Gå till innehåll

Fin peng för en studerande dräng.


Stacht

Recommended Posts

Tja!

Jag är en ekonomistuderande (gymnasienivå) 18-årig pöjk från den södra delen av norra Sverige (den som listar ut orten får en pinnglass från lokala seven eleven!).

Jag älskar verkligen att göra pengar och har sedan några år tillbaka givit mig in i pokerköret, på gott och ont. Spelat in totalt ungefär 15k, inget jag är jättenöjd med för den tid jag lagt ner, men ändå hyfsat för någon på 18 bast.

Känner mig som den sista mohikanen på den grund att poker nuförtiden är något så grymt tidsödande innan det blir lönsamt. Iallafall så tycker jag att poker är väldigt kul och en förhållandevis givande hobby för någon som har visioner att arbeta med stora summor pengar i framtiden, man lär sig bland annat om variansens slagkraft och hur den psykiskt kan misshandla dig om du tar förstora risker :)

 

Jag skapar dagbok mestadels för det sociala, sitta och klicka ensam framför datorn blir väldigt isolerande och tråkigt om man inte känner andra som också gör det :)

 

Jag kommer att börja någon gång under nästa vecka. Kör 0,5/1@svenska spel som en grundnivå för att sedan klättra till minst 1/2 där jag i framtiden förhoppningsvis bosätter i mig med en trevlig winrate.

 

Nicket på svs är hemligt tillsvidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kommer vi säkerligen göra ;).

Håller du ditt nick hemligt förresten, har spelat mot någon som nickade något som liknar ditt anv-namn, men jag tror inte att det var du? :P

 

Det är inte jag iaf, mitt nick är lite smått hemligt. Har inte outat/vill inte outa men folk har bättre koll än vad man tror verkar det som ;)

 

Vi har säkerligen spelat oavsett lirar både 0.5/1 och 1/2 atm, främst 0.5/1! Även om senaste veckan bara varit 1/2 typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL! Må riggen va med dig! :-)

 

Tackar! :)

 

Det är inte jag iaf, mitt nick är lite smått hemligt. Har inte outat/vill inte outa men folk har bättre koll än vad man tror verkar det som ;)

 

Vi har säkerligen spelat oavsett lirar både 0.5/1 och 1/2 atm, främst 0.5/1! Även om senaste veckan bara varit 1/2 typ.

 

Såpass. :-) Förresten, en fråga till dig som är lite inkörd på dessa nivåer: Vilka tider på dygnet tycker du att värdet generellt är som bäst? Det är ju flest spelare på kvällen, men på natten tycker jag att fiskarna blir väldigt spewiga. Har hört att det är ganska fisktätt på morgonen också, men har aldrig haft den rätta dygnsrytmen för att undersöka detta.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kollade igenom lite gammal historik och hittade en hand som jag blev väldigt fundersam över vilket agerande som varit rätt på floppen :-?

Tacksam för feedback!

 

BTN: $174.51 - VPIP: 27, PFR: 20, 3B: 8, AF: 1,6, Hands: 168

SB: $204.63 - VPIP: 21, PFR: 11, 3B: 7, AF: 1,3, Hands: 38

BB: $261.87 - VPIP: 41, PFR: 16, 3B: 0, AF: 12,0, Hands: 44

UTG: $73.91 - VPIP: 20, PFR: 5, 3B: 3, AF: 2,3, Hands: 80

Hero (CO): $194.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with A :club: K :diamond:

1 fold, Hero raises to $4, BTN calls $4, SB calls $3.50, 1 fold

 

Flop: ($13.00) 8 :club: A :diamond: 9 :diamond:(3 players)

SB checks, Hero bets $9.75, BTN calls $9.75, SB raises to $29.50, Hero calls $19.75, BTN calls $19.75

 

Turn: ($101.50) 8 :heart:(3 players)

SB bets $65.00, Hero folds, BTN folds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! :)

 

 

 

Såpass. :-) Förresten, en fråga till dig som är lite inkörd på dessa nivåer: Vilka tider på dygnet tycker du att värdet generellt är som bäst? Det är ju flest spelare på kvällen, men på natten tycker jag att fiskarna blir väldigt spewiga. Har hört att det är ganska fisktätt på morgonen också, men har aldrig haft den rätta dygnsrytmen för att undersöka detta.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kollade igenom lite gammal historik och hittade en hand som jag blev väldigt fundersam över vilket agerande som varit rätt på floppen :-?

Tacksam för feedback!

