Gå till innehåll

En spelberoendes blogg.


detarjag

Recommended Posts

  • Svars 834
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det ligger nått i det han skriver...

 

eller inte! sluta trolla i min dagbok... Jag håller på o sluta röka o det verkar få mig tilt snabbare än vanligt... därav tveksamma spel... när rullen på 40K kommer så blir det professionellt spel.. ni ska få se...

 

Ingen som tycker nått om min trippel eller nån som kanske backar upp den och också spelat på den? =)

 

eh, e var ju du som började.

 

Men angående ditt andra stycke så kan jag spontant tycka att det skulle vara bättre att spela margnella händer när man har en rulle (som klarar av variansen) än att göra det när man inte ar en rulle. Men sen å andra sidan, vad vet väl jag om sånt. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja oddset sitter som en smäck... När psg vinner med 3-1 på fredag är man 7.7 lax rikare ;) kan tänka mig att ni känner ågren över att inte lyssnat på tip experten idag? Men de e lugnt ni har ju fortfarande 3.3 på -1 till psg ;) får se om lån pengarna glider in imorrn annars får jag väl micro grinda imorrn.... Suck..

 

Hatar micro grinding dom e så jävla dåliga där så man blir tilt av att bara sitta vid samma bord som lyckoguldfiskarna... För tur, de har dom iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig för att spela ändå på PLO 100 för att se om jag kan leva på det eller inte... Spelar man bort 40 lakan kan man inte leva på poker oavsett hur stor rulle man har... eller hur?

 

Idag mår jag inge vidare... det känns som jag har gått in i en tegelvägg eller nånting, nej men jag har den här känslan att jag kommer göra nått otroligt korkat (spela bort alla pengarna)...

 

Vad gör jag om jag gör det? Jag har ju planerat att jag kommer spara pengar på lånet så jag har till 8 mån amortering, men jag vet ju hur jävla kasst jag kommer må om jag gular den här rullen...

 

Kommer jag kunna ta mig upp igen? Kommer jag kunna leva med att jag aldrig mer får spela poker? Jag kommer ju gå iväg o prata med nån om jag förlorar rullen... men ah jag vet inte...

 

Sambon fick nå jävla tok ryck igår också och sa att om jag spelar bort rullen kommer hon lämna mig?!?! WTF liksom??? Ingen press jag får på mig nu då???

 

Som sagt har den här känslan att nånting illa ska hända, men man vet inte vad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig för att spela ändå på PLO 100 för att se om jag kan leva på det eller inte... Spelar man bort 40 lakan kan man inte leva på poker oavsett hur stor rulle man har... eller hur?

 

Idag mår jag inge vidare... det känns som jag har gått in i en tegelvägg eller nånting, nej men jag har den här känslan att jag kommer göra nått otroligt korkat (spela bort alla pengarna)...

 

Vad gör jag om jag gör det? Jag har ju planerat att jag kommer spara pengar på lånet så jag har till 8 mån amortering, men jag vet ju hur jävla kasst jag kommer må om jag gular den här rullen...

 

Kommer jag kunna ta mig upp igen? Kommer jag kunna leva med att jag aldrig mer får spela poker? Jag kommer ju gå iväg o prata med nån om jag förlorar rullen... men ah jag vet inte...

 

Sambon fick nå jävla tok ryck igår också och sa att om jag spelar bort rullen kommer hon lämna mig?!?! WTF liksom??? Ingen press jag får på mig nu då???

 

Som sagt har den här känslan att nånting illa ska hända, men man vet inte vad...

 

Vad skulle kunna gå fel när en spelmissbrukare helt utan självinsikt om sina begränsningar lånar pengar att spela för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger det igen den är tyvärr på riktigt... hoppas nån stackare som mig kan hitta hit och känna igen sig och veta att det finns fler som dom där ute...

 

Slaktade en kille nyss på HU dom är ju verkligen inte bra asså...

 

 

Starting a new hand (#5012315894)

Omaha PL $0.50/$1 - 2013-08-07 12:16:45

Table Naila (No DP Heads Up), 665232281

Seat 3: HERO ( $191.10 )

Seat 8: FI ( $135.30 )

HERO posts Small Blind 0.50

FI posts Big Blind 1

Dealing cards

Your cards Kh 2s Ah 7s [HERO]

HERO raises 3

FI raises 9

HERO calls 6

Dealing Flop Kc 2c Qd

FI bets 12.60

HERO calls 12.60

Dealing Turn Kc 2c Qd 2h

FI bets 26

HERO calls 26

Dealing River Kc 2c Qd 2h 4s

FI bets 87.70

HERO calls 87.70

FI shows Qc 5h 6h 9c

Winner is HERO $269.60

 

Perfekt spelad eller vad???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bestämt mig för att spela ändå på PLO 100 för att se om jag kan leva på det eller inte... Spelar man bort 40 lakan kan man inte leva på poker oavsett hur stor rulle man har... eller hur?

