Gå till innehåll

SpaderKung samlar klöver på CC.


SpaderKung

Recommended Posts

I den här tråden sökte jag stejk för att lira live på CC i Stockholm.

 

Det löste sig bra och nu är vi igång. Stejkaren är för mig en helt okänd yngling som gillar snabba investeringar och sliskiga drinkar, säger han. Jag är tveksam till att han faktiskt har åldern inne att spela själv på CC? Om så är fallet är jag mer än dubbelt så gammal som han. :shock:

 

Upplägget är följande:

1. Spelar minst 12 dagar under 3-veckorsperioder.

2. Spelar endast NLH 20-20 cash-game på CC.

3. En sittning är max 5 timmar per kväll och alkohol är inte tillåten. God sömn före är ett måste.

4. Börjar alltid med max 1/10 av BR eller minst 2k i inköp.

5. Undviker stora potter mot mina värsta antagonister på CC.

6. Stejkaren går in med 30k cash.

7. Fördelning av vinsten 30%-70% första +30k, 55%-45% >30-60k och sedan 60%-40%. Min fördelning först.

8. Första speldagen 1 juli.

9. Det här är dagboken! :mrgreen:

10. Utbetalning från rullen sker var tredje vecka, första utbetalningen 22 juli. Cash is king.

11. Speldagar är oftast måndag, onsdag, fredag och lördag.

 

-----

 

Speldag 1 - 1 Juli 2013.

Känns verkligen att det var länge sedan jag var här på CC, men vissa saker är sig likt. Hissen är lika långsam som vanligt, vakterna samma hjärnkirurger som senast och han i baren har samma trista frisyr. Den lilla söta tjejen som övervakade CS-borden känner igen mig. -Hej, vad snygg du är, säger hon och ler förföriskt. Det var länge sedan jag såg dig här, var har du varit?

Vad är detta? Har personalen gått på charmkurs eller vill hon bara ligga? Vad ska jag säga? Jag klämmer fram: -Tack, och du är lika söt som vanligt ser jag, och klappar henne på kinden.

Gissa vem som rodnade mest? 8-)

 

Anyway, jag hade kvar numret till pokerbokningen i mobilen och behövde inte vänta allt för länge på plats. Vid bordet sitter minst fem personer som jag känner igen sedan förr. Vi kan kalla dom för Torsken, Spiggen, Laxen, Tjorvarn och Båtsman. Ingen av dem får mig att skaka av rädsla precis. Resterande fyra ser ut att vara vanliga nervösa turister som spelare live för första gången. En man visar sig vara från Rumänien, han är upprörd över att han inte får ha sina solbrillor på sig.

-Don't worry about your shades, I don't think they look expensive enough for a high-roller like you, säger Båtsman till rumänen.

Först blir det knäppt tyst vid bordet i två sekunder, sedan börjar Torsken, Spiggen, Laxen, Tjorvarn och jag att skratta. Rumänen förstår ingenting. Inte jag heller iofs.

 

Får bra kort en stund, :Js::Ts: - flera låga pp osv, men det kostar att se floppar. Måste vika på alla floppar. Efter en stund ligger jag -700 kr utan att ha vunnit en pot. Jag ser alltid till att ha 3k på bordet, det täcker de flesta faktiskt, märkligt nog.

 

Så tittar jag ner på :8h::8d:, jag höger till 160 i mittenposition och vi blir fem man som ser floppen. I potten ligger 800 kr.

Floppen :Tc::9c::8s:

Oj, scary flopp. Jag bettar 720 och får med mig två som vill se turn.

Turn: :6c:

Check, check och check.

River: :8c:

Potten är 2960 och jag har 2120 kvar. De andra täcker mig.

Vad gör jag nu? Hur skulle ni spela? Check? Bet? All in?

 

Har någon flush? Stege? Kåk? (jag kan avslöja att jag vann potten :lol: )

 

Resultat speldag 1: +5420 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 157
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

9. Dagbok/blogg är ett måste. Gärna stake från pokerbolag för bra marknadsföring.
Som jag skrev i andra tråden, är seriöst intresserad av varför du tror att det är bra marknadsföring av ett pokerbolag att sponsra dig på värsta konkurrentens livebord (där du inte får ha logga på dig). Jag kan ha missat något klurigt tankesteg här...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev i andra tråden, är seriöst intresserad av varför du tror att det är bra marknadsföring av ett pokerbolag att sponsra dig på värsta konkurrentens livebord (där du inte får ha logga på dig). Jag kan ha missat något klurigt tankesteg här...
Nej då, det är jag som missat att tänka klart. Ibland har jag bara otur när jag tänker.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt roligt skrivet tycker jag. Lycka till!!

 

Lasta 4-talet8-) mer sannolikt att nån synar att dom betar själva som spelat

Jag lastade allt och tänkte... har någon färgstegen så måste jag ändå syna. Har någon kåk, flush eller stege får vi hoppas de synar i tron att jag bara har en triss eller att jag sitter med ett överpar.

