Gå till innehåll

Poker-MMA


partygranen

Recommended Posts

Hej allihopa, har funderat på att starta en dagbok här nu ett tag fast har aldrig haft motivationen och inte trott jag skulle kunnat hålla den aktiv så har inte blivit av. Tänkte nu ge det ett riktigt försök, anledningen till att jag startar dagbok är för att jag vill ha bättre koll på mitt spel/resultat posta mycket hand historys där jag känner mig osäker för att förhoppningsvis få en bättre förståelse.

 

Lite om mig själv:

Jag har spelat poker nu i ungefär 2.5år fast känner att jag har stannat i min utveckling totalt och där av inte kunnat kliva så mycket högre i nivå. Jag spelar /4-/5 på svs ibland skott på högre nivåer då det finns värde. /5 nivån känns som en liten stoppkloss där det krävs mer än att bara spela handens-värde och valuebetta sönder fiskarna. Hoppas denna dagbok ska hjälpa mig och ta mig högre upp.

 

Jag är ursprungligen från Norrbotten men flyttade i början av juni ner till Stockholm för att testa livet här nere.

 

Jag är ett riktigt inbitet MMA-fan och hoppas det finns någon mer här på forumet som också är av den kategorin så man kan ha någon att diskutera med :). Tränar själv gode mycket och ska förhoppningsvis någon gång i slutet av sommaren gå min första match.

 

Hoppas dagboksriggen är på min sida! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 263
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ska du bli rik nu andreas?

 

godlycka min vän

 

 

edit: var dum :(

Tack , ville gärna veta vad du skrev ;)

GL

Tack!

 

GL med pokern!

 

Jag är också ett religöst MMA-fan, om du känner till mmaforum.se vet du vem jag är. Jag har själv bara kört thaiboxning men har flera kompisar som aktiva mma-utövare/tränare här i Stockholm. Vilken klubb tränar du på?

 

Vad roligt att du också är intresserad av MMA, tränar på Allstar som ligger på odenplan =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag varit bög så hade jag varit kär i The Mauler. Vilken jävla man!

 

Tror du som jag om Jones-Mauler? Dvs att Mauler kan ta det om Jones ska bevisa att han kan vinna det stående men blir mördad om Jones gör som mot Sonnen.

 

Det hade vi nog alla mma-fantaster^^

 

Aa är på samma sida som dig, fast tror inte Jones kommer försöka bevisa att han kan stå med Alex han är inte så dum, om det hade varit en boxningsmatch hade Jones blivit knockad[Alex har överlägset bäst boxning i LHW enligt mig). Tror Jones kommer sätta press direkt jobba clinch och nedtagningar.

 

Tycker Alex är den som har störst chans att besegra Jones i LHW, ser ingen annan faktiskt .. glover? nah...

Om Alex lyckas stoppa nedtagningarna och får igång sina händer kan vi kanske få se en skräll :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade vi nog alla mma-fantaster^^

 

Aa är på samma sida som dig, fast tror inte Jones kommer försöka bevisa att han kan stå med Alex han är inte så dum, om det hade varit en boxningsmatch hade Jones blivit knockad[Alex har överlägset bäst boxning i LHW enligt mig). Tror Jones kommer sätta press direkt jobba clinch och nedtagningar.

 

Tycker Alex är den som har störst chans att besegra Jones i LHW, ser ingen annan faktiskt .. glover? nah...

Om Alex lyckas stoppa nedtagningarna och får igång sina händer kan vi kanske få se en skräll :D

 

Jag kan inte se vem som har bättre boxning heller :)

 

Ja jag tror Glover är alldeles för oatletisk för Jones och har för dålig cardio.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte se vem som har bättre boxning heller :)

 

Ja jag tror Glover är alldeles för oatletisk för Jones och har för dålig cardio.

 

exakt, tror det skulle sluta på samma sätt som för shogun,rashad,vitor. Det som blir intressant med Alex är att dem har ungefär samma reach, plus han har bra haka och sjukt cardio = )

 

tränar du ngn brottning/ground game? bjj? sw?

 

mvh

tufft att kramas

 

Kör väldigt mycket SW tycker att det är absolut det bästa för att utveckla mark-gamet för MMA.

 

Har inte kört nå BJJ och har inga tankar på det heller. Dem som är duktiga på BJJ använder dräkten mycket och det är mycket sveps/drills där man använder dräkten som hjälpmedel och det som vi vet har vi ingen användning för i MMA^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1503 hands - 603kr

Kommer inte sätta upp några mål för juni eftersom lär inte bli mycket lirande nu dem sista 1.5veckorna. Får vänta till juli då det blir att förhoppningsvis grinda mycket!

 

Sista MMA-passet idag innan man åker hem till kära Piteå för att fira midsommar och födelsedagen.

 

Magnus Cedenblad som höll passet idag, riktigt duktig och bra på att förklara. Han kommer köra över Jared Hamman, submission andra ronden :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1503 hands - 603kr

Kommer inte sätta upp några mål för juni eftersom lär inte bli mycket lirande nu dem sista 1.5veckorna. Får vänta till juli då det blir att förhoppningsvis grinda mycket!

 

Sista MMA-passet idag innan man åker hem till kära Piteå för att fira midsommar och födelsedagen.

 

Magnus Cedenblad som höll passet idag, riktigt duktig och bra på att förklara. Han kommer köra över Jared Hamman, submission andra ronden :D

 

Vart och när är den matchen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror tyvärr Hamman blir för svår med sin rutin :(

 

Haha nej nej. Hamman har "ok" stående, mange skulle vinna även där och på marken finns det inget hamman alls kan komma med. Blir roligt att se oddsen för matchen, mange är ju relativt okänd. Kanske blir att sätta en bra slant på honom :D

 

Han var ju riktigt nära på att strypa ut Carmont också som har gjort rätt bra ifrån sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3098 hands - 200kr upp drygt, dagen startade åt helvete och fick börja jaga back direkt typ 3.5k i hålet som värst.

 

 

thihi

 

Table Information

Seat: 1 Player 1 ($796.51)

Seat: 2 Player 2 ($1000)

Seat: 3 Player 3 ($1023.67)

Seat: 4 Player 4 ($610.63) Dealer

Seat: 5 Hero ($508.76) Small Blind

Seat: 6 Player 6 ($699.24) Big Blind

Dealt to Hero

QC.pngQD.png

 

Preflop (Pot:7.5)

Player 1 CALL $5

Player 3 FOLD

Player 4 RAISE $10

Hero RAISE $45

Player 6 FOLD

Player 1 RAISE $100

Player 4 CALL $90

Hero ALL-IN

Player 1 ALL-IN

Player 4 ALL-IN

Player 1 RETURN $185.88

 

Flop(Pot: $1920.9)

JC.pngJD.pngTH.png

 

 

Turn(Pot: $1920.9)

JC.pngJD.pngTH.pngQS.png

 

 

River(Pot: $1920.9)

JC.pngJD.pngTH.pngQS.png9H.png

 

Showdown:

Player 1 SHOWS

KD.pngKH.png

Player 4 SHOWS

KC.pngKS.png

Hero SHOWS

QC.pngQD.png

Hero wins the pot: $1717.16

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...