Gå till innehåll

mmmmmmmmmmmm


krmjaow

Recommended Posts

  • Svars 560
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Otroligt -EV att jag åkte förförra helgen på fartkamera väg och blev sönderblixtrad mitt i natten typ 100 på 70väg. Hoppades på att de inte skulle bli nått men idag damp det tydligen ner ett brev hem till morsan (bilen står på henne) där dom undrar vem som körde bilen.. Bara inte kortet ryker, om det ens kan det på fartkamera? Böterna ligger på drygt 3k så tur att pokern har gått bra men ändå surt som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om dom frågar din morsa vem som körde bilen betyder det sannolikt att dom inte lyckats identifiera dig på kortet. Dom brukar kolla upp nära anhöriga till den som äger bilen om det inte är ägaren själv på bilden. När jag åkte fast i polarns bil så fick han hem ett sånt brev fast utan någon böter. Då slängde han det bara och vi hörde aldrig något mer om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om dom frågar din morsa vem som körde bilen betyder det sannolikt att dom inte lyckats identifiera dig på kortet. Dom brukar kolla upp nära anhöriga till den som äger bilen om det inte är ägaren själv på bilden. När jag åkte fast i polarns bil så fick han hem ett sånt brev fast utan någon böter. Då slängde han det bara och vi hörde aldrig något mer om det.

 

Hoppas på detta! Ringde henne precis och sa detta så att hon inte svarar på brevet. Annars hade hon visserligen bara skrivit att hon inte vet vem det var som körde. Det står dessutom att man måste svara innan 8oktober, men det står inga konsekvenser om man skiter i detta så jag antar helt enkelt att dom bara försöker fiska efter ett namn snabbt och att ärendet läggs ner efter det.

 

Jävla tur jag måste haft isådanafall att dom inte lyckades identifiera mig! Jag menar mitt i natten, jag och en blixt med en jävla superkamera, borde fått en bra mugshot där på mig men uppenbarligen inte!8-) Annars hade jag väl helt enkelt fått hem ett brevet+bild+bot på en gång än att dom skulle skicka ett brev där dom undrar vem som körde..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några konsekvenser på att inte svara på brevet kan det inte bli. Det existerar ingen angiverilag, iaf inte för sånt här.

 

Du kanske är jävligt olik dig på körkortet och bilden :lol:

 

Fan vad skönt, en sten från halsgropen försvann nu. :-) Antagligen! Jag ser ut som en gangster (fast vem gör inte det?) på körkortsbilden vilket alltså betyder att jag inte ser gangster ut nu. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in hyffsad volym idag, låg över BE sträcket nästan hela tiden över 1,5k händer. Jävligt segt de sista 1000h då jag plussade 4BI tidigt och sprang seeegt resten. Förlorade flera dyra semiflips (sprang in nötflush vs floppat topset), flera understegar vs överstegar för mindre stacks osv.

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

UTG: k78.57 (VPIP: 34.75, PFR: 7.63, 3Bet Preflop: 2.27, Hands: 119)

Hero (CO): k400.00

BTN: k100.65 (VPIP: 0.00, PFR: 0.00, 3Bet Preflop: 0.00, Hands: 2)

SB: k424.44 (VPIP: 20.00, PFR: 15.09, 3Bet Preflop: 10.00, Hands: 294)

BB: k285.15 (VPIP: 33.33, PFR: 33.33, 3Bet Preflop: -, Hands: 7)

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has K:heart: J:heart:

 

fold, Hero raises to k5.75, fold, fold, BB calls k3.75

 

Flop: (k12.50, 2 players) T:spade: 8:heart: 2:heart:

BB checks, Hero bets k8.00, BB calls k8.00

 

Turn: (k28.50, 2 players) K:diamond:

BB checks, Hero bets k20.00, BB calls k20.00

 

River: (k68.50, 2 players) 5:heart:

BB bets k84.00, Hero???

 

 

 

Absolut sista handen vs vekreg, inget standardspel utan semitilt och alltid kul att veva mot såna här muppar med hög 4b% postflop. Floppar rätt fint! :roll: Frågan är om inte han spelar handen sämre än mig. 8-)

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 4 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: k605.59 (VPIP: 23.67, PFR: 17.09, 3Bet Preflop: 5.94, Hands: 892)

Hero (SB): k937.91

BB: k202.88 (VPIP: 55.68, PFR: 29.55, 3Bet Preflop: 13.16, Hands: 94)

CO: k803.88 (VPIP: 26.68, PFR: 21.07, 3Bet Preflop: 6.43, Hands: 1,186)

 

Hero posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has 6:heart: 9:heart:

 

fold, BTN raises to k5.75, Hero raises to k19.25, fold, BTN raises to k49.62, Hero raises to k103.99, BTN calls k54.37

 

Flop: (k209.98, 2 players) 7:spade: 5:heart: 8:heart:

Hero bets k100.00, BTN calls k100.00

 

Turn: (k409.98, 2 players) 4:spade:

Hero bets k150.00, BTN raises to k401.60 and is all-in, Hero calls k251.60

 

River: (k1,213.18, 2 players) 7:diamond:

 

Spoiler!
BTN shows Q:club: Q:diamond: (Two Pair, Queens and Sevens) (Pre 80%, Flop 3%, Turn 0%)

Hero shows 6:heart: 9:heart: (Straight, Nine High) (Pre 20%, Flop 97%, Turn 100%)

Hero wins k1,198.18

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Degar nog med KJhh mot okänd spelare här. Han kan säkert göra detta med sämre flushar eller random slask. Speciellt på /2 där de flesta är fiskar (säger /2 reggen).

