Gå till innehåll

Pokerspyware i min dator?


jackbalsam

Recommended Posts

Jag är osäker på vad MPG.dat är exakt, men både MPG.dat och GameHistory.dat är SQLite-databaser där GameHistory inte helt oväntat innehåller händerna du har spelat (i ett XML-baserat format). Inget farligt alltså.

 

Det där med att klienten börjar lagga har jag själv upplevt, och jag tror inte att det är nåt att oroa sig för :)

 

EDIT: Såg inte att filerna hade lagt sig på ditt skrivbord. Det ska ligga där du har klienten installerat. Underligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg något liknande på poker.se forumet.

 

Saxat från poker.se

 

Satt idag vid ett pokerbord på Expekt.com. Efter en

tids spelande fick jag se två nya ikoner på mitt

skrivbord (2 textdokument). Den ena med namnet "Mpg"

och den andra "GameHistory". Jag kollande igenom

GameHistory och hitta till min förvåning en logg på

allt som hände kring pokerbordet, i nutid. Ny text

lades till hela tiden.

Jag kontaktade expekt och fick veta att inget i deras

program kan förklara detta. Rådet blev att viruskolla

hela datorn, vilket jag gjort. Dock vet jag inte om

problemet är avhjälpt, då jag ej spelat några händer.

Någon här på forumet som kan ha några tankar kring detta?

 

Låter ju inte allt för häftigt. :x

 

Edit: Hoppas inte QoS blir arg för att jag kopiera därifrån. Men vi vet ju alla redan att pf.nu är "sveriges bästa pokercommunity". ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite på Prima nyss och det laggade som satan. Brukar inte göra det så jag tyckte det va lite konstigt. Sen såg jag plötsligt två filer på mitt skrivbord som jag aldrig sett förut. Dom hette MPG och Gamehistory. Vet inte vad det va för slags filer.

 

Verkar lite mysko... :shock:

 

Jag hade samma filer. *.dat var det. Ingen aning vad de hade för "funktion", men de är borttagna nu iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar skumt. Tagit bort dom och kört ad-aware nu i alla fall. Ska väl köra Norton sen också.

 

Kör du norton antivirus? Ska tydligen vara någon beef mellan primas mjukvara och norton antivirus som gör att det tar i stort sett all processorkraft.

 

Ja det har jag. Vad gör man åt det? Vill ju inte gärna stänga av virusprogrammet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett av problemen med Primas pokerrum, det är inte kompatibelt med Norton. Hände flera ggr att jag tappade kontakten med bla expekt mitt i pågånde spel. Och dessutom krävdes omstart av dator. Lite kännsligt när man sitter i HU efter flera timmars spel och blindsen äter upp en på 3-4 omgångar.

 

Maila supporten och fick svaret att deras programvara inte funkar med Norton, vilket fick mig att lacka ur helt. För hur i hela friden kan man programera en programvara och inte göra den kompatibel med Norton.

Sjukt.

 

Nu slängde jag ut Norton och införskaffa mig Pandas dito och sen har problemen försvunnit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Väcker en gammal tråd till liv

Om någon har kvar problemen, så tror jag att jag kommit på en "lösning" med att GameHistory.dat och MPG.dat lägger sig på skrivbordet hela tiden.

Upptäckte att om man startade programmet från Explorer (från ikonerna brevid standarikonera) så lade sig GameHistory.dat och MPG.dat på skrivbordet. Men om man startade från en genväg å skrivbordet eller startmenyn så blev det inga problem.

Om någon annan har detta problemet så kanske detta är lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.sysinternals.com/Utilities/AccessEnum.html

 

program för att kolla vilket program som skapar/ändrar i filer.

Din första post... och vilken post! Härlig start, kanonbra tips!

Välkommen!

Kör du norton antivirus? Ska tydligen vara någon beef mellan primas mjukvara och norton antivirus som gör att det tar i stort sett all processorkraft.
Vafan!
Ett av problemen med Primas pokerrum, det är inte kompatibelt med Norton. Hände flera ggr att jag tappade kontakten med bla expekt mitt i pågånde spel. Och dessutom krävdes omstart av dator. Lite kännsligt när man sitter i HU efter flera timmars spel och blindsen äter upp en på 3-4 omgångar.

 

Maila supporten och fick svaret att deras programvara inte funkar med Norton, vilket fick mig att lacka ur helt. För hur i hela friden kan man programera en programvara och inte göra den kompatibel med Norton.

Sjukt.

 

Nu slängde jag ut Norton och införskaffa mig Pandas dito och sen har problemen försvunnit.

Vad-i-h.... inte konstigt att jag haft problem med Prima i nästan ett år nu! Det var ca 8 månader sedan jag helt lämnade Prima då jag inte orkade. Varför har ingen sagt detta tidigare? Prima borde ha någon info om detta eller svarat på mina frågor om lagg... inte det! Prima har än en gång bevisat att de är de största nollorna i branschen. Fan vad jag torskat deg pga detta. :twisted::evil:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger inte att det inte är spyware som orsakar detta, men om jag skrev ett program som vill smyga undan information så skulle jag inte spara filer på skrivbordet....

 

Det som kan orsaka felet med filerna är genvägar i windows. Om genvägen är felaktigt gjord så finns det risk att working directory blir felaktig och att de filer som programmet skapar i sin mapp helt sonika blir sparade i default som blir skrivbordet om det är där genvägen ligger.

 

Som rekomendation om ni får detta problem, använd endast de genvägar som programmet skapade vid installation, om ni fortfarande har kvar problemet, prova med en ominstallation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...