Gå till innehåll

Nameboken - 3Months100kSEK - Rocktober100kHands


Namehere

Butta, putta, knuffa eller inget av det?  

136 medlemmar har röstat

  1. 1. Butta, putta, knuffa eller inget av det?

    • Butta
      18
    • Putta
      42
    • Knuffa
      66
    • Annat
      10


Recommended Posts

Svs och vanliga bord. Rush är inte så värt imo, folk spelar så nitigt och det är sjukt tråkigt!

 

Problem med SVS som jag finner är att layouten blir hemskt grötig när jag använder mig av HUD. Sedan är stakesen lite höga för min bankroll. Jag vill spela med minst 100BB. NL5 är cirka 32 kronor vilket ger mig runt 20 inköp. NL50 på SVS ger mig drygt 12, vilket känns vekt.

 

Speed pokern börjar dock bli tricky. Det är inget "vanligt" spel, spelar jag KJ så känns det som att jag alltid är upp mot KQ/AK. Folk foldar också väldigt ofta, så det blir ofta mycket pre-flop.

Detta drar jag dock nytta av.

 

3bettar mycket i position, öppnar brett på CO/BTN obv. osv.

Restealar också ofta i blinds. Small blind brukar ge sig ofta då han kommer behöva lira OOP resten av handen.

Fan vad stor! Mycket av de där statsen kan du ju få upp genom att klicka på HUDen. Du har glömt än av de bästa och mest hjälpfulla statsen också, steal!

 

EDIT: Något jag inte gillar med SVS är att de inte finns några slags bonusar eller liknande. Rake osv.

Min:

njaJG7e.png

 

Snubben innan har Agg, o du har Agg Pct. Jag har lagt till Agg factor (eller liknande) men det står bara N/A i Huden? :/ Steal har jag inte tänkt på, ska lägga till den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska testa lite cash-game bord på 888 nu. Har en bankrulle på 120$ där så blir NL6!

 

HUDen funkar inte på 888 :/

 

SKippar 888 för några orsaker.

 

Borden blir halvtomma direkt, måste konstant hoppa in i nya bord.

Alltid folk som står och över och tar plats.

HUDen funkar inte.

 

Testar SVS istället..

 

HUDen funkar på SVS, men namnplåtarna är på HELT fel ställen, och flyttar jag runt dem så blir det ännu rörigare när någon ny hoppar in. Hur dealar ni med det?

 

Det blir heller ingen "active session" så kan inte tracka hur det går?

 

SKippar SVS också, wow. Det går inte se någonting

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag behöver brutal hjälp med mitt spel.

Jag spelar sjukt instabilt och det känns som att varje session jag spelar beror på tur.

 

Träffar jag inte bra händer så går grafen ner, ner, ner. Försöker på mig för dåliga bluffar när jag inte vinner någon pott.

 

Känner nån igen sig? Har ni varit likadana? Hur gjorde ni för att komma ur det? :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag behöver brutal hjälp med mitt spel.

Jag spelar sjukt instabilt och det känns som att varje session jag spelar beror på tur.

 

Träffar jag inte bra händer så går grafen ner, ner, ner. Försöker på mig för dåliga bluffar när jag inte vinner någon pott.

 

Känner nån igen sig? Har ni varit likadana? Hur gjorde ni för att komma ur det? :/

Låter som du måste bygga en stabilare grund, att du inte riktigt vet vad som är rätt eller fel i många lägen. Du måste få mer skäl/orsaker bakom dina beslut, så att du kan väga fördelar och nackdelar och sedan bestämma vad som är bäst att göra. Det du måste göra är att plugga mer teori! :-)

 

Bli medlem på någon träningssida, tror Decuescracked blir bäst för dig, gratis att testa i 7 dagar. Här har du även lite teori att läsa: http://forumserver.twoplustwo.com/69/micro-stakes-pl-nl/unl-archives-memorable-strategy-threads-430489/

 

Alla som spelar poker har nog varit i samma sits!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som du måste bygga en stabilare grund, att du inte riktigt vet vad som är rätt eller fel i många lägen. Du måste få mer skäl/orsaker bakom dina beslut, så att du kan väga fördelar och nackdelar och sedan bestämma vad som är bäst att göra. Det du måste göra är att plugga mer teori! :-)

 

Bli medlem på någon träningssida, tror Decuescracked blir bäst för dig, gratis att testa i 7 dagar. Här har du även lite teori att läsa: http://forumserver.twoplustwo.com/69/micro-stakes-pl-nl/unl-archives-memorable-strategy-threads-430489/

 

Alla som spelar poker har nog varit i samma sits!