Om man inte vinner kan man inte leva på poker. Tanken är väl att spelet ses som en affärsverksamhet där avkastningen kan delas ut till investeraren.

 

Idag mår jag inge vidare... det känns som jag har gått in i en tegelvägg eller nånting, nej men jag har den här känslan att jag kommer göra nått otroligt korkat (spela bort alla pengarna)...

Det kansk är läge att låta bil att spela till du mår bättre. Du kan fortfarande förbereda dig genmom att läsa pokerböcker eller sätta dig med papper och penna och räkna på sannolikheter för olika händelser.

 

Vad gör jag om jag gör det? Jag har ju planerat att jag kommer spara pengar på lånet så jag har till 8 mån amortering, men jag vet ju hur jävla kasst jag kommer må om jag gular den här rullen...

Det är bra att ha pengar avsatta för framtida utgifter, jag tycker tillochmed att 8 månader är två mer än nödvändigt, men det handlar nog mest om personliga preferenser. Däremot vet jag inte om du har samma tänk som jag vad gäller bufferten i övrigt. Så här resonerar jag: Räkna ut hur stora kostnader du har varje månad, inklusive amortering och ränta för lånet men även hyra, mat, diverse abonemang, försäkringar osv. Sätt av en buffert som klarar 6 månader. Så fort du inte har en avkastning som täcker så avbryter du och har då sex månader på dig att skaffa ett jobb. Du kanske tänker att 8 månaders buffert ger dig möjlighet att backa eller inte gå tillräckligt med plus under två månader, helt ok i så fall. Men om du tänker att din buffert ska räcka till mars 2014 är du ute på tunn is, du bör hela tiden sträva efter att ha 6 månader på dig att söka jobb.

 

Kommer jag kunna ta mig upp igen? Kommer jag kunna leva med att jag aldrig mer får spela poker? Jag kommer ju gå iväg o prata med nån om jag förlorar rullen... men ah jag vet inte...

Om spelet/avsaknad av spelet påverkar dig psykiskt i så stor grad kanske det är bäst att lägga pokern på hyllan och ta tag i ditt missbruk innan du grävt en ännu djupare grop åt dig själv.

 

Sambon fick nå jävla tok ryck igår också och sa att om jag spelar bort rullen kommer hon lämna mig?!?! WTF liksom??? Ingen press jag får på mig nu då???

Det är väl bra att hon är tydlig.

 

Som sagt har den här känslan att nånting illa ska hända, men man vet inte vad...

Ta en paus från spelandet och kola istället upp hur många som kan försörja sig på poker, fundera också på vad det är för faktorer som hör att de kan leva på spelet, personliga egenskaper som matamatisk färdighet, faktorer i omgivningen som spelberoende torskar med dålig självinsikt och tänk dessutom på vad du skulle kunna göra för andra aktiviteter som skulle vara mer inkomstbringande än poker.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sambon fick nå jävla tok ryck igår också och sa att om jag spelar bort rullen kommer hon lämna mig?!?! WTF liksom??? Ingen press jag får på mig nu då???
Det är väl bra att hon är tydlig.

Bra att hon är tydlig, men hon är det på fel sätt. Hot fungerar inte mot missbrukare.

 

Sen så tycker jag att det är fel att lämna någon för ynka 40k. Det skulle jag aldrig göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger det igen den är tyvärr på riktigt... hoppas nån stackare som mig kan hitta hit och känna igen sig och veta att det finns fler som dom där ute...

 

Slaktade en kille nyss på HU dom är ju verkligen inte bra asså...

Hur avgör du om de är bra eller inte? Jag är mycket intresserad av den frågan och vill gärna höra dina synpunkter.

 

 

Starting a new hand (#5012315894)

Omaha PL $0.50/$1 - 2013-08-07 12:16:45

Table Naila (No DP Heads Up), 665232281

Seat 3: HERO ( $191.10 )

Seat 8: FI ( $135.30 )

HERO posts Small Blind 0.50

FI posts Big Blind 1

Dealing cards

Your cards Kh 2s Ah 7s [HERO]

HERO raises 3

FI raises 9

HERO calls 6

Dealing Flop Kc 2c Qd

FI bets 12.60

HERO calls 12.60

Dealing Turn Kc 2c Qd 2h

FI bets 26

HERO calls 26

Dealing River Kc 2c Qd 2h 4s

FI bets 87.70

HERO calls 87.70

FI shows Qc 5h 6h 9c

Winner is HERO $269.60

 

Perfekt spelad eller vad???

