Gå till innehåll

vad gör jag för fel? turnerings hand


zaniar

Recommended Posts

http://www.boomplayer.com/en/poker-hands/Boom/3451005_3839293A14

 

Åkte på den här nyss spelade jag fel?

 

Checkade floppen för att hoppas på att någon skulle träffa på turn.

 

När tian kom på turn tänkte jag okey han har k10 eller a10 så jag synar bara och hoppas på ett till bett på river.

Ja och då e 9an där och han bettar hårt, här är jag ganska osäker och tänker fan kq? nää och trycker all in och så har han straighten ändå.

 

skulle jag re-raisat på turn? eller kanske bettat redan vid flopp?

 

Hur borde jag spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som den aggressive pre-flop går det nog göra ett normalt fortsättnings-bet.

Sen beror det väl på vad du har för bords-image men 3.5x raise med position direkt efter bigblind symboliserar i stort 1010-AA + AK

Bet post-flop är väl det som mest säger pocket 10 eller AK.

 

Men i slutet av dagen var din motståndare en åsna som hade väldig tur.

Tyckte dock KQ verkade inte helt ologiskt, två överkort och steg-draget öppet åt båda hållen. Q8 va riktig ninjalotto av honom att spela och vinna med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minraise eller minraise+ pre, men det är väl en smaksak.

 

Cbettar den här floppen mer ofta än inte då jag tycker att det kan se mer misstänksamt ut att checka. Inte ett fan av att slowspela sets.

 

Tror inte att du blir synad av sämre händer på river särskilt ofta så shove känns meh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt en massa skitsnack från våra proffs. När jag spelar samma hand men är allin på floppen och blir utdragen av hans runner runner då är jag utspelad och värdelös. Det känns som om klubben för inbördes beundran firar nya triumfer på Pokerforum!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt en massa skitsnack från våra proffs. När jag spelar samma hand men är allin på floppen och blir utdragen av hans runner runner då är jag utspelad och värdelös. Det känns som om klubben för inbördes beundran firar nya triumfer på Pokerforum!

 

Va? Det är väl stenhård konsensus i pokern att den som får in pengarna i bra läge alltid gjort rätt.

 

Känns som det skulle behövas en spelare som Tony G för att säga att den som fick in pengarna som stor-favorit spelade dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? Det är väl stenhård konsensus i pokern att den som får in pengarna i bra läge alltid gjort rätt.

 

Känns som det skulle behövas en spelare som Tony G för att säga att den som fick in pengarna som stor-favorit spelade dåligt.

 

Dubbel-level, får vi hoppas, men man vet aldrig på PF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du skulle ha bettat på floppen, just för att om någon fiskar efter kort skall få betala dyrt. Cbetta hela vägen är ett bra tips för att få fisken att kasta sin hand och att bygga upp en nice pot.

 

Hade du bettat 50% på flop och sen 75% på turn så hade han troligtvis kastat sin hand och inte haft en chans att se rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inget om motståndarna men jag skulle generellt ha Cbettat flop och ställt in på turn och hoppats på syn. Aggressivitet och få in degen på turn med bästa handen lönar sig i längden, det händer så mycket skit på rivern där man antingen blir utdragen eller att brädan skrämmer FI så att man inte får en spänn. MEN nu när man får se hans hand så spelade du den ju korrekt fram till river där du mjölkar hans sunkiga hand och har en del osis (jag hade också stackat av på river men rent teoretiskt är det ju enda gången du får in deg när du är efter).

Fi spelar för övrigt skitdåligt. Jag skulle hoppas på att få honom till mitt bord nästa vända...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du skulle ha bettat på floppen, just för att om någon fiskar efter kort skall få betala dyrt. Cbetta hela vägen är ett bra tips för att få fisken att kasta sin hand och att bygga upp en nice pot.

 

Hade du bettat 50% på flop och sen 75% på turn så hade han troligtvis kastat sin hand och inte haft en chans att se rivern.

 

Eftersom det är väldigt väldigt väldigt sällan någon har en draghand i sin range på den floppen så finns det egentligen inget dåligt kort som kan komma på turn. Svårt att få ut något värde om man betar den floppen med sina nuts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är väldigt väldigt väldigt sällan någon har en draghand i sin range på det floppen så finns det egentligen inget dåligt kort som kan komma på turn. Svårt att få ut något värde om man betar den floppen med sina nuts.

Det är bättre att vara aggressiv preflop och få ut så mycket som möjligt av motståndaren just om det är en flop som denna och betta på flop 50% än att låta motståndaren få se ett kort gratis, tycker jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bättre att vara aggressiv preflop och få ut så mycket som möjligt av motståndaren just om det är en flop som denna och betta på flop 50% än att låta motståndaren få se ett kort gratis, tycker jag iaf.

 

Men vad för händer får man betalt av på en kall flopp när man 3.5xar pre utg förutom bluffar och någon AA/KK? HERO har ju nöten som med största sannolikhet inte slås på turn. Check imo och bjud FI på ett gratis kort som i slutändan förhoppningsvis inte är så gratis:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad för händer får man betalt av på en kall flopp när man 3.5xar pre utg förutom bluffar och någon AA/KK? HERO har ju nöten som med största sannolikhet inte slås på turn. Check imo och bjud FI på ett gratis kort som i slutändan förhoppningsvis inte är så gratis:-)

 

Låt oss säga att bb sitter med 24, J4, J2, 35, 36, A5, A3 eller kanske tom KK, QQ, TT, eller lägre par. AA tror jag inte på då han hade säkerligen reraisat isf då han var last to act.

