Gå till innehåll

jodan: 90 dagar HU och HP


jodan

Recommended Posts

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Intressant fakta om kalla duschar!

Duschat kallt i ett halvår för jag aldrig får tummen ur att ringa en vvs-firma.

Kan man fortsätta plåga sig och samtidigt ha bra ursäkter till att man inte fixat de än.:lol:

 

Påståenden på internet utan vetenskapliga referenser är inte pålitliga, och bör defenitivt inte kallas för fakta.

 

Lite intressant forskning jag hittade på ämnet:

Adapted cold shower as a potential treatment for depression

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17993252

 

Fitness by cold stimulation of various intensity: effects on metabolism of purines and free radicals

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8017070

 

The Effects of Hot and Cold Shower Baths upon Adolescents Participating in Physical Education Classes

http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/10671188.1942.10624768?journalCode=urqe17#.Ugx_o3nwYu0

Den är tyvärr inte gratis.

 

Sen hittade jag inte så mycket mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen aning om några hälsoeffekter men jag går i duschen på kallaste och vrider aldrig upp temperaturen. Vaknar till gör man iaf!

I min önskan att leva upp till din standard gjorde jag detsamma i morse. Förvånad att det värsta var ångesten innan man klev in i duschen.

 

Antar att den där metoden främst är för de som inte brukar glömma colaburken i frysen när den är lagd på snabbkylning.

 

:lol:

 

 

Hur äre med kuken och kallduschar i det långa loppet?

 

Hehe. Du träffar mitt största problem med kallduschar. När jag klivit ut ur duschen värker pungen lite smått i 10-15min vilket inte är jättemysigt. Funderar på att börja värma upp pungen igen i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första dagen sedan jag startade dagboken jag inte sprungit mer eller mindre dåligt vid HU-borden! Sprang rent av bra, hittade hålpipor skit. Fan, poker är riktigt trevligt ibland.

 

Men när man har tur vid borden springer man sämre med mjukvaran så HEM vill inte fungera. Skulle gissa på att jag vann €2-3k idag.

Och inte en enda MTT-hand behövde jag spela. Det känns nästan som att vinna 1k extra.

 

Ser redan fram emot att kliva in i en iskall dusch i morgon och övervinna paniken :)

 

Om några dagar åker frugan till London, då blir det grind tjugofyra-sju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska köpa en jacka.

Man kollar upp på nätet så att de har jackan i butik.

Man cyklar de fyra jobbiga kilometrarna ner på stan.

Man går in i butiken och märker att de inte alls har jackan.

Man går ut ur butiken och märker att cykeln är stulen.

Man skojade bara, cykeln var inte alls stulen.

Man cyklar de fyra jobbigare kilometrarna hem.

Man är glad ändå men gladast är nog cykeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 Maps That Will Help You Make Sense of the World

http://twistedsifter.com/2013/08/maps-that-will-help-you-make-sense-of-the-world/

 

Aftonbladet: "Ny studie visar att ökad kaffekonsumtion sänker åldern för sexuell aktivitet".

 

Stina 42 berättar hur hon aldrig druckit kaffe och inte känt något behov av sexuellt umgänge: "Jag trivs bra med mina katter. Och choklad, det blir en hel del choklad".

 

average_age_at_first_sex_by_country-1.jpg

 

coffee_consumption-3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 1: 7 109 SEK

Dag 2: 512 SEK

Dag 3: 28 090 SEK

Dag 4: afk

Dag 5: 5 545 SEK

Dag 6: 13 584 SEK

Dag 7: 1 289 SEK

Dag 8: 858 SEK

Dag 9: 11 739 SEK

Dag10-19: 17 707

Dag20: 18 012 SEK

Dag21: 27 217 SEK

 

HU: 34 093

MTT: 18 001

6gay: 15 847

TOT: 67 941 SEK

 

Tappade en del på slutet men fick en fin dag iaf. Sovit ganska lite senaste dagarna och känner mig lite halvklen så nattar tidigt idag och hoppas jag känner mig 100 i morgon igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om det finns något filter för nyhetssiter? Hade älskat om jag kunde filtrera bort all skit, dvs. 98% av nyhetsflödet, på aftonbladet, dn, economist, etc.

 

Man skulle på så vis kunna limitera de negativa effekterna (http://www.theguardian.com/media/2013/apr/12/news-is-bad-rolf-dobelli) ganska drastiskt och spara tid och negativ energi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag 1: 7 109 SEK

Dag 2: 512 SEK

Dag 3: 28 090 SEK

Dag 4: afk

Dag 5: 5 545 SEK

Dag 6: 13 584 SEK

Dag 7: 1 289 SEK

Dag 8: 858 SEK

Dag 9: 11 739 SEK

Dag10-19: 17 707

Dag20: 18 012 SEK

Dag21: 27 217 SEK

Dag22: 5 883 SEK

 

 

HU: 28 675

MTT: 18 001

6gay: 27 097

TOT: 73 767 SEK

 

 

Låg back nästan hela dagen. Lyckades hitta 15k sista 30, fräckt. 98/100 är det tvärt om :)

 

----

 

I morgon träder de blivande PL-mästarna in och tar sina första tre pinnar. Ska bli kul att se vilken uppställning Mourinho (ÅH VAD JAG ÄR GLAD ATT DU ÄR TILLBAKA :ola:) väljer. Hoppas Torres börjar på läktarn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Mina damer och herrar, tiden går för fort.

