Gå till innehåll

Års-Recap


-TheC-

Recommended Posts

  • Svars 159
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Yo! Rolig läsning! Funderade bara på en sak, vad jobbar du med?

 

Kul att höra! Det lämnar jag helst utanför men kan säga att jag jobbar som statstjänsteman och gjort det sedan min examen för 2 år sedan.

 

Tyskland satt planenligt, idag tror jag Holland övertyger till över 3(!!!) gånger degen. Parallellt till denna match ska jag nog skotta lillördag eftersom springet mitt är gott.

 

Något som inte gick planenligt igår var min 18-hålsrunda som blev en tvåhålsrunda. Både jag och min medspelare är inte riktigt, med vårat humör, ämnade för sporten golf. Kortfattat slutade vi när jag var nära att avrätta min 56 gradare på andra hålet med ett snabbt och effektivt knä i mellanpartiet på den stackarn. När han precis innan dammat 2 bollar i vattnet valde vi istället att övergå till ranschnötande och en tur på korthålsbanan.

 

Nu ska jag iväg och discogymma (L)(L)(L)(L) innan kvällens match. Imorgon påbörjas den över 2 veckors långa eurotripen och då vill man ha discoat så mycket som möjligt. Helsingborg kommer bli staden som står för premiärnatten på detta äventyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH:

Jag har tyvärr inte converterat denna utan drar den ur minnet eftersom jag har PT på andra datorn. Jag sitter UTG+3 med :Kh::Qh:, jag har spelat de 4 sista händerna och uppfattas nog som rätt lös. Jag höjer ca 2,5 bb, BB är enda synare:

FLOPP :2c::8s::Qd:

FI CHECK, jag C-bettar 1/2 pott, fi syn.

Turn:Tc:

FI Check Jag C-bet 1/2.

River :3d:

FI Checkar Vad gör jag, tycker ni?

 

EDIT: En till jag måste fråga om:

Jag får J J i mid och höjer till 500 (blinds 100-200). syn av SB och re-raise av BB till 2K. Jag gick på syn, (HATA JJ.) flopp är 6-6-7 och BB smaskar in 4,5 K med ca 1,1 K bakom. Vad gör jag här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH:

Jag har tyvärr inte converterat denna utan drar den ur minnet eftersom jag har PT på andra datorn. Jag sitter UTG+3 med :Kh::Qh:, jag har spelat de 4 sista händerna och uppfattas nog som rätt lös. Jag höjer ca 2,5 bb, BB är enda synare:

FLOPP :2c::8s::Qd:

FI CHECK, jag C-bettar 1/2 pott, fi syn.

Turn:Tc:

FI Check Jag C-bet 1/2.

River :3d:

FI Checkar Vad gör jag, tycker ni?

 

EDIT: En till jag måste fråga om:

Jag får J J i mid och höjer till 500 (blinds 100-200). syn av SB och re-raise av BB till 2K. Jag gick på syn, (HATA JJ.) flopp är 6-6-7 och BB smaskar in 4,5 K med ca 1,1 K bakom. Vad gör jag här?

 

Tja! Jag är ingen expert men jag tycker du ska värdebetta här. Baserat på att han går checksyn på turn skulle jag sätta honom på ett stegdrag eller en Q med dålig kicker som bäst. Hans range är förmodligen rätt stort då han försvarar sin blinds pre. Eftersom du missar floppen två gånger av tre är det möjligt att han även synar med ett floppat mellanpar. Turn är tillräckligt dragig (8 outs för stege) för att han inte ska gå checksyn med en bra hand där. Han har förmodligen en Q och dålig kicker eller typ Kn10 för stegdrag och mellanpar.

 

River är så blank den kan bli och eftersom du också skulle kunna sitta på kn 10 eller liknande som handen är spelad tycker jag det är värt att skjuta en marginell värdebet. Helst skulle jag se att turnhöjningen är något större för att få mer info om hans hand. Dessutom gillar jag inte att han får lite gratisodds för stegdraget eller liknande. Men nu landar ju rivern väldigt dött :)

 

Du kör med PT och jag tycker du ska ta beslutet baserat på hans WTSD/W$SD. Om han ofta synar av löst borde du värdebetta här, annars inte. Det borde va EV+. Hur blev resultatet?:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Tack för respons! Bra att tänka på:) Eftersom handen var så jävla länge sedan kommer jag inte ihåg utfallet tyvärr..

