Gå till innehåll

Köp av bostadsrätt


upandcoming

Recommended Posts

Du får försöka få en bra read på honom hur hardball han egentligen spelar, sen handlar det mycket om hur mycket du faktiskt är villig att ge. Jag befinner mig lustigt nog i nästan exakt samma situation :) då jag har bjudit 2.4m på ett objekt med utgångspris 2.75m som har varit ute på hemnet i över tre månader utan intresse och säljaren sa bara nej, inget motbud där heller.

 

Det är nog viktigt att inse att det är man själv som sitter på tronen med all makt, jag väljer att bara chilla och kolla på lite andra lägenheter och hoppas innerst inne att han kanske ringer och ger ett motbud och att vi kan mötas i mitten. Det finns inte mycket annat man kan göra, både du och jag skulle kunna ringa och lägga ett något högre bud för att wet their beak så att säga men jag tycker det känns på tok för desperat. Ingen annan är intresserad, så vill han sälja skiten får han höra av sig, annars kikar jag vidare.

 

Hoppas du kan relatera till min situation på något sätt så att du kanske får lite mer klarhet i vad du egentligen tycker och vill, det kan ju vara så att du tycker lägenheten är så awesome så att det blir värt att klickraisa sig själv och det skulle förmodligen öppna upp för diskussion/ett motbud. GL!

 

 

Edit; Försök hitta en objektiv mäklare som kan tala om för dig exakt vad lägenheten är värd, vad marknadspriset är. Alternativt om du känner någon som jobbar på bank och sysslar med lån, de kan göra en schablonvärdering och tala om för dig vad lägenhetens EV-pris ligger på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får försöka få en bra read på honom hur hardball han egentligen spelar, sen handlar det mycket om hur mycket du faktiskt är villig att ge. Jag befinner mig lustigt nog i nästan exakt samma situation :) då jag har bjudit 2.4m på ett objekt med utgångspris 2.75m som har varit ute på hemnet i över tre månader utan intresse och säljaren sa bara nej, inget motbud där heller.

 

Det är nog viktigt att inse att det är man själv som sitter på tronen med all makt, jag väljer att bara chilla och kolla på lite andra lägenheter och hoppas innerst inne att han kanske ringer och ger ett motbud och att vi kan mötas i mitten. Det finns inte mycket annat man kan göra, både du och jag skulle kunna ringa och lägga ett något högre bud för att wet their beak så att säga men jag tycker det känns på tok för desperat. Ingen annan är intresserad, så vill han sälja skiten får han höra av sig, annars kikar jag vidare.

 

Hoppas du kan relatera till min situation på något sätt så att du kanske får lite mer klarhet i vad du egentligen tycker och vill, det kan ju vara så att du tycker lägenheten är så awesome så att det blir värt att klickraisa sig själv och det skulle förmodligen öppna upp för diskussion/ett motbud. GL!

 

 

Edit; Försök hitta en objektiv mäklare som kan tala om för dig exakt vad lägenheten är värd, vad marknadspriset är. Alternativt om du känner någon som jobbar på bank och sysslar med lån, de kan göra en schablonvärdering och tala om för dig vad lägenhetens EV-pris ligger på.

 

I all välmening, men låt säga att motparten sitter och trycker och tänker likadant och väntar på högre bud från din sida. Då blir det mycket tänk men lite action. Just an idea..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I all välmening, men låt säga att motparten sitter och trycker och tänker likadant och väntar på högre bud från din sida. Då blir det mycket tänk men lite action. Just an idea..

 

Men det är inte JackVegas som förlorar pengar. Tycker inte man ska ge efter för alla idioter som tror deras bostad är en investering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JV: Lägenheten du är intresserad står också tom? + vad har du för insideinfo

Om eventuella bud? Han kan ha fått bud på 2.7M.

Marknaden i Karlstad är en av de hetaste i landet har jag läst i DI.

 

Har själv lite lägenhetsproblem som jag hoppas ska lösa sig de närmaste månaderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JV: Lägenheten du är intresserad står också tom? + vad har du för insideinfo

Om eventuella bud? Han kan ha fått bud på 2.7M.

Marknaden i Karlstad är en av de hetaste i landet har jag läst i DI.

 

Har själv lite lägenhetsproblem som jag hoppas ska lösa sig de närmaste månaderna.

 

Well, jag är ganska säker på att han har dubbelt boende atm. Av mäklaren att döma så verkar det inte vara någon annan som har bjudit efter tre månaders hemnettande, de tog ner den från hemsidan och planerar en relaunch (vilket kräver 23 dagars absence enligt hemnets regler) som enligt mina beräkningar borde poppa upp vilken dag som helst.

 

Jag tycker det är en jätteschysst lägenhet, men samtidigt så har jag inget emot att vänta i X månader på att en jag tycker lika mycket om kommer upp och i ett sånt unikt läge så tycker jag helt klart att man inte ska "make the first move".

 

Jag tippar på att det som gör karlstads bostadsmarknad till kanske den bästa i landet är det växande studentlivet och markanden för ettor och tvåor boomar nog ganska hårt. De flesta objekten på ~110m2+ verkar vara riktigt sega att få sålda.

 

 

 

Cliffs på dina problem? Ganska roliga teori-strategiska övningar att fundera på imo. :)

 

 

 

Sorry för lite hijack men det känns som att situationerna är väldigt snarlika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OP: Det känns som du måste bjuda till lite. Antingen med pengar, slopad försäljningsklausul eller både ock. Som sagts i en annan tråd om ingen bjuder 2M är den förmodligen inte värd det.

 

JV: Vi säljer en lägenhet som det går trögt med. De enda bud vi fått är ett skambud på 1.5M under accepterat pris via mejl till mäklaren. Ett bud gavs på

150k under ap under en visning. Det togs tillbaka samma kväll. Skulle tippa att

kvinnan inte var fullt frisk. Stockholms innerstad.

 

Vi vill köpa en lägenhet i attraktiv närförort. Otroligt tryck på lägenheterna där.

En stor andel går innan visning. Fördelen är

att man får bra koll på prisbilden. Vi har förlorat ett par budgivningar.

 

Vi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...