 

UTG raisar preflop, 2 kallar för att se floppen. Alla checkar floppen, på turn kommer T och bb bettar, first to act. Vilka händer kan han då ha här tror du?

 

På floppen är han first to act och han checkar, varför? Har han träffat 2 par, har han set, draw eller kanske middle pair? Kan även sitta med QQ, KK.

 

Eftersom Hero raisade först preflop, kan det vara så att bb checkade och förväntar sig att Hero bettar igen, för att få mer action?

 

Vi har ju klart ingen info om spelaren och därmed får man vara mer nogrann med vilka händer han kan ha i detta läge.

 

Som du sa, Hero sitter med nuts på floppen, men varför riskera stacken och låta bb se gratis kort? Och om bb har något av ovannämnda händer, så är det bättre att vara aggressiv och betta igenom handen!

 

Det är bättre att vinna lite chips än inga alls ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vart nog girig=)

Ville ju att han skulle tro at jag var tom på flopp därav checken så att han skulle försöka sno potten genom att betta.

 

Men har iallafall lärt mig att det e sista gången jag låter någon se kort gratis:-D

 

återigen tacksam för alla svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vart nog girig=)

Ville ju att han skulle tro at jag var tom på flopp därav checken så att han skulle försöka sno potten genom att betta.

 

Men har iallafall lärt mig att det e sista gången jag låter någon se kort gratis:-D

 

återigen tacksam för alla svar

 

Tack för handen.. har varit i samma situation som du många gånger och har lärt mig att aldrig ge ett gratiskort ;)

 

Här har vi en hand med JJ där jag träffade J på floppen, där gav jag inget gratis kort men förlorade handen ändå ;) Fick höra av min vän, moddha (nick på stars) att jag skulle ha bettat mer preflop.

 

http://www.boomplayer.com/en/poker-hands/Boom/2904192_C9736A0B28

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss säga att bb sitter med 24, J4, J2, 35, 36, A5, A3 eller kanske tom KK, QQ, TT, eller lägre par. AA tror jag inte på då han hade säkerligen reraisat isf då han var last to act.

 

UTG raisar preflop, 2 kallar för att se floppen. Alla checkar floppen, på turn kommer T och bb bettar, first to act. Vilka händer kan han då ha här tror du?

 

På floppen är han first to act och han checkar, varför? Har han träffat 2 par, har han set, draw eller kanske middle pair? Kan även sitta med QQ, KK.

 

Eftersom Hero raisade först preflop, kan det vara så att bb checkade och förväntar sig att Hero bettar igen, för att få mer action?

 

Vi har ju klart ingen info om spelaren och därmed får man vara mer nogrann med vilka händer han kan ha i detta läge.

 

Som du sa, Hero sitter med nuts på floppen, men varför riskera stacken och låta bb se gratis kort? Och om bb har något av ovannämnda händer, så är det bättre att vara aggressiv och betta igenom handen!

 

Det är bättre att vinna lite chips än inga alls ;)

 

Visst det är en 3 dollars turre, men knappast att fi synar any two pre mot en utg-raise. Så det är ingen noggrann range att sätta honom på.

 

På turn får han gärna för mig, eftersom han kommer missa majoriteten, plocka upp ett drag. Han kan även träffat en tia med typ AT-QTs, T9s och kanske nåt annat skräp. AJ-JTish, lågt pocket, slowspelade AA-QQ. Samt att fi lär försöka köpa potten, när det gått c-c-c, med fler bluffar om turn är lägre än en knekt än han kommer göra om vi leder ut på floppen.

 

Hero har så jävla mycket nöten att risken är väldigt liten att förlora handen oavsett vad som dyker upp på turn, där man givetvis ska beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst det är en 3 dollars turre, men knappast att fi synar any two pre mot en utg-raise. Så det är ingen noggrann range att sätta honom på.

 

På turn får han gärna för mig, eftersom han kommer missa majoriteten, plocka upp ett drag. Han kan även träffat en tia med typ AT-QTs, T9s och kanske nåt annat skräp. AJ-JTish, lågt pocket, slowspelade AA-QQ. Samt att fi lär försöka köpa potten, när det gått c-c-c, med fler bluffar om turn är lägre än en knekt än han kommer göra om vi leder ut på floppen.

 

Hero har så jävla mycket nöten att risken är väldigt liten att förlora handen oavsett vad som dyker upp på turn, där man givetvis ska beta.

 

Jag förstår vad du menar, men jag tycker inte att man skall ge ett gratis kort, då motståndaren får mer chans att se nästa kort. Och som denna spelare gjorde, fick han chansen att se och gå för sin draw. Han hade tur och träffade och Hero förlorade. Otur men kanske inte hänt om han hade bettat på floppen, där bb hade foldat och Hero vunnit en pot.

 

Tycker jag iaf :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va kul det är att höra hur ni tänker och analyserar motspelaren.

 

Ska fan börja göra det i varje hand framöver, måste ju vara en jävla tillfredställning och kunna sätta en motspelare på en ungefärlig hand och sen ha rätt:-D :-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va kul det är att höra hur ni tänker och analyserar motspelaren.

 

Ska fan börja göra det i varje hand framöver, måste ju vara en jävla tillfredställning och kunna sätta en motspelare på en ungefärlig hand och sen ha rätt:-D :-D.

 

Yep det tycker jag att du skall göra, jag tycker det är rätt intressant att få höra andras åsikter om en hand. Man lär sig mycket av det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...