Gå till innehåll

Hjälp HEM


Zurrano

Recommended Posts

Tjena försökte starta hem och detta kom upp

 

"The following error occurred when trying to open the database. Failed to establish a connection to '127.0.0.1'

 

Försökte sedan klicka connect och sen kom "A connection to PostgreSQL could not be made. Would you like to have Holdem Manager attempt to start the service?

 

 

Snälla ngn förklara enkelt va ja ska göra ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att det fungerat för dig tidigare va?

 

Om du inte är jättehemma på datorer så är en service ett program som körs i bakgrunden, i detta fallet databasen som dina stats ligger i. Den servicen har stannat av nån anledning och då är det oftast bara att starta den igen, precis som programmet föreslår. Ingen fara.

 

Sånt här kan plötsligt stänga av sig ibland när man t.ex. uppdaterar sitt antivirusprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga. Vad händer när du klickar ok när den frågar om den ska sätta igång servicen?

 

Bästa är om du ringer en polare som har lite koll på datorer, det spar nog mest energi åt dig.

 

Edit: Du kan ju kolla på HEMs supportforum också, tror inte det är ett jätteovanligt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i processer så din PostgreSQL databas kör då 127.0.0.1 ansluter till din lokala databas så tolkar jag det som att din databas inte körs för tillfället? Detta låter ju som standard tech support men har du provat att starta om datorn? :D ifall de fortfarande felar så googla hur du startar upp postgreSQL (förutsatt att det är vad du standardinstallerat med HEM vilket jag har för mig att det är)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

problemet är ju att ja inte kan ett piss om datorer .. ja det har inte funkat på flera dagar.. sen när ja klickar yes så står det "sorry holdem manager was unable to start the serivce" googlade hittade massa som hade samma problem men hittar nt mkt va man ska göra åt det iaf inte en enkel förklaring.... HEM 1 har jag btw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du något antivirusprogram? Postresql och antivirus fungerar inte bra ihop. Postgresql jobbar hela tiden och virusprogram brukar intressera sej för alla märkliga saker som postgresql gör och kan till sist få postgresql att kajka ihop. Det värsta är att det kan fungera i veckor för att plötsligt kollapsa.

 

Lämpligen bör man undanta en del saker från virusscanning. Jag tror att det är postgresql:s data-mapp och någon exefil som finns i postgresql-mappen. Den ska heta nåt i stil med pgsql.exe eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...