Tänkte att det var ca 10 dagar sedan jag skrev här, istället är det nästan 20. Sjukhus.

 

Sammanfattning av dagbokens mål så här långt.

Totalt misslyckad.

 

Återuppliva forna mattekunskaper på Khan Academy, 10min+ [1/10]

Träna speed reading för att öka min läshastighet, 10min+. [3/10]

Spela poker, man mot man, 10min+. [5/10]

Utveckla min teoretiska pokerkunskaper, 10min+. [2/10]

Meditera, 10min+. [7/10]

Ignorera frugan, 20h+. [1/10]

 

Det enda positiva med det här är så klart att det är väldigt svårt att prestera sämre framöver, dvs. det kan bara bli bättre! :)

 

Dessutom har jag valt att utesluta ett mål, nämligen: Utveckla min teoretiska pokerkunskaper, 10min+. Det är helt enkelt inte värt det. Det är såpass tråkigt att om jag pressar mig kommer det bara resultera i att jag spelar mindre och tycker att poker är jobbigt.

Mina teoretiska kunskaper är fullgoda för mina nuvarande ambitioner. Jag önskar inte längre regbattla 5/10+ HU/6m. Jag är väldigt nöjd med att hitta värde och extrahera det. Och för den uppgiften är mina kunskaper utan tvekan tillräckliga. Vad jag istället måste bli bättre på är att hitta värde (jag har alltid regbattlat 100% så att scanna lobbys etc är inget jag är speciellt van vid). Jag vill också utveckla en gameplan lämpad för fisk. Jag tror det är värt att tänka liknande ICM när man möter spelare som är troliga att HNR om de dubblar, om man tappar värde så tror jag det är såpass lite att det är värt det för att slippa varians och frustration = +livsev.

 

De dagliga målen framöver

Plugga inför HP, 10min+

Spela poker, 10min+

Meditera, 10min+

Försöka ignorera frugan, 10min+

Surfa mindre, 10min+

 

Långsiktiga mål

Gå från att vara en mestadels passiv person till att vara mestadels aktiv

Bli kroniskt produktiv genom stabila rutiner

Slutföra det jag påbörjar i betydligt högre grad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dr Merkwerdigerliebe? Jaa?

 

Innan han blev amerikansk medborgare, ja, sedermera, och numera mer känd som, Dr. Strangelove :)

 

tror på att börja med varmare och sen sänka, kallvatten gör inte smutsig disk ren sas..

 

+1

 

Brukar variera mellan varmt och kallt under duschen (tänk bastubad på vintern :-) )

 

Så kör jag med.

Jag har dessutom slutat använda schampoo så måste skölja ur håret med varmt vatten.

Ang. att hoppa fram och tillbaka tror jag det kan ge ytterligare hälsoeffekter. På traditionella (turkiska?) badhus har de ofta två pooler som är tänkt att man ska springa emellan, den ena under 20 den andra närmare 40.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper sjukt sällan kläder nuförtiden. Försöker sträva emot den sociala konstruktion som konsumtionssamhället faktiskt skapat i "önskeköp" istället för köp efter behov.

 

Men behövde en vettig all around skaljacka. Hittade en North Face Gore Tex i en outletbutik på stan på 30% rea. Satt bättre på mig än de alternativ jag provat tidigare så slog till.

 

the_north_face_15583.jpg

2299kr (30%)

 

Provade också Houdinis Power Houdi då jag behöver en varmare tjocktröja under skaljackan i vinter. Blev lite kär, men tyckte 1900kr var lite häftigt så tänkte kolla vad onlinepriset var.

 

 

 

Kom hem och upptäckte att det var ordentlig sommarrea på både outnorth och addnature vilket resulterade i storhandling:

 

2.jpg

197kr (70%)

Kanske världens skönaste skor. Alltid tänkt köpa ett par men aldrig blivit av.

 

25903_fc79584082698690d72956bfc4de5815.jpg

663kr (55%)

 

Kanske inte lika nice som Houdini Power men skillnaden på 1300kr gör den här för prisvärd i förhållande. Köper kanske HP också sedan, den var verkligen magiskt skön.

 

L_HOUDINIGRAVITYSHORTS_1.jpg

597kr (33%)

 

Behövt ett par funktionella shorts forever. Luftigare shorts saknar antingen fickor eller har fickor som är gjorda för att tappa saker när man sätter sig. De sportigare alternativen är oftast väldigt fula/glansiga och passar inte direkt till vanliga mattare material. Jeansliknande material blir för varma och är väldigt opraktiska vid aktiviteter. Hoppas dessa blir ett vettigt och praktiskt mellanting som funkar att ha på stan även om de knappast är jättesnygga.

 

Totalt ca: 3750kr

Rabatt ca: 2450kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ingen fröjd för ögat, försökte gå in på soap bar med mitt par (som iofs har oändligt mycket fulare färg än dessa) men blev inte insläppt :oops: Dock galet sköna att knalla runt i =)

 

Tror ändå det är ett steg upp för mig som springer runt i fivefingers :lol:

Och ja, de är verkligen sjukt sköna. Konstigt att de bara använts inom en lite grupp klättrare/yoga-folk etc.

 

---

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...