 

Du har verkligen 100% rätt i det du säger. Jag är ofta helt lost om vad jag ska göra i tuffa situationer, och det händer ofta att jag payar off ofta.

Det blir mer "aehh ja tror inte han har esset" istället för "Vilka händer skulle han göra såhär med, och varför?"

 

Deucescracked har jag hört mycket bra om, tack för länken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska lägga ner HUDen och det överdrivna stat tänkandet ett tag medan du hittar ett eget spel som fungerar.

 

Jag spelar inte själv särskilt mycket högre så det här låter väl stöddigt men dom här nivåerna måste man kunna klara utan sådana hjälpmedel (eller är det stjälpmedel).

 

Mitt råd är att bli lite seriös på SvS. Spelstandarden på de lägsta nivåerna där är absolut bland de sämsta i världen. Just det. Sämsta i världen. De flesta kan lägga en nolla efter sina bb/100 från Stars och FTP. Så dåligt är det.

 

Börja med två bord där. Gå upp till fyra när du känner att du hinner ha koll på alla. Låt det kännas långsamt men ta dig tid att studera vilka motståndare som är idioter och vilka få som kan spela.

 

Om du absolut måste ha HUD (vilket funkar utmärkt, stäng av fast bordsplacering bara så hamnar de rätt) så ha bara typ VPiP/Pre raise/Agg eller så. Använd dessa till att grön/blå/röd markera motståndarna (SvS inbyggda märkning). Grön markera alla med VPiP över 40 eller så. Undantag dom som verkar ha någon uppfattning om postflopspel. Rödmarkera alla som har rimliga stats och blåmarkera alla som spelar typ 35/1/x.

 

Många stats som listats i tråden är helt meningslösa på dom här nivåerna. För att inte tala om vilka mängder av händer som många kräver för att vara i närheten av korrekta. Fold to river cbet? Lär ta många tusen händer innan den är meningsfull. På NL5 eller liknande har antingen du eller motståndaren flyttat upp (eller lagt av) innan du får så många händer mer än mot några enstaka spelare.

 

"Vilka händer skulle han göra såhär med, och varför?" På lägsta nivåerna är det fel fråga att ställa. För det finns inget svar. De flesta som spelar där har oftast ingen aning om varför han gör något.

 

När du fått koll på de flesta regs spela bara bord som har fler gröna än blå+röd markerade. Det är inget problem. Ett par nivåer upp har jag tre gånger så många grönmarkerade som rödmarkerade. Vinner du inte sen är det kanske bättre att hitta någon annan hobby.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte alls med om att du ska dumpa hud:en. Blir lite småjobbigt att hålla reda på vilka som floatar 80% av alla floppar om man kan kalla det för floata ens. Man slipper massor med jobbiga situationer tack vare hud:en helt enkelt. Håller med om att en del stats går att ignorera totalt och blir värdelösa om man har litet sample, samt att många gör efterblivna saker. Kom på mig senast idag när jag spelade ganska lågt mot en fisk som spelar 40/2/1 som jag hade en note på : 3betat A6o oop. Säger väl det mesta om hur random folk agerar, och det är ändå 1k händer sample.

 

Dock verkar du underskatta hur sjukt dåliga många är på svs, du behöver inte ha så stor bankrulle precis. Kan lova att du redan är vinnande på den lägsta nivån. Skulle du mot all förmodan inte vara det så är det bara att tableselecta hårdare. Tror nog det är bättre att folda för mycket än att syna för lite eller vad man ska säga. Med marginella händer dvs, när folk donkar river på dessa nivåer ligger man ju sällan bra till känns det som :lol:.

 

F.ö jpb123, dåligt deprimerande det låter att han måste sluta spela om han inte vinner haha. Även om det inte är folks mål såklart så är det ju ändå relativt tacksamt att ha en hobby som är gratis om man är b/e-spelare. Hur mycket kan man ens backa om man spelar lågt, finns ju tonvis med andra hobbys som är svindyra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska lägga ner HUDen och det överdrivna stat tänkandet ett tag medan du hittar ett eget spel som fungerar.

