Gå till innehåll

Ban på pokerstars


darthsidious

Recommended Posts

om du har skickat tillbaka precis allt den andra spelaren skickade till dig så borde väl det vara något att gå på

 

Jo så är det och det var aldrig mer än någon dag tills han behövde pengarna igen.

 

Men jag tror inte PokerStars är särskilt intresserad av att göra en ordentlig utredning. Fick detta svaret

 

Tack för ditt mail.

 

Efter en yterliggare granskning av ditt konto så kvarstår vår beslut och ditt konto kommer att förbli stängt. Dessvärre kommer du inte kunna spela på PokerStars.

 

Vi ursäktar för eventuellt besvär detta har orsakat.

 

Med vänliga hälsningar,

 

när jag frågade om vilket "fraudulent behavior" jag varit inblandad i. (dvs han kan knappt ha läst mailet, som f.ö. var på två rader).

 

edit: Hade varit kul att höra hur den där "ytterligare granskningen" gick till haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Agerar bank till en fuskare.

Blir avstängd.

Agerar inte bank till en fuskare på en annan sida.

Vill bli oavstängd.

Får nej.

 

Pokerstars agerar som vanligt klanderfritt, tycker jag.

 

Att jag blev avstängd är inget konstigt. Men en lifetime ban, tycker du det är rimligt?

 

Jag kände inte till den paragrafen, det roliga är att de inte ens hänvisat till den i något mail utan bara till fraudulent behavior-paragrafen.

 

Känns som det är dags för Pokerstars att stänga av > 50% av regsen som inte följer den paragrafen om överföringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hu ställer sig pokerstars till vpn?? jag glömde min vpn på när jag lirade, bör detta vålla problem??

 

Spelade du från ett land som det inte är tillåtet att spela på pokerstars.eu ifrån som exempelvis Italien eller USA så lär du få ett straff av något slag. Osäker på livstidsban.

 

Att jag blev avstängd är inget konstigt. Men en lifetime ban, tycker du det är rimligt?

 

Jag kände inte till den paragrafen, det roliga är att de inte ens hänvisat till den i något mail utan bara till fraudulent behavior-paragrafen.

 

Känns som det är dags för Pokerstars att stänga av > 50% av regsen som inte följer den paragrafen om överföringar.

 

Har du ens läst ett enda svar som du fått i tråden? Utifrån informationen som PokerStars har gällande din kompis konto och ditt konto så vore det orimligt att inte stänga av ditt på livstid. Det är inte lite misstänktsamt att ett konto som endast fungerat som en sorts bank vill börja spela efter att det första blivit avstängt?

 

Hur vet du/Vad får dig att tro att att över 50% av alla regs skickar pengar mellan varandra i annat syfte än för spel?

 

Jag tror att gorparken är fel ute - det är inte emot ToS att skicka pengar som du är skyldig någon via stars så länge som pengarna ska användas till spelande av den motagande parten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
  • 3 months later...

Visserligen gammal tråd men komisk läsning.

 

Till trådskaparen. Att Pokerstars lifebannat dig är inget konstigt, ditt konto har agerat som målkonto för något som bryter mot reglerna. Det kan vara allt från kreditkortsbedrägeri till annat olagligt. Varför skulle han behöva ditt konto då tänker du?

Att du inte kände till en paragraf är ju ditt eget fel - Det är ditt ansvar att läsa villkoren när du skapar ditt konto.

 

Skulle personligen aldrig föra över pengar till någon förutom vid köp av turneringspengar. Risken att bli inblandad i nån härva är inte värt det.

 

Skulle däremot aldrig köpa USD av någon.

 

Se det som en varningsklocka när någon ni inte känner helt plötsligt har $1000-$1500 och behöver göra snabb deal där ni betalar underpris för pengarna i form av swish. Detta kan likväl vara pengar insatta med ett stulet kreditkort där personen inte kommer få ut några pengar men gärna dumpar dom till nån annan.

 

Det är säkert väldigt få men det gör inte köparens agerande mindre bedrägligt när det faktiskt rör sig om bedrägerier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...