Gå till innehåll

Bygger rulle - Svenska Spel!


Giftig

Recommended Posts

  • Svars 528
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag hade faktiskt inga speciella tankar mer än att bordet var rätt dött (kul med action!) och att din 4bet framstår som rätt svag i mina ögon. Det stämmer att vi inte har någon större historik och att jag inte har någon vidare koll på dina ranger, men hur ska jag annars ta reda på dem tycker du?

 

Om du rekordbackade så förstår jag din reaktion, hoppas det vänder!

 

Ska dock vara ärlig och säga, i all välmening, att jag tror du måste jobba på att fokusera mer på ditt eget och mindre på andra vid borden. Gå vidare till nästa hand liksom, för ärligt talat är det inte speciellt ovanligt att förlora med AK vs 99, även om brädan såklart landar perfekt för mig. Det jag menar är att jag tror du skulle utvecklas mer om du var 100% ärlig mot dig själv istället för att utmåla dig som ett offer efter t.ex. en utdragning. Jag hade (och har fortfarande ibland) samma typ av problem, men det är någon jag blivit bättre på att hantera och känner att det hjälpt mig oerhört mycket att nu bara i princip kunna strunta helt och hållet i en utdragning för 400bb.

 

Tackar i övrigt för kommentarerna om händerna tidigare, jag håller med till stor del.

 

Vafaaaaaaaaaan här blir du totalsågad och skriver något trevligt och konstruktivt som svar!!! Skämmes tamigfan!

 

Vad har hänt med PF :roll:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:mrgreen:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl sådär med 99an även om de inte är fest att sitta och flatta den mot 4bet heller då en 4betsbluffrange ändå innehåller nävar med fin equity mot våra 9or och de blir ett jävla gissande om vi inte hittar en tredje. Tycker vi kan börja med att flatta den pre rakt av bara.

 

Mvh Midstakesregen som hade dig som röd =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade faktiskt inga speciella tankar mer än att bordet var rätt dött (kul med action!) och att din 4bet framstår som rätt svag i mina ögon. Det stämmer att vi inte har någon större historik och att jag inte har någon vidare koll på dina ranger, men hur ska jag annars ta reda på dem tycker du?

 

Om du rekordbackade så förstår jag din reaktion, hoppas det vänder!

 

Ska dock vara ärlig och säga, i all välmening, att jag tror du måste jobba på att fokusera mer på ditt eget och mindre på andra vid borden. Gå vidare till nästa hand liksom, för ärligt talat är det inte speciellt ovanligt att förlora med AK vs 99, även om brädan såklart landar perfekt för mig. Det jag menar är att jag tror du skulle utvecklas mer om du var 100% ärlig mot dig själv istället för att utmåla dig som ett offer efter t.ex. en utdragning. Jag hade (och har fortfarande ibland) samma typ av problem, men det är något jag blivit bättre på att hantera och känner att det hjälpt mig oerhört mycket att nu bara i princip kunna strunta helt och hållet i en utdragning för 400bb (såvida det inte är på 2/4+ ;)).

 

Tackar i övrigt för kommentarerna om händerna tidigare, jag håller med till stor del.

 

Ja för att försöka svara på allting du skrev. Jag clickar tillbaka alla mina 4bets här oavsett vad jag har för hand, så har ingen kommentar på att du klassar det som svagt. Imo så är ju handen sjukt lyckad om du börjar spela allan ballan med konstiga händer för du tror att jag är svag när jag klickar.

 

"för ärligt talat är det inte speciellt ovanligt att förlora med AK vs 99" .. När man har så lite historik som vi har och djupa stackar så tycker jag det är väldigt konstigt att du börjar försöka snurra upp mig. Håller med tordi om flatt, tror du inte att du gör en vinst på att flatta mot min vadå 35-45% range vid BTN? :mrgreen: .. Ser inte logiken, har fortfarande nog inte förstått. Men jag tolkar det som att du gör det för värde när du 3bettar? Situationen i sig är ju jättekonstig IMO. Klart man förlorar AKs vs 99 massvis med gånger.