 

Jag spelar inte själv särskilt mycket högre så det här låter väl stöddigt men dom här nivåerna måste man kunna klara utan sådana hjälpmedel (eller är det stjälpmedel).

 

Mitt råd är att bli lite seriös på SvS. Spelstandarden på de lägsta nivåerna där är absolut bland de sämsta i världen. Just det. Sämsta i världen. De flesta kan lägga en nolla efter sina bb/100 från Stars och FTP. Så dåligt är det.

 

Börja med två bord där. Gå upp till fyra när du känner att du hinner ha koll på alla. Låt det kännas långsamt men ta dig tid att studera vilka motståndare som är idioter och vilka få som kan spela.

 

Om du absolut måste ha HUD (vilket funkar utmärkt, stäng av fast bordsplacering bara så hamnar de rätt) så ha bara typ VPiP/Pre raise/Agg eller så. Använd dessa till att grön/blå/röd markera motståndarna (SvS inbyggda märkning). Grön markera alla med VPiP över 40 eller så. Undantag dom som verkar ha någon uppfattning om postflopspel. Rödmarkera alla som har rimliga stats och blåmarkera alla som spelar typ 35/1/x.

 

Många stats som listats i tråden är helt meningslösa på dom här nivåerna. För att inte tala om vilka mängder av händer som många kräver för att vara i närheten av korrekta. Fold to river cbet? Lär ta många tusen händer innan den är meningsfull. På NL5 eller liknande har antingen du eller motståndaren flyttat upp (eller lagt av) innan du får så många händer mer än mot några enstaka spelare.

 

"Vilka händer skulle han göra såhär med, och varför?" På lägsta nivåerna är det fel fråga att ställa. För det finns inget svar. De flesta som spelar där har oftast ingen aning om varför han gör något.

 

När du fått koll på de flesta regs spela bara bord som har fler gröna än blå+röd markerade. Det är inget problem. Ett par nivåer upp har jag tre gånger så många grönmarkerade som rödmarkerade. Vinner du inte sen är det kanske bättre att hitta någon annan hobby.

 

Lycka till.

 

 

Tack för ett bra svar!

jag ska ta åt mig det du säger, ge SVS en andra chans.

 

Angående:

"Vilka händer skulle han göra såhär med, och varför?" På lägsta nivåerna är det fel fråga att ställa. För det finns inget svar. De flesta som spelar där har oftast ingen aning om varför han gör något.

 

Hur ska man konfrontera detta då? Om ingen fattar nåt så går det ju inte att få en single read på motståndaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte alls med om att du ska dumpa hud:en. Blir lite småjobbigt att hålla reda på vilka som floatar 80% av alla floppar om man kan kalla det för floata ens. Man slipper massor med jobbiga situationer tack vare hud:en helt enkelt. Håller med om att en del stats går att ignorera totalt och blir värdelösa om man har litet sample, samt att många gör efterblivna saker. Kom på mig senast idag när jag spelade ganska lågt mot en fisk som spelar 40/2/1 som jag hade en note på : 3betat A6o oop. Säger väl det mesta om hur random folk agerar, och det är ändå 1k händer sample.

 

Dock verkar du underskatta hur sjukt dåliga många är på svs, du behöver inte ha så stor bankrulle precis. Kan lova att du redan är vinnande på den lägsta nivån. Skulle du mot all förmodan inte vara det så är det bara att tableselecta hårdare. Tror nog det är bättre att folda för mycket än att syna för lite eller vad man ska säga. Med marginella händer dvs, när folk donkar river på dessa nivåer ligger man ju sällan bra till känns det som :lol:.

 

F.ö jpb123, dåligt deprimerande det låter att han måste sluta spela om han inte vinner haha. Även om det inte är folks mål såklart så är det ju ändå relativt tacksamt att ha en hobby som är gratis om man är b/e-spelare. Hur mycket kan man ens backa om man spelar lågt, finns ju tonvis med andra hobbys som är svindyra.

 

Alltså nej, HUD:en kommer jag inte släppa. Jag tycker att det är ett för bra medel för att kunna ge upp det :D

 

Ja, eller så tror jag att jag överskattar min egen förmåga. Jag spelar förmodligen på tok för många händer i knepiga situationer. Jag måste verkligen börja jobba på det för att kunna vända förlust till vinst.

