Gå till innehåll

Råd till andra: låt dig inte kontrolleras


lindaalice

Recommended Posts

Jag var i en mycket underlig sits de sista åren (framförallt året), där min sambo nästan fick mig spelberoende. Hade intresset själv från början, och trodde mig om att kunna spela och eventuellt så småningom få lite i vinst. Med tiden tyckte han att jag skulle tjäna pengar på det, framförallt sista två åren, och året, när vår ekonomi sjönk i botten, han krävde jag skulle göra vinster. "Hur svårt kan det vara" sa han.

 

Försökte förklara för honom att det handlar om tid, tålamod, hur spelet fungerar osv, och att det är vansinne att ha press på sig och tro man ska göra vinst samtidigt. Det blev helt vansinnigt sjukt stor press. Han vägrade lyssna. Men han var en parasit på alla möjliga sätt, har aldrig skaffat pengar själv.

 

Situationen eskalerade allt mer, samtidigt som han krävde tid så jag fick i snitt max 2 timmar om dagen. Han krävde alltså månadesresultat på + 15000kr, när rullen var 25000. Jag tror inte någon månad gick med plus, så varför han fortsatte pusha ens är knäppt (han fixade pengar från andra också). Och den som tittar efter på min historik nånstans ser direkt att det är en kurva rakt neråt. Till slut fick jag nog av allt (det var bara ett av många problem) och gick rakt ut genom dörren med liten packning, lämnade alla ägodelar och hyr nu hus i värmland. Total nystart.

 

Samtidigt, tänkte jag prova en sista gång på allvar nu när jag sitter ensam, och skillnaden är enorm. Jag har hur mycket tid som helst, kan ta det lugnt, när jag vill, hur jag vill. I regel är jag nöjd om jag får 500-1000kr i vinst på en dag, lägger oftast av då. Det kan ta en halvtimme, eller 8 timmar. Vissa dar är jag för otålig, då lägger jag av. Följer kort sagt mina mentala regler jag ville följa hos honom men aldrig fick, och har ingen press alls.

 

Ibland kan jag vara för lös, ibland om jag blir sjukt utdragen 4 ggr i rad får jag lite problem, men totalt sett är skillnaden enorm och hoppas bli allt bättre. Har to.m. fått reaktioner ifrån folk som ser skillnaden. Just nu är jag + 12k på 11 dar, men om det håller i längden, vem vet, har bara en viss summa pengar nu avsatt till detta, tar det slut, ja då är det slut för gott.

 

Hursomhelst, låt dig aldrig dras ner i detta av någon som säger sig älska dig, det var sjukt nära att jag gick ner i ett svart hål bara. Det gäller allting i livet för övrigt, tro inte på att de vill dig väl om du tänker efter och det visar sig det är bara du som förlorar på det. Psykisk misshandel kallas det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...