Gå till innehåll

Års-Recap


-TheC-

Recommended Posts

HAHAHAHAHHAHA

 

En annan som har ett underhållningsvärde är Koiuvo i deras podcast.

 

 

LIVET: Flyter på gott med träningen, bokat ny fett%mätning i slutet på april och tills dess har jag satt upp diverse mål. Jag var och köpte ett par löparskor av lättviktsmodell eftersom jag nu går upp på löpning varannan dag och ska köra ett snabbare pass med dem.

 

POKER: inte mkt alls faktiskt. Spelade toppen och kom 2a idag, har reggat mig till koiuvos och valters pokerturre på pokerstars, så den och Storm får bli underhållningen denna söndagsgrind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 159
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
snyggt! gz :-)
Bra jobbat! Grats :-)
Hittade du stejkare eller? Isf grattis till han och grattis till klonken! :mrgreen:
Snyggt och grattis till eventuell stejkare oxå! :)

 

Får tacka! Nej någon stejk blev aldrig aktuell tyvärr, men hela kakan smakar jäkligt bra också.

Kommer köra resterande event IOM detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Som sagt så sitter formen tycker jag. Jag har bokfört de senaste tre speldagarna:

LÖRDAG:

22 kronor 4/57 108 kronor

22 kronor 13/41 0

22 kronor 9/51 40 kronor

33 kronor 24/66 pers 0 kronor (satellit)

22 kronor 5/80 112 kronor

33 kronor 112/122 0 kronor

22 kronor 95/120 0 kronor

55 kronor skalp 17/85 31 kronor

22 kronor 46/152 0 kronor

SÖNDAG:

80 kronor 119 pers topp 11=800 kronor (satellit)

33 kronor 30/77 0 kronor

122 plats av 22 0 i steken

 

TISDAG:

22 kronor 1/41 246 kronor

55 skalp 5/21 108 kronor

22 kronor 88/116 0

 

465 totalt ut

533 totalt in + 800 kronor i inköp

 

 

pokerärroligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir ruggigt taggad av att läsa alla dagböcker om hur ni ska satsa på pokern i sommar så det är dags, även för mig, att försöka ge det här med poker och cashgame lite mer uppmärksamhet. Jag kommer därför, från idag, sätta in på 1250 kronor som endast avser CG. 100xBB är inköpet och 25 BI krävs för att gå upp en nivå.

 

Jag startar idag och kommer försöka köra kvällsläsning i form av, till att börja med, boken pokerteori som påbörjades förra sommaren. Hoppas fan jag kan hålla igång detta nu och behålla motivationen!

 

M V H bakissomfan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första omgången är avklarad och vilken skillnad det är mellan turneringar. Folk spelar hur konstigt som helst? I vilket fall så har jag tagit med mig en grej och det är att jag vevar i för många potter vilket sätter mig i svåra situationer. Jag tar också med mig att Inte spela 4 bord det blir för stressigt och resulterade i 2 misclicks varav en stor pottförlust samt några PAUSar.

 

Jag hann med 591 händer och backade 181 kronor ungefär.

 

Jag har en hand som jag inte vet hur jag ska spela.

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BB: 213 BB (VPIP: 33.85, PFR: 18.46, 3Bet Preflop: 8.70, Hands: 66)

Hero (CO): 157.66 BB

BTN: 108.2 BB (VPIP: 53.73, PFR: 22.39, 3Bet Preflop: 11.11, Hands: 69)

SB: 287.14 BB (VPIP: 31.25, PFR: 10.94, 3Bet Preflop: 3.57, Hands: 67)

 

SB posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has T:club: A:spade:

 

Hero raises to 3.5 BB, fold, SB calls 3 BB, fold

 

Flop: (8 BB, 2 players) A:diamond: 6:heart: 3:club:

SB bets 6 BB, Hero calls 6 BB

 

Turn: (20 BB, 2 players) 7:club:

SB bets 15 BB, Hero calls 15 BB

 

River: (50 BB, 2 players) 7:spade:

SB bets 37.5 BB, Hero ??

 

Jag satte honom på 2 låga par och 7an kändes därför bra men hade även ess i åtanke, hur hade ni spelat? Varför lägger jag mig inte tidigare om jag tror han sitter på två par? Det kändes på något sätt som att jag "betalade av" honom genom att syna gatorna...

 

Har även en till hand för att exemplifiera hur de lirar

GTECH G2 (Boss) - kr0.50 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: 210.18 BB (VPIP: 26.19, PFR: 23.81, 3Bet Preflop: 9.09, Hands: 43)

Hero (SB): 123.58 BB

BB: 304.44 BB (VPIP: 40.91, PFR: 27.27, 3Bet Preflop: 37.50, Hands: 23)

UTG: 70.9 BB (VPIP: 25.00, PFR: 22.50, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 41)

CO: 105.86 BB (VPIP: 36.36, PFR: 27.27, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 12)

 

Hero posts SB 0.5 BB, BB posts BB 1 BB

 

Pre Flop: (pot: 1.5 BB) Hero has Q:heart: 7:heart:

 

UTG raises to 3.5 BB, fold, fold, Hero calls 3 BB, fold

 

Flop: (8 BB, 2 players) 5:heart: 5:spade: J:heart:

Hero bets 4 BB, UTG raises to 12 BB, Hero calls 8 BB

 

Turn: (32 BB, 2 players) 3:heart:

Hero bets 16 BB, UTG raises to 55.4 BB and is all-in, Hero calls 39.4 BB

 

River: (142.8 BB, 2 players) K:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AT: av dom få händer du har på fi verkar han vara rätt passiv, höjer sällan pre. När en sådan spelare går ut och donkar flop och fortsätter på turn och river känns det som att vi oftast är slagna.