 

Och ja dina ord är ju helt klart befogade. Kan visa alla mina händer ifrån sessionen och graf så kanske du tycker annorlunda. Har en normal stabil graf i ca 4k händer under dagens grind. Går stadigt upp och är väll upp si sådär 10-15 bi. Sen så brakar helvetet löst, förlorar varje hand alla standard setups som finns. Behöver inte gå in på detaljer, men inom loppet av ca 10-15 min har jag gått till 2 bi back istället. Är som sagt mycket medveten att jag både har brister i form av spelet i sig och den psykiska aspekten. Som sagt kanske framstår som dryg, men det är rätt drygt då du redan har en uppenbar edge till att börja med. Sen känns det ju aldrig som att jag får springa hett mot dig liksom. Är väl bara denna handen och runner runner-stegen vs mitt floppade set som du har vunnit som är stora kanske. Och vi har ju inte spelat så mycket så är inte så konstigt, men är rätt tröttsamt när man är bakfull och grindat i 6-7h redan och spelat solid poker 90% av tiden iaf.

 

Är ganska så färsk inom poker har snart spelat 1 år, varav det har varit lite mer seriöst sedan maj då jag faktiskt började fundera på saker och ting och fick hjälp med att lära mig spela. Så ja jag lägger ned en del tid utanför borden, händer väl att man utmålar sig som offer. Dock diskuterar jag massivs med hh:s här på forumet och utanför forumet. Är verkligen inte nöjd med min utveckling (och vet att jag har tonvis att lära ifrån väldigt många här) eller hur man ska uttrycka sig och ta inte detta som att jag är självgod. Men tycker ändå när man läser/ser hur andra spelar att jag har kommit en bra bit för att ha spelat några månader rent teoretiskt sätt..Tycker inte du bör framställa mig som någon gnällspik som inte fokuserar ett skit på sitt eget spel och bara gnäller 24/7. Och f.ö så är det i princip den här månaden jag har börjat regga 1/2 så potterna känns ju bra mycket större för mig också.

 

Är sjukt trött/tiltad så ber om ursäkt innan för en rörig text och om jag framstår som självgod. Som sagt, är medveten att du och flera andra regs har stor edge på mig. Men som sagt, gör mitt bästa för att utvecklas. Man kan inte göra så mycket mer än så. Är nog inte så lat som det framstår som, som sagt. GL HF vid borden i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart han gör profit om han flattar 99 pre. Han kommer också göra profit att 3betta den vilket givetvis är för värde isf vilket är självklart. Problemet att 3betta 99 ur poss är att den är sjukt svårspelad om den man möter inte är en medioker fit or fold reg (detta gäller vid 110bb+) då den vid 100bb både ska vara med i vår 3b range samt vår 5b jam range såvida fienden dels har lite 4b bluffar samt en normal stackoffrange btn vs bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart han gör profit om han flattar 99 pre. Han kommer också göra profit att 3betta den vilket givetvis är för värde isf vilket är självklart. Problemet att 3betta 99 ur poss är att den är sjukt svårspelad om den man möter inte är en medioker fit or fold reg (detta gäller vid 110bb+) då den vid 100bb både ska vara med i vår 3b range samt vår 5b jam range såvida fienden dels har lite 4b bluffar samt en normal stackoffrange btn vs bb.

 

Okej, låter ju svårspelad idd. Att få in det pre här borde väl delvis kräva någon form av dynamik/historik på micronivåer? Kan förstå att det är väldigt standard när man spelar högre, rent spontant borde väl det vara bättre att få in lägre pockets som spelar sig mycket sämre än 99 om man vill få in det pre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja beroende på fiendens tendenser (finns/fanns iaf gott om folk som 4b stackar 77+ där små pp givetvis går ner ordentligt equitymässigt).. Ju mer 4b bluffar han har och ju mer hans värde stackoffrange är viktad mot JJ+ och AK desto bättre blir ju 3b get in med små pp. Får nog ta tillbaka att de ska vara lönsamt att 3b get in 99 på micro. Låt oss flatta direkt ist om inte förhållandena gör de till att vi ska lägga den i värdejamrangen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reg som öppnar 85s utg och synar 3bet oop låter fett! Inser också att han klart synar bredare när fisken flattar, men ändå :lol:

