Gå till innehåll

WSOP 2013 - officiell diskussionstråd


valterego

Recommended Posts

  • Svars 157
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite dålig action här! Är det få svenskar i WSOP än så länge?

 

Vi har fått minst en ITM än så länge i alla fall (Joel Gunnarsson, se hans blogg). På god väg till en andra raka cash.

 

Någon som ska spela $10K HU-turren? Har Michael "vänta, kan bli en stor pott det här" Thuritz börjat spela än?

 

Vi måste väl räkna Chirs Björin som Svensk? Han tog en ju 23:e plats i en turre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade turen att få vinna inträde till event 60 genom poker.se/pokerforum.nu kampanjen med Will Hill, så nu har jag tänkt lira 3 events; event 53, 54 och 60.

 

Men jag funderar på att sälja bort upp till 40% av deltagandet men skulle gärna vilja ha skattereglerna lite bättre förklarad för mig innan jag slänger ut min pitch. Just nu har jag skrivit som följer:

 

Min nettovinst måste beskattas med 30%. Det betyder att om jag sammanlagt vinner t.ex. $9000 totalt i de tre turneringarna gör jag en vinst på $5000 ($9000-$4000) och måste således betala $1500 (0.3 * $5000) i skatt, det gör att det i detta exempel blir $7500 tillbaka till spelarna och för varje köpt procent betalar jag i det fallet ut $75. Allt utöver det - eventuella sponsringspengar, eller armband tillfaller mig.

 

Stämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Årets WSOP känns fortfarande relativt svalt. Varken några stora svenska framgångar eller något Hellmuth finalbord..

 

Håller inte med det minsta! Hittills har det varit grymt, många riktigt sjuka FTs.

 

Tycker Dan djk123 Kelly fått för lite :h: , 8/13, 2fts (NLHE) och flera sjuka deep runs i andra former. Sick all arounder.

 

Mill maker.... 63xx spelare, bara sjukt.

 

Tom Schneider....

 

Visst glest med svenska framgångar, men det är bara ett fåtal som är där 1mån+ och de flesta åker nu i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ty!

 

du vet inte hur det ser ut med starttid osv svensk tid?

 

Väldigt dålig koll faktiskt, men de är 14 pers kvar och jag har för mig att eventsen brukar dra igång runt 21.00 svensk tid och sen börjar streamen en halvtimme efter att finalbordet står klart. Räkna med hela natten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade turen att få vinna inträde till event 60 genom poker.se/pokerforum.nu kampanjen med Will Hill, så nu har jag tänkt lira 3 events; event 53, 54 och 60.

 

Men jag funderar på att sälja bort upp till 40% av deltagandet men skulle gärna vilja ha skattereglerna lite bättre förklarad för mig innan jag slänger ut min pitch. Just nu har jag skrivit som följer:

 

 

 

Stämmer det?

Är det inte bruttot som beskattas? (sämre)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte bruttot som beskattas? (sämre)

Tror det är nya regler: http://www.*************.se/viktor-blom-skulle-kunna-vara-den-stoersta-skattesmitaren-i-svensk-historia-95248

 

Om jag har fattat saken rätt så har Skatteverket kommit med nya direktiv beträffande pokervinster utanför EU.

 

Du betalar 30 procent skatt på nettovinsten per arrangör.

 

Det gör WSOP riktigt spännande ur svensk synvinkel. Du kan spela en väldans massa turneringar och om du klonkar så är väl 30 procent inget någon vill bråka om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...