Gå till innehåll

Plox hittar klonken


Plox

Recommended Posts

***** Hand History for Game 2664898925 *****

$50 NL Texas Hold'em - Tuesday, September 06, 15:43:53 EDT 2005

Table Table 36684 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Ploxx ( $150.70 )

Seat 5: queen9suit ( $42.75 )

Seat 6: bb9691 ( $84.38 )

Seat 2: mcbobbyd ( $56.95 )

Seat 9: Robertsod ( $38.40 )

Seat 4: Skalman5 ( $78.70 )

Seat 3: lamente ( $50.70 )

Seat 10: Nereid ( $28.20 )

Seat 7: Donkey_ ( $52.47 )

Seat 8: tygr2 ( $50.50 )

Robertsod posts small blind [$0.25].

Nereid is sitting out.

Ploxx posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Ploxx [ Ks Ah ]

>You have options at Table 37285 Table!.

Nereid has left the table.

mcbobbyd calls [$0.50].

lamente folds.

Skalman5 folds.

queen9suit raises [$1.50].

bb9691 folds.

Donkey_ folds.

tygr2 folds.

frukke has joined the table.

Robertsod folds.

Ploxx calls [$1].

mcbobbyd calls [$1].

>You have options at Table 37285 Table!.

** Dealing Flop ** [ 8h, Kh, 5d ]

Ploxx checks.

mcbobbyd bets [$0.50].

>You have options at Table 37138 Table!.

queen9suit raises [$5].

Ploxx calls [$5].

mcbobbyd calls [$4.50].

** Dealing Turn ** [ 5c ]

>You have options at Table 37285 Table!.

Ploxx checks.

mcbobbyd checks.

>You have options at Table 37285 Table!.

>You have options at Table 37285 Table!.

queen9suit bets [$15].

>You have options at Table 37138 Table!.

Ploxx folds.

mcbobbyd calls [$15].

** Dealing River ** [ 6d ]

mcbobbyd checks.

queen9suit is all-In [$21.25]

mcbobbyd folds.

queen9suit does not show cards.

queen9suit wins $68.55

 

Hur hade ni spelat denna hand? Valde mellan att ställa in allt eller att folda. Hans klena raise preflop gjorde att jag tvivlade på att han satt på pocket K eller A. Men hans aggressiva spel efter floppen gör mig något konfunderad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 476
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu är ÄNTLIGEN är Multis bonus klarad, 4000 rakade händer var lite fler än vad jag trodde till en början, men nu är de alltså spelade och 200$ in på kontot. Tiden på Multi har dessutom inneburit ett rejält kliv framåt i bankrulle byggandet. Idag gick det riktigt bra till en början och jag dubblade upp på två bord ungefär samtidigt, de senaste två timarna har jag dock inte fått nåt speciellt bra och mest suttit och väntat på bonusen.

 

Kommer att sätta in ytterligare 100$ på multi och försöka ta den bonusen också, kommer också att läggen en del av rullen på Party för att försöka klara deras "ny kund" bonus.

 

Nåväl, nu är bankrullen större än någonsin och det känns riktigt inspirerande det här. Fick dessutom Super System 2 idag, som jag tänkte tillbringa en stund med nu innan kudden väntar. Sleep well!

 

2005-09-06 Bankrulle: 1638$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra fråga sommar. Har funderat på detta ett tag nu, egentligen vill jag inte ta ut något alls innan rullen har vuxit till sig ännu mer. Men jag ska till London den 22e oktober och funderar på att ta ut en slant som belöning just till denna resa. Jag jobbar dock heltid och har ju en fast månadslön, så egentligen borde jag klara mig bra på bara min lön.

 

Men jag kommer nog inte ta ut en viss procent varje månad, då skulle det bara urarta och rullen skulle snabbt vara slut tror jag. Men när man har nåt ett delmål tycker jag nog att man kan ta ut en liten summa och göra nåt skoj. Men som sagt jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska göra än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahhh vad jag spelar dåligt idag, jag måste väl vara slagen trots floppat tvåpar här? Skulle inte synat hans höjning från början, eller?

