Gå till innehåll

MTT, Chalmers och en aning IRL resterande av 2013


mr-flow

Recommended Posts

Hej PF!

 

Jag har haft en (eller kanske fler) dagbok här tyvärr försvinner postningsmotivationen när det går sämre. Därför sätter jag en tidsbegränsning, ett halvår ska man väl ändå lyckas hålla igång kan man tänka.

 

Sedan hösten 2011 har jag läst Maskin på Chalmers och trivs bra. Spelade typ ingen poker under hela tiden FTP var nere, för skolan tar mycket tid. Kommer troligtvis byta inriktning på mastern dock, till Industriell Ekonomi eller gå på Entreprenörskolan som ska vara riktigt bra.

 

Jag ville inte sommarjobba inomhus på något lager i sommar utan velat hänga med familj och vänner istället men kassan blir ju lidande.

 

Hade tänkt lösa boosta kassan lite under sommar och hösten förhoppningsvis. Flickvännen ska nämligen på på utbytestermin i Milano i höst så kommer ha lite mer tid över då än jag haft under första åren på Chalmers. Har inte engagerat mig mer i sektionen heller vilket jag gjort tidigare så ska nog ha lite tid över till grind.

 

Jag huserar på 5-26$ MTT och 10$ SNG allt som oftast. Spelar med "aggresiv BRM" alternativt ingen BRM alls, lite hur man ser på det.

 

Målet är att finansiera något skoj och eventuellt lära mig lite mer om poker igen.

 

Vill bara komma igång nu, kommer kanske skriva något roligare inlägg så småning om. Man vet aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger in en hand med en gång. Fold egentligen va? Vad synar vi? 88+ AJ(s?)+?

 

Full Tilt No-Limit Hold'em Tournament, 150/300 Blinds 25 Ante (9 handed) - Full Tilt Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

UTG+1 (t3,754)

MP1 (t15,007)

MP2 (t13,098)

MP3 (t7,544)

CO (t5,140)

Button (t7,804)

SB (t4,305)

Hero (BB) (t13,373)

UTG (t14,270)

 

Hero's M: 19.81

 

Preflop: Hero is BB with 6diamond.gif, 6heart.gif

1 fold, UTG+1 bets t3,729 (All-In), 6 folds, Hero calls t3,429

 

Flop: (t7,833) Jclub.gif, Jdiamond.gif, Kdiamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Turn: (t7,833) Qclub.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (t7,833) 10heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: t7,833

 

Results below:

 

Hero had 6diamond.gif, 6heart.gif (two pair, Jacks and sixes).

UTG+1 had 10spade.gif, Aheart.gif (straight, Ace high).

Outcome: UTG+1 won t7,833

 

 

Shove?

PokerStars No-Limit Hold'em, 11 Tournament, 125/250 Blinds 30 Ante (9 handed) - PokerStars Converter Tool from http://www.flopturnriver.com

 

MP1 (t6,980)

MP2 (t3,716)

MP3 (t3,376)

CO (t14,881)

Button (t5,349)

SB (t2,886)

Hero (BB) (t3,809)

UTG (t6,869)

UTG+1 (t10,174)

 

Hero's M: 5.91

 

Preflop: Hero is BB with 2spade.gif, Adiamond.gif

6 folds, Button bets t675, 2 folds

 

Total pot: t895

 

Results below:

 

Button didn't show

 

 

Måste komma igång med HM igen. Hade en hel del jag kände mig lite vilsen i men får helt enkelt leva i ovisshet tills jag får tummen ur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inleder dagboken med ett back denna söndagskväll. Plus om man ser till hela dagen så ska väl inte whinea, men otroligt tråkigt att enda jag casha i var lottofrirulle på FTP :oops: (förutom en mincash i en 10 dollars). En seeeg kväll alltså.

 

Nya tag en annan dag.

 

God natt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen är relativt close, mot okänd spelare synar jag nog med 77+ och AJs.

 

Den andra handen är intressant. Vissa bra spelare kommer i knappens situation enbart att höja till den sizen med händer som denna planerar att syna av med, och den rangen kan innehålla något i stil med: AT+ 88+. Mot den rangen kan vi såklart inte göra annat än att folda. Händer såsom 9Ts och liknande pushas istället, för att maximera fold equity. Detta är en väl fungerande strategi, om än ganska explo. :-)

 

Mot random spelare så kan du dock strunta helt i detta, och istället fundera på hur stort gap det kommer vara mellan antalet händer som motståndaren höjer, och hur många av dessa som han kommer syna av med. Givetvis spelar din hand också roll, och hur bra den står emot synrangen. Standard kommer vara att pusha, men i vissa fall (exemplet ovan) så kan du finna en fold.

 

Lycka till :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen är relativt close, mot okänd spelare synar jag nog med 77+ och AJs.

