Gå till innehåll

Partypoker scammar dig flera ggr om, undvik


El Helado Patata

Recommended Posts

Hej

Jag har tidigare tagit fram pokerrejktabeller där det visade att partypoker tar absolut högst rejk på de allra flesta nivåer jämfört med övriga sidor. Sen dess har flera sidor såsom pokerstars i regel sänkt rejken medans party har kraftigt höjt deras. Detta är publikt sen innan och är väl inte supershady men negativt.

 

Vad som är mer shady är hur de gick ifrån att erbjuda vip-program som lovade 50% som högst, med antingen bonusar för högsta% medans alla vipnivåer hade lite lägre instant cash-alternativ. Deras högsta nivå, palladium gick ut på att man behövde en del rejk inom ett kvartal, jag tror det var ungefär 5000$, en hyfsat hög summa men beror ju självklart på hur högt/mycket man spelar. De har också haft en regel att om du inte spelar in några PPs på 10 veckor tror jag så börjar de försvinna. Du kan alltså hålla i liv dina PPs och casha ut dom tills du får en högre vip-nivå. Så länge du grindar på lite kan du alltså använda dom tillslut till något stort, dyrt i vipshopen.

 

Det fram tills de plötsligt bestämde sig för att ändra hela vipshoppen utan att säga till. Nu kan du som högst få 30% via bonus som förresten inte alls är 30% som du måste spela ihop. Är du näst högsta vip-nivå kan du köpa dig en bonus som motsvarar 15% rb. Det är intressant räkning då, i mitt fall skulle innebära ungefär 14% lifetime RB om jag skulle få det direkt. Samma bonus ger mig 60% RB medans jag spelar.

 

Räknade även på föremålen i vipshoppen och de motsvarar ungefär 6-9% cashback i de flesta fall. Det som gör mig irriterad är inte den groteska förändringen, de får de väl göra även om det är surt. Det som stör mig är att de ändrar utan att säga till.

 

Själv har jag rejkat 8900$ på sidan under åren och legat runt guld-nivån. Tänkte nån gång köra party exklusivt, nå hög vip-nivåa och casha ut mina points till sjysst rate men nej nej. Jag insåg nyligen att jag blivit ägd och tänkte få ut maxvärde iaf. Kunde ej ta ut via skrill/neteller som vanligt då jag ej satt in något senaste 6 månaderna. Jag sätter då in minimum och tänkte ta ut rubbet för att lämna scam-sidan. Men nej, vet ni vad? De har dragit till en uttagsavgift på 3% på skrill och neteller. Jag tappar inte bara ca 20-30% av 8900$ utan de ska ytterligare scamma en på uttag.

 

Jag bönar och ber att alla slutar spela på partypoker då de är femte största sajten i världen just nu. Jag vill se dom konka av egoistiska skäl men det är uppenbarligen inga anledningar om man så än är jungleman/isildur att spela på en sida som tar en sådan rejk, dessa 3 handikapp kan ej längre försvara någon edge på några sorters stakes, innan kunde man iaf motivera spel på högre stakes.

 

1) Avsevärt högre rejk på borden

2) Avsevärt sämre vip-program för cashback

3) 3% uttagsavgift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du uppmärksammar detta. Trodde först att du överdrev, men allt visade sig stämma när jag kollade det.

Partypoker har verkligen blivit groteskt snåla!

 

Ja usch va illa det är. Droppen blev som sagt när jag bestämt för att lämna för gott, jag skulle ta ut men var tvungen att sätta in och sedan såg att de även bytt uttagsprocenten också. Visst, 3% blir bara några hundra kronor men jag tycker det är en princip är illa, speciellt med tanke på hur slaktad jag blivit över de pointsen som jag mestadels tjänade in när de hade ett okej-vipsystem till att nu mer eller mindre få nada.

 

Kändes iaf som det förtjänade en tråd med tanke på att de fortsatt är så stora och säkerligen har massa grinders.

 

PS: På stars eller övriga sajter brukar ju turneringsbiljetter ge rätt okej värde men även dessa på näst högsta nivån (gold) är värda 8,6% cashback. Det är alltså så högt du kan få mer eller mindre, då måste du även rejka 250$/månad även om det kanske inte är så svårt.

 

PS 2: Kan säkert vara något fel i förstaposten, 10 veckor inaktivitet kanske är 8 men jag är rätt säker på att det mesta är väldigt nära sanna värden. T ex så minns jag inte exakt vad man kunde få för instant cash som gold-vip men jag minns att alla instant cash faktiskt var rätt nära bonus-%en och att de var utspritt på flera nivåer, nu har dom inget sådant alternativ utan allt bygger på att du konstant fortsätter att rejka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte inaktivitetsavgiften som innebär att dom drar en obestämd(?, jag hittar ingen uppgift om hur stor den är och supporten svarar ej på det heller...) summa om du inte lirar på 6 månader. Gäller även för konton som varit nollade flera år vilket jag surt fick erfara i våras när dom genast snodde åt sig den lilla summa jag kämpat ihop via ett par freerolls.....

 

Sen har de även nu ändra priserna i de flesta freerollsen nu så man inte får cash längre utan turnerningsbiljetter, mycket svårare att nå priserna dessutom.

 

Raken på micro sitNgos har de dock sänkt numera så det bara är lite absurt, inte totalt sjukt högt som förut.......:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde du inte segregeringen av spelare i cashgames också? Att vinnande inte får se alla bord som finns tillgängliga i lobbyn om det är för dåliga spelare på just det bordet?

 

Det tog de väl tillslut bort? Eller jag vet inte.

 

För att vara lite nyanserad ville jag även poängtera en sak jag precis märkte. Är rätt övertygad om att turneringsbiljetter kostade 5k för alla silver+ när jag kollade sist men nu kan jag köpa för 4k på guld samt 3k om jag vore palladium. Det ger alltså lite högre cashback. Den andra saken som är bättre är också att det verkar som man inte behöver spela 215$-söndagsguarantee smo det står utan det verkar (kan också vara fel) som att jag kan välja vilka turneringar smo helst. Köpte nämligen några och när jag skulle testregga så står det att jag har rätt mycket större balans. Kanske dras ifrån mina vanliga cash dock, haha.

 

Oavsett, riktigt dålig stil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...