Gå till innehåll

Hur hanterar man dårfinkar?


Kransborst

Recommended Posts

Sitter och spelar tiomannabord. Det sitter en kille och spelar på precis allt. Jag har ett sample på över hundra händer och han har 80% VPIP. Han har en fullständigt häpnadsväckande förmåga att träffa med skräphänder.

 

Hur ska man spela mot en sån person? Det är ju bara en hand på hundra som är helt oslagbar. Försöker man gå in med en stege så får han en färg på rivern, har man färg drar han in en kåk på rivern.

 

Finns det någon tumregel eller vinnande strategi mot kamikazespelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och spelar tiomannabord. Det sitter en kille och spelar på precis allt. Jag har ett sample på över hundra händer och han har 80% VPIP. Han har en fullständigt häpnadsväckande förmåga att träffa med skräphänder.

 

Hur ska man spela mot en sån person? Det är ju bara en hand på hundra som är helt oslagbar. Försöker man gå in med en stege så får han en färg på rivern, har man färg drar han in en kåk på rivern.

 

Finns det någon tumregel eller vinnande strategi mot kamikazespelare?

 

 

1. Se till att ha rulle

 

2. Försök isolera dig så ofta som möjligt

 

3. Jaga honom (kolla vilka bord han spelar på osv)

 

4. Le varje gång han drar ut någon annan, helst andra duktiga spelare

 

5. Bli hans "kompis" i chatten, föreslå tider när ni ska spela ihop etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och spelar tiomannabord. Det sitter en kille och spelar på precis allt. Jag har ett sample på över hundra händer och han har 80% VPIP. Han har en fullständigt häpnadsväckande förmåga att träffa med skräphänder.

 

Hur ska man spela mot en sån person? Det är ju bara en hand på hundra som är helt oslagbar. Försöker man gå in med en stege så får han en färg på rivern, har man färg drar han in en kåk på rivern.

 

Finns det någon tumregel eller vinnande strategi mot kamikazespelare?

 

Vänta på AA. Flatta. Låt han beta alla gator. Ship monies

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta på AA. Flatta. Låt han beta alla gator. Ship monies

 

Det är väl nåt av det hållet jag försöker.

 

Men jag får AA, sitter innan knappen. Fi sitter efter UTG. UTG lägger en bb. Fi höjer till 3 bb jag höjer till 10 bb. Fi synar. På floppen kommer 249 regnbåge. Han passar och jag går All-in, tänker att han inte kan ha träffat nåt av det där. Han synar och har 24 på hand och vinner med två par.

 

Men jag tänker att eftersom alla andra också lägger allt utom monsterhänder så blir Fi ensam med alla träffar under 10. Det är det som gör mej så brydd. Visst inser jag att han kommer att torska i längden men det blir så mycket lottospel vid de bord han sitter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl nåt av det hållet jag försöker.

 

Men jag får AA, sitter innan knappen. Fi sitter efter UTG. UTG lägger en bb. Fi höjer till 3 bb jag höjer till 10 bb. Fi synar. På floppen kommer 249 regnbåge. Han passar och jag går All-in, tänker att han inte kan ha träffat nåt av det där. Han synar och har 24 på hand och vinner med två par.

 

Men jag tänker att eftersom alla andra också lägger allt utom monsterhänder så blir Fi ensam med alla träffar under 10. Det är det som gör mej så brydd. Visst inser jag att han kommer att torska i längden men det blir så mycket lottospel vid de bord han sitter.

 

Jepp. Mot bra spelare vinner man mer i längden. Mot dåliga spelare behöver man tur och ju sämre spelaren är, desto mer tur behöver man för att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl nåt av det hållet jag försöker.

 

Men jag får AA, sitter innan knappen. Fi sitter efter UTG. UTG lägger en bb. Fi höjer till 3 bb jag höjer till 10 bb. Fi synar. På floppen kommer 249 regnbåge. Han passar och jag går All-in, tänker att han inte kan ha träffat nåt av det där. Han synar och har 24 på hand och vinner med två par.

