Gå till innehåll

Års-Recap


-TheC-

Recommended Posts

  • Svars 159
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelade omaha PLO.n i fredags och lyckades komma IMT+1 typ. Tänkte göra ett försök till att kvala in till söndagssteken men det gick åt helvete, försökte mig på en bluff när FI turnat kåk och checkat till mig.

 

Jag ska dock spela PS micromillions Main och micro sundaystorm så jag riktar mina förhoppningar dit och mot MINI-steken som också blir en utmaning under söndagsgrinden:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävlar vad PS har pumpat in pengar i sina turneringar idag. Synd att jag har shoppat som en jävla tok denna månad och inte en enda av grejerna är julklappar till någon annan än mig själv. På torsdag bär det dessutom av till London, så tyvärr pallar inte plånboken millionen. Får se om jag kör storm istället.

 

God söndagsgrind

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till floschen som vann sm och blev miljonär, livets klonk.

 

Jag å andra sidan ska satsa på att klonka vinterfestivalen på svs ikväll. Det är bra att de försöker locka folk med olika tävlingar och tematurrar tycker jag. Hoppas de håller i det eftersom det drar folk och hoppas att de fixar till klienten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Inte mkt poker på slutet av förståeliga skäl. Dock spelade jag lite live poker med ett gäng igår och det var roligt även om resultatet inte gav något.

 

Idag är det söndagsgrind och jag överväger att köpa in mig till söndagssteken. Jag hade framgångar i årets sista söndagsstek förra året och hoppas på att upprepa den bedriften.

 

GL MED GRINDEN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt år nya möjligheter. Detta år har verkligen gett mig sjukt mycket inom pokern. Jag har spelat mer poker än någonsin och jag har lärt mig grymt massa om pokern detta år. Det var i somras som jag började läsa om strategier, pottodds osv samt gå in på PF och dylikt. Detta har medfört att jag spelat sämre sedan dess men jag hoppas att det beror på att jag inte kan applicera eller fullt ut förstå det jag lärt mig utan "klickvis" applicerar vissa delar.

 

För att utveckla mitt spel har jag som delmål att:

*Läsa samt se fler pokervideos

*Lära mig att folda när jag tror att jag är slagen

*Spela när jag verkligen har suget och spela de turneringar som jag tror passar mig bäst, både vad gäller struktur och tidpunkt.

* Använda BRM och göra ett försök på CG-borden

 

Jag hoppas att jag har diciplin och ork att fullfölja delmålen eftersom jag tror de kan hjälpa mig bli en bättre pokerspelare.

 

Jag har även övervägt att köpa pokertracker för att kunna posta händer och upptäcka regelbundenheter i mitt egna spel men struntar nog i det eftersom jag under "trialperioden" bara förstod hur man ser fold/bet/raise/osv-statistik och då endast på specifika bord.

 

EDIT: Lägger även in IRL-målen:

*Hålla i gymrutinen från förra året med 5-6 gympass i veckan

*Inte börja röka eller snusa. Jag slutade snusa dec12-dec13. Mars13 började jag röka av någon icke-nikotinrelaterad anledning dock upphörde det sept13

i samband med att min gymrutin var på väg att ta sin form. Snusbegäret har konstigt nog gjort sig påmint i december vilket har lett till en och annan snus men i och med detta mål ska jag hålla mig borta från beroendet!

*Utforska arbetsmarknaden

 

Gott nytt år:ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde bland de viktigaste av "målen":

 

Jag har länge tänkt bli fadder åt ett djur och försökt hitta en organisation som är tillförlitlig och där man får uppdateringar regelbundet. Helst vill jag bli fadder åt en specifik flock/djur men det verkar inte vara ett alternativ.

 

Jag ska i alla fall senast i februari börja avvara en liten slant varje månad till antingen flodhästar, tigrar eller pandor och därmed basta.

