar mjuka. Gå och lägg dig ungefär samma tid varje dag.

 

4. Träna regelbundet. Ät bara bra grejer, rena grejer. Undvik socker. Håll blodsockret någolunda jämnt.

 

5. Gå aldrig direkt från grinden och försök sova. Gör något annat, helst något helt otekniskt minst 1 timme innan. Chilla och slappa av liksom

 

Att springa tror jag inte på, mer en extrem lugn promenad i sådana fall.

 

Grymt bra post, facit! Som förslag på något otekniskt att göra mellan grind -> sovdags är att läsa en bok, sjukt avkopplande och det finns mervärde i det än bara bra för sömnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sömn är jävligt intressant. Kan komma med några konkreta tips:

 

1. Det finns aktiva knep att göra kroppen mer i sömn mode. Att försöka gäspa skall tydligen hjälpa om du har svårt och sova, triggar igång sömnmekanismer i kroppen så bara och forca. Stetcha och töja skall också vara bra. Ett annat knep är att ta ett varmt bad, då det får kroppen och slappna av och dra ned på aktiviteten och sätter organ osv närmare sömn mode.

 

2. Har du svårt och sova generellt undvik allt vad koffin osv heter 6-8 timmar innan du skall sova. Koffeinet sitter kvar mycket längre i kroppen än vad man tror, och påverkar oss upp till 24 timmar efter eller något sådant.

 

3. Sov bleckmörkt. Sov svalt. Inge telefon i sovrummet. Ingen tv. Absolut ingen dator. Helst skall det bara finnas en säng som du finner skön. Vissa gillar hårda och vissa gillar mjuka. Gå och lägg dig ungefär samma tid varje dag.

 

4. Träna regelbundet. Ät bara bra grejer, rena grejer. Undvik socker. Håll blodsockret någolunda jämnt.

 

5. Gå aldrig direkt från grinden och försök sova. Gör något annat, helst något helt otekniskt minst 1 timme innan. Chilla och slappa av liksom

 

Att springa tror jag inte på, mer en extrem lugn promenad i sådana fall.

 

För mig var iof sömnproblemen mer stressrelaterade, där har löpning en bevisad effekt på minskad utsöndring av stresshormoner. Ovanstående tips verkar mycket vettiga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips! Mycket uppskattat! Har varit lite inne på meditation också då jag har hört det ska bli mycket bättre med sömnen.

 

Sömn är jävligt intressant. Kan komma med några konkreta tips:

 

1. Det finns aktiva knep att göra kroppen mer i sömn mode. Att försöka gäspa skall tydligen hjälpa om du har svårt och sova, triggar igång sömnmekanismer i kroppen så bara och forca. Stetcha och töja skall också vara bra. Ett annat knep är att ta ett varmt bad, då det får kroppen och slappna av och dra ned på aktiviteten och sätter organ osv närmare sömn mode.

 

2. Har du svårt och sova generellt undvik allt vad koffin osv heter 6-8 timmar innan du skall sova. Koffeinet sitter kvar mycket längre i kroppen än vad man tror, och påverkar oss upp till 24 timmar efter eller något sådant.

 

3. Sov bleckmörkt. Sov svalt. Inge telefon i sovrummet. Ingen tv. Absolut ingen dator. Helst skall det bara finnas en säng som du finner skön. Vissa gillar hårda och vissa gillar mjuka. Gå och lägg dig ungefär samma tid varje dag.

 

4. Träna regelbundet. Ät bara bra grejer, rena grejer. Undvik socker. Håll blodsockret någolunda jämnt.

 

5. Gå aldrig direkt från grinden och försök sova. Gör något annat, helst något helt otekniskt minst 1 timme innan. Chilla och slappa av liksom

 

Att springa tror jag inte på, mer en extrem lugn promenad i sådana fall.

 

 

Det är verkligen huvudet på spiken i den posten då jag gör motsatsen på flertalet av dom punkterna:

 

(2. Är grymt koffeinkänslig. Om jag t.ex dricker kaffe/energridryck vid 15tiden kan jag känna av det vid 03 tiden.

 

(3. Har ganska ljust i sovrummet och solen brukar kika in när man går och lägger sig. Mobilen ligger 20cm ifrån och har en fläkt på som låter lite för mycket för det ska bli lite svalare. Har en dator som surrar lite med också nära till hands och som man aldrig egentligen stänger av.