 

Ang handen vet jag nog inte riktigt, ganska så klurig spot. Skulle nog folda och vänta på ett bättre läge, är fisken i bb jättedålig och reggen öppnar 85s utg så borde det finnas bättre spots. Man får ju aldrig in det bra här känns det som så som handen utspelar sig. Tror aldrig reggen betalar av med sämre, han inser nog gott och väl att du kommer ha överpar här. Känns ju inte som en linje man tar för värde speciellt ofta när floppen är rainbow. Och du lär ju vara jätteobalanserad här antar jag.

 

Hade nog varit roligare att skapa en uppfattning om man hade lite stats på både reggen och fisken, är det en jättespewig fisk blir det väl lite jobbigare att hitta fold kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

b66346.jpg

 

Fick reda på att mrleif bland annat är...

 

... vinsamlare (han trodde att han hade 2000 flaskor hemma)

... jägare (massor med vapen hemma)

... travexpert (han reka ett flertalet stensäkra spikar till V75 imorgon, han själv brukade spela för 50 000 om jag inte minns fel)

 

episkt.. Har ju fått v75tips två fredgar i rad nu, tur man inte tog rygg då hans dunderspikar failat 2 lördagar i rad 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan spot jag fann lite klurig.

 

vs tight reg, 23/13/3 över 630 händer.

 

BB: $448.89

CO: $117.72

BTN: $661.41

Hero (SB): $396.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with 2 :diamond: 2 :club:

CO raises to $4, BTN calls $4, Hero calls $3, 1 fold

 

Flop: ($14.00) 2 :spade: A :spade: 8 :diamond:(3 players)

Hero bets $10.50, CO calls $10.50, BTN calls $10.50

 

Turn: ($45.50) 4 :diamond:(3 players)

Hero bets $30.00, CO calls $30, BTN calls $30

 

River: ($135.50) 9 :diamond:(3 players)

Hero bets $74.00, CO folds, BTN raises to $357.50, Hero ?

 

Nu spelar jag sällan texas numera. Men känns som att mer eller mindre varje gång någon slår sådär stort på river så tittar vi in i A :diamond: X :diamond:, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan spot jag fann lite klurig.

 

vs tight reg, 23/13/3 över 630 händer.

 

BB: $448.89

CO: $117.72

BTN: $661.41

Hero (SB): $396.00

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is SB with 2 :diamond: 2 :club:

CO raises to $4, BTN calls $4, Hero calls $3, 1 fold

 

Flop: ($14.00) 2 :spade: A :spade: 8 :diamond:(3 players)

Hero bets $10.50, CO calls $10.50, BTN calls $10.50

 

Turn: ($45.50) 4 :diamond:(3 players)

Hero bets $30.00, CO calls $30, BTN calls $30

 

River: ($135.50) 9 :diamond:(3 players)

Hero bets $74.00, CO folds, BTN raises to $357.50, Hero ?

 

Att en tight /2 reg ska göra om nån ruter a till bluff där har väl i princip aldrig hänt?!:) foldar garanterat i teorin, fast brukar levla mig själv till syn om jag sizeat river sådär, så sizar större och viker mot omslag!:)

Kk foldas inte iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst får du fråga dig vad han höjer på den torra floppen.

 

Finns bara AQ och set här imo. Möjlig KQ.

 

Mot den rangen ligger vi efter 20/80 på flopp.

 

På river leder vi 55/45.

 

Som spelat borde du höja river för att rättfärdiga.

 

Jag ser spöken redan på flopp, men jag antar att du mötte AQ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst får du fråga dig vad han höjer på den torra floppen.

 

Finns bara AQ och set här imo. Möjlig KQ.

 

Mot den rangen ligger vi efter 20/80 på flopp.

 

På river leder vi 55/45.

 

Som spelat borde du höja river för att rättfärdiga.

 

Jag ser spöken redan på flopp, men jag antar att du mötte AQ? :)

 

Varför skulle man vilja höja med AQ på den floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...