 

Q7: jag foldar pre. Checkar flop med intentionen att syna hans cbet. Träffar vi färgen går jag nog för check-raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är han aggressiv i ATan där kan jag tänka mig syna ner, annars är det rätt onice med så torr bräda o bli donkad in i av en passiv :)

 

Q7hh, varför donkar du turn?

Donkar turn eftersom jag har färg :twisted:

 

AT: av dom få händer du har på fi verkar han vara rätt passiv, höjer sällan pre. När en sådan spelare går ut och donkar flop och fortsätter på turn och river känns det som att vi oftast är slagna.

 

Q7: jag foldar pre. Checkar flop med intentionen att syna hans cbet. Träffar vi färgen går jag nog för check-raise.

 

Tack för in-put båda. Ja jag kände mig också slagen och fattar inte varför jag inte lade mig.

 

Jag är som sagt ute och vevar lite för ofta med dåliga händer som försätter mig i jobbiga situationer. Sedan pallar jag inte sitta och spela cptight på 0,25-0,5 borden eftersom jag blir så satan i mig rastlös när det gäller så lite pengar. Samtidigt som jag heller inte stoppa in hur mkt som helst för att kunna lira ,5-1/1-2 heller.

 

Jag överväger att strunta i CG-grejset just eftersom jag känner att jag inte spelar ultimat och återgå till turnerningarna men jag avvaktar yetyetyet.

 

Haft en fucking awesome helg och kollat på VR start- och målgång. Starten där alla är nervösa och sedan, efter att man själv sovit, glassat på stan och ätit gott går man tillbaka och samma stackars satar kommer in till mål överlyckliga med 30 mil i benen. Fy fan, nästa år ska jag ge det ett försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Cashgamet är som ni förstår nedlagt tillfälligt. jag kör på på MTT:s istället eftersom jag behärskar det mkt mer och mitt spring ATM är ruggigt bra.

 

5 turneringar på 2 dagar har resulterat i 4 finalbord och ett plus på ca 3 k.

Snabb recap av ministeken: Sammanfattningsvis: SJUK. Inom loppet av 10 min hade jag fått 3 AA. Det var inget bländande spel men fick in några bluffar och satt på monster när någon försökte bluffa. Turneringen slutade på en tredje plats efter en dålig bluff som gjorde att jag blev short.

 

Upp till jobbet med 4 timmars sömn senare resulterade i att jag tvärslocknade med huvudet mot skrivbordet. Som tur var hade jag varit förutseende och skademinimerade genom att ställa klockan så jag vaknade lagom till snabbmötet 8:15 för att sedan åka hem och jobba hemifrån:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hunnit med 2 turneringar till varav ett till finalbord så totalt 4 av 7 möjliga och plusset slutar på cirka 3,7 k.

 

Har varit ut och provat rullskidor idag och är glad att jag överlevde, målet är vasan/öppet spår 2015 och jag har endast stått på längdskidor 1 gång för 4-5 år sedan så jag har minst sagt en utmaning framför mig. Rullskidorna ska ge mig grundläggande teknik är tanken.

 

Nu ska Tyskland railas. Tanken är att sitta på en pub i Tyskland söndagen 13 juli och få se dem i final för att få bästa möjliga start på en två veckor europa-trip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turbo wiggen lyckades jag bubbla, spelade samtidigt 50 +5 och kom 8a för en knapp uppdubbling av insatsen.

Efter detta blev det burgare och fotboll följt av ett gäng turneringar till, toppen var först ut där springet i finalbordet var ruggigt kasst, förlorade 2 flippar och lade mig felaktigt två gånger. Avslutade på en 5 plats och en ruggig tilt.

 

Tre andra turneringar utöver dessa med en 2a plats som bäst, variansen var på min sida denna gång :roll:

 

Avslutar dagen med Belgien - USA och Kvällskvisten, upp 643 kronor för dagen och mitt spring känns fortsatt magiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelledigt fredag-lördag till fördel för hemvisit i Dalarna där det vankades grillfest.

 

Igår var det lir igen och jag avslutade veckan på 4 000ish upp. En bra start på semestern som kommer innehåller massa utgifter. Semestern påbörjades idag med idyllisk kalkbrottsbadning samt massa sol som avslutades med att shoppa nya löparkläder vilka precis fått smaka på premiärturen.

 

Dunkade in 400 kronor på Tyskland idag som ger över 2 ggr pengarna vilket känns som oerhört +EV med tanke på att Brasilien inte visat någonting medan jag tycker Tyskland visat vad man kan även om det varit lite darrigt på slutet.

 

Imorgon blir det en 18-hålare innan kvällens grillning, burgare och fotboll.

 

Semestertjarå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...