 

(4. Något man strävar efter jämt och att få lite mer intresse i köket och för vad man stoppar i sig.

 

(5. Går väl på direkten efter nattgrindet tills sängs och blundar ögonen, men kan inte i närheten av o slappna av då det känns som hjärnan ännu är i grind-mindset. Har på senaste tagit på tvn och sett kassa repriser av simpsons etc och ligga o kolla i kanske 60-90 min och sen efter det är det lite av en flip om jag kan sova. När jag har legat o vridit o vänt på mig i 1-2h brukar jag ge upp och fmla att jag är ett psykfall då ögonen vill ju bara säcka ihop men hjärnan vill inte stänga av (lulligt formulerat men hoppas ni förstår) och jag trycker på tvn igen och undrar hur många timmar till man måste chilla för att göra ett nytt försök. Även svårt att grinda då obv då ögonen som sagt bara vill "sova" och slå igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Är du koffeinkänslig drick te istället. Jag ogillade det i början, men det finns goda smaker. Tycker det är riktigt mysigt och grinda till. Annars vatten.

 

3. http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2194806/Using-mobile-phones-tablets-bed-affecting-sleep-warn-scientists.html

Fläkten är nog helt harmlös.

 

https://justgetflux.com/ Rekar detta program.

 

4. Dissa färdigmaten. Självkänslan ökar om du lagar din egen mat. Håll det enkelt och använd så mycket "naturliga" råvaror som möjligt.

 

5. Sätt upp en tid då du alltid slutar grinda. Hur psykos värde du än tycker att det är så skit i det och fokusera på dina rutiner och må bra istället. Livet och välbefinnandet skall alltid vara prio 1. Efter den tiden så ha åtmistonde 1 timme innan du går och lägger dig. Försök och varva ned, läsa bok är bra. Tror tv inte är något vidare alternativ. Meditaion innan du skall sova tror jag är skitbra. Behöver inte vara komplicerat, sätt dig på en stol och titta på en fast punkt och fokusera bara på din andning i 15-30 min. Det är fett bossigt8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GinoF-dricker redan mycket te. Men vissa morgonar och eftermiddagar slinker en energidryck ner när man sovit risigt. Hur mycket jag än skulle vilja att må bra och välbefinnande så är det inte riktigt så atm. Mesta energin går åt till poker. Men pokern blir lidande med den här dåliga sömnen. Därav jag drar upp det :-)

 

 

Syn på tidiga delen av punkt 5, men bra härjat GinoF. Valid points

 

:mrgreen:

Sov i hela 60min innan jag vaknade upp och satt mig vid datorn och hittade en 95/58/40 lirare på /15 med 10k.

 

50fest lite senare då min morbror fyller år. Måste hinna en runda till stan och köpa någon present med då oakley brillorna jag köpte som viktorH rekade i sin db inte hunnit komma ännu.

 

Får hoppas jag kan sova någon timme snart igen om fisken lämnar bordet eller jag gular :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GinoF-dricker redan mycket te. Men vissa morgonar och eftermiddagar slinker en energidryck ner när man sovit risigt. Hur mycket jag än skulle vilja att må bra och välbefinnande så är det inte riktigt så atm. Mesta energin går åt till poker. Men pokern blir lidande med den här dåliga sömnen. Därav jag drar upp det :-)

 

 

 

 

 

:mrgreen:

Sov i hela 60min innan jag vaknade upp och satt mig vid datorn och hittade en 95/58/40 lirare på /15 med 10k.

 

50fest lite senare då min morbror fyller år. Måste hinna en runda till stan och köpa någon present med då oakley brillorna jag köpte som viktorH rekade i sin db inte hunnit komma ännu.

 

Får hoppas jag kan sova någon timme snart igen om fisken lämnar bordet eller jag gular :lol:

 

Ja man vet det är illa när du sitter ut mot mig tom. Jag slår inte ens plo/2.

In i min db och läs fortsättningen efter din post är du snäll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja man vet det är illa när du sitter ut mot mig tom. Jag slår inte ens plo/2.

In i min db och läs fortsättningen efter din post är du snäll.

 

Ah läste det, men w/e. Ingen katastrof om man blir scammad. Jag skyller det isf givetvis på mig själv då :-)

Är väl inte helt hajjjjj på mitt HU game heller ska tilläggas. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit mest fest och flytt sen senaste updaten, inte blivit någon poker alls :oops:

Iaf nyinflyttad och riktigt nöjd med stället :) Fick till en schysst grindhörna i biljardrummet!