 

***** Hand History for Game 2671743900 *****

$50 NL Texas Hold'em - Wednesday, September 07, 18:28:21 EDT 2005

Table Table 36598 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: truck775 ( $29.85 )

Seat 2: tandyman ( $45.15 )

Seat 3: plox2 ( $88.90 )

Seat 4: poonski ( $49.15 )

Seat 5: vaultingene ( $26.10 )

Seat 6: Jani123 ( $62.07 )

Seat 7: jwb885 ( $44.75 )

Seat 8: probass66 ( $4.85 )

Seat 9: MrFlux ( $125.67 )

Seat 10: kklungre ( $54.45 )

vaultingene posts small blind [$0.25].

Jani123 posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to plox2 [ Qh Ah ]

jwb885 folds.

probass66 folds.

>You have options at Table 37195 Table!.

>You have options at Table 37195 Table!.

MrFlux folds.

kklungre calls [$0.50].

truck775 folds.

>You have options at Table 37195 Table!.

>You have options at Table 36544 Table!.

tandyman folds.

>You have options at Table 36544 Table!.

plox2 raises [$2.76].

poonski folds.

vaultingene folds.

Jani123 folds.

>You have options at Table 37195 Table!.

kklungre raises [$9.50].

>You have options at Table 36544 Table!.

plox2 calls [$7.24].

** Dealing Flop ** [ Ad, Qd, Ks ]

kklungre is all-In [$44.45]

>You have options at Table 37195 Table!.

plox2 folds.

kklungre does not show cards.

kklungre wins $64.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte mig igår kväll när jag kom hem och började jobba med Party-bonusen. Gick inget vidare och första förlust dagen på länge är ett faktum. Får 150$ efter 1050 rakade hände och hann väl spela lite drygt 350 st igår. Gick som sagt inget vidare och backade väl en 50$. Känns som att bluffandet står i centrum på Party, tomtar går allin med lite allt möjligt. Men får väl iaf ge det en chans till så jag kan ta hem bonusen, men hittills är det ingen sida som tilltalar mig.

 

Efter Partypoker blir det ytterligare bonushorande, 100$-bonusen på Empire och ytterligare 100$ in på Multipoker. Efter det får vi se var jag hamnar, vill hitta en sida där jag kan hålla till efter bonushorandet. Party verkar ju ha generösa bonusar ganska ofta men som sagt det lilla jag spelat där verkar det inte vara en speciellt mysig sida.

 

Back to work!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, jag börjar tycka riktigt riktigt illa om partypoker. Har inte träffat ett skit på två dagar nu. Får nog vara glad om jag går +- noll när bonusen är i hamn. Tragiskt var ordet! Har börjat tilta nu då det känns som att alla bluffar ut mig med ingenting. Ahhh....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha trevligt att höra Waggho, jo då horandet har bara börjat...

 

sDehman// Njae har en polare som lirar på Ladbrokes och gillar inte den klienten riktigt...Men kommer dom med nåt härligt erbjudande så kanske det kan bli aktuellt.

 

För övrigt håller jag fortfarande på att försöka få Partys förbannade bonus. Har i stort sätt gått åt helvete hela kvällen, förutom när jag bestämde mig för att lira en 20$ S&G. Såg inte att det var en PotLimit S&G och humöret blev inte direkt bättre. Men jag skrällde och tog en andraplats i alla fall. Nu blir det Nordic Poker på ZTV sen ska jag söva, natti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen fredag och vilken härlig pokereftermiddag! Satte mig för knappa timmen sen och började mata händer, för att nå bonusen. Som jag skrev igår så har det mesta gått åt skogen sen jag satte mig på Party, men idag vände det. Satte in 500$ för att få maxbonusen (150$) och igår var jag nere på 340$ och längtade bort från denna hiskliga klient. Men idag har jag haft turen på min sida och är nu uppe på 500$ igen. När jag spelat mina sista 100 händer (clearat bonusen) så kommer jag iaf gjort en vinst på 150$ och får vara nöjd med att jag överhuvudtaget får med mig något från denna sida.