 

 

Inför den stundande satsningen med BRM har jag bestämt mig för att köpa en iMac. Detta eftersom jag idag inte ens kan ha 3 bord samtidigt på min 13tumare så jag behöver större skärm.

 

Varning för dum fråga :

Om jag köper en 21.5 tum eller 27 tum, visst fan borde jag få in fler bord eller anpassar sig rutorna efter skärmen och man får in lika många oavsett skärmstorlek? (jag vet att man kan minska rutorna, det är alltså efter jag minskat dem till behaglig storlek som jag får in 3 bord).

 

Eftersom det blir en stationär kommer jag spendera mer tid vid skrivbordet när jag grindar och jag hoppas det kommer bidra till bättre fokus.

 

Idag körde jag första gympasset efter juluppehållet. Mellan 23 december - 1 januari har det blivit en del alkohol vilket märktes tydligt. Riktigt dålig ork på crosstrainern, jag brukar klara 30 - 40 min relativt enkelt en bra dag. Idag kämpade jag för att få till 24,5 minuter. Jag har ändå hunnit med några löprundor under juluppehållet för att inte tappa allt för mycket, trodde jag, men dagens pass visade tyvärr motsatsen.

 

Apropå träningen var jag även och hämtade ut mina nya träningslurar, ett par Bose SIE2i sport, sitter som en smäck med bra ljud. De kommer peppa min träning ännu mer hoppas jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning för dum fråga :

Om jag köper en 21.5 tum eller 27 tum, visst fan borde jag få in fler bord eller anpassar sig rutorna efter skärmen och man får in lika många oavsett skärmstorlek? (jag vet att man kan minska rutorna, det är alltså efter jag minskat dem till behaglig storlek som jag får in 3 bord).

 

Ja, det är upplösningen som är viktig. Satsa på en med minst 1920x1080 dvs "full-hd-upplösning"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde bland de viktigaste av "målen":

 

Jag har länge tänkt bli fadder åt ett djur och försökt hitta en organisation som är tillförlitlig och där man får uppdateringar regelbundet. Helst vill jag bli fadder åt en specifik flock/djur men det verkar inte vara ett alternativ.

 

Jag ska i alla fall senast i februari börja avvara en liten slant varje månad till antingen flodhästar, tigrar eller pandor och därmed basta.

 

 

Finns det inget här som passar?

http://www.wwf.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är upplösningen som är viktig. Satsa på en med minst 1920x1080 dvs "full-hd-upplösning"

Okej vad bra, annars hade köpet varit ganska värdelöst, tack för svar:)

 

Finns det inget här som passar?

http://www.wwf.se/

Jo det om något är tillförlitligt, jag hade dock hoppats på en liten mindre organisation där man "ser" skillnaden på ett annat sätt men det verkar jag inte kunna få. Jag hittade någon sida men den kändes inte alls lika tillförlitlig så det jag antar att det blir WWF men ska dra en sista koll imorgon!

 

Min karma kommer bli +++ 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träningspasset idag kändes mycket bättre i förhållande till igår, jag klarade 30 min på crosstrainern i samma stil som innan uppehållet. Jag gick dock ned en nivå mot innan men det kändes ändå skönt :D.

 

I övrigt har jag hunnit med lite cash-game och är upp 56 kronor. Jag är riktigt taggad inför satsningen med BRM ska jag säga. Det blir nog inte så mycket poker idag eftersom det kommer besök i form av tjejens syster. Om de har för roligt kanske jag smiter iväg och lirar minifighten.

 

Hur ser det ut vid pokerborden idag/denna helg, det var nyss löning samt mycket ledighet nu, är det någon som vet om det är fiskigt vid borden denna tidpunkt, i förhållande till löningshelg?