 

Första sessionen med den här linan i huset förrut och fick in 1k händer och fick vinna 850bbs. Bådar gott att det verkar finnas lite spring i den:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också sömnproblem ofta. Har hittat ASMR på youtube. Om man hittar en bra kanal (finns mycket skräp) så funkar det utmärkt för mig att ligga i sängen och kika på några minuter och sedan gå över till att bara lyssna när ögonen börjar bli tunga. Brukar slockna på 20 minuter! annars kan det ta timmar för mig.

 

Vet ej om det funkar för alla men kanske nåt att testa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också sömnproblem ofta. Har hittat ASMR på youtube. Om man hittar en bra kanal (finns mycket skräp) så funkar det utmärkt för mig att ligga i sängen och kika på några minuter och sedan gå över till att bara lyssna när ögonen börjar bli tunga. Brukar slockna på 20 minuter! annars kan det ta timmar för mig.

 

Vet ej om det funkar för alla men kanske nåt att testa.

 

Tyty!

 

Fått flera riktigt bra tips nu, så ska testa många av dom och se vad som funkar för mig :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nivåturat för ovanligheternas skull idag. Lirade ganska bedrövligt och fick ganska tråkiga spots, hittade sen lite värde på /15 och /20 och så var dagen räddad :-)

 

wizBku.png

 

:ola: :ola:

Boss, $7.50/$15 Pot Limit Omaha Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

SB: $4,212.93 (280.9 bb)

BB: $2,774.67 (185 bb)

Hero (CO): $2,870.16 (191.3 bb)

BTN: $2,587.47 (172.5 bb)

 

Preflop: Hero is CO with 3:club: 4:heart: 5:spade: 6:heart:

Hero raises to $43.12, BTN folds, SB raises to $144.36, BB folds, Hero calls $101.24

 

Flop: ($303.72) 5:club: 5:diamond: 4:diamond: (2 players)

SB checks, Hero bets $238.72, SB raises to $792.44, Hero raises to $2,681.04, SB raises to $4,068.57 and is all-in, Hero calls $44.76

 

Turn: ($5,755.32) 2:diamond: (2 players, 1 is all-in)

River: ($5,755.32) 9:diamond: (2 players, 1 is all-in)

 

Spoiler!
Results: $5,755.32 pot ($15 rake)

Final Board: 5:club: 5:diamond: 4:diamond: 2:diamond: 9:diamond:

SB showed J:club: J:diamond: A:club: T:diamond: and lost (-$2,870.16 net)

Hero showed 3:club: 4:heart: 5:spade: 6:heart: and won $5,740.32 ($2,870.16 net)

 

Boss, $10/$20 Pot Limit Omaha Cash, 4 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (BB): $2,445 (122.3 bb)

CO: $7,383.16 (369.2 bb)

BTN: $3,191.33 (159.6 bb)

SB: $2,387.31 (119.4 bb)

 

Preflop: Hero is BB with K:spade: 8:heart: 6:diamond: K:diamond:

CO folds, BTN raises to $60, SB calls $50, Hero calls $40

 

Flop: ($180) 9:heart: 2:diamond: 5:heart: (3 players)

SB checks, Hero checks, BTN bets $140, SB folds, Hero calls $140

 

Turn: ($460) 7:diamond: (2 players)

Hero checks, BTN bets $460, Hero raises to $1,840, BTN raises to $2,991.33 and is all-in, Hero calls $405 and is all-in

 

River: ($4,950) Q:spade: (2 players, 2 are all-in)

 

Spoiler!
Results: $4,950 pot ($15.00 rake)

Final Board: 9:heart: 2:diamond: 5:heart: 7:diamond: Q:spade:

Hero showed K:spade: 8:heart: 6:diamond: K:diamond: and won $4,935 ($2,490 net)

BTN showed A:heart: 9:diamond: 2:heart: 4:diamond: and won $0.00 (-$2,445 net)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Augusti klar och har varit den slackaste för året rent pokermässigt. Ganska nöjd med resultatet ändå även fast det är lite trist att tappa lite på slutet av en månad :-P

Iaf så blir det 40k händer minimum i september och lite mer tid på att gå igenom olika spelare, kolla igenom eq i en del spots,RIO vids osv.

 

 

SWINf5d.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...