 

Nu blir det lite ”party”!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En härlig hand för några minuter sen :D

 

***** Hand History for Game 2681607838 *****

$50 NL Texas Hold'em - Friday, September 09, 11:59:59 EDT 2005

Table Table 36684 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: cant_stand_ya ( $43.65 )

Seat 8: OrlAA ( $52.15 )

Seat 9: jompa_banan ( $21.95 )

Seat 4: plox2 ( $123.73 )

Seat 6: daphantomica ( $62.55 )

Seat 7: ralphperry24 ( $49.25 )

Seat 3: indy00 ( $49.85 )

Seat 10: ucbearcats ( $22.60 )

Seat 5: balder414 ( $42.66 )

Seat 1: Jessica__S ( $50 )

OrlAA posts small blind [$0.25].

jompa_banan posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to plox2 [ 5h 4h ]

ucbearcats folds.

>You have options at Table 36572 Table!.

cant_stand_ya calls [$0.50].

indy00 folds.

plox2 calls [$0.50].

balder414 folds.

daphantomica folds.

ralphperry24 folds.

OrlAA calls [$0.25].

>You have options at Table 54652 (No DP) Table!.

jompa_banan checks.

** Dealing Flop ** [ Ad, 3h, Jd ]

OrlAA checks.

jompa_banan checks.

cant_stand_ya checks.

plox2 checks.

** Dealing Turn ** [ 2h ]

OrlAA bets [$1].

>You have options at Table 36572 Table!.

jompa_banan raises [$2].

cant_stand_ya folds.

plox2 calls [$2].

OrlAA calls [$1].

** Dealing River ** [ 8s ]

OrlAA checks.

jompa_banan bets [$3].

>You have options at Table 36572 Table!.

plox2 raises [$8].

OrlAA folds.

>You have options at Table 54652 (No DP) Table!.

jompa_banan is all-In [$16.45]

plox2 calls [$11.45].

plox2 shows [ 5h, 4h ] a straight, ace to five.

jompa_banan doesn't show [ Jh, Js ] three of a kind, jacks.

plox2 wins $44.60 from the main pot with a straight, ace to five.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär ja, då var ordningen återställd och jag tillbaka på Multipoker. Klarade bonusen hos Party igår kväll och plussade dessutom runt 100$ precis innan bonusen var i hamn. Så vinsten på Party blev runt 250$, vilket jag är enormt nöjd med om man ser till hur spelet gick den första tiden. Slängde in 100$ till på Multipoker igår och ska ta ännu en bonus därifrån, denna gång så blir det den "enklaste" 100$ bonusen, som kräver 2000 rakade händer.

 

Spelat lite nu mitt på dagen och har plussat 100$, trivs utmärkt på Multipoker så här långt och nästan dubblat min Bankrulle sen jag satte mig här. Har kommit fram till att jag stannar på 0.25-0.50 borden tills rullen närmar sig 3000$, vet inte om det är fegt eller bara smart? Men jag ska iaf försöka spela lite fler MTT den närmsta tiden, väntar ju fortfarande på min stora vinst.

 

Den härliga gränsen 2000$ har jag nu klarat och bankrulle bygget går helt enligt planerna. Kvar har jag sen också Empires signup-bonus, som nog kommer att clearas efter Multis 100-bonus. Men vi får se, nu blir det fotboll med polarna. Ha det och forza West Ham!

 

Resultat

Juli: +399$

Augusti: +399$

September +975$ (så här långt):

---------------------------------

totalt +1773$

 

2005-09-10 Bankrulle: 2045$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 2664898925 *****

$50 NL Texas Hold'em - Tuesday, September 06, 15:43:53 EDT 2005

Table Table 36684 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Ploxx ( $150.70 )

Seat 5: queen9suit ( $42.75 )

Seat 6: bb9691 ( $84.38 )

Seat 2: mcbobbyd ( $56.95 )

Seat 9: Robertsod ( $38.40 )

Seat 4: Skalman5 ( $78.70 )

Seat 3: lamente ( $50.70 )

Seat 10: Nereid ( $28.20 )

Seat 7: Donkey_ ( $52.47 )

Seat 8: tygr2 ( $50.50 )

Robertsod posts small blind [$0.25].

Nereid is sitting out.

Ploxx posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Ploxx [ Ks Ah ]

>You have options at Table 37285 Table!.

Nereid has left the table.

mcbobbyd calls [$0.50].

lamente folds.

Skalman5 folds.

queen9suit raises [$1.50].

bb9691 folds.

Donkey_ folds.

tygr2 folds.

frukke has joined the table.

Robertsod folds.

Ploxx calls [$1].

mcbobbyd calls [$1].

>You have options at Table 37285 Table!.

