Gå till innehåll

Skumma saker


chameleon

Recommended Posts

Hej!

 

Det verkar vara väldigt skumma sammanträffande just nu på microgaming.

 

I en turnering som jag precis spelade (id:10186735) så satt jag helt plötsligt tillsammans med fem stycken spelare ifrån Tbilisi.

 

Turneringen är shorthanded så det var alltså jag och de 5 :)

 

Det jag tyckte var väldigt märkligt var att dem hade nästan likadana nicks där de flesta innehöll samma tecken.

 

Jag började gå igenom deltagarlistan på alla som spelade turneringen och hittade 16st ifrån tbilisi med väldigt lika nicks.

 

Just denna turneringen är kanske väldigt populär att spela när man är ifrån Tbilisi.

 

Jag kollade igenom alla som hade spelat turneringen och då hittade jag fler namn som var väldigt lika men det går inte att se var spelaren kommer ifrån när de har bustat.

 

Under hela turneringen så fick jag inte svar ifrån någon av spelarna ifrån Tbilisi, jag brukar inte heller prata vid borden så de sket kanske bara i mig :)

När det kom in några nya spelare så pratade jag med dem och sa att det verkar vara något skumt här. Jag berättade öppet om mina misstankar för de nya spelarna och vi pratade en hel del om det vid bordet men det kom aldrig några svar ifrån Tbilisi.

 

Tänkte att det finns kanske någon detektiv här inne som ville veta :)

Hör gärna av er om ni undrar något

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det verkar vara väldigt skumma sammanträffande just nu på microgaming.

 

I en turnering som jag precis spelade (id:10186735) så satt jag helt plötsligt tillsammans med fem stycken spelare ifrån Tbilisi.

 

Turneringen är shorthanded så det var alltså jag och de 5 :)

 

Det jag tyckte var väldigt märkligt var att dem hade nästan likadana nicks där de flesta innehöll samma tecken.

 

Jag började gå igenom deltagarlistan på alla som spelade turneringen och hittade 16st ifrån tbilisi med väldigt lika nicks.

 

Just denna turneringen är kanske väldigt populär att spela när man är ifrån Tbilisi.

 

Jag kollade igenom alla som hade spelat turneringen och då hittade jag fler namn som var väldigt lika men det går inte att se var spelaren kommer ifrån när de har bustat.

 

Under hela turneringen så fick jag inte svar ifrån någon av spelarna ifrån Tbilisi, jag brukar inte heller prata vid borden så de sket kanske bara i mig :)

När det kom in några nya spelare så pratade jag med dem och sa att det verkar vara något skumt här. Jag berättade öppet om mina misstankar för de nya spelarna och vi pratade en hel del om det vid bordet men det kom aldrig några svar ifrån Tbilisi.

 

Tänkte att det finns kanske någon detektiv här inne som ville veta :)

Hör gärna av er om ni undrar något

 

Mvh

 

Jag kan ge dig lite ledtrådar: http://www.adjarabet.com/

Stor jävla Georgisk sajt. Att de inte pratar med dig är inte så konstigt då ingen kan engelska...

 

Varför de spelar just den turren har jag ingen aning om (jag kan inte läsa deras kryptiska språk) men man kan ju gissa att det är någon promotion/leaderboard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

ginobili12 och -zuzu03- (även -izako21_) från tbilisi :roll: har sett liknande chipdumps mellan tbilisi-spelarna innan.

 

 

** Hand # 5102370526 starting - 2013-11-04 23:43:52

** Turbo, Rebuy (€9,000 Guaranteed)[11244165]:Table 27 [Multi Table Hold'em] (250|500 NL - MTT) Real Money

 

ChrisPartlow sitting in seat 1 with 12440.00

Bjoelle sitting in seat 2 with 7300.00

mellid sitting in seat 3 with 9640.00

Luskefis13 sitting in seat 4 with 22280.00

hero sitting in seat 5 with 9940.00

nininini88- sitting in seat 6 with 10000.00

ginobili12_ sitting in seat 7 with 12520.00[Dealer]

-izako21_ sitting in seat 8 with 7470.00

-zuzu03- sitting in seat 9 with 2780.00

-izako21_ ante'd - 50.00

-zuzu03- ante'd - 50.00

ChrisPartlow ante'd - 50.00

Bjoelle ante'd - 50.00

mellid ante'd - 50.00

Luskefis13 ante'd - 50.00

hero ante'd - 50.00

nininini88- ante'd - 50.00

ginobili12_ ante'd - 50.00

-izako21_ posted the small blind - 250.00

-zuzu03- posted the big blind - 500.00

 