Baserat på endast denna hh så skulle jag inte kunna savgöra vem av HERO eller FI som är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra att hon är tydlig, men hon är det på fel sätt. Hot fungerar inte mot missbrukare.

 

Sen så tycker jag att det är fel att lämna någon för ynka 40k. Det skulle jag aldrig göra.

 

Jag tror inte att hon ser till missbrukarens behov, utan till sina egna.

Vidare tror jag inte det är summan i sig som är avgörande... jmfr annat missbruk...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att hon ser till missbrukarens behov, utan till sina egna.

Vidare tror jag inte det är summan i sig som är avgörande... jmfr annat missbruk...

 

Sant. Hon ser det på ett annat sätt än vad jag gör.

 

Problemet hade inte ens existerat om hon hade läst denna tråd. Då hade hon varit singel nu. Ingen sane människa stannar med en sån här om han nu är på riktigt. Hans problem blir hennes problem. gtfo asap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att ironi ofta går folk förbi och troll i hög utsträckning får napp är att en majoritet av fölket går omkring med ett jagärsjuktsmartochallaandraärdummaihuvvet-filter påslaget 24/7. Lägger man sen på en bror duktig-personlighet på det filtret blir det riktigt bra.

 

Jag är ironisk och du är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet hade inte ens existerat om hon hade läst denna tråd. Då hade hon varit singel nu. Ingen sane människa stannar med en sån här om han nu är på riktigt. Hans problem blir hennes problem. gtfo asap.
Men det är inget jätteproblem som absolut inte går att fixa. Ger hon verkligen upp så lätt? Kärleken borde vara starkare än så. Tycker jag.

 

Jag känner ju inte hnm irl, så jag vet inte vad han har för personligt i det verkliga livet. Eller hennes.

 

Aja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är inget jätteproblem som absolut inte går att fixa. Ger hon verkligen upp så lätt? Kärleken borde vara starkare än så. Tycker jag.

 

Jag känner ju inte hnm irl, så jag vet inte vad han har för personligt i det verkliga livet. Eller hennes.

 

Aja.

 

Den enda viktiga frågan hon bör svara på är väl om hon litar på honom. Kan inte lita på någon som har dessa problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda viktiga frågan hon bör svara på är väl om hon litar på honom. Kan inte lita på någon som har dessa problem.

 

För att extrapolera det gamla uttrycket "Det börjar med en nål och slutar med en silverskål". Om man är kapabel att ljuga för att få ett lån kan man undra vad nästa steg är; att ta lån i flickvännens namn? Det är ju så lätt att förfalska en namnteckning, går man hemma hela dagarna kan man gömma bevis. Och sen när man är bäst i världen på poker (förutom de dagar man inte är det) är det ju en baggis att spela tillbaks pengarna bla bla bla ni vet var det slutar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak jag måste fråga er dock: hur länge har ni spelat poker och ni anser att ni inte är spelmissbrukare alltså? Är inte alla eller blir i vilket fall spelmissbrukare av ex antal års poker lirande?

 

Bustade mini rullen i natt för övrigt, och nu sitter jag här på arbetsförmedlingens uppmanande att söka jobb på ett bemanningsföretag.

Jag spyr snart på detta...

 

Imorrn spelas PSG matchen iaf vinner psg med 2 eller mer mål så inkaserar jag 7.2 lax till rullen... Det lär behövas. lär även få in lån pengarna på kontot imorrn, det ska bli spännande...

 

Oftast när jag bränner rullar så spela jag på en liten nivå som rullen klarar av i mitt fall PLO10 igår.. Sen gick jag upp o spelade 3 bord på PLO100 sen torskade jag två inköp där sen spelade jag HU 1/2 för dom sissta pengarna ca 200 dollar... nu är jag slut iaf... igen, får vänta på nästa pengar :/... eller när psg vinner matchen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak jag måste fråga er dock: hur länge har ni spelat poker och ni anser att ni inte är spelmissbrukare alltså? Är inte alla eller blir i vilket fall spelmissbrukare av ex antal års poker lirande?

 

Bustade mini rullen i natt för övrigt, och nu sitter jag här på arbetsförmedlingens uppmanande att söka jobb på ett bemanningsföretag.

Jag spyr snart på detta...