 

Jag tänker verkligen inte ge mig med pokern, det finns inte :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker egentligen inte heller att du ska strunta i HUDen. Känner mer att du kanske fastnat lite väl mycket i att läsa detaljer där som inte är möjliga att utläsa på den nivån eftersom folk spelar så random. Så att köra några dagar utan kunde vara uppfriskande.

 

Men som sagt. Skär ner antalet stats till 3 eller 6 (1 eller 2 rader). Du behöver inte mer. Om du mot förmodan får mer än säg 3K händer mot några duktiga regs så bör du i stället studera dom offline och kolla vad dom gör och helt enkelt lära dig dom utantill. Mot andra spelare är det helt meningslöst med allt utom de enklaste statsen. Som någon skrev här går det ju dessutom utmärkt att se det mesta i pop-ups.

 

Men visst är det viktigt att veta att någon som precis höjt i UTG spelar 40/1 över 500 händer. Då är det liksom bara att lägga AJ eller vad du nu har. Likadant vet du att du kommer att bli synad av någon som spelar 60/30. Men 99% av den infon får du med färgmarkeringarna. Och du får oerhört mycket enklare överblick både under spelet och när du ska sätta dig vid ett bord är det ovärderligt. Din HUD är inte igång men du kan se dina färgmarkeringar innan du köpt in dig.

 

Menade inte heller att vara taskig om att sluta spela. Håller helt med om att en hobby som går jämt upp slår ju i princip alla andra. Dock bör man nog inse att har man väldigt stora problem att klara dom här nivåerna så blir det tufft att nå förbi microträsket hur mycket man än jobbar på sitt spel. Alltså inget fel i det och tror inte OP har uttryckt några sådana illusioner iheller.

 

Själv är jag överlycklig att jag kunna spela på en nivå där jag vinner några tusen i månaden på en hobby. Dock inser jag nu också att jag aldrig kommer att klara eller ha råd med en nivå där man kan bli rik och berömd. I början ville man ju tro att det skulle bara dröja ett litet tag till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker egentligen inte heller att du ska strunta i HUDen. Känner mer att du kanske fastnat lite väl mycket i att läsa detaljer där som inte är möjliga att utläsa på den nivån eftersom folk spelar så random. Så att köra några dagar utan kunde vara uppfriskande.

 

Men som sagt. Skär ner antalet stats till 3 eller 6 (1 eller 2 rader). Du behöver inte mer. Om du mot förmodan får mer än säg 3K händer mot några duktiga regs så bör du i stället studera dom offline och kolla vad dom gör och helt enkelt lära dig dom utantill. Mot andra spelare är det helt meningslöst med allt utom de enklaste statsen. Som någon skrev här går det ju dessutom utmärkt att se det mesta i pop-ups.

 

Men visst är det viktigt att veta att någon som precis höjt i UTG spelar 40/1 över 500 händer. Då är det liksom bara att lägga AJ eller vad du nu har. Likadant vet du att du kommer att bli synad av någon som spelar 60/30. Men 99% av den infon får du med färgmarkeringarna. Och du får oerhört mycket enklare överblick både under spelet och när du ska sätta dig vid ett bord är det ovärderligt. Din HUD är inte igång men du kan se dina färgmarkeringar innan du köpt in dig.

 

Menade inte heller att vara taskig om att sluta spela. Håller helt med om att en hobby som går jämt upp slår ju i princip alla andra. Dock bör man nog inse att har man väldigt stora problem att klara dom här nivåerna så blir det tufft att nå förbi microträsket hur mycket man än jobbar på sitt spel. Alltså inget fel i det och tror inte OP har uttryckt några sådana illusioner iheller.

 

Själv är jag överlycklig att jag kunna spela på en nivå där jag vinner några tusen i månaden på en hobby. Dock inser jag nu också att jag aldrig kommer att klara eller ha råd med en nivå där man kan bli rik och berömd. I början ville man ju tro att det skulle bara dröja ett litet tag till.

 

Mjo, lite materialhora är man väl kanske :D

Men har dock märkt en del personer redan med grööön färg

 

Ingen fara, jag såg din kommentar inte som taskig.

