Gå till innehåll

lilltjejen lirar 1/2


lilltjejen

Recommended Posts

  • Svars 170
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi får se hur det blir prismässigt, blir antagligen nånstans mellan 50 o 100k beroende på vad jag hittar! Men tack för input :)

Ok, men då är det väl perfekt prisklass för att hitta en fin audi om det är en sån du vill ha? :-D

 

Tankar om denna?

 

Större raise pre antar jag? Men vad sätter ni honom på här?? Och vad gör ni? Spelar utan stats så har ingen read mer än att han spelat "hårt" innan o gillar att sätta press på motståndarna.

Vad han synar med beror väl lite på hur aggro du 3-betat också, men han verkar ju vara en som inte viker mycket med den sizen.

 

Men det verkar ju lite konstigt om han skulle ha absoluta nuts och pusha där istället för att höja.

Känns som han har 2-par/set och vill få dig tro att han pushar med ett drag mot din AQ... eller att han verkligen har nåt fint combo-drag, FD+par, eller FD+gutshot...

Känns iaf som att du ofta ligger under rejält och i dom andra fallen runt 50-50.

Om man ska folda eller inte vet jag inte :-P Men kanske bäst att folda här om man gör ett sånt litet 3-bet och BTN-syn med den floppen. Annars 3-beta större och go with it? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, verkligen större 3b preflop. Hur gick tankarna där? Han kommer inte vika ett skit vs den sizen men det var kanske det som var meningen?

 

Dom gick väl ungefär såhär: Klick klick klick raise 100 *Oj skulle raisat lite mer kanske* :P

 

Nae vill ju inte att han ska vika såklart men vill inte ha andra spelare med + vill ha bra betalt.

 

Vad säger du om hans flopp-push då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men då är det väl perfekt prisklass för att hitta en fin audi om det är en sån du vill ha? :-D

 

 

Vad han synar med beror väl lite på hur aggro du 3-betat också, men han verkar ju vara en som inte viker mycket med den sizen.

 

Men det verkar ju lite konstigt om han skulle ha absoluta nuts och pusha där istället för att höja.

Känns som han har 2-par/set och vill få dig tro att han pushar med ett drag mot din AQ... eller att han verkligen har nåt fint combo-drag, FD+par, eller FD+gutshot...

Känns iaf som att du ofta ligger under rejält och i dom andra fallen runt 50-50.

Om man ska folda eller inte vet jag inte :-P Men kanske bäst att folda här om man gör ett sånt litet 3-bet och BTN-syn med den floppen. Annars 3-beta större och go with it? :P

 

Jo att han satt på drag var väl det som gick genom mitt huvud också.

 

Spoiler!

Och det var därför jag synade också.

 

Boss, $5/$10 No Limit Hold'em Cash, 6 Players

Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

 

Hero (SB): $1,575.02 (157.5 bb)

BB: $1,250.81 (125.1 bb)

UTG: $611.60 (61.2 bb)

MP: $1,433.44 (143.3 bb)

CO: $2,364.52 (236.5 bb)

BTN: $5,623.25 (562.3 bb)

 

Preflop: Hero is SB with A:heart: A:club:

UTG calls $10, 2 folds, BTN raises to $45, Hero raises to $100, 2 folds, BTN calls $55

 

Flop: ($220) 8:diamond: Q:diamond: 9:heart: (2 players)

Hero bets $150, BTN raises to $5,523.25 and is all-in, Hero calls $1,325.02 and is all-in

 

Turn: ($3,170.04) 4:diamond: (2 players, 2 are all-in)

River: ($3,170.04) K:heart: (2 players, 2 are all-in)

 

Results: $3,170.04 pot ($20.00 rake)

Final Board: 8:diamond: Q:diamond: 9:heart: 4:diamond: K:heart:

Hero showed A:heart: A:club: and won $3,150.04 ($1,575.02 net)

BTN showed J:spade: 9:club: and lost (-$1,575.02 net)

 

Blev väl inte överlycklig när rutern kom på turnen :P Men sen visa det sig ju att fisken satt med J9off och pusha med par + holk ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juni slutade på 11k upp på 11k händer. 30,16 bb/100. Hälften drogs in i slutet av månaden på /5.

 

Kommer gå upp lite mer på /5 och köra i Juli så hoppas det blir ett fetare månadsplus då :)

 

Började månaden med en backdag igår haha men ingen riktig misärback så det är ingen fara! Får se om man har tid o köra lite ikväll. Då blir det skärpning, spelade ärligt talat rätt dåligt igår o slaskade bort rätt friskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev väl inte överlycklig när rutern kom på turnen :P Men sen visa det sig ju att fisken satt med J9off och pusha med par + holk ;)

[/spoil]

Han satt ju med aningen sämre hand än man kunde tänka sig :-P Hade ni battlat innan så det fanns nån anledningen till att han pushade eller är det vanligt på SVS? Kanske man borde överge tighta ryssarna på pokerstars hehe.

