Gå till innehåll

När man är hyggligt avancerad


Utour

Recommended Posts

och vinnande med gedigen erfarenhet och ordentligt beläst, men fortsatt vill förbättra sitt bb/100 och hänga med i utvecklingen, utöver att bara nöta på borden, vad ska man ägna sig åt då? Förutsatt att man läst det mesta som är skrivet om NlHE oavsett nivå. Finns det rekommenderade forum, trådar, videos etc som man absolut bör läsa/följa/se? Hur går man vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa skriv. Inte använd.

 

Du skrev skriv. Inte sa. 8-)

 

Men ok, jag ska förtydliga bara för att. När jag skrev bb/100 så menade jag bli bättre pokerspelare, utvecklas, inte bara tjäna mer. Låtsas som att pengarna är ointressanta även om det är så man mäter pokerskill daglidags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kanske kan vara något: http://www.cardrunnersev.com

 

Har inte använt det själv.

 

Men ok, jag ska förtydliga bara för att. När jag skrev bb/100 så menade jag bli bättre pokerspelare, utvecklas, inte bara tjäna mer. Låtsas som att pengarna är ointressanta även om det är så man mäter pokerskill daglidags.

Jag tror han menar att du blir en bättre pokerspelare om du skriver en bot. Men du bör nog läsa (och förstå) boken som länkades här först, den är nog till väldigt stor hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa skriv. Inte använd.

 

Sorry. Jag förstod först nu vad du menar, tack vare foogel. Trodde först det var ett skämt eftersom det var rätt långt från vad jag hade tänkt mig till svar. Antagligen ett bra tips. Antagligen för avancerat för mig som är helt utan programmeringsskills. Men tackar ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev skriv. Inte sa. 8-)

Jag sa visst. Hur ska jag kunna veta att du hellre läser än lyssnar? :-)

Men ok, jag ska förtydliga bara för att. När jag skrev bb/100 så menade jag bli bättre pokerspelare, utvecklas, inte bara tjäna mer. Låtsas som att pengarna är ointressanta även om det är så man mäter pokerskill daglidags.

Precis som foogel var inne på anser jag att skrivandet av en bot är utvecklande för pokerskillsen.

 

Du blir tvungen att vara extermt tydlig när du formulerar din strategi, betydligt tydligare än när du skriver en bok avsedd för mänsklig konsumtion (vilket också kan vara ett bra tips).

Genom att formulera sin kunskap blir det lättare att ifrågasätta/pröva den utveckla den.

Genom att ha en bot som spelar som dig själv (eller close enough) så kan du börja pilla på små variabler som utgör justeringar av ditt spel. Vill du laborera med bet-size, ranger i olika positioner, aggression etc så kan du få svar på hur det påverkar resultatet efter ett antal 100k händer något som är mycket tidsödande och eventuellt dyrt att göra när man spelar på riktigt.

 

Om du inte kan programera innan så är det som duktig pokerspelare en sbaggis att lära sig, det kan dessutom vara till nytta i andra situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@hubbahubba

 

Jag ber om ursäkt för att jag inte tänkte efter före vad ditt korta svar faktiskt innebar och därmed "tvingade" dig att utveckla. Och jag vet att du har rätt. Skriver själv pokerdagbok med egna analyser och det är helt klart att det har varit en jävligt nyttig process när jag formulerat mina tankar kring spelet.

 

Jahapp, får beställa hem "Programmering för Dummies" då. Oväntat. Pokerns vägar äro outgrundliga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@hubbahubba

 

Jag ber om ursäkt för att jag inte tänkte efter före vad ditt korta svar faktiskt innebar och därmed "tvingade" dig att utveckla.

 

Jag var väl onödigt kort då jag skrev från mobilen, i vilket fall som helst (och även utan programmeringsskills) kolla upp AI-forskningen rörande poker, det kan ge en del intressanta insikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coaching av känd profil? check 2+2

 

Brukar väl kunda skynda på processen lite=)

 

Har haft mycket nytta av 2+2, både utgivna böcker, random trådar och framförallt några riktigt bra inlägg om hur man skulle använda och tolka resultat i Pokertracker 3. Jag har av någon anledning aldrig fastnat för coaching även om jag glott på min beskärda del av instruktionsvideor - kanske ska jag skylla på Harold Lederer som hjälpte mig att somna under ett par månaders tid innan jag orkade hålla mig vaken genom hela. Helt "ok" nybörjarinstruktion men snacka om sövande röst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...