 

Men jag tänker att eftersom alla andra också lägger allt utom monsterhänder så blir Fi ensam med alla träffar under 10. Det är det som gör mej så brydd. Visst inser jag att han kommer att torska i längden men det blir så mycket lottospel vid de bord han sitter.

 

Varför går du all in om du tror han inte har träffat nåt? Alltså kommer han ju inte syna? Du vill väl ha värde ur din hand? Sen att han sitter på 24 är ju bara tråkigt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl nåt av det hållet jag försöker.

 

Men jag får AA, sitter innan knappen. Fi sitter efter UTG. UTG lägger en bb. Fi höjer till 3 bb jag höjer till 10 bb. Fi synar. På floppen kommer 249 regnbåge. Han passar och jag går All-in, tänker att han inte kan ha träffat nåt av det där. Han synar och har 24 på hand och vinner med två par.

 

Men jag tänker att eftersom alla andra också lägger allt utom monsterhänder så blir Fi ensam med alla träffar under 10. Det är det som gör mej så brydd. Visst inser jag att han kommer att torska i längden men det blir så mycket lottospel vid de bord han sitter.

 

Mot galningar måste du checkcalla alla dina AA, således trappar du honom istället för att ta initiativet i en pott där han får bestämma om han ska köra med sin hand eller inte när du väl gått all-in, du lägger besluten hos honom så och han kan göra enkla folds. Låter du han vara galning i lugn och ro och bara callar så kommer han ju veva med mycket bajs.

 

så för att cliffa:

Premium top10 händer, 3betta/calla, sedan spelar du bara check-call oavsett vad och hoppas det håller. I längden borde du ju vinna för att han spelar ju allt och du spelar bra nävar, och han betar ju allt om han får chansen... bara låta han hänga sig själv så att säga.

 

edit: galningarna är ju bara galningar till en viss del, likt durrrr så har dom en image att vara cp i skallen men i själva verket så bygger dom ju traps till höger och vänster av folk som överspelar sina nävar. Han callar ju inte din allin med 96o på 772 brädan t.ex. Så..... checka och låt han tro du är svag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha

 

Varför skrattar du? Det är ju sant det han säger. Sådana här pack spelare med 80vpip träffar man inte på så ofta, och eftersom att man inte spelar många händer med dessa jämfört med alla övriga händer, så är variansen enorm eftersom att samplet är så litet.

 

I längden så vinner man självklart däremot ENORMT mycket mer mot dessa spelare än vanliga regs, bara det att samplet mot dessa spelare är för det mesta enbart en promille av alla händer, vilket gör att tur och otur väger mycket tyngre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, play tight! :mrgreen:

 

Det är nog bara en duktig LAG du möter, kanske byta bord är bäst? :twisted:

 

Det här gnagde i bakhuvudet på mej så jag slog upp en mer noggrann definition av LAG och det är ju precis så det är!

 

Han är noga med att visa upp vilka idiotiska händer han spelar med. Han bluffar ganska ofta då han vet att vi andra sitter och väntar på kanonhänder. Och har han en monsterhand så får han oftast bra ut av den eftersom vi andra förutsätter att han bluffar och går för hårt in med nån hand som för ögonblicket inte var så stark som vi trodde.

 

Han har koll på vad han gör och låter mej tro att han är en idiot. Och så visar det sig att ... ja,ja.

 

Tack Killerwolf för ditt råd. Det känns faktiskt som jag blev lite klokare av det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skrattar du? Det är ju sant det han säger. Sådana här pack spelare med 80vpip träffar man inte på så ofta, och eftersom att man inte spelar många händer med dessa jämfört med alla övriga händer, så är variansen enorm eftersom att samplet är så litet.

 

I längden så vinner man självklart däremot ENORMT mycket mer mot dessa spelare än vanliga regs, bara det att samplet mot dessa spelare är för det mesta enbart en promille av alla händer, vilket gör att tur och otur väger mycket tyngre.

 

sluta trolla dig själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...