 

Den andra handen är intressant. Vissa bra spelare kommer i knappens situation enbart att höja till den sizen med händer som denna planerar att syna av med, och den rangen kan innehålla något i stil med: AT+ 88+. Mot den rangen kan vi såklart inte göra annat än att folda. Händer såsom 9Ts och liknande pushas istället, för att maximera fold equity. Detta är en väl fungerande strategi, om än ganska explo. :-)

 

Mot random spelare så kan du dock strunta helt i detta, och istället fundera på hur stort gap det kommer vara mellan antalet händer som motståndaren höjer, och hur många av dessa som han kommer syna av med. Givetvis spelar din hand också roll, och hur bra den står emot synrangen. Standard kommer vara att pusha, men i vissa fall (exemplet ovan) så kan du finna en fold.

 

Lycka till :-)

 

Tyty för respons och lycka till:et. Du brukar alltid spela mina turrar, grattis till andra platsen igår ;) har respekt för ditt spel!

 

Har haft en riktigt rutten dag så är ännu mer back. Tog paus men ska lira mer ikväll. Kommer behöva skippa 26 dollars tills jag cashar något. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för respons och lyckoönskningar, och som ni har sett så har jag tyckt att poker har varit tråkigt senaste dagarna. Inget har stått har det känt som, därför tänker jag inte spela något idag. Jag borde nog egentligen posta mer händer som inte avgörs preflop, post har jag helt klart mest att lära. Förmodligen därför jag gillar MTTs, så få bbs att man sällan behöver tänka på postflop.

 

Tänkte springa en vända sen ner till flickvännen som tyckte jag skulle komma in och testa ett par jeans på rean. Hon jobbar i butik så har blivit lat med mitt egna shoppande och handlar mest med henne :).

 

Sen ska jag jobba lite i eftermiddag med att låta folk testa elcykel förvånansvärt roligt att cykla faktiskt. Om någon skulle se två fånar i slottsskogen som frågar ni vill testa, kom fram :) no strings attached, mer än att svara på 5 frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uträkning på hand 1

 

Kostnad för att syna/den slutgiltiga potten = pottodds

3429/7833 ≈ 0,4378

 

77 mot tight range (KK-55,AJs+,KQs,AJo+) = 44,6 %

 

Mot en lös range kan vi syna profitabelt med 55 (KK-22,ATs+,KTs+,QTs+,JTs,AJo+,KQo) = 45,38 %

 

Noterbart är att mot båda dessa ranger spelar 66 bättre än ATs (40,87 % vs. 38,02 % och 47,97 % vs. 45,05 %). Något som programmet dock inte tar med i beräkningarna är card removal. Kan någon med facit confirma att ATs skall gå före 66 i vår synrange? :-)

 

 

 

Also: Eftersom du vet vad jag nickar är det inte mer än rätt att du avslöjar ditt :-D PM går bra om du känner dig skygg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aight! Jag tror inte jag är irloutad så ftpnick: kempilicious, stars: kempish. Sexigast är mina starsresultat där jag hade lite flyt för några år sen! Men tveksamt om man kan leva på 2 år+ gamla meriter.

 

Kanske redigerar bort nicksen lite senare om jag blir nojjig, man vet ju aldrig.

 

Edit: såja nu är den där oversize avataren bortplockad också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som programmet dock inte tar med i beräkningarna är card removal. Kan någon med facit confirma att ATs skall gå före 66 i vår synrange? :-)

har inte facit, men släng in lite mer Ax i shoverangen så spelar ATs bättre :) ATs får dessutom en liten boost av negativa cardremovalen då vi "vet" att ingen annan foldat AJ+ TT+, men det är inget som nån vettig människa orkar räkna på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte facit, men släng in lite mer Ax i shoverangen så spelar ATs bättre :) ATs får dessutom en liten boost av negativa cardremovalen då vi "vet" att ingen annan foldat AJ+ TT+, men det är inget som nån vettig människa orkar räkna på.

 

Visst, men om någon ställer så brett antar jag att denne är duktig och således pushar händerna med bäst equity först (Om vi antar att vår synrange är 77+ AQ+ AJs+).

Innan man bör röra ATo så har vi 19 % händer i rangen (KK-22,A9s+,K8s+,Q9s+,J9s+,T8s+,98s,AJo+,KTo+,QTo+,JTo). Vid detta läget spelar dock ATs avsevärt bättre än 66, 52,88 % vs. 49,37 %.

 

Orken till att räkna med precis var gränsen går finns inte för tillfället :-) Min slutsats blir att 66 spelar bättre mot en standard nit range med par och AJ+, men ATs är högre upp då någon inkluderar mycket broadway kort och suited connectors.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejhej dagboken!

 

Idag blir det inge grind heller, det blev middag med flickvännen och lite kompisar igår och idag blir det bara jag och flickvännen. Jag ska upp på landet och hon ska iväg med några tjejkompisar till spanien så vi ska vara ifrån varandra i två veckor. Imorn blir det lite grind troligtvis däremot!