Om jag bettar 1000 och får syn så synar de också 2000.

 

Jag gick all-in och en visar :Ac::3c: och den andra visar inte, men säger senare att han hade :Qc: och :Jd: en floppad stege alltså + flushdrag på floppen (som han fick in) sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11. Speldagar är oftast måndag, onsdag, fredag och lördag.
Jaha, då var det onsdag och dags att vakna för att gå till "jobbet" om några timmar. Siktar på att vara på CC kl 21 och spela några timmar. Jag har känt mig lite hängig och febrig och därför blir det bara en kort session idag.

 

Någon mer som ska till CC i Stockholm ikväll? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siktar på att vara på CC kl 21
Fel, jag var där redan 19:30.

 

Var in på gamla jobbet en snabbis före och bjöd på fika och frågade lite om jobb. De behövde en konsult omgående till ett kortare projekt på två veckor, jag rycker in redan imorgon! :-) Fria arbetstider, så att jag kan sköta pokern också. :mrgreen:

 

Efter fikat blev det middag med min snåla flickvän på Koh Phangan. Hon tjänar +40k i månaden och har aldrig bjudit mig på restaurang, vi har varit tillsammans i 5 månader och träffades för 7 månader sedan. Jag som varit arbetslös ett tag har bjudit henne 2-3 ggr på rest. Allvarligt, snart ledsnar jag. Hon må vara hur härlig som helst i övrigt, men snåla människor har jag svårt för. Vad säger ni? Dumpa?

Hur hanterar ni snåla människor i er vardag?

 

På väg till CC springer jag på en vän på Vasagatan. Han lirar också poker, mestadels Omaha på CC och är en riktig kändis på där. Ni kanske vet vem Crazy Eye är? Hans förnamn börjar på U. Hur trevlig som helst den mannen. KUL!

 

Två bord THNL 20-20 igång, bord 3 och 8. På bord 8 sitter en känd svensk kvinnlig artist som deltagit i Mello för något år sedan... vifta på öronen om ni vet vem jag syftar på. :roll: Som tur är hamnar jag på bord 3....

 

Där sitter 2-3 fina fiskar och slaskar. Snubben som spelade A3off stenhårt blev hårt hånad av de andra. Hoho. Jag hånar inte, jag håller käft om någon spelar uselt och uppmuntrar hellre dem att fortsätta spela. :twisted:

 

Köper in för 2k och som bäst ligger jag +400 kr, när jag får :Ks::Qs: på BB.

UTG raise till 160 kr och det blir 4 calls. 840 i potten nu, jag synar.

Floppen: :Ts::5c::3s:

Jag är först och checkar. UTG bettar 1300 och alla foldar till mig.

2300 i potten och jag har 1900. Han kommer ju att syna 600 till, så 1900 för att kunna vinna 2900.

All-in på mig!

Vad har Fi?

 

Jag kan säga att min all-in på 1900 var matematiskt korrekt, men han var favorit att vinna med 51,4% mot mina 48,6%.

Vad har Fi som höjde till 160 pre? Ni kommer att gilla svaret. :roll::rolleyes:

 

Gissa, svaret kommer imorgon.

 

Förresten, jag torskade potten och gick hem -2k.

 

Noterade att de nu står en defibrillator på en hylla i pokerrummet på vån 4. WHAT? :shock: Jaja, poker kan ju få hjärtat att hoppa. Vi får hoppas att den inte behöver användas särskilt ofta.

 

Förresten, visst fan har dealers nya skjortor? Var det inte mörkröda/vinröda förr och numera är de svarta? De flesta har dumpat sina namnbrickor också och de som har namnbrickor har nya. Eller minns jag dåligt?

 

Resultat speldag 1: +5420 kr. (4h)

Resultat speldag 2: -2000 kr. (1,5h)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker såhär på under natten, i ett mörkt rum, att om hon dragit in den lönen i minst ett år, så hade jag starkt funderat på hur det står till på kontoret, eller om hon är från Småland?

 

Kvinnor vill ha jämnställdhet? Psssh... Hade iofs pratat med henne och sagt att ' jag känner folk som tar notan varannan gång ' och sedan tittat på henne med puppy eyes, kanske stammat lite när man nämner notan så det verkligen går in på highstakesbruttan.

 

Kommer det ingen spontan bjudning inom någon vecka så hade viskat gamla ordspråk i hennes öra innan sömn, ' gott samvete är bästa huvudkudden ' sen 03.34 väcker hon dig och skriker att vafan du menar med det och ger dig massa ursäkter varför hon inte bjudit dig, haha :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker såhär på under natten, i ett mörkt rum, att om hon dragit in den lönen i minst ett år, så hade jag starkt funderat på hur det står till på kontoret, eller om hon är från Småland?

 

Kvinnor vill ha jämnställdhet? Psssh... Hade iofs pratat med henne och sagt att ' jag känner folk som tar notan varannan gång ' och sedan tittat på henne med puppy eyes, kanske stammat lite när man nämner notan så det verkligen går in på highstakesbruttan.