** Dealing cards to hero: x, x

ChrisPartlow folded

Bjoelle folded

mellid folded

Luskefis13 folded

hero raised to 1000.00

nininini88- called - 1000.00

ginobili12_ raised to 2000.00

-izako21_ folded

-zuzu03- went all-in - 2230.00

hero folded

nininini88- folded

ginobili12_ folded

-zuzu03- mucks:

-zuzu03- wins 7430.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går sjukt OT nu, men roligt med chipdumps.

 

Kommer ihåg för massa år sen när jag skulle chipdumpa över pengar till mitt konto. Hade fått polaren att göra ett konto hos en site och fick 50$ (tror nog dom flesta kan räkna ut vilken) och så skulle vi dumpa över dom till mitt konto.

 

Eftersom man inte var ett geni på den tiden och inte insåg att det fanns HU bord så satte man sig på ett 6max bord och vi tänkte inte på att det var en annan på bordet utan gjorde std raisen till 49.95$, jag shovear och planen är ju då att låta min polare folda. Istället så har ju en person på bordet hittat AA och shovear han med och vi förlorar.

 

Karma is a bitch, eller vad säger man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Tar mig friheten att bumpa tråden. Råkade ut för precis samma sak idag. Precis som TS var det i en av 6max turrarna. Som tur var hade jag läst lite om problemen med colludande spelare från Tbilisi för någon vecka sen, och uppmärsamma det rätt snabbt.

 

De var 4st spelare på det bordet, de spela inga potter mot varandra, förutom i något enstaka fall då någon av de hade tappat marker, de balansera då stackarna. Oavsett hur dåliga de är, om de så är bots, så är det svårt att spela 1vs4, om inte tom omöjligt, åtminstone med det antalet bord jag normalt har uppe.

 

Jag gissar på att de använder Microgamings latereg-funktion för att regga samtidigt och på så vis få ett "nytt bord" öppnat för turren.

 

Jag har naturligtvis anmält det via den sajt jag spelar på som säger att de ska skicka det till microgaming. Vi får se hur det utvecklar sig.

 

Det som retar upp mig med det hela är inte just nu när jag märkte att jag blev söndercolludad av ett gäng från Tbilisi, utan att jag förmodligen blivit det många ggr innan utan att märka det. Att dömma av det jag läst mig till i ämnet verkar Microgaming uppriktigt sagt inte göra sådär jättemycket åt saken, jag hoppas de motbevisar mig.

 

Uppmanar folk som spelar på Microgaming att notea upp Tbilisia spelarna, så man lättare kan se om man blir utsatt för collusion. Pga någonting med sajten de spelar på system har alla "-" eller "_" i nicket, så ganska lätt att hitta.

 

Här kan ni läsa mer om det: http://www.pokerwinners.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1024:microgaming-confirm-tbilisi-collusion-scandal&catid=20&Itemid=867

 

(Är inte läkningen OK med mods, så får ni ursäkta och editera bort)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Erik.

 

Fått bekräftat av Microgaming att det var collusion, men ingen info om ersättning. Infon jag fick ang ersättning utlovade inte när jag skulle få den, och om den ens skulle vara det faktiska inköpet.

 

När man nu varit mer uppmärksam märkte jag av samma grej igår igen, och anmälde det med. Tbilisi-scammarna/botsen verkar älska 6-max turrarna minst sagt.

 

Jag ställer mig nu dock frågande till hur drabbad jag varit av det här historiskt under det ungefärliga halvår det sägs hållt på? Verkar ju tyvärr som det bara är av intresse att informera om att jag blivit scammad när jag anmält det, och det fullkomligen strömmar in nya tbilisi-konton. Sharkscopear man lite på random-konton från Tbilisi hittar man snabbt samband mellan dom.

 

Vet att fler forumiter spelar på micro, är knappast ensam drabbad av det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det frågar jag mig med. Men är ju inte direkt så att man kommer fram till Microgaming, man blir ju blockad redan av "insert microgaming-skin" support.

