Gå till innehåll

SnG Nybörjare


Maccee14

Recommended Posts

Har spelat poker i 6 månader och tycker verkligen det är kul! Tänkte göra en liten seriös satsning nu när jag har blivit arbetslös och har tid till det! har en BR på 50$ och tänkte börja lira SnG samt några Mtts.

 

Vilken nivå ska jag börja på med tanke till min bankrulle? Känns 1,5$ SnG för lite eller kanske där man ska börja? Tänkte köra med lite deltagre max 45 spelare!

Lite tips hade inte skadat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat poker i 6 månader och tycker verkligen det är kul! Tänkte göra en liten seriös satsning nu när jag har blivit arbetslös och har tid till det! har en BR på 50$ och tänkte börja lira SnG samt några Mtts.

 

Vilken nivå ska jag börja på med tanke till min bankrulle? Känns 1,5$ SnG för lite eller kanske där man ska börja? Tänkte köra med lite deltagre max 45 spelare!

Lite tips hade inte skadat :)

 

Är du inte beredd på att sätta in mer pengar så är nog $1,5 i högsta laget för den bankrullen om du spelar flerbords-sng. Om det inte är nån katastrof om du förlorar pengarna och du spelar för nöjes skull är nog nivån lagom.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle rekommendera lägre nivå faktiskt, 33 inköp är ganska lite för flerbords sitNgos, man kan lätt missa pengarna väldigt många i rad och då är det lätt att få panik över att antalet inköp i rullen sjunker. Dock kan du ju ha tur i början och kunna bygga rullen uppåt fort, det kommer dock att komma katastrofdagar och då är det skönt att ha många inköp bakom.

 

sätt dock inte in mer pengar om du inte känner att du har råd att förlora dem!!

 

antar att det är stars du spelar på och då är ju 1.5 lägsta sitNgo nivån, du bör absolut inte gå högre i alla fall i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försöka att bygga upp till en bra rulle! men ska man liggga på 50-100 inköp på den nivån man lirar på eller? är det lagom?

 

Inte så länge du spelar på hobbynivå. Då är det helt onödigt. Så länge du har råd (och vilja) att langa in $50 till om variansen knäcker dig så är det givetvis inga problem att spela med mycket färre inköp.

 

När du börjar komma upp på nivåer där du inte kan ersätta förluster ur hushållskassan bör du givetvis ha en rejälare bankrulle.

 

Gäller förstås så länge du är vinnande. Är du förlorande spelar det ingen roll hur många inköp du har. Du blir pank ändå till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...