 

Idag återkom jag från roadtripen, det har varit helt jävla grymt och över 500 mil har vi övernattat bland annat i Liechtenstein, Gardasjön, alperna. Jag har faktiskt lirat lite livepoker också. Första kvällen var i Kuetzbül, typ, ett ställe som ligger vid foten av grossglocker. Ett 2-4 cashgame med 5 spelare (lol) slutade med -1500, som tur var vann jag på roulette innan så kvällen slutade +-0!

 

Vi har sedan haft 3 nätter i Berlin som alla resulterade i poker på kvällen. Så nu har jag även spräckt min turneringsoskuld. Det blev inget lyckat resultat. Jag hamnade vid en jätte trevlig norsk jänta som gjorde att det sociala förstörde spelet för min del. Under första pausen kom polaren fram till mig och frågade lite angående mitt bord och jag förstod då att jag inte hängt med i spelet alls. De andra två dagarna spelades också cash-game och slutade med + resultat, 2000 respektive 550 kronor.

 

Idag blire GRAJJND igen, jag har saknat hemmet och liret. Jag ska lira main i micromillions samt Stormen på PS och sommarmästarnas main.

 

PS om ni är i Berlin måste ni prova burgarna på The Bird, AWESOME

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YOYO! Efter semestern är jag fett taggad på att börja träna på allvar igen, under roadtripen blev det bara sporadiska träningspass. Ska påbörja ett nytt tränings- och löpschema på måndag, TAGG! Ska köra grundläggande övningar militärpress,benböj bänk, chins typ. Jag tror att jag vågar ta mig ur min kokong av maskiner och isolerade muskler, ska ge det ett försök i alla fall.

 

Någon som läst starting strength: Practical programming och vet vart man kan få tag på den från någon svensk sida (Amazon måste man lägga till tull osv på)? Jag har även beställt en bok jag har sjukt höga förväntningar på "stark som en björn snabb som en örn" (killen i Svett och etikett, SE DET).

 

Pokern känns fortsatt fin, spelade ju sommarmästaren och slutade 32, hade kunnat blivit bra mkt mer utan 9an på river. Söndagssteken slutade på en 40 plats med 30 betalda tyvärr men form finns, 2/2 plusdagar. Kämpa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Länge sedan någon aktivitet pågick här, jag tänkte skriva en kort årssummering, främst för min egen skull för att kunna blicka tillbaka på detta personligen händelserika året!

 

*Läsa samt se fler pokervideos X Jag har sett massa pokerrelaterade videos, dock inget i rent utbildningssyfte.

 

*Lära mig att folda X Mycket bättre!

*Spela när jag verkligen har suget / Bättre på slutet!

* Använda BRM och göra ett försök på CG-borden X Gjorde ett försök och gav upp lika snabbt men blir sugen på att testa igen av läsningen i era dagböcker.

 

IRL-målen:

*Hålla i gymrutinen från förra året med 5-6 gympass i veckan

*Inte börja röka eller snusa.

*Utforska arbetsmarknaden

 

Det har personligen varit ett väldigt händelserikt år med bland annat lägenhetsköp samt att jag sagt upp mig från mitt nuvarande jobb och påbörjar nytt jobb i februari.

 

Jag har fortsatt varit reg på gymmet samt tagit mig igenom ett Lidingölopp. Jag är därmed grymt nöjd med träningsåret som varit, även kosten och frånvaro från nikotin har jag lyckats upprätthålla. Min kropp har nog aldrig mått bättre och jag hoppas jag kan fortsätta på den inslagna vägen även efter att jag påbörjat det nya jobbet, trots fråvaro av lunchgymning och, förmodligen, psykisk trötthet av alla nya intryck och kunskaper.

 

All lycka till er PF, både poker och IRL, även om jag inte är aktiv i denna dagbok stalkar jag de flesta av er!

 

På återseende

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...