Det finns läckor i mitt spel och det är jag medveten om, men ska göra allt jag kan för att förbättra det. Jag ska ur microträsket, så är det bara. :)

 

Drömmarna finns om highstakes!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2-tablade lite på SVS nu. Gick över till 3 tables i slutet av sessionen men det känns som att jag bör hålla mig till 2 än så länge. 3 var lite rörigt.

 

Sprang för övrigt riktigt bra. Fick in det med OESD + Flushdraw på turn, oturligt nog mot ett högre flushdraw + att han hade redan ett par. Lyckligtvis så träffar jag stege på river.

 

Här kommer en graph.

 

2jfi1s9.jpg

 

Vad tror ni om denna handen förresten?

Det känns som att jag skulle kunna klämma ur mycket mer deg ur denna.

I efterhand så tvivlar jag på att han sitter på ett set på turn, i och med hans call. Därmed är det SÅÅ liten trolighet att han skulle sitta på en båt på river.

En overbet på pot hade kanske varit mer profitabelt.

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2207986

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

CO: $108.81 - VPIP: 22, PFR: 8, 3B: 1, AF: 1,0, Hands: 254

BTN: $111.95 - VPIP: 57, PFR: 8, 3B: 4, AF: 1,2, Hands: 108

SB: $136.09 - VPIP: 34, PFR: 22, 3B: 9, AF: 2,5, Hands: 564

Hero (BB): $179.35 - VPIP: 28, PFR: 21, 3B: 7, AF: 2,5, Hands: 767

UTG: $30.10 - VPIP: 63, PFR: 6, 3B: 9, AF: 0,9, Hands: 94

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with A :heart: A :diamond:

2 folds, BTN calls $0.50, SB calls $0.25, Hero raises to $2.50, BTN calls $2, 1 fold

 

Flop: ($5.50) J :diamond: 5 :diamond: 8 :diamond:(2 players)

Hero bets $4.12, BTN calls $4.12

 

Turn: ($13.74) 3 :diamond:(2 players)

Hero bets $10.30, BTN calls $10.30

 

River: ($34.34) 3 :spade:(2 players)

Hero bets $25.75, BTN calls $25.75

 

Final Pot: $85.84

Hero shows A :heart: A :diamond:

Hero wins $83.70

(Rake: $2.14)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sömnlös natt.

 

Tar 1-1 1/2 timma poker på SVS och känner av lite igen.

In till stan halv 10 för att kolla kostym till studenten, sedan skola. Hoppas jag inte somnar under dagen :D

 

EDIT: Helt ok session. Var ner nästan 100 big blinds men lyckades vänta upp och sluta på 59 big blinds upp, cirka 30 kronor :)

Det var några riktigt tröga bord där det var svårt att få pengar av folk, men något blev det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha tittat massor på pokerstars.tv EPT i Monte Carlo så kunde jag inte motstå att dra en "Everybody loves a chop pot!" när detta händer

 

Boss $50.00 No Limit Hold'em - 5 players - View hand 2208906

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

SB: $99.15 - VPIP: 23, PFR: 17, 3B: 0, AF: 2,1, Hands: 77

Hero (BB): $100.75 - VPIP: 29, PFR: 20, 3B: 6, AF: 2,9, Hands: 1516

UTG: $63.20 - VPIP: 32, PFR: 8, 3B: 0, AF: 2,4, Hands: 63

CO: $100.09 - VPIP: 24, PFR: 20, 3B: 13, AF: 1,7, Hands: 93

BTN: $25.20 - VPIP: 33, PFR: 25, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 12

 

Pre Flop: ($0.75) Hero is BB with T :diamond: T :heart:

2 folds, BTN raises to $1.75, 1 fold, Hero calls $1.25

 

Flop: ($3.75) T :club: 7 :heart: 6 :spade:(2 players)

Hero checks, BTN bets $23.45, Hero calls $23.45

 

Turn: ($50.65) 8 :heart:(2 players)

 

River: ($50.65) 9 :club:(2 players)

 

Final Pot: $50.65

Hero shows T :diamond: T :heart:

BTN shows Q :club: A :spade:

Hero wins $24.69

BTN wins $24.69

(Rake: $1.27)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade lite SVS idag. -100 KR hittills.

Respekterar inte raises lika mkt och underskattar motståndet waayyy too much.

 

Spelar nog lite mer ikväll efter jag pluggat, försöka få rätt mindset. Värde finns det onekligen, det handlar bara om att spela rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...