 

Kommer det ingen spontan bjudning inom någon vecka så hade viskat gamla ordspråk i hennes öra innan sömn, ' gott samvete är bästa huvudkudden ' sen 03.34 väcker hon dig och skriker att vafan du menar med det och ger dig massa ursäkter varför hon inte bjudit dig, haha :D

Jag ska fundera på dina plan... Kanske har en bättre.

Hur som helst så stannar jag just nu, har ändå inte tid att ragga/dejta andra, och hon är ändå ganska bra på att ligga. Jag kan ju utnyttja henne sexuellt ett tag iaf?! :lol:

Snåla människor går bort. Eller som någon sa: en del människor är så fattiga att allt dom har är pengar.
Som person är jag väldigt generös av mig, för jag tycker om att sprida glädje och jag vet att jag får mångdubbelt tillbaka. Karma.

 

Är det för mycket babbel om annat än poker eller är det verkligen ingen som vill gissa vad Fi hade i den där potten när jag hade :Ks::Qs: ? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska fundera på dina plan... Kanske har en bättre.

Hur som helst så stannar jag just nu, har ändå inte tid att ragga/dejta andra, och hon är ändå ganska bra på att ligga. Jag kan ju utnyttja henne sexuellt ett tag iaf?! :lol:

Som person är jag väldigt generös av mig, för jag tycker om att sprida glädje och jag vet att jag får mångdubbelt tillbaka. Karma.

 

Fetstilta... Karma will get you

Hon kanske inte är snål, hon kanske bara alltid blivit bjuden av tidigare dudes och fått det som vana? Testa nästa gång hon vill äta ute o säg att du inte har så mkt cash just nu, säger hon inte "men jag kan bjuda" så är hon snål :) Då får du ta upp det med henne om det stör dig så kanske hon kan ändra sig. Fast du verkar ju inte så intresserad ändå så du kanske kan leva med det tills ni gör slut..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa höjer ju allt möjligt på CC, men KT/QT alt . A5/A3 med As vore väl ingen skräll :)
Kan gissa på JJ eller AT, men JJ är mitt första val!
Han hade :7s::5s:

80o5.jpg

 

Fetstilta... Karma will get you

Hon kanske inte är snål, hon kanske bara alltid blivit bjuden av tidigare dudes och fått det som vana? Testa nästa gång hon vill äta ute o säg att du inte har så mkt cash just nu, säger hon inte "men jag kan bjuda" så är hon snål :) Då får du ta upp det med henne om det stör dig så kanske hon kan ändra sig. Fast du verkar ju inte så intresserad ändå så du kanske kan leva med det tills ni gör slut..

Jag förstår dig. När jag hade mer pengar att röra mig med för några månader sedan var det ändå samma. Jag tog notan, körde vi till hennes stuga betalade jag bensinen, åkte vi på kryssning betalade jag biljetten och buffén osv osv. Egentligen borde jag inte gnälla, lösningen är ganska enkel. 1. Jag ser till att ha egna pengar. 2. Vi står för våra egna kostnader.

 

Är man inte nöjd med en situation har man alltid tre val:

1. Man accepterar situationen och lär sig leva med den.

2. Man försöker ändra situationen.

3. Man lämnar situationen.

Jag står just nu på 1, men tänker göra ett försök att ändra sedan.

 

Jag är ändå så pass gammal och har varit med om mycket (många relationer med kvinnor osv) så att jag vet att ingen är perfekt, knappast jag heller. Förmodligen är det så att det finns något med mig som hon stör sig på också, men tycker att det är ett rimligt pris att betala om allt positivt med mig ger mer +EV.

 

Jag har varit med riktigt störda kvinnor, att hon är snål (eller ekonomisk?) är inte i närheten av lika dålig egenskap som många andra haft.

Nevermind, men fan vad skevt det här samhället är
What? Okay.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah fredag, dags för spel i två dagar. Tänkte dyka upp vid åtta ikväll och spela så länge jag känner mig pigg och fräsch i knoppen.

 

Nu har jag dessutom blivit utmanad av Katt3n i viktminskning. Läs här inlägg 777 och 778.

Jag är 178 cm och väger 88 kg, vill ner till 78. Tänkte köra med 5-2-metoden och träna lite extra. Om jag ska spela måndag-onsdag-fredag-lördag så kan jag inte fasta de dagarna. Får bli fasta söndag och torsdag alltså.

 

Satt och tittade på turneringsschemat på CC och min åsikt är att det är jävligt låga inköp till turneringarna. 200, 300 och 500 + 100 tycks vara standard. För låga inköp imo. Inköpen till turneringarna på Krukan ser ut att vara ca 200 högre i snitt. Är turneringarna på CC alltid fullbokade? Om det är så tyder det på att man borde höja inköpen. Vad är er åsikt om det?

 

b08f.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...