Gå till innehåll

100bb vs 200bb


Giftig

Recommended Posts

Hej!

 

Har köpt in 200bb sen jag började spela poker, men tänkte nu testa på att börja köpa in 100bb istället. Detta dels för att jag börjat spela på en ny site där 100bb är maxinköp, men tänkte även börja spela 100bb på den sidan jag alltid lirat på, för jag tror att det kan passa mig bättre.

 

Undrar om ni har några tips som man ska tänka på rent generellt? Skillnaderna på preflopspelet, sizings, 3- och 4bet osv. Bör man t.ex. någonsin 4betta med 100bb för att sedan folda?

 

Skulle uppskatta om ni delade med er av era tankar. :-)

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Highcard-hands, som AQ, KJ osv ökar i värde ju mindre stacksen är, eftersom värdet på topp-par händer ökar. Samtidigt så minskar värdet av suited connectors då de implicita oddsen blir sämre med mindre stackdjup.

 

Generellt sett vill man vara lite tightare preflop då det finns mindre rum för att spela suited connectors som nämnt ovan. Lite högre fold till 3bet är väl vanligt också, inte profitabelt att syna alla små pockets eller AXs längre.

 

Klart man bör 4bet folda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...