Gå till innehåll

Djävulskt starka såser!


Displeased

Recommended Posts

Tror inte att det finns någon tråd på detta tema ännu så jag slänger upp en! Är nästan en fanatiker av saker med bra tryck i. Odlar min egen chili, använder brutalstarka såser till nästan all mat osv. Igår gjorde jag slut på min flaska Cajohn's Trinidad moruga scorpion sås och det är således dags att beställa hem lite nya sinnessjukt starka såser.

 

Tänkte beställa från http://www.grillhouse.se/farligt-heta-saser/. Någon som delar mitt intresse och har testat några av såserna som säljs här? Har tänkt mig att beställa ungefär 5 olika såser (men blir säkert 10 8-)).

 

Av de jag har testat som finns här så är det ju som sagt Cajohn's trinidad moruga som är mycket god, passar till i stort sett allt och bränner på bra i käften och i röven när man skiter.

 

Mad dog 357 (600k scoville). Ungefär lika stark som såsen ovan men inte lika god. Passar bäst till t.ex kyckling och fisk.

 

Da bomb ghostpepper hot sauce. Sötsur åt helvete, inte god alls och bara aningen starkare än tabasco.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar stark mat, men antagligen inte på de här nivåerna. Har smakat på en rå chili (ingen aning om sort) en gång och det gjorde ju ont i munnen en timme efteråt :evil: . Lite exempel på hur ni käkar dessa såser vore ju trevligt och då kanske man kan bli inspirerad att köpa sig någon sås!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar stark mat, men antagligen inte på de här nivåerna. Har smakat på en rå chili (ingen aning om sort) en gång och det gjorde ju ont i munnen en timme efteråt :evil: . Lite exempel på hur ni käkar dessa såser vore ju trevligt och då kanske man kan bli inspirerad att köpa sig någon sås!

 

Jag använder stark sås till nästan all mat jag äter. Passar perfekt till tacos, grillat, fisk, soppor, grytor osv. för att hotta upp en gryta kan det räcka med endast någon enstaka droppe om man använder någon brutalstark sås. Det går dock snabbt att höja tröskeln för vad man man klarar av när det gäller dessa så numera öser jag på ganska rejält.

 

Jag beställde 5 stycken Blair's såser från extremefood.se! Har aldrig testat Blair's innan men hört att de ska vara goda och ha massivt tryck i sig! Bör få dem i övermorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat Mega death nu tillsammans med en kompis som har samma sjuka starka sås intresse som jag. Lukten är så oskyldig, luktar väldigt gott! Typ mild American barbeque sås. Han tog något mer än jag, runt 1/3 tesked och efter 5 minuter kunde han inte sitta upp utan låg och vred sig i magsmärtor i en halvtimme :mrgreen:. Haha fy fan va stark! När han återhämtat sig och det var dags att käka kom de bevingade orden här nedan :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...