Gå till innehåll

Träning och en jävla massa rungood


freddyponken

Recommended Posts

  • Svars 186
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 months later...

tjo babies, återupptar min DB av diverse anledningar men framförallt för att kunna hålla lite koll på årsmålen.

 

Poker:

[] 450h speltid

[] Inte spela lägre än 5/10

[] vinna mer än i år

[] fortsätta på inslagen väg och låta bli tilten

[] Besöka vegas o härja lite

 

Träning:

[] 170h på gymmet, 110h 2013.

[] Bänkpress 1x120kg, idag 95kg.

[] Marklyft 1x190kg, idag 150kg.

[] Power clean push press 80x6x3, idag 62,5x6x3

[] 80kg med magrutor, idag 79kg med ett par kilo förbi magrutor

 

Allmänt:

[] Bli klar med alla högskolepoäng till juli, saknar 14p atm.

[] Få till nån slags pluggrutin och ta det på lite större allvar.

[] Få utbytestermin i san diego

[] Dricka mindre alkohol

[] Äta bättre

[] Ingen läsk eller godis på vardagar

[] Ha jävligt kul o göra mycket roliga saker

 

das was das, ni finner mig på svenska spels 5/10-bord framförallt på helgerna.

 

En rolig hand också, vad gör ni turn som spelat?

 

***** Hand History for Game 2052990805 ***** (Boss)

$1000.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, December 29, 09:40:42 ET 2013

Table Eva Turbo 7 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: pekka_1 ( $823.26 USD )

Seat 2: anna_88 ( $1140.89 USD )

Seat 3: Mrbogge ( $414.40 USD )

Seat 4: roflcopter ( $1115.15 USD )

Seat 5: 50outz ( $2000.00 USD )

Mrbogge posts small blind [$5.00 USD].

roflcopter posts big blind [$10.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to roflcopter [ 8c 7c ]

50outz folds

pekka_1 calls [$10.00 USD]

anna_88 raises [$45.00 USD]

Mrbogge folds

roflcopter calls [$35.00 USD]

pekka_1 folds

** Dealing Flop ** [ 7h, Jh, 9c ]

roflcopter checks

anna_88 bets [$75.00 USD]

roflcopter calls [$75.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 5c ]

roflcopter checks

anna_88 bets [$175.00 USD]

roflcopter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans bett på turn behöver inte nödvändigtvis betyda styrka då du visat svaghet med check både på flop och turn. Han höjde pre från knappen vilket också borde betyda att hans range är ganska bred. Hade han suttit på Jx eller liknande tror jag nog att han hade checkat bakom på turn för pottkontroll, så en sådan hand går bort.

 

Hmmm.....skulle nog sätta honom på ett drag, möjligen ett överpar/tvåpar eller total luft. Han kan med andra ord ha precis lite vad som helst. :lol:

 

Hade nog tagit en syn för att ta nytt beslut på rivern. Du har ju trots allt flush + dubbel hålpipa som backup. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans bett på turn behöver inte nödvändigtvis betyda styrka då du visat svaghet med check både på flop och turn. Han höjde pre från knappen vilket också borde betyda att hans range är ganska bred. Hade han suttit på Jx eller liknande tror jag nog att han hade checkat bakom på turn för pottkontroll, så en sådan hand går bort.

 

Hmmm.....skulle nog sätta honom på ett drag, möjligen ett överpar/tvåpar eller total luft. Han kan med andra ord ha precis lite vad som helst. :lol:

 

Hade nog tagit en syn för att ta nytt beslut på rivern. Du har ju trots allt flush + dubbel hålpipa som backup. :-D

 

Wow. MagdaBetou in disguise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Verkar inte finnas något vidare intresse för handanalys längre här på PF, vilket jag kan tycka är lite synd samtidigt som jag har förståelse för att folk inte vill fläka ut teori på öppna forum. Kommer posta lite roliga händer o så men sparar analysen till andra kanaler istället.

 

 

Har lite träningsfrågor till nån mer erfaren gymräv. Jag har så länge jag minns hela tiden kört till fail i basövningar. Jag ökade på jättebra första 6-8 månaderna men nu när jag tänker tillbaka inser jag att jag stannat av och inte blivit starkare i vissa övningar, framförallt bänkpress och powerclean-pushpress, de senaste två månaderna. Brukar köra 2 dagar träning med fokus på tunga basövningar och sen vila en dag, är det för lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte finnas något vidare intresse för handanalys längre här på PF, vilket jag kan tycka är lite synd samtidigt som jag har förståelse för att folk inte vill fläka ut teori på öppna forum. Kommer posta lite roliga händer o så men sparar analysen till andra kanaler istället.

 

 

Har lite träningsfrågor till nån mer erfaren gymräv. Jag har så länge jag minns hela tiden kört till fail i basövningar. Jag ökade på jättebra första 6-8 månaderna men nu när jag tänker tillbaka inser jag att jag stannat av och inte blivit starkare i vissa övningar, framförallt bänkpress och powerclean-pushpress, de senaste två månaderna. Brukar köra 2 dagar träning med fokus på tunga basövningar och sen vila en dag, är det för lite?

 

Menar du träna 2 dagar, vila en, träna 2 dagar, vila en, hela tiden? Det är mycket om du fokuserar på tunga basövningar IMO. Har du stagnerat med ett sånt schema äter du för lite, svårare än så är det inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du träna 2 dagar, vila en, träna 2 dagar, vila en, hela tiden? Det är mycket om du fokuserar på tunga basövningar IMO. Har du stagnerat med ett sånt schema äter du för lite, svårare än så är det inte :)

Kan nog vara delvis kostrelaterat men känns också som jag får lite för dåligt med tid att återhämta, särskilt då övningarna "går in" i varandra rätt mycket såsom pushpress och bänkpress/marklyft.

 

Har kört stronglift ett bra tag och schemat där är typ tre pass i veckan, dvs en dag vila sen två dagar vila..alltså löpande schema.

Jag föredrar två dagar mellan för maximal återhämtning.

Men då kör jag ju bara dom tunga basövningarna, inget lull lull.

Yes så ser schemat ut. I början tyckte jag 1 dag räckte men nu börjar det bli lite tungt och känner mig inte "fräsch" när jag går på passet dagen efter. Är ganska likt stronglift förutom att jag kör något färre set. Får testa 2 dagarsvila och se om det blir nån skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...