Gå till innehåll

NLT - SnG, liten gryta med 4 kvar


crackzone

Recommended Posts

Hej på er,

Hamnade precis i diskussion med en polare till mig om en situation som alltid är rätt intressant.

Han satt i en 100-gryta med fyra spelare kvar, stackarna kommer jag inte ihåg på öret, men ganska exakt så här med mörkar på 200/400, ante 50$:

 

Dealer: 7500 (7150)

SB: 2200 (1950)

Hero i BB: 2600 (2150)

Cutoff UTG: 1300 (1250)

 

pott: 800

 

Hero har 82off, och UTG shortstack ställer in.

Jag hävdar att det är en glasklar syn, min polare synar, killen visar upp AJ och min polare lyckas inte träffa.

Jag var ändå övertygad om att det var rätt spelat av mig/honom.

 

Det var alltså 850 för min polare i en pott på 2400 för att slå ut honom på bubblan, torskar han så visst är det lite uppförsbacke, men fortfarande spel med tanke på dom andras chips gentemot chipleader.

Detta är ju en klockren pottodds-syn, och man blir ju skitglad när han visar AJ, det är ju precis det man vill att han ska ha där...

Men hur hade ni spelat den här handen? Tycker ni att det blir annorlunda om man bara är 4 kvar?

 

 

Allt gött!

/Crackzone

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är lite därför diskussionen kommer upp. Men det finns ju massvis med marginella beslut i en turnering.

Såklart, ponera att du sitter på 5000, ytterligare en kille på 5000 och dom andra två på resten, 1700 var, i given turnering med AK på knappen, du höjer till 1200, killen med 5000 i BB ställer in och visar samtidigt upp QQ för dig.

Jag håller med dig om marginella situationer. Det sämsta man kan göra nästan, om man offrar en för stor del av sin stack på det.

 

Då tycker jag man lägger t.ex. Men för mig bär det lite emot att låta en kille få 2100 chips gratis, gentemot att eventuellt ge honom 2900 och i gengäld få över 30% chans att slå ut honom plus ett bra läge för heads up mot chipleadern framöver.

Men kanske är det ett läge när det är viktigare att tänka på att hålla sig kvar? även om det inte brukar vara min grej direkt..(gillar aldrig att spela en turnering för att försöka komma in i pengarna bara) Med tanke på att SB hade så lite så kanske att UTG ställer in mot honom om han får sno min när han sitter i BB, eller att chipleader för det, och låta dom boxas istället. Har inte tänkt så, men kanske är ett vinnance koncept för vissa?

Under spelet, slogs auto-pilot synen igång instinktivt bara...

Och ja, han hade 1300 totalt, dvs, det var 800 för mig (mörk o ante på 450)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...