 

Fint bb/100 under juni!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han satt ju med aningen sämre hand än man kunde tänka sig :-P Hade ni battlat innan så det fanns nån anledningen till att han pushade eller är det vanligt på SVS? Kanske man borde överge tighta ryssarna på pokerstars hehe.

 

Fint bb/100 under juni!

 

Nej det hade vi inte, han va bara en superfisk helt enkelt ;) han slaskade bort resten av sin stack sen också och sen drog han.

Imo är det jävligt mycke fisk på SVS :) Inklusive mig själv vissa dagar haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fortsatt hänga på 2,5/5, swingsen är lite större än på 1/2 kan man säga, upp 7k ena dan, ner 4k nästa osv.. Men det är kul! :)

 

Kan tyvärr inte posta några grafer eller HH´s eftersom min prövotid på HM2 har gått ut. Och eftersom jag inte använt det så mycket har jag inte kännt något behov av o köpa det. Men får se, kanske köper det ändå. Varit rätt mkt sjuka händer, både dragit ut och blivit utdragen. Är upp för månaden iaf.

 

Tänkte spela ihop till Live-SM på Malta, antar att de är fler som ska dit? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han satt ju med aningen sämre hand än man kunde tänka sig :-P Hade ni battlat innan så det fanns nån anledningen till att han pushade eller är det vanligt på SVS? Kanske man borde överge tighta ryssarna på pokerstars hehe.

 

Fint bb/100 under juni!

 

wat, skulle spelat likadant handen igenom med J9o :P

 

edit, kanske inte iof, men inte direkt dåligt spelat iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wat, skulle spelat likadant handen igenom med J9o :P

 

edit, kanske inte iof, men inte direkt dåligt spelat iaf

 

Nä inte dåligt, han kan ju få mig o vika en hel del händer + att han har outs på alla knektar, nior och tior. Sen att han satt på knapp o höjde m J9o och sen syna litet 3b i position är ju inte dåligt heller. Bara otippat o se hans hand då 10manna brukar va rätt tight när de gäller 3betade händer överlag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir SM på Malta. Nån som har koll på fördelar/nackdelar med att spela dag 1a vs dag 1b? :)

 

Generellt tror jag att motståndet är tuffare dag 1b, sen blir det garanterat mer folk den dagen också, så brukar det bli. Jag ska då lira 1a iaf!

 

Du kan ju dra ett PM om du har frågor om Malta och SM, lirade förra året =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
wat, skulle spelat likadant handen igenom med J9o :P

 

edit, kanske inte iof, men inte direkt dåligt spelat iaf

Ja det finns väl sämre sätt att spela J9o på, men jag tycker inte det var särskilt snyggt, mer "ös på så kanske det går". Onödigt i CG känns det som utan tidigare battles.

 

Inte dåligt pga fi's hand utan pga vad hero antagligen har/inte foldar, därför tycker jag fi's hand blir rätt värdelös, skulle _nästan_ lika gärna kunnat vara 42o. Tycker det är så mycket drag osv att man inte kan folda mycket, därför tyckte jag det var rätt dåligt den gången men ok i många andra lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det finns väl sämre sätt att spela J9o på, men jag tycker inte det var särskilt snyggt, mer "ös på så kanske det går". Onödigt i CG känns det som utan tidigare battles.

 

Inte dåligt pga fi's hand utan pga vad hero antagligen har/inte foldar, därför tycker jag fi's hand blir rätt värdelös, skulle _nästan_ lika gärna kunnat vara 42o. Tycker det är så mycket drag osv att man inte kan folda mycket, därför tyckte jag det var rätt dåligt den gången men ok i många andra lägen.

 

Tror du bör räkna lite på det där (:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det finns väl sämre sätt att spela J9o på, men jag tycker inte det var särskilt snyggt, mer "ös på så kanske det går". Onödigt i CG känns det som utan tidigare battles.

 

Inte dåligt pga fi's hand utan pga vad hero antagligen har/inte foldar, därför tycker jag fi's hand blir rätt värdelös, skulle _nästan_ lika gärna kunnat vara 42o. Tycker det är så mycket drag osv att man inte kan folda mycket, därför tyckte jag det var rätt dåligt den gången men ok i många andra lägen.

 

Förklara mer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med ny menar jag ~5år gammal och nyare, vem fan köper en sprillans ny bil liksom. Det är ju mest prisvärt när en bil varit ute runt 3-5år då den tappat det mesta av ingångsvärdet och begvärdet har stannat av rätt så rejält. Och en (ny) audi från 2008 kommer man ALDRIG hitta för den prislappen, medan det säkerligen finns lägre kvalitativa bilmärken, typ småbilar, som ligger strax över det.

 

Men om man vill sitta och trycka i en gammal sönderkörd audi a4 från 00 så är det ju upp till var och en.

 

köp en saab 9-3 2005-2008 grymt mycket bil för 35-50k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...