Gå till innehåll

folköl och svsmicro


bobby232

Recommended Posts

2 blockers till nöten. som spelat har jag betydligt fler kj i min range än fi. samtidigt kan jag ta samma linje med qq, men framförallt AA då det känns enda gången jag får betalt är då det ligger en set up och lurar, vilket kommer resultera i att han bettar ut själv.

 

Med det sagt, så är det möjlit att c/f fortfarande är en bättre linje på river!

 

Tror visserligen aldrig att något av hans set som kan vara flera stycken (som spelat) foldar mot omslag river. Frågan är om några konstiga turnade 2p(Ax) gör det. Jag hade nog gråtsynat (statsen att döma), men dynamik spelar väl större roll. Därmed sagt att jag håller med ditt resonemang och att raise kan vara bra mot en hel del fi's, men vad vet en simpel 200SEK grinder som mig liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 146
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror visserligen aldrig att något av hans set som kan vara flera stycken (som spelat) foldar mot omslag river. Frågan är om några konstiga turnade 2p(Ax) gör det. Jag hade nog gråtsynat (statsen att döma), men dynamik spelar väl större roll. Därmed sagt att jag håller med ditt resonemang och att raise kan vara bra mot en hel del fi's, men vad vet en simpel 200SEK grinder som mig liksom.

 

isf hade det varit extremt lönsamt att möta dig. för jag är otroligt värdetung i dessa spots.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi bör absolut vara nötigare än fi här och KK bör väl vara en av dem första händerna i vår checkraiserange gissar jag. För den känns nog lite för svag för att syna river med.

 

Denna hand är nog den största anledning till att jag hatar/suger på att spela djupt :(

 

aah, det är nog sant! Är inte heller nå duktig på spela djupt. Men det är roligare än mer givande känns det som. Sen kommer ju ångestbesluten som ett brev på posten. Men det är nåt man får leva med! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 blockers till nöten. som spelat har jag betydligt fler kj i min range än fi. samtidigt kan jag ta samma linje med qq, men framförallt AA då det känns enda gången jag får betalt är då det ligger en set up och lurar, vilket kommer resultera i att han bettar ut själv.

 

Med det sagt, så är det möjlit att c/f fortfarande är en bättre linje på river!

 

Ok, tycker det låter som en bra linje. Snyggt spelat och tack för att du delade med dig! Insåg nästan direkt att jag har en tendens att bli väldigt obalanserad i dessa spotsen personligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg hand boban!

Håller med om att fi bör vara värdetung här och undrar vilka stats du menar krmjaow??

 

Fi bör inte ha kj här tkr ja då vi har kd, dock alla j9s kombos?

I vakuum lr vad man säger måste vi typ få vik av allt sämre än sets för att det ska vara profitabel bluff, men mtp att vi gör detta med värde åxå så äre finfin linje gissar jag!

 

snabbuträkning: säg 28 värdecombos, 7 bluffcombos för fi.

Vi behöver få ca 60% folds, så fi måste vika ca 21 kombos.

j9s,1010,88,44= 13 kombos.

 

säkert felräkningar å felantaganden men ville iaf komma fram till WP!;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg hand boban!

Håller med om att fi bör vara värdetung här och undrar vilka stats du menar krmjaow??

 

Fi bör inte ha kj här tkr ja då vi har kd, dock alla j9s kombos?

I vakuum lr vad man säger måste vi typ få vik av allt sämre än sets för att det ska vara profitabel bluff, men mtp att vi gör detta med värde åxå så äre finfin linje gissar jag!

 

snabbuträkning: säg 28 värdecombos, 7 bluffcombos för fi.

Vi behöver få ca 60% folds, så fi måste vika ca 21 kombos.

j9s,1010,88,44= 13 kombos.

 

säkert felräkningar å felantaganden men ville iaf komma fram till WP!;-)

 

Hähä, jh är en jävla mästare!:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter nästan grävt igen ett 17-20k back (osäker exakt eftersom mitt hm valde att lägga av under sessionen)utspritt över en 18timmars-session så ska jag nu dricka räv-vatten i häääämska mängder.

 

Nä, nu ska jag bli ännu fullare och stöta på den vackra kassörskan på tempo. Haaaaaaaaaaaj

 

 

Edit: Fick nyss reda på att hon spelar fotboll på den egna planhalvan.

CHALLENGE ACCEPTED!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såja, sitter här 05:15 en tisdagsmorgon och har adderat irl-ångest till min pokerångest.

 

Funderar på att flytta ner till mina päron i skåne i höst. Tänkte fokusera på att inte gula pokerrullen samt att träna inför högskoleprovet, så jag får dem bästa förutsättingarna för en bra klonk!

 

eftersom jag har sparat ihop en livslång goodrun mtp på mitt spring dem senaste 150k händerna så är det ingen tvivel om att jag kommer klonka hp big time.

 

Det jag undrar är om någon på detta forum har eller pluggar till journalist?

isf vart, vad krävdes på hp, har du vetskap om någon skola som inte tar in genom hp eller betyg, utan man får istället någon form av skrivtest?

 

Min vision är självklart att jag om ett par år ska sitta på emirates, dricka champagne, hylla wenger och skriva åt någon stor kvällstidnings vägnar...

Även om sannolikheten är bra mkt större jag kommer sitta i en själslös etta i umeå, dricka lådvin och skriva dödsannonser åt någon lokaltidning i västerbotten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 10 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...