 

Angående :9h::6h: så är det slakt slakt slakt. Du väljer att totalt misshandla din hand mot en snubbe som verkar vara passiv pf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Degar nog med KJhh mot okänd spelare här. Han kan säkert göra detta med sämre flushar eller random slask. Speciellt på /2 där de flesta är fiskar (säger /2 reggen).

 

Angående :9h::6h: så är det slakt slakt slakt. Du väljer att totalt misshandla din hand mot en snubbe som verkar vara passiv pf?

 

Stirrade in i nötflushen när jag degade färgen där men tror också att vi får in det annars rent generellt.

 

Nja, passiv är han verkligen inte. Typiskt överaggro reg med hög AF, gillar att veva med en massa skit pre och gör konstiga postflops emellanåt. Brukar inte ha 96s i min 5b range så ofta.:roll: handhistoriken missar viktiga stats såsom fold3b, 4b osv och på pappret ser det sjukt slaskigt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det var mig du mötte i 96s vs QQ handen :D . Enligt mina stats så har du en riktigt tight 3b% från blinds, därav valde jag att göra en liten 4b, sen endast syna din 5b och utvärdera postflop.

Hade verkligen ingen lust att få in det pre mot din range, där jag som bäst är upp mot en flipp (enligt statsen). Blir ju dessutom lite annorlunda när vi spelar 600bb stackar.

 

Postflop så vill jag bara dööö! Min turnshove kommer jag drömma mardrömmar om......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det var mig du mötte i 96s vs QQ handen :D . Enligt mina stats så har du en riktigt tight 3b% från blinds, därav valde jag att göra en liten 4b, sen endast syna din 5b och utvärdera postflop.

Hade verkligen ingen lust att få in det pre mot din range, där jag som bäst är upp mot en flipp (enligt statsen). Blir ju dessutom lite annorlunda när vi spelar 600bb stackar.

 

Postflop så vill jag bara dööö! Min turnshove kommer jag drömma mardrömmar om......

 

Visst, din turnshove är dålig, men om du synar istället vilket är std här mot spazzmongo så förmodar jag att du också synar alla rivers som inte är jobbiga (dvs inga A/K)? eller? =]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det var mig du mötte i 96s vs QQ handen :D . Enligt mina stats så har du en riktigt tight 3b% från blinds, därav valde jag att göra en liten 4b, sen endast syna din 5b och utvärdera postflop.

Hade verkligen ingen lust att få in det pre mot din range, där jag som bäst är upp mot en flipp (enligt statsen). Blir ju dessutom lite annorlunda när vi spelar 600bb stackar.

 

Postflop så vill jag bara dööö! Min turnshove kommer jag drömma mardrömmar om......

 

1. Ni har inte 600bb stackar

2. Ditt 4bet är inte litet, 4bettar aldrig större här imo.

3. Förstår inte argumentet vrf du vill 4betta QQ här om han 3bettar jättetight ifrån blindsen som du säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Ni har inte 600bb stackar

2. Ditt 4bet är inte litet, 4bettar aldrig större här imo.

3. Förstår inte argumentet vrf du vill 4betta QQ här om han 3bettar jättetight ifrån blindsen som du säger.

 

Menar förstås 300bb stackar och angående 4-betten så är den liten för att vara min size :-D

 

Men punkt 3! Tycker verkligen det skulle vara det bästa spelet, så hade allt blivit så mkt lättare. Dock så ogillar jag så extremt och bara syna 3b med damer, men i det här fallet så hade det kanske varit det bästa.

 

Ang 96 handen så är den ju lite spewig pre som sagt och på floppen så spelar den sig själv..

 

Peace out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar förstås 300bb stackar och angående 4-betten så är den liten för att vara min size :-D

 

Men punkt 3! Tycker verkligen det skulle vara det bästa spelet, så hade allt blivit så mkt lättare. Dock så ogillar jag så extremt och bara syna 3b med damer, men i det här fallet så hade det kanske varit det bästa.