 

BTN: $174.51 - VPIP: 27, PFR: 20, 3B: 8, AF: 1,6, Hands: 168

SB: $204.63 - VPIP: 21, PFR: 11, 3B: 7, AF: 1,3, Hands: 38

BB: $261.87 - VPIP: 41, PFR: 16, 3B: 0, AF: 12,0, Hands: 44

UTG: $73.91 - VPIP: 20, PFR: 5, 3B: 3, AF: 2,3, Hands: 80

Hero (CO): $194.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with A :club: K :diamond:

1 fold, Hero raises to $4, BTN calls $4, SB calls $3.50, 1 fold

 

Flop: ($13.00) 8 :club: A :diamond: 9 :diamond:(3 players)

SB checks, Hero bets $9.75, BTN calls $9.75, SB raises to $29.50, Hero calls $19.75, BTN calls $19.75

 

Turn: ($101.50) 8 :heart:(3 players)

SB bets $65.00, Hero folds, BTN folds

 

Äh, jag har inte heller undersökt det här med morgonvärdet. Men det skall vara sjukt säger folk, nattvärdet är riktigt stört ofta. Men det är sällan jag orkar grinda på nätterna. Hatar att jaga back sent etc och fiskarna drar alltid så fort de plockar hem en stor pott ;). Tycker /1-gamesen är sig lika oavsett på tiden bortsett ifrån spewfiskarna på natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Umeå! Seven-Eleven finns inte högre upp, Sundsvall etc är södra Sverige IMO. /född Piteå

 

Hehe nä Umeå är på tok för högt upp, och så även Sundsvall.

Här är en karta som ger lite fingervisning ;-) :

Sverigekarta-Landsdelar_Norrland.svg

 

Äh, jag har inte heller undersökt det här med morgonvärdet. Men det skall vara sjukt säger folk, nattvärdet är riktigt stört ofta. Men det är sällan jag orkar grinda på nätterna. Hatar att jaga back sent etc och fiskarna drar alltid så fort de plockar hem en stor pott ;). Tycker /1-gamesen är sig lika oavsett på tiden bortsett ifrån spewfiskarna på natten.

 

Aha okej. Under lockdown kanske man borde ställa om dygnet så att man går upp runt kl 20 och nattar vid lunchtid då. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kollade igenom lite gammal historik och hittade en hand som jag blev väldigt fundersam över vilket agerande som varit rätt på floppen :-?

Tacksam för feedback!

 

BTN: $174.51 - VPIP: 27, PFR: 20, 3B: 8, AF: 1,6, Hands: 168

SB: $204.63 - VPIP: 21, PFR: 11, 3B: 7, AF: 1,3, Hands: 38

BB: $261.87 - VPIP: 41, PFR: 16, 3B: 0, AF: 12,0, Hands: 44

UTG: $73.91 - VPIP: 20, PFR: 5, 3B: 3, AF: 2,3, Hands: 80

Hero (CO): $194.00

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is CO with A :club: K :diamond:

1 fold, Hero raises to $4, BTN calls $4, SB calls $3.50, 1 fold

 

Flop: ($13.00) 8 :club: A :diamond: 9 :diamond:(3 players)

SB checks, Hero bets $9.75, BTN calls $9.75, SB raises to $29.50, Hero calls $19.75, BTN calls $19.75

 

Turn: ($101.50) 8 :heart:(3 players)

SB bets $65.00, Hero folds, BTN folds

 

standard fram till turn.

 

syna turn. syna de flesta rivers. (SB lär väl höja en massa JT och färghänder, ger förmodligen upp river. jag synar även om han bombar död river f.ö. mvh synfisk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gävle obv :)

 

Lycka till med liret!

 

Det tyckte du var enkelt va?

Nä inte Gävle, men kanske nära. Och angående seven eleven, så sa jag bara att man skulle få en glass därifrån, och inte att det faktiskt fanns ett sådant lokalt. Klart att man inte outar sin ort så billigt. :mrgreen:

Tack! ;-)

 

Skriver här så jag automatiskt prenumenerar på din DB, GL!!!!

Tack och detsamma! :-)

 

standard fram till turn.

 

syna turn. syna de flesta rivers. (SB lär väl höja en massa JT och färghänder, ger förmodligen upp river. jag synar även om han bombar död river f.ö. mvh synfisk)

 

Najs med input!

Själv blir jag jävligt nojig när någon höjer sådär på denna nivån, sätter nästan alltid personen på ett set. Inte många som tänker i de aggressiva banorna med färg och/eller stegdrag på floppen där (som är standard på högre nivåer?). Men nu kanske jag generaliserar alltför mycket?

När turn kommer 8 så kan ju även BTN ha 8:an. Skulle BTN vikt på floppen så skulle jag säkert valt den linje som du skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Najs med input!

