Gå till innehåll

Förbättra spelandet


ernstan

Recommended Posts

God kväll på Er,

 

Tänkte höra med er hur man kan förbättra spelandet?

Vet ni några videos där man kan se hur ett proffs spelar från

början till slut ? Eller något program man kan köra emot eller så

om det är nu ett bra sätt att lära sig på..

Går bara med förlust idags läget och började spela texas holdem

i nov i fjol.

Spelar både tuneringar och HU.

 

sharkscope visar min profit på -5100kr. :/

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där de respekterar ens bets! ;-)

 

Jag har problem med att folk inte respekterar mina bets på låga nivåer. Men det riktigt stora problemet är att jag själv inte respekterar andras bets.

 

Får ofta höra att man ska gå upp i nivå om man har svårt att få fason på sitt spel på låga nivåer. Men det min känsla är att klarar man inte av det i korpserien så lär man man göra fiasko högre upp. Även om man säkert lär sej bättre spel.

 

Finns flera träningssiter med videos: Deucescracked, Pokercampus, Cardrunners, Runitonce. Flesta har trials så du kan prova på gratis.

 

Det där såg däremot intressant ut. Har ofta svårt att få ut nåt av alla de där filmerna på Youtube. Där är det ofta timmeslånga filmer med nån som sitter på nio bord och mumlar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med att folk inte respekterar mina bets på låga nivåer. Men det riktigt stora problemet är att jag själv inte respekterar andras bets.

 

Får ofta höra att man ska gå upp i nivå om man har svårt att få fason på sitt spel på låga nivåer. Men det min känsla är att klarar man inte av det i korpserien så lär man man göra fiasko högre upp. Även om man säkert lär sej bättre spel.

Hehe skämtade bara! Brukar vara sånt nybörjare brukar skylla på när de inte vet hur de ska anpassa sig till såna som synar mycket på lägre nivåer. När du blir bättre så är det såna spelare som du verkligen vill spela mot då man lärt sig hur man utnyttjar dem. Du har helt rätt i att om man inte slår de låga så slår man inte de högre!

Det där såg däremot intressant ut. Har ofta svårt att få ut nåt av alla de där filmerna på Youtube. Där är det ofta timmeslånga filmer med nån som sitter på nio bord och mumlar.

Rekommenderar Deucuescracked, det har många bra nybörjarvideoserier! Där de inte bara sitter och grindar flera bord utan har en mix mellan powerpoints med teori som de sedan visar hur man applicerar vid borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en serie på deucescracked som heter mathematics of nl holdem(tror jag, kommer inte heller ihåg vem som skapat den men du hittar garanterat om du söker). Där går dom igenom allt från pottodds till foldequity med formler och exempel. Mycket bra för både nybörjare och avancerade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...