Gå till innehåll

K8s flushar turn på parad bräda.


Recommended Posts

Följande hand utspelade sig på CC i Stockholm för någon vecka sedan.

Det är sista handen för mig, jag måste åka hem, så jag får för mig att straddla. Sitter med ca 5500 kr. (de andra sitter med 4-10k)

 

Helt plötsligt säger någon att det är coolt att spela mörkt, ingen tittar på sina kort. Dock har jag redan hunnit göra det då jag alltså fick mina kort tredje-först. Men de andra har inte kollat. Han som är först att agera höjer till 240, alltså utan att ha kollat på korten! Fler hoppar på och synar, utan att ha kollat på korten! Tror de är fem stycken som synat, fortfarande utan att ha kollat på korten före floppen. (hur många gånger tänker jag upprepa detta?)

 

Jag har iaf :Kd::8d: när det kommer till mig. Det ligger alltså 1240 kr i potten redan. :Kd::8d: står sig rätt bra mot fem random händer, så en syn är det minsta jag ska ta. Ska jag höja? Hur mycket?

Fold finns inte?

 

Jag är trött, seg och vill hem. Men tar en syn iaf. Det ligger 1480 kr i potten nu.

 

Floppen kommer :Qd::9d::9s:

Jag är först att agera. *Check* ... och det blir rund-check.

Ingen har ännu kollat på korten förutom jag.

 

Turn: :2d:

Bet ...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekommendera ett bet i detta läge
Som spelat så bettar vi alla dagar i veckan!
Yes, så gjorde jag också. Bet 600 kr på mig.

Nu kollar folk på sina kort! :shock::roll::mrgreen:8-):lol::rolleyes:

 

Fi 1 - Fold.

Fi 2 - Fold.

Fi 3 - Raise till 1200.

Fi 4 - Fold.

Fi 5 - Raise till 2000 totalt.

Hero - gör vad nu?

 

1240+600+1200+2000= 5040 i potten.

 

Fi3 och Fi5 är regs på CC. Fi5 vet jag lever på att spela 20-20 där, han har inget jobb och när jag frågade han hur ofta han lirar sa han att han brukar spela 15-20 dagar i månaden. Fi3 är helt okay spelare, men Fi5 är betydligt bättre.

 

Vad gör jag nu? 1400 för chans att vinna 5040 kr. All-in?

Dom kan ju fan ha spelat vad som helst. Hur stor är risken att någon har kåk? Om Fi5 har kåk borde han inte bara syna Fi3 då, mtp på att han redan fått två bet?

haha
Haha på vadå? :shock:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:oops:

 

Degar turn förövrigt och springer in i Q9.

:cry:;-)

 

Visste de att du kollat dina kort innan?

 

Hur mycket har de bakom?

 

Jag hade degat, han som höjer dig kan steala eller värderaisa en 9a eller färg, han som trebettar kan värdebetta färg.

Ja, de visste.

De täcker mig. 7-10 k. Jag hade nog lite mer än 5500 som jag skrev först.

Om jag tänker efter så måste jag ha haft 6500 när handen började.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämen förhoppningsvis dega du, fick syn av båda och stod. Oerhört nyfiken hur det slutade!

 

Det är klart TS förlorade. Det finns en hel uppsjö med liknande trådar.

 

TS spelar en hand. Förlorar. Postar på PF utan resultat för att få det bekräftat att han spelat "rätt". Det blir en fin liten Badbeat-historia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom deras ranchdressing är väldigt tjock så krämar du in såsen.
Så här i efterhand har du helt rätt, in med såsen på turn. Tyvärr (?) gjorde jag inte så.
Nämen förhoppningsvis dega du, fick syn av båda och stod. Oerhört nyfiken hur det slutade!

Det slutade med att jag foldade, var nöjd med att ha plussat 1400 kr på 3 timmar ändå och gick hem.

Du lägger dig, utan att gnälla.

Så blev det också. Fold på mig och även fold på Fi 3.

Fi5 skopade in potten och visade inga kort.

Det är klart TS förlorade. Det finns en hel uppsjö med liknande trådar.

 

TS spelar en hand. Förlorar. Postar på PF utan resultat för att få det bekräftat att han spelat "rätt". Det blir en fin liten Badbeat-historia

Förlåt om jag gjorde dig upprörd. Enligt din postningshistorik är vi i samma liga.

 

Jag tappade 840 kr på den handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det slutade med att jag foldade, var nöjd med att ha plussat 1400 kr på 3 timmar ändå och gick hem.

 

Intressant, jag tror flera med mig hade lagt sin slantar på att du dega och sprang in i något sjukt. Nu är jag ännu mer intresserad av att veta vad Fi5 satt med för löv.:lol:

 

Vad för typ av händer anser du Fi5 ha i det läget eftersom du hittade fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant, jag tror flera med mig hade lagt sin slantar på att du dega och sprang in i något sjukt. Nu är jag ännu mer intresserad av att veta vad Fi5 satt med för löv.:lol:

 

Vad för typ av händer anser du Fi5 ha i det läget eftersom du hittade fold?

Så här i efterhand inser jag självklart att det var helt fel beslut att folda. Hade Fi5 haft kåk hade han aldrig rejsat där med redan två bettare, rivern kvar och sist att agera på rivern.

 

Jag skyller på att jag var trött, ville hinna till pendeltåget, inte är ett pokerproffs osv.

 

Men en intressant diskussion återstår, vad göra FÖRE floppen med K8s?

Raise till 1200?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men en intressant diskussion återstår, vad göra FÖRE floppen med K8s?

Raise till 1200?

 

Syn kan aldrig vara "fel" som jag ser det men visst kan det finnas en idé att raisa för att sno hem den men isf tycker jag det flesta av dessa kriterierna ska vara uppfyllda. Tänk på att du förlorar den edge synen ger genom att raisa också.

 

1. Du ska ha respekt på bordet och inte ha en image att vara någon som är inne och vevar hejvilt med skräp. Om du nu skulle ha det kan det såklart funka ändå om dina motståndare är veka och tajta.

2. Motståndarna ska inte vara allt för benägna att gambla utan hellre vara tajta regs(känns väl dock tveksamt med tanke på preeflop action?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...