 

Jag köpte ett medlemsskap i svenska naturskyddsföreningen igår eftersom jag tycker de står för vettiga resonemang och de vet vad de pratar om, enligt mig. Anledning till att jag inte viljat bli medlem tidigare beror på att jag avskyr insekter, igår åsidosatte jag mitt personliga hat gentemot dem och numera stödjer jag mina värsta fiender. Ett steg på vägen till att bli fadder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår kollade vi på The Conjuring. Jag är inte mycket för skräck/rysare i vanliga fall eftersom de ofta saknar handling men denna hade jag hört mycket om och ville ge den en chans. Filmen hade en handling, och en bra sådan, rekommenderas att se.

 

Idag var jag och åt brunch och är tokladdad inför JvM finalerna samt upplösningen i Tour de ski. Pokermässigt ska jag lira the hot 109 satten för 5 dollar som denna hemsida gjort reklam för samt ministeken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår kollade vi på The Conjuring. Jag är inte mycket för skräck/rysare i vanliga fall eftersom de ofta saknar handling men denna hade jag hört mycket om och ville ge den en chans. Filmen hade en handling, och en bra sådan, rekommenderas att se.

 

Idag var jag och åt brunch och är tokladdad inför JvM finalerna samt upplösningen i Tour de ski. Pokermässigt ska jag lira the hot 109 satten för 5 dollar som denna hemsida gjort reklam för samt ministeken.

 

Såg också den i förrgår, riktigt vidrig emellanåt. Men helt klart sevärd. Jag vill tipsa dig om en annan riktigt bra rysare som också är grym, den enda jag sett fler gånger inom genren. Se den gärna med nån söt tjej :-)

 

El orfanato, http://www.imdb.com/title/tt0464141/?ref_=nv_sr_1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg också den i förrgår, riktigt vidrig emellanåt. Men helt klart sevärd. Jag vill tipsa dig om en annan riktigt bra rysare som också är grym, den enda jag sett fler gånger inom genren. Se den gärna med nån söt tjej :-)

 

El orfanato, http://www.imdb.com/title/tt0464141/?ref_=nv_sr_1

 

Ja, El orfanato har jag sett. Det var dock ett tag sedan men jag har för mig att jag tyckte den också hade en bra handling. Men betygen som både El orfanato och the con har fått är väl inte speciellt vanliga för att vara den genren som jag förstått det, med all rätt!

 

poker: Tog hem Toppen idag igen på SvS, det måste bero på min karma eftersom det behövs mer tur än skicklighet med tanke på strukturen. Detta till trots gillar jag den turneringen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

härligt att du är inne i ett gott flow! :) har ej läst så mycket men lirar du alla turneringsrankade eventen? :) alltså lilllördag,fredagsfighten och söndagssteken? :)

Hur gick det 2013? kom du med i någon av rankingturnerningarna? alltså topp100? :D

 

GL HF :D

 

Nej jag har inte spelat speciellt många turneringsevent eftersom jag tycker det känns saftigt att punga ut ca 1800 varje vecka även om jag skulle vilja så behöver jag även sömnen. Jag brukar dock försöka kvala in till dem när det finns tid och lust. MINIturneringarna har jag spelat fler av i jämförelse men inte jätte många där heller. Om jag spelat fler hade jag nog tagit mig in topp 100 på mini men inte på PoY eftersom jag lyckades FTa en enda under hela året.

 

Jag funderar på ett litet projekt under 2014 där jag kör de stora och små rankingturneringerna i typ 1 månad och se hur det går. I övrigt kommer jag nog lunka på lite som jag gjort tidigare, för när väl klonken har jag inte behövt riskera ett helt inköp iaf.

 

Själv då Marre, hur har det gått för dig i dem, om du lirat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har inte spelat speciellt många turneringsevent eftersom jag tycker det känns saftigt att punga ut ca 1800 varje vecka även om jag skulle vilja så behöver jag även sömnen. Jag brukar dock försöka kvala in till dem när det finns tid och lust. MINIturneringarna har jag spelat fler av i jämförelse men inte jätte många där heller. Om jag spelat fler hade jag nog tagit mig in topp 100 på mini men inte på PoY eftersom jag lyckades FTa en enda under hela året.