 

Jag har varit lite för van att vinna på tur så jag förtjänar troligtvis att backa lite nu. Jag har ju spelat en del under sommaren så det är inte bara sista två dagarna som gick dåligt utan spelat BE över en tid och det är tråkigt.

 

Jag har snackat lite med en pfprofil (ingen aning om han vill bli "associerad" med mig, vi känner inte varandra irl så skriver pfprofil istället :) ) på fejan som lirar stakead och han rekommenderade det. Givetvis har jag gått i dom tankarna från och till eftersom jag tror att jag spelar klart under nivån jag tror jag slår. Men jag är lite för bekväm i mitt pokerlir just nu och dessutom så passar inte stake så bra fram till september då jag inte kommer kunna lägga in den tiden jag skulle vilja på ett sånt projekt så jag tänker testa spela på och så får jag se i höst.

 

Men som sagt, ska iväg till landet i helgen och kommer knappt ha telefontäckning till vardags så efter grinden imorgon blir det paus från både lir och mindre frekventa besök här. Så dagboksstarten låg väl lite ogenomtänkt, men så var det lite i frustration och en aning impulsivt jag startade den och så ska det vara. Jag trivs i alla fall att skriva av mig lite, då jag pratar väldigt lite poker med min flickvän mest för att hon vet ganska lite om den världen, men pokern tynger en lite när man förlorar pengar och det kan vara skönt att skriva av sig. Speciellt i ett forum där jag inte känner en enda irl mer än att jag vet några ansikten från facebook i princip.

 

 

---------

Tråkigt att Isildur verkar ha en dålig dag :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo!

 

Sitter på tåget uppåt i landet och har alt-J i hörlurarna vilka rekommenderas starkt! Dom var på way out west förra året och bar väl typ bästa konserten det året av dom jag såg iaf, såg inte allt dock då jag då mer festfokus än genomsnittet också.

 

Dagen igår slutade småback, den började fint och dubblade i det mesta men åkte på lite beats och så var man ute. Slutade med att jag entablade micromillions zoom turbo vilken jag kom 2xx i vilket gav största cashen på 4x dollar. Yihoo!

 

Nu blir det landet med min familj, kanske lite tennis och en del bad i 15 gradigt vatten och en hel del brorsbarn. Det ska bli riktigt fint. Åker tillbaka den tredje augusti så fram tills dess ingen poker alls.

 

 

Heppåer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej dagboken!

 

Det var en och en halv månad sen sist så här kommer en update.

 

Jag har haft en riktigt bra sommar, där jag jobbat väldigt lite och har umgåtts väldigt mycket med väldigt goda vänner. Min enda downer var pokern som inte ville ge mig några pengar till en början. Jag har ett behov av bekräftelse i någon form. Umgänge, resultat, träning what ever. När pokern går dåligt har jag svårt att se förbi det och jag inte har gjort någon annat den dagen blir det extra misäraktigt. Spelar man dessutom turneringar och i ganska liten volym så blir helt enkelt resultatet att man mår lite kasst varje gång man lirar poker eftersom det är sällan man vinner.

 

Men sen i Augusti hamna jag på FT i en 6manna 22 dollars på stars och åkte som lillstack mot andra lillstacken på en Jxx bräda mot KJo med QQ i trebettad pot. Det var lite tråkigt med just den handen men jag var nöjd med resultatet. Dagen efter klonkade jag en andra plats i en 5 dollars hyperturbo och pokern var rolig igen. I typ en dag. Sen blev jag så matt på det så har inte lirat på 2 veckor förutom en 600krs turnering på CC. Så nu har jag tagit en paus och väntar på att jag ska få suget tillbaka och då drämma av lite volym.

 

Nog om poker.

 

Min flickvän har åkt på utbytestermin i Milano. Konstpaus. Då passar man på och super lite mer. Så efterfest här hos mig igår till klockan 7 efter Chalmers pubrunda. Min kompis sover på soffan, vi snoozar till 2 sen drar vi ner till avenyn och käkar en blandad kyckling- och kebabtallrik som var sådär vidrigt stor. Och jag kommer osökt att tänka på det här klippet

 

 

Ikväll är det hemlagad pizza plus fotboll och imorgon 25årskalaskombineradkräftskiva. Söndag åker jag till Nice och firar min flickväns mammas 50års dag. Livet tar hand om mig oförtjänt bra just nu och jag mår egentligen som en prins. Förutom att den här bakfyllan är ytterst labil, delvis helt okej nice att ligga i fjalingar på soffan med täcket och delvis riktigt nära huvudet i toalettstolen.

 

Eftersom det enda mina tidigare dagböcker besöktes för var musiken så tänkte jag slänga in ytterligare ett way out west band som jag inte hade hört innan årets festival. Riktigt bra spelning och bra musik.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...