Gå till innehåll

SM 2013 på Malta - officiell diskussionstråd


valterego

Recommended Posts

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej,

 

På förfrågan har vi nu lagt upp satelliter till sidoeveten Omaha och Mörkpoker. Satelliterna spelas tisdagar, onsdagar och söndagar.

 

Notera att det är enbart inköp till turneringen och kan du inte delta på plats utgår ingen ersättning/kompensation.

 

Lycka till vid borden!

 

UTMÄRKT att det nu finns satelliter till Mörkpoker/Omaha. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

På förfrågan har vi nu lagt upp satelliter till sidoeveten Omaha och Mörkpoker. Satelliterna spelas tisdagar, onsdagar och söndagar.

 

Notera att det är enbart inköp till turneringen och kan du inte delta på plats utgår ingen ersättning/kompensation.

 

Lycka till vid borden!

 

:-D :-D :-D :-D :-D :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon har vi en medlemsturnering för alla medlemmar i svenska pokerförbundet.

 

från förbundets hemsida:

 

På tisdag har 24hPoker en turnering för förbundets medlemmar där de skjuter till 10st biljetter till deras SM-kval.

 

 

Tournament Name: SM Special (Added Value)

 

Turneringsbeskrivning: Topp 10 vinner biljetter till SM-satelliterna på 24hPoker! Detta är utöver den normala prispotten! Endast för medlemmar i svenska pokerförbundet. VI krediterar biljetterna efter turneringen när vi har fått en bekräftan att vinnarna är medlemmar.

 

1:a Plats: €160 Finalbiljett

2-10:e Plats: €11 Daglig biljett

 

3000 starting chips / 12 min levels

 

Tid: 20:00 (tisdag 27 aug)

Inköp: €5.50

Lösenord: smimalta

 

*Medlemskap i Svenska Pokerförbundet krävs för att få ta del av det adderade värdet. Medlemskapet kollas upp efter avslutad turnering och biljetterna betalas ut manuell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon har vi en medlemsturnering för alla medlemmar i svenska pokerförbundet.

 

från förbundets hemsida:

 

På tisdag har 24hPoker en turnering för förbundets medlemmar där de skjuter till 10st biljetter till deras SM-kval.

 

 

Tournament Name: SM Special (Added Value)

 

Turneringsbeskrivning: Topp 10 vinner biljetter till SM-satelliterna på 24hPoker! Detta är utöver den normala prispotten! Endast för medlemmar i svenska pokerförbundet. VI krediterar biljetterna efter turneringen när vi har fått en bekräftan att vinnarna är medlemmar.

 

1:a Plats: €160 Finalbiljett

2-10:e Plats: €11 Daglig biljett

 

3000 starting chips / 12 min levels

 

Tid: 20:00 (tisdag 27 aug)

Inköp: €5.50

Lösenord: smimalta

 

*Medlemskap i Svenska Pokerförbundet krävs för att få ta del av det adderade värdet. Medlemskapet kollas upp efter avslutad turnering och biljetterna betalas ut manuell

 

 

 

Om man redan kvalat till ME via satellit, kan man använda finalbiljetter till något annat event under SM veckan? Eller är dessa biljetter enbart till Main eventet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Sviten har i senaste åren fått en stor spridning bland småklubbar runtom i hela Sverige. Det kändes självklart för oss att lyfta upp det som ett event under årets SM, och kanske på sikt även ha ett SM i Sviten.

 

OFC känns väl som det spel som hypeas mest ju nu, och vi ville ge spelarna möjligheten att testa något nytt under SM-veckan.

 

Gällande HORSE och 8-game är det inget vi haft några större tryck på att införa. Men märker vi av att många efterfrågar dessa spelformer framöver är det självklart något vi får titta på till nästa år.

 

En röst för HORSE och något hilow här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Openface chinese eventet, har du koll på ifall det är HU, 3manna eller 4manna? Och även hur många spelare tror du på i Main samt 600PLO på tisdagen? (Tacksam för en gissning bara)

 

Med reservation för förändring, att jag säger fel; OFC spelas 4-handat, 5-handat finalbord med sitout-knapp.

 

Tror inte så mycket. Jag tyder prognoserna som att vi med störst sannolikthet gör en mindre ökning från förra årets 211spelare.

 

Då de nu finns kval till SM i Omaha kommer den till största sannolikhet öka i spelare från förra året. Tippar på 60-70spelare, men ta det med en nypa salt än så länge.

 

Ser också gärna lite info om OFC-eventet, 4man shootout känns väl naturligt, men uppskattar info, även om det finns info om strukturen ex antal poäng med mera.

 

Gissar det spelas utan Fantasy Land :mrgreen:

 

Tror inte det spelas i shootoutformat, men kommer snart upp exakta regler för eventet på vår hemsida. Det spelas utan fantasy land.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med reservation för förändring, att jag säger fel; OFC spelas 4-handat, 5-handat finalbord med sitout-knapp.

 

Tror inte så mycket. Jag tyder prognoserna som att vi med störst sannolikthet gör en mindre ökning från förra årets 211spelare.

 

Då de nu finns kval till SM i Omaha kommer den till största sannolikhet öka i spelare från förra året. Tippar på 60-70spelare, men ta det med en nypa salt än så länge.

 

 

Okej 4handat är nog lite väl långsamt för min del :P Men det andra lät ju bra! Tack för informationen

 

Tänkte på en annan sak med, vet du någon sida man kan hitta strukturerna? Om dem nu är satta än vill säga :)

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens gratisturnering med ett paket till Poker-SM blev full på mindre än 10 sekunder, grattis till de 100 som fick plats.

 

För er som inte hade turen att få en plats så har vi ökat antalet platser till 5 stycken i kvällens (18/9) satellit till veckofinalen.

 

Även i helgens veckofinal har vi ökat antal paket till 5 stycken. Paketet innehåller följande:

- inköp till main event

- boende 15-20 okotber på Hilton

- respengar

 

Lycka till vid borden och hoppas vi ses på Malta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll (25/9) 21:00 så erbjuder vi en satellit till Poker-SM med ett paket adderat till potten. Paketet innehåller följande:

 

* €750 inköp till SM Main Event Dag 1A.

 

* Fem (5) nätters boende för dig och en gäst på Hilton Malta, med incheckning 15 oktober och utcheckning 20 oktober.

 

* €320 för resekostnader. Du ansvarar själv för bokning och betalning av alla resor.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Lite sent ute kanske men men...

 

Jag vill spela Frirulle-satten på måndag och därför inte regga mig för main. Eller kan jag regga mig för Main och sen få tillbaka pengarna om jag lyckas kvala in mig? Finns det någon chans att det blir fullt om man inte reggar nu?

 

Mer matig info om frirullen för svepofs medlemmar kommer upp via vår kanaler snart. Men värt att säga redan nu är att det kommer vara en cap på 50spelare.

 

Det är ingen risk att ME blir fullt, men finns en liten risk att dag 1A kan bli full, då trycket varit större på dag 1A än 1B.

 

Har du köpt in dig och sen vinner ett seat går det utmärkt att sälja seatet, och det är något vi kan hjälpa dig med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...