 

Dumma svar och undviker att svara på frågor gällande tex återbetalningen, och det faktum att de redan erkänt collusion och påstår sig ha stängt av spelarna det handlade om i min första anmälan. Sen påstår de att dem inte kan svara på frågor före utredningen är klar.

 

Motsäger alltså sig själva.

 

Läser någon "microgaming-skin"-reppe det här är ni för min del fria att kommentera hur ni ser på anstormningen av colludande spelare från Tbilisi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förekommer fusk på deras SNG oxå.

 

Satt och spelade en 10euros DON och när vi var 4 kvar så blir det helt uppenbart att 2 st sammarbetar. Bland annat denna hand :

 

** Spel-ID 5126620930 startar - 2013-11-23 23:31:03

** 6 Seat (Turbo, Double Up)[11459670]:Table 1 [Flera bord Hold'em] (75|150 NL - MTT) Äkta peng.

 

lismorelad sitter på plats 1 med 5222.98

wombatgolfer sitter på plats 2 med 460.00[Dealer]

R0m1k2 sitter på plats 3 med 2592.02

SirAnrik80 sitter på plats 6 med 725.00

R0m1k2 lade lilla mörken - 75.00

SirAnrik80 lade stora mörken - 150.00

 

** Delar ut kort till SirAnrik80: 8r, 9s

lismorelad höjde till 300.00

wombatgolfer gick all-in - 460.00

R0m1k2 la sig

SirAnrik80 la sig

lismorelad la sig

wombatgolfer kastar:

wombatgolfer vann 985.00 från huvudpotten

 

 

Efter jag hade bubblat så kontaktade jag live-supporten på Betsafe. De sa de skulle skicka vidare ärendet men efter det hörde jag inget.

 

Misstänkte mer o mer att detta skulle rinna ut i sanden men jag stod på mig, mailade flera gånger och frågade hur det gick i detta uppenbara fall.

 

Till slut fick jag 50 usd i kompensation , men tror inte spelarna har blivit avstängda och säkerheten på microgaming verkar skrämmande låg.

 

Pokerstars är nog den enda sajt som aktivt försöker få fast fuskare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förekommer fusk på deras SNG oxå.

 

Satt och spelade en 10euros DON och när vi var 4 kvar så blir det helt uppenbart att 2 st sammarbetar. Bland annat denna hand :

 

** Spel-ID 5126620930 startar - 2013-11-23 23:31:03

** 6 Seat (Turbo, Double Up)[11459670]:Table 1 [Flera bord Hold'em] (75|150 NL - MTT) Äkta peng.

 

lismorelad sitter på plats 1 med 5222.98

wombatgolfer sitter på plats 2 med 460.00[Dealer]

R0m1k2 sitter på plats 3 med 2592.02

SirAnrik80 sitter på plats 6 med 725.00

R0m1k2 lade lilla mörken - 75.00

SirAnrik80 lade stora mörken - 150.00

 

** Delar ut kort till SirAnrik80: 8r, 9s

lismorelad höjde till 300.00

wombatgolfer gick all-in - 460.00

R0m1k2 la sig

SirAnrik80 la sig

lismorelad la sig

wombatgolfer kastar:

wombatgolfer vann 985.00 från huvudpotten

 

 

Efter jag hade bubblat så kontaktade jag live-supporten på Betsafe. De sa de skulle skicka vidare ärendet men efter det hörde jag inget.

 

Misstänkte mer o mer att detta skulle rinna ut i sanden men jag stod på mig, mailade flera gånger och frågade hur det gick i detta uppenbara fall.

 

Till slut fick jag 50 usd i kompensation , men tror inte spelarna har blivit avstängda och säkerheten på microgaming verkar skrämmande låg.

 

Pokerstars är nog den enda sajt som aktivt försöker få fast fuskare.

 

 

Menar ni att fusket e så utbrett så dom t.om kör på 10$ sng?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara bra att ligga på och kräva ersättning direkt från de skin ni spelar på. Min kompis fick det här svaret från ladbrokes:

 

Thank you for contacting us regarding your account:

 

Your enquiry regarding players colluding in tournament id 112461xx yesterday is still under investigation with Microgaming. However having reviewed this myself I have now already credited your account with the buy in and your add on for this game.

 

If we can be of any further assistance, please contact us again and we will be happy to help you.

 

Kind regards,

 

John

Customer Services

Ladbrokes

 

Så det går att få ersättning. Vet även att Unibet har ersatt spelare som tryckt på supporten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...