** Dealing Flop ** [ 8h, Kh, 5d ]

Ploxx checks.

mcbobbyd bets [$0.50].

>You have options at Table 37138 Table!.

queen9suit raises [$5].

Ploxx calls [$5].

mcbobbyd calls [$4.50].

** Dealing Turn ** [ 5c ]

>You have options at Table 37285 Table!.

Ploxx checks.

mcbobbyd checks.

>You have options at Table 37285 Table!.

>You have options at Table 37285 Table!.

queen9suit bets [$15].

>You have options at Table 37138 Table!.

Ploxx folds.

mcbobbyd calls [$15].

** Dealing River ** [ 6d ]

mcbobbyd checks.

queen9suit is all-In [$21.25]

mcbobbyd folds.

queen9suit does not show cards.

queen9suit wins $68.55

 

Hur hade ni spelat denna hand? Valde mellan att ställa in allt eller att folda. Hans klena raise preflop gjorde att jag tvivlade på att han satt på pocket K eller A. Men hans aggressiva spel efter floppen gör mig något konfunderad.

 

Jag hade höjt fi:s raise till $5 preflop och betat $10-15 efter den fina floppen. Jag misstänker att queen9suit sitter på ett överpar, han raisar ju preflop och satte tvåpar på turn (det hade han med största säkerhet inte gjort med en femma på hand). Jag tror du hade den bästa handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade höjt fi:s raise till $5 preflop och betat $10-15 efter den fina floppen. Jag misstänker att queen9suit sitter på ett överpar, han raisar ju preflop och satte tvåpar på turn (det hade han med största säkerhet inte gjort med en femma på hand). Jag tror du hade den bästa handen.

 

Kan inte annat än att hålla med dig såhär i efterhand. Själv tror jag också på PP kanske JJ-QQ? Eller också sitter han på AK och då hade vi delat, dåligt spelat av mig helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så uselt det har gått idag alltså, inte mycket till vinnande poker direkt. Försökte precis slowplaya mitt floppade set i nior men fi drog in färgen på river. Dagen räddades av en allin situation där jag tilldelades 66 och floppen kommer A A 6 , fi höjer och jag trycker in. Han visar upp A9 och min kåk håller sig floppen ut. Annars har som sagt det mesta gått emot mig och på två dagar är jag i stort sätt +- noll.

 

Dock är jag snart klar med den andra bonusen på Multipoker och måste bara säga att Multipoker är en riktig guldgruva. Man kan svina sig en hel del och smutsa ner sin table image, sen får man syn i stort sätt på alla överbet.

 

Nä nu väntar West Ham-Villa på Canal+, forza West Ham!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yees, lyckades precis vinna en 10$ rebuy MTT 20 pers på Multipoker. Inkasserade härliga 220$ efter en rebuy och en addon, min största framgång i en MTT hittills. Fattar inte riktigt hur jag kunde ta hem det, med 4 pers kvar var jag ganska shortstack och väntade på en bra hand. Som tur var åkte en ut och jag var garanterad ITM, en stund senare lyckades jag alltså ta hem hela skiten. Så härligt!

 

Dessutom krossade ju mitt kära West Ham motståndet i dagens match, 4-0 mot Aston Villa är inget dåligt resultat direkt. Nu är livet på topp! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har helt tappat spelet på cashgame, uselt spel i kombination med otur. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att stabilisera mitt spel, känns som jag är alldeles för slafsig vid bordet, säkert bluffat bort ett inköp idag helt i onödan. Satte iofs fyrtal i ess då jag satt med ess på hand, fi satte sin kåk med hjälp av essen och jag dubblade upp. Men efter det gick det mesta åt helsike och jag backar över 100$ idag, kanske inte hela världen men jag börjar känna mig grymt ur form. Tips på hur man ska göra för att försöka tighta till sitt spel tas gärna emot. För det var under min tid som tight jag vann som mest. Slaskandet innebär stora svängningar, något som jag inte känner mig bekväm med.

 

Nåväl, har ett par hundra händer kvar tills 100$-bonusen är i hamn på multi, har bestämt mig för att fixa Empires signup-bonus när jag är klar på Multi.

2005-09-13 Bankrulle: 2224$

 

Edit: Räknade precis ut min timlön under september, + 49,9$/timme, blev genast på bättre humör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...