Gå till innehåll

National HU Poker championship vs online


Dengan

Recommended Posts

Hej

 

Sitter o glor på National HU poker championship från 2013. Deras turnering/live spel måste väl variera något enormt från deras online spel? Som ett exempel så minbettar/bettar 3bb exakt varenda hand. Antonio Esferandi kör stenhårt på sina 29o preflop liksom. Det här kan väl inte pågå utanför turneringsspel?

 

Jag var väldigt på tidigare i mitt onlinespel och ville se dem flesta händerna runt 75-85% Men sen jag gick ner på en 50-60%VPIP och sätter åt lösaggressiva spelare hårt med 4bets har jag tjänat mycke mer pengar!

 

Tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar det att 4betta sönder folket när du sitter o spela 5krs o 20krs nivån på svs?

 

Vet ja inget om, inte uppe på dem borden än. Men enligt min erfarenhet så brukar folk med så hög VPIP 3bb raise varje flopp, dem callar i princip alla 3bets preflop, och dem continuation bettar på flopp bara för att fortsätta visa sig starka.

 

Har märkt att om man skulle välja att calla känner som sig inte så säkra längre och jag kan stjäla potten. En annan fördel är om du trycker på ett decent pp, eller floppar set/two pairs/top pair kan du också fortsätta låta dem slänga iväg sin pengar och dem plussar min stack mer än jag förlorar om ja låter dem sno mina blinds mer än jag tar dem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ja inget om, inte uppe på dem borden än. Men enligt min erfarenhet så brukar folk med så hög VPIP 3bb raise varje flopp, dem callar i princip alla 3bets preflop, och dem continuation bettar på flopp bara för att fortsätta visa sig starka.

 

Har märkt att om man skulle välja att calla känner som sig inte så säkra längre och jag kan stjäla potten. En annan fördel är om du trycker på ett decent pp, eller floppar set/two pairs/top pair kan du också fortsätta låta dem slänga iväg sin pengar och dem plussar min stack mer än jag förlorar om ja låter dem sno mina blinds mer än jag tar dem

 

Genialiskt ju!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...