Gå till innehåll

MTT hajar.


n.gustafson

Recommended Posts

Du kanske är sanningen på spåren där, han håller potterna låga tills han får nöten, WHAM allin och "tack för degen". Men då är det viktigt att se till att man har nöten på river och inte på turn med tanke på tidigare tes om att han alltid blir utdragen.

 

Jag förstår att en viss tidning har vissa problem när representanter därifrån resonerar på detta sätt. Skrämmande! I detta proffs värld så bettar aldrig någon annan och därmed behöver man inte satsa något innan rivern är lagd. Tyvärr fungerar det inte så i dom turneringar som jag spelar. En typisk hand kan vara:

 

Jag har AA. Stack 3.000 liksom mina motståndare. Blinds 10/20. Jag höjer UTG till 1000. Terribleturk callar. Flopp AKQ. Jag bettar resten av min stack dvs 2.000. Terribleturk callar. Han visar upp 25o. Nu vet jag att jag har förlorat handen och det ända nöjet är att försöka gissa i vilken ordning 3 och 4 kommer samt om dom är i hjärter/klöver/spader/ruter. Turn 3 och jag vet givetvis att med 100% säkerhet så kommer 4 på rivern. Så vi har :

 

Jag AA:

Terribleturk: 25o

Board: AKQ34:

 

Min hand : AAAKQ

Terribleturk: A2345

 

Än en gång har jag blivit utspelat av er proffs som callar 50xBB med 25o mot en spelare med PFR på 2%. För att sedan gå på runner runnern. Vad duktig ni är!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du alltid får syn borde det räcka att alltid spela nöten för dig.

 

Det finns något som heter blindhöjningar. Prova en turnering skall du se hur det går om du väntar på den oslagbara nöten på floppen. För det räcker som du vet inte med nöten på floppen utan den måste kunna stå emot turn och river dvs du blir tvungen att lägga AA på floppen A97 när någon bettar med sina 22 eftersom det med 100% säkerhet kommer en 2 på turn och en 2 på river. Det blir inte många händer du kan spela och därmed blir du utblindad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
På vilken nivå i MTT kan man börja förmoda att man inte ska få tre

syn med random Kxo för +1/2 stack om man pushar med 8-10 bb in i dessa tre limpare?

 

Spelat på Pokerstars till och från sedan -06. Om du spelar sits medium nivå, dvs ca $ 30-60. Brukar det vara relativt bra motståndare och bra värde. Spelar själv 180 sits turbo och om man har lite tålamod, väntar på rätt lägen och lite flyt hamnar man i itm och final bordet.

Märker på low nivån dvs $15 och $8, att spelet är mycket mer lösare och folk synar med massa konstigt preflop.

Mitt tips är att satsa på sits med 45/180 spelare turbo och inköp $30/35! :)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat på Pokerstars till och från sedan -06. Om du spelar sits medium nivå, dvs ca $ 30-60. Brukar det vara relativt bra motståndare och bra värde. Spelar själv 180 sits turbo och om man har lite tålamod, väntar på rätt lägen och lite flyt hamnar man i itm och final bordet.

Märker på low nivån dvs $15 och $8, att spelet är mycket mer lösare och folk synar med massa konstigt preflop.

Mitt tips är att satsa på sits med 45/180 spelare turbo och inköp $30/35! :)...

 

Ja det är dags att flytta upp till en nivå där de respekterar dina bet/höjningar.. !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...