Gå till innehåll

Års-Recap


-TheC-

Recommended Posts

  • Svars 159
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag lastade jag in 400 kr. Tänkte påbörja lite testperiod inför kommande BRMsatsning ;). Spelar 1-2 med 200 i inköp är 220 kr upp på 30 min. Kanske testar någon satellit till långlördag eller liknande senare också!

 

EDIT: Blir inget mer spel idag men dagens skörd slutar på cirka + 700 på 2 timmar och 10 min.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat cashgamet nu och det känns helt OK faktiskt. Det är stor skillnad på cash och turnering!

 

 

Jag måste fråga, jag gillar ju turneringar mest i grunden och just nu har jag ju en semitry-out på BRM och har haft det sedan i lördags med en rulle på 400 kr ;), hur gör ni om ni vill spela en turnering eller liknande? Använder ni er av rullen då? För igår gick jag plus på cashgamet men använde delar av plusset på turneringar, cirka 200. Med tanke på min "rulle" är det bättre att jag sätter in pengar när jag vill lira turnering? För nu känns det som att min cashgame"rulle" hade varit 200 kr större om jag skiljt på turnering och cash, hur går ni tillväga? (nu vet jag att ni har mer realistiska och seriösa rullar men ponera)

 

Tack på Förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah okej, förstår varför men tolkar då ditt svar som att jag ska ha en enskild pott till mina turneringar!

 

I vilket fall så vill jag dokumentera min testperiod här eftersom jag har kommit fram till att det är jobbigt att ha den som post-it på datorn.

 

Lördag: +400 4 timmar totalt: 800

Söndag: +361 4,5 timmar (250 dock bort på turnering, därav min fråga)

Totalt 1161 kronor

 

Måndag: +655 2 timmar 45 min

Totalt: 1816 kr

 

Jag har tänkt avvara 2-3 timmar per dag till detta lilla projekt tills dess att det skiter sig eftersom jag inte BRM.ar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah okej, tack för svar måste jag gå in och avregistrera på något sätt då eller? För jag måste väl "reboota" ipaden på något sätt? Allt försvinner väl inte bara om jag avreggar?

 

 

Precis 2outad på river i fredagsfighten, jävlaskitfanskapspooker.

 

Resetta/nollställ iPaden och skit sedan i att logga in på den med ditt apple id. Så bör det nog vara återställt och "som ny"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resetta/nollställ iPaden och skit sedan i att logga in på den med ditt apple id. Så bör det nog vara återställt och "som ny"

 

Ja jag tror, och hoppas, att jag fick till det! Annars bad jag köparen höra av sig/radera det.

 

 

Dagens poker:

203 kronor

Totalt: 1613 kronor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen har varit en berg-och-dalbana nere som mest 300-400 kronor ingen som helst känsla i spelet idag. Tur att jag inte ägnade mer tid åt cashgamet. Lade typ 70 kronor på satelliter till lillördag och tog mig vidare i två 10kronors lotto och sedan i 44 kronors lotton. Så dagens lillördag blir väl all-in i mörken varje hand så kanske jag har en möjlighet med tanke på dagens spel ;). Köper även in i minilördag.

 

Dagens poker efter inköp: 70

Totalt: 1683

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! Får passa på att tacka för railen också!

 

Kort sammanfattning: Jag var chipleader inför, eller om det var precis i börjans som jag blev, finalbordet. Det var dock jämt stackat och och en bit in går knappen all in som jag synar ned med A-K, han sitter på A-2 och träffar 2an på flop. efter den handen satt jag bara och letade all-in hand. Fick A-Q CO och lyckades dubbla efter att träffat färg på rivern. Sista handen har jag 8-8 och tycker så här i efterhand att jag spelade den onödigt som fan, hade ändå gott om marker och borde inte spelat som jag gjorde.. Önsakr jag hade så att jag kunde "lägga upp" handen nu:)

 

Resultatet: kom 5a och vann ca 7200 kronor sedan fick jag även tillbaka "inköpet" till lillördag och minilördag efter allt krångel.

 

7808

 

Jag kommer dock ha kvar 3000 av vinsten på kontot som jag kommer använda till inköpet i SM, sedan plockar jag ut typ 4 800 så jag lägger inte på det i någon rulle.

 

Total rulle: 1683 kronor.

 

Om man använder hela sin vinst varje gång till rullen, hur går man plus/utnyttjar vinsterna då? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till gabbe, 160 K. Jag railade finalbordet och jag förundras över människor i chatten. Att de har mage att lägga ut hur mycket - folk ligger på pokern till alla. Visst går det att gå in själv och läsa om det, men då kan de människorna som vill ta del av den informationen göra det också. Det är fult, taskigt och extremt respektlöst att lägga ut den typen av info enligt min mening. Jag har även märkt att folk använder det till att psyka motståndare på forum (svenska spels forum), fy fan att ha roligt åt någon annans ekonomiska förlust på det sättet.

 

 

I övrigt, jag fick ut cirka 40 dollar från sunday storm. Inget annat i övrigt som det är värt att skriva hem om! Har spelat 1,5 timma cashgame med väldiga upp- och nedgångar, avslutade med 64 kronor plus, woho. Jag testade även lira från paddan och tyckte det fungerade bra. Men som högerhänt vill jag hålla i paddan med höger och klicka med vänster, med andra ord sitter syn-raise-checkknapparna på fel sida enligt mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uuuu.. 750 spänn back! Jag tyckte mig hitta två riktigt bra bord men det blev verkligen inte bra :D. Var nära att tilta bort resten också men lyckades ge fan i det.

 

Köpte in mig till turbowiggen direkt och lillördag subsat som hjälpte mig bli av med tiltet, i samma veva slutade jag (tack och lov) med CG:n att jag sedan gick vidare i båda turrarna känns också jävligt bra. Så idag, med tanke på hur jag spelar, blir det inget mer CG utan jag får hålla mig till mina två turrar idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varsedgod för donationen i satten ;)

 

Haha ja det var verkligen en donation, får tacka för den! Var det i turbowiggen eller lillördag?

 

 

 

Kunde inte hålla mig borta från CG-bordet samtidigt som jag lirade lillördag direkt satten och putsade bort 50 från minuskontot iaf.

 

Turneringsspelet flyter på mycket bättre, fick till en plats i lillördag även denna vecka. :mrgreen:

EDIT: turbowiggen gick inte bra, jag har SB och synar en från cirka mittenpos och BB synar också, jag träffar 2par, A och 9. Degen åker in på river mot BB som bara synat mina höjningar, förutom rivern, han viker upp A-A :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har strölirat igår och fredags. Hade cirka 600 i "BR" och spelade bort 2 inköp i fredags på CH sedan har jag mest lullat runt mellan turneringar/satelliter så just nu har jag 60 kronor som jag tänkte förvalta till någon sub-satellit till söndagssteken. Sedan är höjdpunkten självklart omahan ikväll. Sitter och försöker bilda mig en bättre uppfattning om den spelformen för tillfället och ska väl fortsätta med det!

 

Lycka till med grindandet idag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

DINGDINGDING

 

Tog hem "toppen" på svenska spel, 30 kr inköp 975 kr rikare,wop wop, inga autografer!!

 

Signade mig till enda eventet jag inte spelat/varit reggad till Omaha 5M. Vilket innebär att jag fått lira alla event för vinster så det känns inte lika illa med tanke på hur jag har spelat. Får hoppas på bättre tur till Omaha HILO. Tror det blir ganska högt deltagarantal!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...