 

Imorrn spelas PSG matchen iaf vinner psg med 2 eller mer mål så inkaserar jag 7.2 lax till rullen... Det lär behövas. lär även få in lån pengarna på kontot imorrn, det ska bli spännande...

 

Oftast när jag bränner rullar så spela jag på en liten nivå som rullen klarar av i mitt fall PLO10 igår.. Sen gick jag upp o spelade 3 bord på PLO100 sen torskade jag två inköp där sen spelade jag HU 1/2 för dom sissta pengarna ca 200 dollar... nu är jag slut iaf... igen, får vänta på nästa pengar :/... eller när psg vinner matchen...

 

Precis som med allt annat så finns det bruk och missbruk. För att svara på dina frågor:

Har spelat sen 2005. Regelbundet fram till 2008 och sen hade jag ett långt uppehåll fram till förra hösten. Under den perioden spelade jag poker kanske 10 gånger totalt.

April till mitten av juni spelade jag inte heller. Hade annat för mig som var viktigare.

Poker är inte ens topp tio bland mina prioriteringar, barn, familj, jobb, mat, öl, allt går före pokern för mig. Jag ser pokern som en kul och utmanande hobby och visst händer det att jag fastnar vid borden och det blir sena nätter, men det har aldrig gått ut över någon annan.

 

Jag har aldrig lånat pengar för att spela och jag har definitivt aldrig ljugit för någon om mitt spelande. Spelar jag bort lite pengar så biter jag i det sura äpplet och fyller på. Jag har aldrig varit ens i närheten av att spela så det påverkar min ekonomi negativt (alltså rubbat balansen). Förlorar jag blir jag sur och stänger ner.

 

Så är jag en spelmissbrukare? Jag tycker nog inte det. Då är jag nog mer filmmissbrukare, matmissbrukare och bilmissbrukare för alla dessa nyttjar jag regelbundet och jag är inte säker på om jag vill eller kan klara mig utan dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det är så svart och vitt. Tror de flesta som spelar 40h poker i veckan har någon typ av beroende. Det händer ju trots allt de flesta att man hamnar på tilt och ska fortsätta spela sig upp till even, även om det bästa ofta hade varit att sluta i hålet.

 

 

Om man ser en skala mellan 1-10 (Kontrollerad hobbyspelare) till full out spelmissbrukare så ligger väl mitt exempel på en 2-3 medans låntagande och lögner på en stark 9a.

 

 

Tror många som är duktiga på poker har en typ av beroende (inte bara ekonomiskt) men långt mycket färre som har ett missbruk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aja jag får väl inse att jag är på den dåliga sidan av planket pga min tilt och dåliga förlorar stil... men jag har ingen lust att krama om o gratulera dom som tar mina pengar på pokern... Det ligger inte i min natur, jag vill vinna för då har jag kul... jag hatar att förlora, jag kan ha hjärta ibland att lägga mig mot nån polare nån gång i schack när jag spöat hans arsel 100 ggr i rad och vet att han inte vinner mot mig... Jag vill kunna leva bra kunna åka på semester nån gång ibland, köpa mig en ny telefon när jag känner för det... Kunna känna att mitt liv är i balans för en gångs skull men det var väldigt länge sen...

 

Detta är mitt första riktigt stora lån till spel... Jag har förr i tiden haft jobb när jag tagit lån på sms site. Men då visste jag att jag skulle få pengar på slutet i månaden o ha råd att betala tillbaka... Denna gång är det inte lika självklart då jag inte har ett penga träd som växer i badkaret som blomstrar mellan aug till sep varje år...

 

Spelar jag bort allt denna gången så måste jag ha ett jobb och det snabbt... Det finns ingenting som inte säger att när jag spelat bort rullen så tar jag utav amorterings pengarna... Jag vet ju hur jag känner varenda gång jag inte har pengar att spela för.. då sitter jag ju med amorterings pengarna på andra kontot två klick så är dom pengarna inne på spelkontot...

 

Samtidigt skulle jag ju inte ha tagit ett lån om jag inte trodde att jag klarar av detta... Jag vet att jag klarar av detta, däremot har jag ett uttryck som jag brukar säga till en del som frågar hur pokern går.

 

"idag är dom flesta så bra på poker att skillnaden mellan spelare och spelare är så hårfin att det är svårt att göra pengar på poker, den som vinner mest (vinner på poker) idag är dom som tiltar minst."

 

Ps: Såg att lånet kommit in nu...

 

och jag har inte ljugit för nån om mitt spel ju, jag berättade ju allt om lånet för mina nära o kära?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...