 

Jag funderar på ett litet projekt under 2014 där jag kör de stora och små rankingturneringerna i typ 1 månad och se hur det går. I övrigt kommer jag nog lunka på lite som jag gjort tidigare, för när väl klonken har jag inte behövt riskera ett helt inköp iaf.

 

Själv då Marre, hur har det gått för dig i dem, om du lirat?

 

okej förstår det! de turneringarna kan verkligen hålla på länge så förstår dig! men är det mest på ps du lirar? eller svs?

 

har lirat någon gång fredagsfighten men sen har jag som dig lirat miniturnerningarna när jag varit sugen, lirar ju mest cg :) hade ett liknande projket fast då va det på 45manna SnG på Stars. Blir svårt att gå + då man måste lirar hyfsat mycket för att variansen inte ska bli för stor. Är svårt att gå med + annars kan jag tycka! men det bästa med turnerningar är ju när man har gått många inköp bak och så klonkar man och tar hem storvinsten och då är man tillbaka igen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej förstår det! de turneringarna kan verkligen hålla på länge så förstår dig! men är det mest på ps du lirar? eller svs?

 

har lirat någon gång fredagsfighten men sen har jag som dig lirat miniturnerningarna när jag varit sugen, lirar ju mest cg :) hade ett liknande projket fast då va det på 45manna SnG på Stars. Blir svårt att gå + då man måste lirar hyfsat mycket för att variansen inte ska bli för stor. Är svårt att gå med + annars kan jag tycka! men det bästa med turnerningar är ju när man har gått många inköp bak och så klonkar man och tar hem storvinsten och då är man tillbaka igen :D

 

Förut spelade jag på ps och svs men jag har lämnat PS mer och mer eftersom jag endast körde typ turbo sattar till millionen, vilket mitt spel fick lida rejält för. Men jag känner att jag är på väg tillbaka från det :).

 

Jo variansen är grym men det är också lite av charmen med poker, tyvärr!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hola! Den senaste tiden har jag haft ett otroligt köpbegär och det är så jävla jobbigt när dessa kommer eftersom jag tycker det är så sjukt kul att shoppa även i vanliga fall. Jag var på stan häromdagen då inhandlades träningsväska, träningsjacka och proteinpulver för att peppa mig själv, var min ursäkt.

 

Idag blev det en till sväng på stan igen på klockjakt. Jag har förra våren haft en idé om att köpa slapp enkel sommarklocka, något jag kom på idag igen. Jag har tänkt mig en Daniel Wellington St Andrews (rosé med brunt läderarmband) LÄNK: http://www.danielwellington.com/se/classic-st-andrews

 

Jag har försökt hitta en likvärdig fast guldig ringfärg på boett för att jämföra så om någon av er har något förslag får ni gärna skrika till men DW:n är förbannat nice.

 

Träningen fortskrider och jag håller mig till planen än så länge, det känns bra att jag kommit in i rutinen som jag hade innan julen, jag var lite orolig att jag skulle ha tappat motivationen.

 

Poker:

Jag var tvungen att spela Toppen idag också och lyckades komma 5a. Med anledning av de senaste springet valde jag att unna mig ett BI i lillördag. Jag laddade upp ordentligt med kaffe och hoppades på en lång kväll. Nu sitter jag här, pigg så in i helvete efter en överdos av koffein, utslagen ur turneringen och undrar när, var och hur fan jag ska kunna somna.

 

:ola: :ola: :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inga awesome pokerframgångar att berätta om. Jag har nött lite småsattar utan framgång och spelar Djupet nu.

 

Jinx-varning: Det är nog så att jag sålt av hälften av procenten i PoY-turneringarna eftersom jag och denne verkar vara överens. Jag hoppas resterande % kommer att vara sålda snart! Då blir det åka av, på stor-touren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...