Själv blir jag jävligt nojig när någon höjer sådär på denna nivån, sätter nästan alltid personen på ett set. Inte många som tänker i de aggressiva banorna med färg och/eller stegdrag på floppen där (som är standard på högre nivåer?). Men nu kanske jag generaliserar alltför mycket?

När turn kommer 8 så kan ju även BTN ha 8:an. Skulle BTN vikt på floppen så skulle jag säkert valt den linje som du skrev.

 

 

Så jävla this. Sitter jag med AK där så sätter jag alltid villain på A8/A9/FD/set.

JT som viktorH sätter jag aldrig villain på då jag fått i skallen att OESD är mer prisvärt att syna ner än att raisa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu kör vi.

 

Börjar med en rulle på 24 inköp (200bb).

Kanske för liten rulle för att spela 200bb djup, men jag gissar att min winrate gör att jag tål detta. Det är ju trots allt bara 0,5/1kr vi snackar om.

Går ner till 100bb om jag tappar 4 inköp.

 

Sveper i mig det sista av kaffet, köar till några bord, och håller mina tummarna för att dagboksriggen ska slå positiv. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu kör vi.

 

Börjar med en rulle på 24 inköp (200bb).

Kanske för liten rulle för att spela 200bb djup, men jag gissar att min winrate gör att jag tål detta. Det är ju trots allt bara 0,5/1kr vi snackar om.

Går ner till 100bb om jag tappar 4 inköp.

 

Sveper i mig det sista av kaffet, köar till några bord, och håller mina tummarna för att dagboksriggen ska slå positiv. 8-)

 

24 inköp skall inte vara några probs. Gl, vi lär ses vid borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu kör vi.

 

Börjar med en rulle på 24 inköp (200bb).

Kanske för liten rulle för att spela 200bb djup, men jag gissar att min winrate gör att jag tål detta. Det är ju trots allt bara 0,5/1kr vi snackar om.

Går ner till 100bb om jag tappar 4 inköp.

 

Sveper i mig det sista av kaffet, köar till några bord, och håller mina tummarna för att dagboksriggen ska slå positiv. 8-)

 

Magiskt överrullad imo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu kör vi.

 

Börjar med en rulle på 24 inköp (200bb).

Kanske för liten rulle för att spela 200bb djup, men jag gissar att min winrate gör att jag tål detta. Det är ju trots allt bara 0,5/1kr vi snackar om.

Går ner till 100bb om jag tappar 4 inköp.

 

Sveper i mig det sista av kaffet, köar till några bord, och håller mina tummarna för att dagboksriggen ska slå positiv. 8-)

 

Håller med resterande, är ju fantastiskt överrullad. GL HF i övrigt! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överrullad var väl lite att ta i, tycker jag.

 

Första sessionen gick inte vidare, +-0 , whine är överskattat.

Kände något som skulle kunna liknas med prestationsångest nu under första sessionen, så jag spelade ingen lysande poker på många håll.

 

 

Nog om det.

Har märkt att matintresset verkar vara stort här, så jag följer väl strömmen.

 

http://i.imgur.com/212KZbO.jpg

 

Upptinad chilli con carne och fullkornsris.

Det som är bra med denna mat är väl att det bara är att skotta i sig skiten.

 

Nya tag imorgon. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket tid att spela nu iom det sommarjobb som jag har.

Saldot står fortfarande på +-0, och ikväll kommer det inte bli något spel heller, eftersom att jag inte spelar något bra när jag är så trött som jag är just nu.

Nästa vecka kommer jag få in mer volym.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite spel idag ändå, gick inge vidare dock.

 

Hur göra här? Kan man folda?

 

UTG: $232.57 - VPIP: 22, PFR: 16, 3B: 7, AF: 4,0, Hands: 821

CO: $94.27 - VPIP: 25, PFR: 4, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 24

BTN: $272.71 - VPIP: 46, PFR: 27, 3B: 12, AF: 3,7, Hands: 52

Hero (SB): $197.50 - VPIP: 24, PFR: 19, 3B: 7, AF: 2,7, Hands: 5355

BB: $200.00 - VPIP: 36, PFR: 11, 3B: 0, AF: 2,0, Hands: 28

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is SB with A :diamond: A :club:

1 fold, CO checks, BTN calls $1, Hero raises to $5, BB calls $4, 1 fold, BTN calls $4

 

Flop: ($15.00) 6 :heart: 7 :club: 3 :spade:(3 players)

Hero bets $10.00, BB calls $10, BTN folds

 

Turn: ($35.00) 9 :spade:(2 players)

Hero bets $25.00, BB calls $25

 

River: ($85.00) A :spade:(2 players)

Hero bets $64.50, BB raises to $160, Hero ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...