 

Tycker inte 4betta damer är konstigt alls, inte att få in det heller mot många. Dock kanske inte 300bb deep är nuts precis. Men ditt argumentet är fortfarande jättelol. Om du inte tror han 3betsbluffar mycket, 4bettar du och hoppas på att han ska folda då eller? Mao du gör det inte för värde. Synar du så behåller 3bettet så behåller du ju lite bluffar iaf. Och du har position dessutom. Med ditt 4bet så tar ju du bort jättemånga bluffar, sen så kan man förespråka balans också. Man vill ju ha några starka händer att syna 3bet med. Även om inte standardspelet är syn när man sitter på BTN och blir 3bettad med damer såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte 4betta damer är konstigt alls, inte att få in det heller mot många. Dock kanske inte 300bb deep är nuts precis. Men ditt argumentet är fortfarande jättelol. Om du inte tror han 3betsbluffar mycket, 4bettar du och hoppas på att han ska folda då eller? Mao du gör det inte för värde. Synar du så behåller 3bettet så behåller du ju lite bluffar iaf. Och du har position dessutom. Med ditt 4bet så tar ju du bort jättemånga bluffar, sen så kan man förespråka balans också. Man vill ju ha några starka händer att syna 3bet med. Även om inte standardspelet är syn när man sitter på BTN och blir 3bettad med damer såklart.

 

Håller med din till hundra procent! Inser verkligen i efterhand hur kallt det är att 4b QQ, bör absolut lägga in dem i 3-bets synrangen istället.

 

Märker verkligen hur trångsynt man är i vissa situationer och låter sig lätt gå in i Autopilot-modet som man är bekväm med, utan att egentligen ifrågasätta sig själv varför man gör som man gör. Handanalyser osv får det nog bli mer av i fortsättningen. Alltid varit så lat av mig och inte orkat med sådant, men inser nu vilken nytta det gör. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LAG regs <3

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

BTN: k398.67 (VPIP: 31.44, PFR: 28.71, 3Bet Preflop: 15.85, Hands: 1,652)

SB: k398.00 (VPIP: 37.19, PFR: 28.30, 3Bet Preflop: 13.13, Hands: 965)

BB: k967.12 (VPIP: 29.14, PFR: 23.18, 3Bet Preflop: 12.04, Hands: 310)

Hero (UTG): k394.25

CO: k239.86 (VPIP: 31.24, PFR: 22.50, 3Bet Preflop: 10.10, Hands: 929)

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has J:diamond: A:diamond:

 

Hero raises to k7.00, CO calls k7.00, BTN calls k7.00, fold, BB calls k5.00

 

Flop: (k29.00, 4 players) 3:diamond: 9:diamond: 7:club:

BB checks, Hero bets k18.00, CO calls k18.00, BTN raises to k59.50, fold, Hero raises to k153.00, fold, BTN calls k93.50

 

Turn: (k353.00, 2 players) T:diamond:

Hero checks, BTN checks

 

River: (k353.00, 2 players) 8:club:

Hero bets k100.00, BTN raises to k238.67 and is all-in, Hero calls k134.25 and is all-in

 

Spoiler!
BTN shows A:spade: 9:spade: (One Pair, Nines) (Pre 30%, Flop 53%, Turn 0%)

Hero shows J:diamond: A:diamond: (Flush, Ace High) (Pre 70%, Flop 47%, Turn 100%)

Hero wins k806.50

 

Det blir lite jobbigt här när vi är snordeep men vi har nötflushen och fi är en aggroreg med väldigt hög raise c-bet osv. Tror vi kan få honom att folda väldigt mycket förutom sets och top2pair (AJ 3bettar han nog rätt ofta också), samt att vi leder mot sämre flushar. Han kan nog 4b flop rätt light också då han gillar att veva. Korrekt att få in det här mot en sådan fi?

 

edit: Visst kan man säkert syna hans raise flop, men jag tror som sagt att han kan 3barrela sämre färger här rätt ofta samt dåliga TP's/konstiga händer som jag helt enkelt vill ta värde av, kommer missa färgen ofta och när jag väl sätter den så är jag tveksam till om jag kan få till bra värde då.

 

GTECH G2 (Boss) - kr2 NL (5 max) - Holdem - 5 players

Hand converted by PokerTracker 4

 

CO: k363.63 (VPIP: 26.67, PFR: 4.44, 3Bet Preflop: 4.55, Hands: 46)

Hero (BTN): k794.81

SB: k128.74 (VPIP: 43.15, PFR: 21.96, 3Bet Preflop: 6.17, Hands: 400)

BB: k1,399.14 (VPIP: 27.78, PFR: 22.22, 3Bet Preflop: 11.39, Hands: 222)

UTG: k1,070.69 (VPIP: 25.91, PFR: 19.55, 3Bet Preflop: 5.56, Hands: 1,902)

 

SB posts SB k1.00, BB posts BB k2.00

 

Pre Flop: (pot: k3.00) Hero has Q:spade: K:spade:

 

fold, CO calls k2.00, Hero raises to k7.25, fold, BB calls k5.25, CO calls k5.25

 

Flop: (k22.75, 3 players) 2:club: J:spade: A:spade:

BB checks, CO checks, Hero bets k14.00, BB raises to k40.00, fold, Hero raises to k100.00, BB raises to k272.00, Hero raises to k787.56 and is all-in, fold

 

Spoiler!
Hero shows Q:spade: K:spade: (High Card, Ace)

Hero wins k552.59

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...